تعداد بازدید: 5699

توصیه به دیگران 13

چهارشنبه 23 آذر 1390-1:17

هميشه حاشيه

پيدا و پنهان يک نماينده پرحاشيه؛بررسي پرونده مقداد نجف نژاد از آن انتخابات پرتنش تا اين اختلاف حقوقي با بنياد مستضعفان-نجف نژاد در فاصله حدود دو سال،دو بار استعفا داد:يک بار از سمت منتخب مردم منطقه و بار ديگر از سمت مديرعاملي آبي پوشان پايتخت/او که پيگير طرح تحقيق و تفحص از بنياد مستضعفان است،يک دعواي حقوقي چند ساله با اين بنياد متمول دارد.بهتر است به کمک يک دادنامه 8 صفحه اي،به تاريخ تنظيم دهم آبان ماه 89 اندکي به عقب برگرديم...


مازندنومه،سردبير:مقداد نجف نژاد متولد سال 1340 بابلسر است؛نماينده مردم اين شهر در دوره هاي پنجم، ششم و هشتم مجلس شوراي اسلامي."ويکي پديا"او را به عنوان "سياست مدار اصولگرا" معرفي کرده است.

مقداد در دوره هاي پنجم و ششم عضو كميسيون اقتصادي بود و اينک عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس است. نجف نژاد فرماندهي سپاه برخي شهرستان هاي استان نظير رامسر ، تنكابن و بابلسر،نيز مسئول جهاد خودكفايي سپاه پاسداران و مدير عاملي باشگاه استقلال را در رزومه کاري خود دارد.

در سايت مرکز پژوهش هاي مجلس نوشته شده که او به زبان انگليسي تسلط دارد و در مجلس حاضر 26 لايحه را امضا کرده است،از جمله اين لوايح و طرح ها:

 طرح اصلاح ماده (۱۷) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی،طرح اصلاح ماده (9) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران،طرح ادغام سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،طرح احتساب سابقه تدریس معلمان حق التدریس استخدامی در آموزش و پرورش،طرح جامع نظام باشگاه داری در ایران ، طرح اصلاح بند (1) ماده (71) قانون تشکیلات،وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخاب شهرداران مصوب 1375 و اصلاحات بعدی آن،طرح زکات و...

مقداد در سال هاي اخير همواره پرحاشيه بوده است،مرد خبرساز عرصه هاي ورزش و سياست.

*مرور يک انتخاب پرحاشيه

در بابلسر و بخش هاي تابعه-که به منطقه سرداران معروف است- مرحوم مهندس مجدآرا در سه دوره به عنوان يك نيروي كارآمد و ارزشي وارد مجلس شد و پس آن گاه دو دوره نيز مقداد نجف نژاد به عنوان فرمانده سپاه شهرهاي مختلف استان وارد مجلس شد؛مجلس هاي پنجم و ششم.

در مقطعي كه برخي شهرهاي استان اصلاح طلباني چون غلام گرزين،حسين روزبهي،ولي رعيت،رحماني خليلي و... را روانه مجلس كردند ، بابلسري ها كاملا" برعكس عمل کردند و مقداد  نجف نژاد را به عنوان اصولگرا به صف اقليت مجلس ششم فرستادند.

عملكرد وي به عنوان يك نيروي ارزشي در مجلس ششم،قلب اصولگرايان را شاد کرد.او به همان اندازه که در مجلس هشتم سکوت کرده است،در مجلس ششم حرف زد و اعتراض کرد،تا جايي که شنيده شد بعضي از بزرگان مجلس و نظام ،مقداد نجف نژاد را "خفيه الهي" در آن مجلس دانسته اند.

در انتخابات مجلس هفتم اما اتفاقات غريبي در حوزه انتخابيه بابلسر و شهرهاي وابسته افتاد.حجت الله روحي که يك نيروي متخصص (داراي دكتراي الكترونيك و مخابرات) در وزارت دفاع كشور و در صنايع موشك سازي و ماهواره مشغول خدمت بود،وارد کارزار شد و راي هم آورد،اما...

نجف نژاد و روحي شانه به شانه ي هم پيش مي رفتند.در پايان شمارش آرا در اسفند ماه 1382،مقداد با اختلاف كمي از رقيب منتسب به اصلاح طلبان خود شكست خورد، اما با ابطال تعدادي از صندوق ها،ورق به سود نجف نژاد برگشت تا فريدون کنار و مناطق اطراف دچار التهاب شود.

 انتخابات در اول اسفند‌ماه 82 در بخش فريدونكنار از توابع بابلسر مانند ساير مناطق كشور و بدون هيچ مشكلي برگزار شد و هيات‌هاي اجرايي و نظارت شهرستان نيز در پايان برگزاري انتخابات، صحت آن را تائيد كردند.

در پايان شمارش آرا، روحي با كسب آراي لازم به عنوان منتخب مردم اين منطقه معرفي شد كه راي وي حدود 300 راي از نفر دوم- مقداد نجف‌نژاد- بيشتر بود.

  نجف نژاد پس از شمارش آرا شكايت‌هايي داشت كه به شوراي نگهبان اعلام كرد و در ادامه شخصي به نام حاج قاسمي به عنوان نماينده ويژه اين شورا به منطقه آمد و پس از بازبيني حدود 40 صندوق در مجموع تخلفي را كه تغييري در نتيجه انتخابات انجام دهد، مشاهده نكرد و صورتجلسه مربوطه را امضا كرد و به تهران بازگشت.

  پس از انتقال اين نظر به تهران و بعد از مدتي به دلايلي كه براي هيچ كس معلوم نيست 5 صندوق از جمله 3 صندوق مربوط به روستاهاي آقاي روحي و همسرش كه بيش از 95 درصد آرا را به خود اختصاص داده بود، از سوي شوراي نگهبان باطل اعلام شد و اين‌بار شرايط كاملا برعكس شد و نجف‌نژاد با اختلاف حدود 300 راي بيشتر، منتخب مردم فريدونكنار در مجلس شوراي اسلامي اعلام شد.

در ادامه جمعي از مردم طرفدار روحي-اهالي فريدون کنار- به خيابان ها ريختند و در آشوب برپا شده شيشه ها شکست و مکان هايي به آتش کشيده شد.

 در اين درگيري‌ها به اموال عمومي آسيب رسيد و حتي عده‌اي به منزل امام جمعه وقت اين شهر كه در يكي از خطبه‌هاي نماز جمعه خود تلويحا از نجف‌نژاد حمايت كرده بود،حمله كردند.

 به دنبال اين درگيري‌ها و با هدف حفظ آرامش و جلوگيري از صدمات بيشتر به اموال عمومي،غروب روز 25 اسفندماه شوراي تامين استان ساعت 10 شب جلسه تشکيل داد.

 شخصي از شوراي نگهبان كه بعدا مشخص شد،جهرمي بود با کيومرث نياز آذري- مديركل وقت اطلاعات استان مازندران-تماس گرفت و در تماس بعدي پيشنهاد داد كه مقداد نجف نژاد استعفا دهد تا آرامش به شهر بازگردد.

همان شب مقداد با نياز تماس گرفت و مشخص شد با جهرمي هماهنگ كرده بود.او به صورت تلفنگرام متن استعفاي خود را كه تاريخ امضاي آن 24 اسفند ماه بود، تقديم فرمانداري كرد و بر اين اساس انتخابات در اين منطقه به طور طبيعي به مياندوره‌اي كشيده شد.

بر اساس قانون و طبق نامه بايد جلسه بررسي اعتبار‌نامه نماينده فريدونكنار، 27 اسفندماه 82 توسط هيات اجرايي تشكيل مي‌شد که به دليل انصراف منتخب مردم، عملا جلسه بررسي اعتبار‌نامه او تشكيل نشد.

 در تاريخ هشتم يا نهم فروردين ماه 83 هم، نامه‌اي از نجف نژاد كه در تاريخ 27 اسفندماه به امضا رسيده بود،به معاونت سياسي استانداري مازندران رسيد که از انصراف خود مجددا انصراف داده بود!

 مقداد طبق تبصره ماده 74 قانون انتخابات بايد براي رسيدگي به پرونده خود به وزارت كشور مراجعه مي‌كرد كه مراجعه نكرده بود و در مقابل بعد از تشكيل مجلس هفتم او چند روزي را در صحن علني مجلس نشست كه پس از نامه استاندار وقت مازندران به آقاي حداد عادل-رييس وقت مجلس- از حضور نجف نژاد در مجلس جلوگيري شد.

 در ادامه مقداد به كميسيون اصل 90 شکايت کرد،اما از لحاظ حقوقي وقتي كسي از سمتي انصراف مي‌دهد ديگر صاحب حق نيست.

او در متن خود از كلمه استعفا استفاده كرده بود،در حالي كه استعفا هنگام تصويب اعتبار‌نامه يك نماينده توسط مجلس شوراي اسلامي مي‌تواند صورت بگيرد ولي نجف‌نژاد انصراف داده‌ بود و چون قانون نيز در اين بخش سكوت كرده، مي‌توانست دوباره در انتخابات ميان دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي شركت كند.

 آبان ماه سال 1383معاون وقت سياسي،امنيتي استانداري مازندران-محمد‌رضا صالحي- اعلام کرد که مقداد نجف‌ نژاد مي‌تواند در انتخابات ميان دوره‌اي حوزه انتخابيه فريدونكنار شركت كند.

اين تيتر خبر مربوط به 28 خردادماه 1384 مازندنومه بود:"نجف نژاد باز هم باخت".مقداد بار ديگر در انتخابات ميان دوره اي رو در روي روحي قرار گرفت و تن به شکست داد.

 این حوزه انتخابیه تحت نظارت کامل نیروهای امنیتی قرار داشت، به طوری که ده ها پلیس ضدشورش که از استان های هم جوار به مازندران آمده بودند، روز 27 خردادماه بر انتخابات این حوزه نظارت داشتند. 

حجت الله روحی از مجموع 102 هزار و 345 رای ، تعداد 54 هزار و 150 رای ماخوذه را به خود اختصاص داد و براي دو سال به مجلس رفت.

مقداد دو سال صبر کرد و بعد در انتخابات مجلس هشتم کانديدا و اين بار بدون شبهه روانه بهارستان شد.اما دو سال دوري او از مجلس سبب نشد اين مرد حاشيه ساز باز جنجال آفريني نکند.

*به رنگ آبي

اوايل مهرماه 85 مقداد نجف نژاد از سوي دوست صميمي خود ماموريت يافت تا به باشگاه استقلال برود و عنوان پرطمطراق «مديرعاملي» اين باشگاه را به دوش گيرد.


  در همان روز معارفه بود كه نجف نژاد گفت:"من به طور کامل و 24 ساعته در خدمت استقلال خواهم بود.آمده ايم كه با برنامه ريزي تمام شرايط را بهبود بخشيم، مديران جديد باشگاه عزم خود را جزم كرده اند كه در خدمت اين تيم باشند."

 اما شاه كليد سخنان نجف نژاد آنجا بود كه گفت:"ورزش آوردگاه حساسي است و معتقدم در استقلال اولين اشتباه، آخرين اشتباه است." همان روزها بود كه نجف نژاد حرف از تغييرات ساختاري در استقلال مي زد.

  در حالي كه استقلال خود را مهياي حضور در ليگ قهرمانان آسيا مي كرد يك «اشتباه مديريتي» از سوي نجف نژاد در پيگيري نکردن ارسال ليست بازيكنان باعث شد تا AFC استقلال را، از حضور در ليگ قهرمانان آسيا محروم كند. اگر چه در ظاهر همه تقصيرها را به گردن قلعه نويي مي انداختند، نزديكان به باشگاه مي دانستند ايراد كار از نجف نژاد است.

 روزنامه دنياي اقتصاد، شماره 1609 در تاريخ 13/6/87، صفحه 24 (ورزشي) خود نوشت:نجف نژاد در طول دوران حضورش در استقلال آن چنان ضعيف عمل كرد كه اعضاي باشگاه او را با نام كوچك صدا مي زدند.

حاضران در باشگاه روزي را فراموش نمي كنند كه نجف نژاد پس از حذف استقلال قصد داشت «در نامه اي سرگشاده همه كادر فني و هيات مديره را بر كنار كند» و اين حركت او باعث شور و نشاط مي شد، چون همه مي دانستند مديرعامل اختيار بركناري هيات مديره را ندارد. واكنش نشان ندادن شخصي نجف نژاد به اين افتضاح باعث شد تا با فشار افكار عمومي و خواست رييس سازمان تربيت بدني او مجبور به استعفا شود.

البته او مثل دفعه قبل به سختي استعفا داد.داد.مقداد در کشاکش بحران به وجود آمده در استقلال مي گفت: «من‌ هنوز استعفا نداده‌ام‌ و دوست‌ ندارم‌ بروم!»

همان زمان روزنامه خبر ورزشي نوشته بود: "نجف‌نژاد که‌ در مراسم‌ معارفه‌ خود حسن‌ روشن‌ را نشناخت! در قضيه‌ حذف‌ استقلال‌ به‌ نوعى‌ مقصر است‌ اما متأ‌سفانه‌ مثل‌ بقيه‌ اين‌ موضوع‌ را به‌ گردن‌ نگرفت‌ تا بازى‌ «کى‌ بود، کى‌ بود، من‌ نبودم» همچنان‌ در باشگاه‌ استقلال‌ ادامه‌ داشته‌ باشد."

همان نشريه ورزشي نوشت:"آقاى‌ مديرعامل‌ سابق! شما در نامه‌اى‌ که‌ به‌ پل‌مونى‌ دبيرکل‌AFC نوشتيد، ذکر کرديد که‌ استقلال‌ 50 سال‌ سابقه‌ دارد. در حالى‌ که‌ اين‌ باشگاه‌ سال‌ 1324 تأ‌سيس‌ شده‌ و 61 سال‌ قدمت‌ دارد. جنابعالى‌ حتى‌ اين‌ نکته‌ واضح‌ را هم‌ نمى‌دانستيد و عجيب‌ اينکه‌ گروه‌ معاونان تان‌ هم‌ اين‌ مسأ‌له‌ (و ساير مسائل) را به‌ شما نگفته‌ بودند.


آقاى‌ نجف‌نژاد، کاش‌ همان‌ دوشنبه‌شب‌ در برنامه‌ نود رسماً‌ از مردم‌ عذرخواهى‌ و البته‌ خداحافظى‌ مى‌کرديد. اگر صلاح‌ استقلال‌ را مى‌خواهيد (که‌ حتماً‌ مى‌خواهيد) فکر برگشت‌ را به‌ سرتان‌ راه‌ ندهيد.

يادتان‌ هست‌ در همان‌ جلسه‌ معارفه‌ وقتى‌ 15، 16 عکاس‌ به‌ سمت‌ شما دويدند، چقدر شوکه‌ شديد؟ آن‌ روز فکر مى‌کرديد که‌ از خوشبخت‌ترين‌ آدمهاى‌ ورزش‌ اين‌ مملکت‌ هستيد اما گذشت‌ زمان‌ ثابت‌ کرد که‌ شما کم ترين‌ اطلاعات‌ ممکن‌ را از استقلال‌ داريد و حتى‌ بسيارى‌ از پيشکسوتان‌ استقلال‌ را نمى‌شناسيد، بعد هم‌ که‌ کاملاً‌ زير سايه‌ هيأ‌ت‌مديره‌ و رئيس‌ سازمان‌ فوتبال‌ قرار گرفتيد و به‌ قول‌ خودتان‌ دوشنبه‌شب‌ تازه‌ احساس‌ کرديد که‌ مديرعامل‌ شده‌ايد اما آقاى‌ نجف‌نژاد! شما از همان‌ اول‌ هم‌ به‌ درد اين‌ پست‌ نمى‌خورديد. برويد از آنهايى‌ که‌ شما را آوردند سئوال‌ کنيد که‌ براساس‌ چه‌ استدلالى‌ اين‌ کار را انجام‌ دادند. احتمالاً‌ امروز آنها هم‌ به‌ اشتباه‌ بزرگ‌ خود اعتراف‌ مى‌کنند و قبول‌ دارند که‌ نجف‌نژاد در يک‌ باشگاه‌ بزرگ‌ ورزشى‌ کارآيى‌ چندانى‌ ندارد."

نجف نژاد در فاصله حدود دو سال دو بار استعفا داد:يک بار از سمت منتخب مردم منطقه و بار ديگر از سمت مديرعاملي آبي پوشان پايتخت.انتخابات مجلس هشتم برگزار شد و او بار ديگر به مجلس راه يافت. همان روزهاي اول در يك محفل خصوصي گفته بود كه انتقام «استعفاي اجباري» را مي گيرم.

نتايج كاروان ايران در المپيك بهترين فرصت براي مردي بود كه به دنبال انتقام بود، به خاطر همين بود كه در هر نطق و تذكر و مصاحبه اي او فقط يك خواسته داشت: «بركناري يا استعفاي علي آبادي».    
    
 نجف نژاد اما به تازگي در خصوص وقايع سال 85 باشگاه استقلال اظهار نظر کرده است:"من اعتقاد دارم اگر یک درصد هم در آن موضوع مقصر بودم،بلافاصله استعفا می دادم. در آن زمان ایرادی به هیئت مدیره باشگاه نیز وارد نبود و و حتی در این موضوع قلعه نویی هم تقصیری نداشت. بلکه ایراد از جای دیگر بود که در حال حاضر صلاح نمی دانم آن را کالبد شکافی کرده و مطرح کنم."

وی در گفت و گو با خبرگزاري مهر از گذشته پرانتقاد خود دفاع کرد و گفت:" زمانی که من مدیرعامل باشگاه استقلال بودم  یکی از طرح هایی را که مطرح کردیم و مطمئن بودم که با توجه به پتانسیلی که هوداران این تیم دارند، کمک زیادی به خودکفایی باشگاه استقلال خواهد کرد، طرح ایجاد بانک خصوصی استقلال بود. من این موضوع را در آن زمان در مراجع ذیصلاح و حتی در بانک مرکزی به طور جدی پیگیری کرده بودم. در حال حاضر هم به عنوان رئیس کمیته تخصصی فوتبال و باشگاه داری مجلس، طرح جامع نظام باشگاه داری را تدوین کرده ام.به نظر من بعد از تغییر ساختار ورزش ایران از سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش و جوانان، این طرح یکی از مهمترین طرح هایی است که در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد."

*بنياد و مقداد

تازه ترين حاشيه سازي مقداد نجف نژاد اختلاف حقوقي او با بنياد مستضعفان است.او که پيگير طرح تحقيق و تفحص از بنياد مستضعفان است،يک دعواي حقوقي چند ساله با اين بنياد متمول دارد.بهتر است به کمک يک دادنامه 8 صفحه اي،به تاريخ تنظيم دهم آبان ماه 89 اندکي به عقب برگرديم:

در اين دادنامه خواهان ها شرکت عمران و مسکن شمال و بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي هستند و خواندگان نيز مقداد نجف نژاد و 4 نفر ديگر.خواسته هم ابطال قرارداد است.اما کدام قرارداد؟

قرارداد واگذاري يک قطعه زمين به مساحت تقريبي 80 هزار متر مربع در بلوار ساحلي شهرستان بابلسر،معروف به پارکينگ هفتم.همين طور خلع يد و قلع وقمع اعياني احداثي در عرصه مذکور.

طبق اين دادنامه نجف نژاد به عنوان نماينده هيات امناي موسسه خانه فرهنگي جوانان بابلسر(که قرار بود همزمان با سفر مقام معظم رهبري به مازندران به شهرستان بابلسر اختصاص يابد)طي درخواستي به تاريخ دوم مهرماه 1376 از رييس وقت بنياد-مرتضي رفيق دوست- واگذاري يک قطعه زمين را به منظور تقويت بنيه فرهنگي،اجتماعي و رفاهي شهرستان بابلسر با احداث مجتمع توريستي وفرهنگي و وررزشي و تفريحي به همراه فضاي سبز تقاضا کرد.

اين تقاضا در هيات امناي بنياد مستضعفان مطرح و قرار شد چون مجتمع مورد تقاضا اثرات مثبتي بر زمين هاي هم جوار پارکينگ که حدود 200 هکتار بود و به بنياد تعلق داشت،دارد،با تخفيف يا گرفتن امتيازاتي واگذار شود.

رفيق دوست همان زمان زمين 8 هکتاري را را به قيمت 50 ميليون تومان بدون نياز به قيمت کارشناسي به شرکت عمران مسکن شمال واگذار و اين شرکت نيز زمين را به نجف نژاد-به عنوان نماينده هيات امناي موسسه فرهنگي خانه جوان- واگذار مي کند.

در اين بين احمد ميري-فرماندار وقت بابلسر-در تاريخ 11 مهر 1378 به فروزنده-رييس وقت بنياد-نامه مي نويسد و اعلام مي کند که هيات امناي مذکور غيرقانونيست.بنياد مستضعفان نيز همان زمان نامه نگاري هايي انجام مي دهد تا زمين را بازپس بگيرد.

در ادامه اين کشمکش حقوقي،مقداد که خانه جوان بابلسر را تاسيس نکرده بود،اجازه واگذاري زمين را به شخص ديگري مي دهد و او نيز عرصه را قطعه بندي کرده،به فروش مي رساند.

بالاخره دادگاه بدوي حق را به خواهان ها-بنياد مستضعفان و شرکت عمران و مسکن شمال- مي دهد و طبق دادنامه مذکور"دعوي خواهان ها را محمول بر صحت دانسته و حکم بر بطلان قرارداد و خلع يد و قلع و قمع اعيان احداثي"مي دهد.

 اين حکم که حدود يک سال پيش در شعبه يک دادگاه عمومي(جزايي بابلسر)صادر شد،مکتوم ماند تا روز چهارشنبه ۱۱ آبان که مقداد نجف نژاد در جلسه علني مجلس سخنراني کرد و گفت: طرح تحقیق و تفحص از بنیاد مستضعان، در دستور کار کمیسیون عمران مجلس قرار گرفت.

مقداد با بیان اینکه در چند جلسه رئیس بنیاد مستضعفان قول داده تا مشکلات را رفع کند، اما هیچ اقدامی از سوی وی انجام نشده است ادامه داد: هنگام ارجاع طرح تحقیق و تفحص از بنیاد  مستضعفان به کمیسیون عمران مجلس، رئیس بنیاد در تماسی خواستار حل مشکلات با گفتگو شدند اما به جز وقت کشی کار به جایی نرسید.
 
نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان بابلسر زمین خواری هایی صورت گرفته که با عملکرد بنیاد در ارتباط بوده و در این زمینه یکی از مقامات مازندران به اتهام تبانی در معاملات زمین، دو بار با حکم دادستانی بازداشت شد.
 
وی با انتقاد از برخورد نامناسب مسئولان بنیاد با مردم و حتی نمایندگان مجلس افزود: تکریم نکردن ارباب رجوع، حیف و میل بیت المال، مشکوک بودن برخی معاملات بنیاد مستضعفان، تاخیر بنیاد در بهره برداری از فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و تاخیر در احداث جاده تهران شمال از جمله محورهای طرح تحقیق و تفحص ارائه شده به مجلس است.

 بعد از اظهارنظر مقداد،بنياد مستضعفان جوابيه داد و گفت:"تا امروز درباره نجف نژاد سكوت كرديم."

بنياد اعلام کرد:اصلا طرح تقحیق و تفحص از بنیاد مستضعفان در کار نبوده و مسئله مربوط به مشکل شخصی نجف‌نژاد بوده است و سپس گوشه اي از ماجراي زمين 80 هزار متري به رسانه ها کشيده شد که علاوه بر رسانه هاي داخلي،در بسياري از رسانه هاي خارج نشين نيز بازتاب يافت.

بنیاد مستضعفان در پایان آن جوابیه آورد: جلساتی که نجف‌نژاد ذکر کرده که با بنیاد داشته و بی‌نتیجه بوده، در رابطه با همین مشکل شخصی وی بوده و نه مسئله تحقیق و تفحص از بنیاد مستضعفان.

در انتهاي این جوابیه نیز ‌آمده است: تا به حال به خاطر حفظ حرمت مقداد نجف‌نژاد به عنوان نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی از اظهارنظر در این باره پرهیز کردیم اما اظهارات مجدد وی ما را بر آن داشت که به دفاع از خودمان بپردازیم.

 ماجرا را از طريق دو همکار مقداد نجف نژاد پيگيري کرديم.ابوالفتح نيکنام- دبیر مجمع نمایندگان مازندران-به ما گفت: تاکنون چنین چیزی نشنیده ام و نمی توانم آن را تایید یا رد کنم،اما اگر قضيه صحت داشته باشد،جز ابراز تاسف نمی توانیم چیزی بگوییم اما امیدوارم این موضوع صحت نداشته باشد.

علي اصغر يوسف نژاد هم گفت: موضوع این نماینده، بحث اختلاس نیست.نماینده مورد اشاره ، زمینی 80 هزار متری برای انجام پروژه فرهنگی در اختیار گرفته بود که پس از اجرایی نشدن این پروژه ، با تفکیک زمين، اقدام به فروش آن کرده است. 


 * به سوي مجلس نهم

در آستانه انتخاباتي ديگر قرار داريم و مقداد بسان تمامي هم قطارانش فعال تر از سه سال گذشته شده است.

سرکشي هاي او به روستاهاي حوزه انتخابيه و اظهار نظرهاي حاشيه دارش را اين روزها زياد مي شنويم و مي خوانيم.

او اکنون جز نمايندگي در مجلس،در هیات مدیره باشگاه استقلال نيز عضويت دارد،ولي خودش به خبرگزاري مهر گفته است:"منکر این موضوع  نمی شوم که انتخاب من به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره استقلال در کسب آرا در انتخابات مجلس که پیش رو داریم اصلا تاثیر ندارد، اما به آن شکل هم که مطرح می شود تاثیرگذار نیست. در شهرهای کوچک مردم نسبت به افرادی که به آنها رای می دهند شناخت کافی دارند و در واقع به هویت، کارآیی و تاثیرگذاری یک نماینده در استان خود و مجلس شورای اسلامی رای می دهند و مطرح کردن چنین مسائلی تغییر چندانی در نگرش آنها به هنگام رای دادن نخواهد داشت."

  او تصريح کرده:"من سه دوره به عنوان نماینده در مجلس اسلامی حاضر بوده ام. خیلی ها اعتقاد داشتند سال 85 که این اتفاقات برای استقلال افتاد و منجر به حذف تیم از رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا شد،  این موضوع در انتخاب مجدد من به عنوان نماینده مجلس تاثیر منفی می گذارد ولی همه دیدند که این اتفاق نیفتاد."

ولي الله نانوا کناري که يکي ديگر از سرداران سپاه است و اصولگرا،رقيب اصلي مقداد نجف نژاد در انتخابات اسفندماه آينده است.

 به رغم همه حاشيه هاي سياسي و ورزشي مقداد،اگر اتفاق غيرمنتظره اي روي ندهد،به احتمال نجف نژاد براي چهارمين بار انتخاب مردم منطقه خواهد بود.آيا حاشيه ها دست از سر مقداد برخواهند داشت؟


  • جمعه 23 تير 1391-0:0

    اگر روزی برسد که مسولین نگویند المامورو معذور - آنوقت باید بگوییم ظهور ناجی نزدیک است . اما حل مشکلات فرسایشی است .
    و هیچکس دیگری را قبول ندارد همه آدمها انگاری میخواهند بگویند ان شاء ا... فلان میشود یا درست میشود.

    • شنبه 15 بهمن 1390-0:0

      سلام وعلیکم
      اصلا شهر مهم نیست که از باببلسر نماینده بیاد یا از فریدونکنار.این دو دستگی دشمن هست که داری تفکیک شهری می کنه.
      نماینده باید نماینده ای باشه که پیرو خط رهبری وامام،متعد به اسلام،کارآمد،متخصص،درد مردم کشیده و به قول امام (ره) درد کوخ نشینان رو بدونه.ان شاء الله که خیر باشه ومردم نماینده اصلح رو انتخاب کنند.ملاکی رو که امام وآقا تعیین کردند داشته باشه صلاحیت داره بره مجلس.

      • روزنامه خوانپاسخ به این دیدگاه 0 0
        شنبه 26 آذر 1390-0:0

        بابا ایول!خیلی گزارش توپی بود.حال میکنم وقتی میبینم در استان ما تنویسنده های ما اینقدر زیبا مینویسند و کم از تهرانیها ندارند.کامل و جامع بود.درباره حاشیه های نماینده های دیگر هم بنویسید.زنده باد قلمتان

        • جمعه 25 آذر 1390-0:0

          باتوکل به خدا ان شاءالله مردم پیروز میدانند ... دیگر اینکه همه مجلسی ها جمع شوند مدرس نمی شوند مگربه اندازه کمتر از نگشتان یک دست ؟؟؟!!!

          • پنجشنبه 24 آذر 1390-0:0

            متاسفانه عدم هم دلی در بین نیروهای شهرستان فریدونکنار که نقش اصلی و مهمی را در انتخاب نماینده شهر داره باعث شده بود که ایشون در دوره قبل رای بیاره و به نوعی رای های اهالی فریدونکنار به دو دسته ( روحی و قلی پور ) تقسیم بشه ان شاء الله این دوره همه پشت سردار خواهیم ایستاد

            • رامین کناریپاسخ به این دیدگاه 0 0
              پنجشنبه 24 آذر 1390-0:0

              ای ول به متن و قلمت.
              دوره هشتم اگر مقداد به مجلس رفت و به عنوان نماینده انتخاب شد با حمایت مستقیم دولت بود. دکتر روحی فرد وابسته به دولت به اعلام عدم حضور خود در انتخابات هشتم حضور دکتر قلی پور را جدی تر نمود. تمامی مردم شهر فریدونکنار و دیگر حوزه های انتخاباتی خرسند از این که یک فرد متخصص و کارامد با تحصیلات عالی وارد شده است. قطعا و یقینا دکتر قلی پور کاندیدای اصلاح طلب در انتخابات پیروز می گشت ولی در شب اخر ثبت نام دکتر روحی تمام امید مردم فریدونکنار و منطقه را بر باد داد. او با حضور خودش رای مردم شهر فریدونکنار را شکست و مقداد به راحتی به مجلس راه پیدا کرد.
              اما این دوره با حضور ولی ا.. نانواکناری مطمئن باشید مقداد نجف نژاد جایی در بین مردم منطقه نخواهد داشت.
              او که در دوره قبل از شهرستان فریدونکنار 2000 رای بیشتر کسب نکرد در این دوره با سرافکندگی بیشتر شکست خواهد خورد و احتیاجی به استعفا و انصراف نخواهد بود
              با تشکر...

              • پنجشنبه 24 آذر 1390-0:0

                به کوری چشم مخالفان مقداد باز بمجلس میرود-مثل مدرس میرود

                • پنجشنبه 24 آذر 1390-0:0

                  ضمن تشکر اولا نام ایشان پرویز است نه مقداد.... دوم اینکه او...چه رسد به انگلیسی ... سوم اینکه یاد شن وماسه ساحل بابلسر و ... به خیر ... !!!؟؟؟

                  • پنجشنبه 24 آذر 1390-0:0

                    وقتی معلم مرکز پژوهشهای مجلس احمدتوکلی بامدرک جعلی دکترا از انگلیس (11ماهه هم فوق لیسانس وهم دکترا از انگلیس گرفته وبلدنیست انگلیسی صحبت کند)شاگردش نجف نژادهم حتماپروفسورزبان انگلیسی است ...وجالب است که ...خودش زمینخوار حرفه ای درمنطقه ساری است که درروستاهای ساری زمین به قیمت مفت خریده ودنبال شهرکردن روستاهای ساری است تا میلیاردر دلاری شود وحالا ... تا وقتی قانون ازکجا اوردهای اجرا نشود ازاین مسایل زیادداریم وهیچ نماینده ای پاسخکوی سرمایه کلانش نیست البته جنایاتی که...رییس ... در شهرک ... وشهرک...انجام داده...ودرمحافل خصوصی مازندرانی هارا ساده لوح میداندخدا به خیرکند

                    • مـــعجزه خامــوشپاسخ به این دیدگاه 0 0
                      چهارشنبه 23 آذر 1390-0:0

                      سلام. ظاهرا بايد آرزوي روزي را كه تو اين مملكت هر انساني با توجه به تحصيلات و توانايي اش بكار گمارده شود را به گور ببريم.
                      با نظر اين دوست بابلسري موافقم.

                      • چهارشنبه 23 آذر 1390-0:0

                        اينهمه ما به نماينده قدرت داديم تا فقط چند طرح را امضاء كند؟

                        • چهارشنبه 23 آذر 1390-0:0

                          ببينيم اكثريت مردم چه باور دارند؟

                          • چهارشنبه 23 آذر 1390-0:0

                            اقا به فارسی مسلط نیست چه رسد به انگلیسی البته سیاست انگلیسی دارد

                            • چهارشنبه 23 آذر 1390-0:0

                              از جریان انحرافی چیزی ننوشتید موضوع مهمی است بدلیل اینکه این آقا تاکنون هیچ موضعی درخصوص فتنه سال88 وگروه انحرافی به زبان نرانده است خواهشا بررسی کنید...

                              • بهنميري هاپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                چهارشنبه 23 آذر 1390-0:0

                                با تشكر از اين همه حاشيه ها دست سربازان گمنام امام عصر (عج) درد نكند كه در همه مراحل زندگي به فكر اين مردم زحمتكش و رنجديده و زخم خورده هستند

                                • فریدونکنارپاسخ به این دیدگاه 1 0
                                  چهارشنبه 23 آذر 1390-0:0

                                  گزارش بسیار کامل و جامعی از این نماینده بود.دوبار خواندم و استفاده کردم.واقعا هم همین جور است که شمتا میگویید.فقط بند اخر را قبول ندارم که مقداد بار دیگر نماینده میشود.این دفعه مردم انتخاب دیگری خواهند داشت.


                                  ©2013 APG.ir