تعداد بازدید: 3694

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 22 آذر 1390-22:25

در کشور اول،در استان بيست و چهارم!

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت:اطلاعات هواشناسي هر لحظه باید به مرکز بین المللی لندن مخابره شود/در صد سال گذشته دمای هوا نیم درجه افزایش یافت/سال گذشته آب دریا نیم متر بالاتر آمد/مسئولان جديد جهاد کشاورزی استان در جلسات شرکت نمی کنند/ هواشناسی مازندران در ارزیابی های کشوری دارای رتبه اول تا سوم است اما در استان رتبه 24 به ما داده اند.


مازندنومه؛کلثوم فلاحي،ساري:مسیب رضایی محمودي صبح سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: نخستین ایستگاه هواشناسی مازندران در سال 1330 در بابلسر تاسیس شد.

مدیرکل هواشناسی مازندران اضافه کرد:ایستگاه هواشناسی رامسر در سال 34 و ایستگاه هواشناسی نوشهر هم در سال 56 تاسیس شده اند.

 رضایی محمودي یادآور شد: مابقی ایستگاه های استان پس از انقلاب راه اندازه شده اند.

 وی با بیان اینکه در استان دارای ایستگاه های سینوپتیک، اقلیم شناسی و باران سنجی که هر ساعت 20 پارامتر جوی را اندازه گیری می کنند ، تصریح کرد: این سایت ها در 15 نقطه استان ایجاد شده اند.

*هر لحظه لندن!

 رضایی با اشاره به اینکه سازمان هواشناسی کشوری، یک سازمان بین المللی است ، ادامه داد:اطلاعات ما هر لحظه باید به مرکز بین المللی که در لندن قرار دارد مخابره شود.

وی با بیان اینکه در کشور پنج ایستگاه رادار وجود دارد که تنها 2 ایستگاه فعال هستند، خاطرنشان کرد: یکی از این ایستگاه های فعال در مازندران قرار دارد که تا 200 کیلومتر در شعاع گردش ،تمام عوامل جوی را دریافت می کند.

رضایی گفت: اعتبار تاسیس این مرکز هفت میلیارد تومان بوده و از شرق تا استان خراسان شمالی و از غرب تا استان گیلان را پوشش می دهد.

 وی یادآور شد: مازندران دارای ایستگاه بویه شناور دریایی است که این ایستگاه ، پارامترهای جوی و اقیانوسی و دریایی را اندازه گیری می کند.

رضایی با اشاره به اینکه مازندران با 4/1 درصد مساحت کشور ، چهار درصد از جمعیت کشور را در خود جای داده ، اظهار داشت: تراکم جمعیت و تنوع اقلیمی جمعیت در مازندران ، نقش اداره کل هواشناسی را بیشتر نمایان می کند.

*صد سال به اين سال ها!

وی با بیان اینکه در صد سال گذشته دمای هوا نیم درجه افزایش یافته ، گفت: پیش بینی بر این است که در صد سال آینده این افزایش دما به سه درجه برسد.

رضایی یادآور شد: طبق گزارش سازمان هواشناسی جهانی ، سال گذشته آب دریا نیم متر بالاتر آمده و نیاز به عزم جهانی است که در ساختار زندگی و نوع کاربرد انرژی تغییر ایجاد کنیم.

*از هر طرف که باد بوزد!

 مدیرکل هواشناسی مازندران اضافه کرد: برای استفاده از انرژی باد ، قرارداد مطالعاتی با یک شرکت خصوصی در بلده نور منعقد شده تا از انرژی باد در آن منطقه بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه در حوزه شمال کشور، ایستگاه دریایی یا ساحلی هواشناسی نداریم، بیان داشت:احداث سکوی هواشناسی دریایی در دریای مازندران در برنامه پنجم توسعه قرار دارد.

 این مسئول با اشاره به اینکه در دفتر امیرآباد و نوشهر، مرکز پیش بینی هواشناسی دریایی داریم ،از حضور مجرب ترین کارشناسان در سه فرودگاه استان خبر داد و اضافه کرد: این کارشناسان هر سه ماه به دوره های بازآموزی می روند چراکه با جان انسان ها سرو کار دارند.

وی اظهار داشت:ایجاد سنجنده های موثر هواشناسی در فرودگاه هاي استان از مصوبه های سفر دوم دولت به مازندران بود.

 این مسئول یادآور شد: اعتبار ایجاد این سنجنده ها یک میلیارد و 400 میلیون تومان بود که 50 درصد از محل اعتبارات ملی و 50 درصد از محل اعتبارات استانی است.

 وی اضافه کرد: اعتبار ملی آن تامین شده و اعتبار استانی هم یک ماه قبل اختصاص یافت و ایجاد این مرکز به ناوبری و سلامت پرواز کمک می کند.

*جهادي ها به جلسه نمي آيند

 رضایی با اشاره به فعالیت 2 مرکز تحقیقات هواشناسی کشاورزی در استان گفت: در دوره مدیریت قبلی سازمان جهاد کشاورزی ارتباط تنگاتنگی در این موضوع داشتیم اما مدتی است که مسئولان جهاد کشاورزی در این جلسات شرکت نمی کنند.

 وی با بیان اینکه به کارگیری صنعت بومی در بحث هواشناسی را مدنظر داریم ، خاطرنشان کرد: الگوهای فعلی مربوط به اروپا و آمریکا است.

رضایی با اشاره به اینکه شاید در گذشته پیش بینی هواشناسی از دقت و صحت کمتری برخوردار بود، بیان داشت:اکنون این دقت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در تابستان جاری به دلیل شرایط اقلیمی خطای بیشتری در پیش بینی ها بود، یادآور شد: در ایام نوروز تا 95 درصد پیش بینی ها صحت داشته است.

 رضایی با اشاره به اینکه در زمینه ارتقای دانش هواشناسی نیازمند دانش خارج از کشور هستیم ، اضافه کرد: خوشبختانه به دلیل اینکه این مرکز یک سازمان بین المللی است در این زمینه محدودیت وجود ندارد.

*بارندگي،خوب!

 وی با بیان اینکه استان دارای 17 ایستگاه اقلیم شناسی و 114 ایستگاه باران سنجی است ، ادامه داد: سال گذشته تا 28 آذرماه ، حتی یک میلی متر بارندگی هم نداشتیم اما امسال از فصل تابستان و تا امروز بارندگی بسیار خوب بوده است.

 مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه در هشت ماه امسال، رشد 34 درصدی بارندگی نسبت به دوره آماری بلند مدت را شاهد بودیم ، یادآور شد: در 2 ماه نخست سال زراعی امسال که شامل مهر و آبان است 61 درصد افزایش بارندگی داشتیم.

 وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 551 میلی متر بارندگی داشتیم ، گفت: پیش بینی می کنیم تا پایان سال بارندگی ها ادامه داشته باشند.

رضایی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی ها وضعیت بارندگی ها و دمای هوا در استان در حد نرمال است ، خاطرنشان کرد: در زمستان سرمای خیلی سخت نخواهیم داشت.

 وی با بیان اینکه تعیین تقویم الگوی کشت توسط این سازمان در حال انجام است ، گفت: این تقویم به رشد کشاورزی در استان و کاهش صدمات کمک خواهد کرد.

*گلايه داريم!

رضایی با اشاره به اینکه ایجاد پژوهشکده هواشناسی از مصوبات دور دوم سفر دولت به مازندران بود، یادآور شد: علی رغم استدلال های فراوان ما در این زمینه اما این مصوبه توسط شورای اخذ پذیرش وزارت علوم مورد تایید قرار نگرفت.

وی ضمن ابراز گلایه از ارزیابی ادارات در استان توسط استانداری گفت: هواشناسی مازندران در ارزیابی های کشوری دارای رتبه اول تا سوم است اما در استان رتبه 24 به ما داده اند که کم لطفی کرده اند البته ما به این مسائل توجه نکرده و کارمان را انجام می دهیم چراکه به مردم و کشور تعهد داریم.


  • دوشنبه 26 دی 1390-0:0

    ما قصد توهین به هیچکس را نداشتیم و فکر هم نمی کردیم روزنامه همه را چاپ کند حق با شماست همه محترم هستند از همه عذر خواهی می شود

    • جمعه 2 دی 1390-0:0

      دوست عزیز بهتره به رسالت رسانه ای وفرهنگی احترام بگذارید چنانچه بر می اید نظر شما ناشی از دلگرفتگی شخصی فرد خاصی میباشد بهتر است اگر ابهامی دارید با منطق مطرح نمایید سیاه نمایی عملکرذ یک سازمان بین المللی که دارای وظایف خدمات فنی مهندسی است دور از انصاف است شما هم بهتر است مطالباتتان را از راه درستش پیگیری نمایید

      • يکشنبه 27 آذر 1390-0:0

        الان عملکرد هواشناسی خیلی بهتر از سابق است و اطلاع رسانی این اداره خیلی خوب شد

        • جمعه 25 آذر 1390-0:0

          قدیما نظر هواشناسی قابل اعتنا نبود، حالا بهتره

          • پنجشنبه 24 آذر 1390-0:0

            هواشناسی به بی بی سی نادان بفهماندکه در اعلام وضعیت اب وهوا وهواشناسی نام ساری را لحاظ کندچون ازاستان مازندران بزرگترین وقدیمیترین استان نام مرکزش رانمی نویسد

            • چهارشنبه 23 آذر 1390-0:0

              نماينده هاي مجلس يه كمكي به شوراي گسترش يا برنامه ريزي وزارت علوم توجه كنن. نمي دونيم شايد تحقيق و تفحص راه بندازن ادب شن. مشكل كار كجاست؟

              • چهارشنبه 23 آذر 1390-0:0

                اين هم از ضعف ديگر جهاد كشاورزي!

                • چهارشنبه 23 آذر 1390-0:0

                  من تعجب می کنم چرا از این آقا محاسبه کردید همه را دروغ می زند به او به گویید هواشناسی چه بدرد مردم می خورد شما یک طرح تحقیقاتی کاربردی دارید که می خواهید مرکز تحقیقاتی بزنید کل استان 90 نفر کارمند دارید هر اداره شما یک نفر کار می کند که به این تعداد هم مزایای آنها را نمی دهید و با حقوق بخور نمیر زندگی می کنند خود شما هم پیش بینی را از سایت های اینترنتی ممی گرید اون رو هم اشتبا ه می دهید اون وقت توقع دارید رتبه اول استان رو هم داشته باشید من رسانه شما را خیلی قبول داشتم ولی با این اقا که مصاحبه کردید با شناختی که من از این آقا با کارشان دارم دیگر به مصاحبه های شما توجهی نمی کنم


                  ©2013 APG.ir