تعداد بازدید: 4110

توصیه به دیگران 2

جمعه 25 آذر 1390-23:35

مازندران در هفته اي که گذشت

90 درصد زباله مازندران،غير اصولي دفع مي شود/شیوه نامه اجرایی قانون بيمه ایثارگران خنده داراست/خط کشی نشدن،پس از آسفالت را نمی‌پذیرم/اين هفته کنگره ملی جراحان مغز و اعصاب ایران در مازندران برگزار می شود/ کسی برای شورا تره هم خرد نمی‌کند/انجمن پژوهشگران در مازندران وجود ندارد و...(برگزيده خبرهاي مازندران از 19 تا 25 آذرماه 90)


*اعتراض به عدم راهيابي يک اثر نمايشي

سايت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:عباسعلی ابراهیمی گفت: علی رغم کسب رتبه های درخشان توسط هنرمندان تئاتر استان مازندران در بیست و سومین جشنواره تئاتر مناطق کشور ، نمایش «مراقب گربه باش» از سوی داوران جشنواره مذکور برای حضور در سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر انتخاب نشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: با پی گیری های انجام شده و رایزنی با مقام های مسئول در اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجحاف صورت گرفته در حق گروه استان مازندران مورد اعتراض واقع شد.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی افزود: رتبه های کسب شده توسط گروه نمایش «مراقب گربه باش» به کارگردانی صاحب آهنگر از استان مازندران در بیست و سومین جشنواره تئاتر مناطق کشور از جمله رتبه اول کارگردانی، رتبه سوم نویسندگی، رتبه برتر طراحی صحنه و دو رتبه ی دوم بازیگری زن ، نسبت به جوایز دو نمایش منتخب این جشنواره از سطح و ارزش بالاتری برخوردار بودند که این موضوع، موجب احراز شایستگی و اولویت نمایش مذکور از سوی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده و از همین روی به کمیته ارزیابی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد:نتیجه نهایی بررسی ها ، هفته اول دی ماه اعلام می شود.

*حدود 90 درصد زباله مازندران ، غير اصولي دفع مي شود

ایرنا: مدير كل حفاظت محيط زيست مازندران با تاكيد بر لزوم دفع بهداشتي زباله ها در استان گفت : حدود 90 درصد از زباله هاي توليدي در اين استان به صورت غير اصولي و غير بهداشتي دفع مي شوند.

 هرمز محمودي راد در كارگروه تخصصي سلامت و امنيت غذايي استان در ساري، افزود : تنها 3 درصد زباله توليدي در استان به صورت بهداشتي دفع مي شود كه اين اقدام نيز در شهرستان ساري صورت مي گيرد.

 وي اظهار داشت : حدود 7 درصد زباله هاي استان در شهرهاي بابل و تنكابن به صورت كمپوست ، دفع مي شوند .

محمودي راد ، توليد روزانه زباله در مازندران را 3 هزار و 150 تن اعلام كرد و بيان داشت : از اين مقدار ، يك هزار و 700 تن در شهرها و بقيه در روستاهاي استان توليد مي شود.

 مديركل حفاظت محيط زيست مازندران تاكيد كرد : در روزهاي تعطيل كه گردشگران و مسافران بيشتري در استان حضور دارند ، مقدار توليد زباله در مازندران افزوده مي شود.

 وي ، 68 درصد زباله هاي استان را زباله هاي تر دانست و افزود : بقيه زباله هاي استان شامل 9 درصد كاغذ ، 5 درصد شيشه ، 7 درصد پلاستيك ، 3 درصد فلز ، 3 درصد چوب و 5 درصد منسوجات است .

 محمودي با اشاره به فعاليت برخي از دهياري هاي استان در دفع بهداشتي زباله ، بيان داشت ، بخشي از زباله روستايي به صورت بهداشتي دفع مي شود .

*تدوین شیوه نامه اجرایی قانون ایثارگران با تدبیر نبوده است

 مهر: مشاور استاندار مازندران در امور ایثارگران گفت: هیچ تدبیری در تدوین شیوه نامه اجرایی قانون ایثارگران نشده است.

 احسان آبیار قمصری در شورای مشاوران و مسئولان امور ایثارگران دستگاه های اجرایی استان گفت: متاسفانه در تدوین شیوه نامه اجرایی قانون ایثارگران تدبیر کارشناسانه نشده است.

 وی با انتقاد از تصمیمات بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در تغییر شیوه پرداخت هزینه درمان ایثارگران افزود: با ممیزی قرار دادن میان ایثارگران شاغل و غیر شاغل به طور حتم ارائه تسهیلات و خدمات درمان به این قشر جامعه قطع خواهد شد.

 آبیار قمصری گفت: آنچه در قانون آمده پرداخت صد در صدی هزینه درمان به طور رایگان بوده اما در شیوه نامه جدید بیمه گذار مکلف به پرداخت تنها تا سقف 14 هزار تومان هزینه درمان ایثارگران بوده که از نظر ما خنده دار است.

مشاور استاندار مازندران افزود: متاسفانه برخی در تهران نشسته و با تقسیم بندی جانبازان زیر پنج سال یا بالای پنج سال و تفکیک حقوق جانبازان از خانواده های شان، تصمیم گیری های اشتباه می گیرند.

وی اضافه کرد: باید تلاش شود تا ایثارگران حداقل دغدغه درمان نداشته باشند و هرچقدر هم خدمات به این عزیزان شود باز هم قابل قیاس با مقام ایثارگران نیست.

آبیار قمصری با گله از برخی فضاسازی ها علیه ایثارگران تصریح کرد: در آخرین بررسی ها در جذب و قبولی دانشگاهیان فقط 15 درصد سهمیه لحاظ شده این درحالی است که برخی منت 40 درصد را می گذارند.

* خط‌کشی نشدن راه‌های روستایی توجیه‌پذیر نیست

فارس: مدیرکل راه و ترابری مازندران گفت:خط کشی نشدن، پس از آسفالت راه روستایی در مازندران را نمی‌پذیرم.

سید علی اسد با اشاره به بارش برف زودهنگام پاییزی در ششم آبان ماه امسال، بیان داشت: تیم‌های راهداری پیش از موعد مقرر هر ساله به مناطق کوهستانی اعزام شدند.

وی با اعلام اینکه 33 اکیپ راهداری مازندران در 400 کیلومتر نقاط برف‌گیر مازندران مستقر شدند، تصریح کرد: راهداران با در اختیار داشتن 200 دستگاه ماشین‌آلات مشغول خدمات‌رسانی به مردم در مناطق کوهستانی استان هستند.

مدیرکل راه و ترابری مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به سرمای زودرس امسال 10 دستگاه دیگر به ادوات وسایل سال گذشته نیز اضافه شد و بیش از 200 نفر از همکاران راه و ترابری مازندران در این امر با سایر دستگاه‌ها همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به طاقت‌فرسا بودن کار راهداری در زمستان یادآور شد: بسیاری از همکاران ما طی سال‌ها‌ی گذشته در مسیر راه‌ها، جان خود را از دست دادند.

*پل غدیر روزهای آینده در ساری افتتاح می شود

مهر: فرامرز اظهار داشت:مقرر شد با کمک و حمایت دولت، کمربندی شمالی ساری تکمیل شود و طبق برنامه ریزی های انجام شده به نظر می رسد این پروژه تا پایان سال 91 کاملا اجرایی شود.

 وی ابراز امیدواری کرد: پس از سال های متمادی که مردم ساری رنج ناشی از فقدان این کمربندی را تحمل کردند با اجرای این پروژه از مشکل دست پاگیر ترافیک نجات خواهند یافت.

رييس شوراي شهر ساري ترافیک خسته کننده را بزرگترین معضل شهر ساری عنوان کرد و افزود: تنها 55 درصد از خیابان های شهر مرکز استان مورد استفاده کیفی قرار می گیرد و توان 45 درصد آن در واقع از نظر کاهش ترافیک هدر می رود که با راه اندازی کمربندی شمالی این پتانسیل به کارگرفته شده و مشکل ترافیک شهر کاهش می بابد.

نقيبي با اعلام اینکه پل غدیر که از پروژه های مکمل پل روگذر ولی عصر (عج) بوده در چند روز آینده به بهره برداری می رسد افزود: با راه اندازی این پل، ترافیک زیر پل ولی عصر کاهش یافته و کارآیی این پروژه بزرگ که با تداوم ترافیک زیر سئوال رفته بود مشخص خواهد شد.

* 29 آذر ماه سال جاری؛ کنگره ملی جراحان مغز و اعصاب ایران در مازندران برگزار می شود

سايت دانشگاه علوم پزشکی مازندران: دکتر آرمان رکان قزوینی ،اظهار داشت: ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ملی جراحان مغز و اعصاب مازندران ارسال شده است.

 وی با اشاره به اینکه در این همایش سه روزه که در روزهای ۲۹، ۳۰ آذر و یک دی‌ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار می‌شود، گفت: از مقالات ارسالی ۴۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۵۰ مقاله نیز به صورت پوستر ارائه شده است.

این جراح مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی (ره) ساری با بیان اینکه از بین مقالات ارسالی ۹۰ مقاله ارائه می‌شود، افزود: نبود زمان و فضا موجب شده که از بین ۱۵۰ مقاله ۹۰ مقاله به صورت پوستر و سخنرانی ارائه شود.

 رکان با اشاره به اینکه در این کنگره مباحث جراحی شامل ضربه‌های وارده به مغز و نخاع، درمان‌های جدید مغز و اعصاب و استفاده از شیوه‌های جدید در جراحی‌های مغز و اعصاب بررسی می‌شود، خاطر نشان کرد: استفاده کاربردی از مقالاتی که در این همایش ارائه می‌شود از اهداف برگزار کنندگان این کنگره است.

وی با اعلام اینکه بازخورد موارد ارائه شده در این همایش به جامعه بر می‌گردد، تصریح کرد: تصحيح روند درمان، استفاده از الگوهای پذیرفته شده برای جراحی‌های مغز و اعصاب از دیگر اهداف تعیین شده برای این کنگره است.

*بی‌اعتنایی مجموعه مدیریت شهری به شورای شهر قائم شهر

 فارس:اعضای شورای شهر قائم شهر با انتقاد از بی‌توجهی مجموعه مدیریتی شهری قائمشهر به وظایف و مصوبات شورای این شهر اظهار کردند: کار به جایی رسیده که در این شهر کسی برای ما تره هم خرد نمی‌کند.

جلسه علنی شورای اسلامی شهر قائم شهر ‌با نارضایتی اعضای شورا و اظهار گله و انتقاد از بی‌اعتنایی مسئولان شهری و ادارات این شهرستان نسبت به مصوبات شورا و حدود وظایف و اختیارات آن آغاز شد.

این جلسه از بحث بهره‌برداری غیرقانونی بازار الماس قائم شهر که با وجود اصرار شورا مبنی بر اینکه سرمایه‌گذاران این مجموعه به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و به صورت غیرمجاز دست به احداث بناها زده‌اند و انتقاد از مسئولان برای حضور در مراسم افتتاح آن شروع و به میدان تره و بار قائمشهر منتهی شد.

مهدی ابراهیمی یکی از اعضای شورا که در روز گذشته با حضور در استانداری مازندران پیگیر طرح احداث میدان تره و بار قائم شهر بود اظهار داشت: درباره میدان تره و بار قائمشهر احساس می‌کنم که شهرداری قائم شهر را دور می‌زنند، ما برای احداث این میدان در قراخیل قائمشهر خیلی هزینه کردیم جلسه را به هم می‌زنند و ما را به قائم شهر می‌آورند در صورتی که شخص شهردار که نگاهش نسبت به این قضیه تغییر کرد جایی دیگر را برای این میدان بازدید می‌کند.

نایب رئیس شورای شهر قائم شهر نیز افزود: کار به جایی رسید که کسی برای شورا تره هم خورد نمی‌کند، برای زمین 25 متری که به درد شهرداری نمی‌خورد لایحه می‌فرستند تا در شورا تصمیم‌گیری شود، خیلی تاسف‌بار است که تصمیم‌های کلان شهر و شورا توسط دیگران آغاز می‌شود.

 کمیل گران اوریمی تاکید کرد: بازار الماس توهینی برای شورا است و اینک نیز بازی میدان تره بار هم به آن افزوده شد.

 وی تصریح کرد: بدون مصوبات شورا افتتاحیه برگزار می‌کنند ذره‌ای از پیشنهادات و مصوبات ما را عملی نکرده‌اند کسی حرف ما را گوش نمی‌دهد ما یک‌جانبه حرف می‌زنیم.

*با شیوع آنفلوانزای پرندگان؛ کشتار مرغ زنده در بابل ممنوع شد

مهر: محمد مهدوی در جلسه ساماندهی کشتار و عرضه طیور اظهار داشت: نباید اجازه داد با کشتارغیر شرعی و غیربهداشتی طیور با سلامت مردم بازی شود.

 وی افزود: بابل دارای کشتارگاه صنعتی مکانیزه و مدرن بوده که با کمترین زمان و به بهداشتی ترین روش ممکن، عملیات ذبح مرغ در آن انجام می شود.

رئیس شورای سلامت شهرستان بابل گفت: پرورش دهندگان محلی که قصد عرضه گوشت مرغ به بازارمصرف را دارند با مراجعه به این کشتارگاه ضمن جلوگیری از ایجاد آلودگی های زیست محیطی که بواسطه رهاسازی ضایعات ذبح برای محیط زیست مردم پیش خواهد آمد ازهزینه های درمانی ناشی از ذبح غیربهداشتی مرغ و مصرف آن جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه اجرای موفق این طرح مستلزم همکاری و تعامل نزدیک کلیه دستگاههای مجری این طرح است، افزود: باید برخورد جدی و بدون اغماض با ذابحین وعرضه کنندگان غیربهداشتی مرغ که صرفا به دنبال سودجویی و منفعت طلبی هستند و سلامت مردم کمترین اهمیتی برای آنها ندارد، صورت گیرد.

* آغاز به کار دومین المپیاد رباتیک کشور

فارس: رئیس دانشگاه دانشگاه پیام نور مازندران و رئیس ستاد برگزاری این المپیاد ،در آیین افتتاح دومین المپیاد رباتیک کشور اظهار داشت: مسئولان کمیته اجرایی این دوره از رقابت‌ها به طور شبانه‌روزی در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری مناسب مسابقات هستند.

 صادقعلی موحدمنش به حضور 200 تیم شرکت در دومین المپیاد رباتیک پیام نور کشور اشاره کرد و گفت: این المپیاد با حضور دانشجویان همه دانشگاه‌های کشور و شرکت نخبگان رباتیک 25 استان برگزار می‌شود.

 رئیس دانشگاه پیام نور مازندران با اشاره به حضور حدود یک میلیون و100 هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور کشور خاطرنشان کرد: این دانشگاه طی 20 سال گذشته تاکنون نقش اثرگذار در آموزش عالی کشور داشت و درصدد است با توسعه رشته‌های فنی و مکانیکی و ایجاد رشته‌های علمی جدید گام موثر در رفع مشکلات جامعه بردارد.

*كارگاه های چوب بری غیر مجاز قائم شهر شناسایی می شوند

 ایرنا: معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قائم شهر از شناسایی كارگاه های غیر مجاز چوب بری این شهرستان و تلاش برای متوقف كردن فعالیت آنها خبرداد.

 رجبعلی محمدنژاد در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز شهرستان قائم شهر اعلام كرد: هم اكنون 45 كارگاه چوب بری در شهرستان قائم شهر فعالیت می كنند كه برخی از آنها از مجوزهای لازم برای این فعالیت برخوردار نیستند.

 وی ادامه داد: طرح شناسایی كارگاه های چوب بری غیر مجاز راهی برای كنترل قاچاق چوب های جنگلی است كه با مشخص بودن كارگاه ها و نظارت برفعالیت آنها امكان قاچاق چوب نیز كاهش خواهد یافت.

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قائم شهر به تلاش این اداره برای ایجاد پاسگاه وایست جنگلی در مسیر روستاهای منتهی به جنگل اشاره كرد و گفت: به همین منظور پاسگاه ریكنده توسط اداره ایجاد شد كه اداره راه وترابری به دلیل واقع شدن در حریم راه مبادرت به جمع كردن امكانات این پاسگاه كرد.

* انجمن پژوهشگران در مازندران وجود ندارد

مهر: معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به وجود استعدادهای بکر علمی در استان، اظهار داشت: متاسفانه انجمن پژوهشگران در مازندران وجود ندارد.

 علی اصغر طبری در همایش تجلیل از پژوهشگران فرهنگی و معلمان پژوهنده مازندران افزود: آنچه که وزیر آموزش وپرورش از آن به عنوان معیار و سند تحولی بنیادی یاد کرده استوانه و مفهوم تحقیق در دو اصل زایش و افزایش خلاصه می شود.

وی از تحول بنیادی در پژوهش به عنوان آینه ای یاد کرد که بر اساس نیاز دستگاه از آن استفاده کرده و چنانچه بخواهیم درباره موضوعی به تحقیق و پژوهش بپردازیم از سند تحول بنیادی باید طبیعت کنیم.

طبری، حیات بشری و سند تحول بنیادی در بشر را پژوهش عنوان کرد و افزود: از طریق تحول بنیادی نقشه های جامع کشور نگاشته و رصد خواهد شد.

وی با بیا ن اینکه پژوهش نقش مهمی در تعلیم و تربیت دانش اموزان در مدارس دارد افزود: دانش آموزان می توانند در زنگ تفریح در واحد پرورشی به پژوهش بپردازند.

 طبری گفت: اگر می خواهیم پژوهش در زمینه انجام دهیم باید پژوهش را همراه با تولید مسئله آغاز کنیم.

* 360 زندانی جرایم غیر عمد امسال از زندان های مازندران آزاد شدند

 ایرنا: رییس كل دادگستری مازندران گفت : با پیگیری ستاد دیه استان در هشت ماه امسال با پرداخت 40 میلیارد ریال ، 360 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد از زندان های این خطه آزاد شدند.

 حجت الاسلام والمسلمین حسین طالبی با تشریح عملكرد ستاد دیه مازندران افزود : این افراد به دلیل عدم توان مالی در پرداخت دیه مربوط به تصادفات وسائط نقلیه ، مهریه ، نفقه ، چك های بلامحل و غیره در زندان به سر می بردند كه با همت و تلاش ستاد دیه و خیرین به آغوش خانواده های شان بازگشتند.

وی افزود : بیشترین كمك صورت گرفته به ستاد دیه استان از سوی ستاد دیه كشور به مبلغ بیش از 27 میلیارد ریال بود كه زمینه آزادی 208 مددجو را فراهم كرد.

* دیدار 818 عباس آبادی با استاندار و مدیران استان

سايت استانداری مازندران:رئیس اداره روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مازندران گفت: در بیست ویکمین دیدار عمومی استاندارومديران استان، 818 نفر از مردم شهرستان عباس آباد صبح جمعه 25 آذرماه با طاهایی و مسئولان ارشد مازندران دیدار کردند.

کمال رستمعلی در حاشیه ملاقات عمومی استاندار، معاونان، مدیران ستادی استانداری و مدیران کل دستگاه های اجرایی مازندران با مردم شهرستان عباس آباد گفت: از818 ملاقات کننده 481 نفر مرد و 337 نفر زن بودند که مهم ترین درخواست ها در بخش اشتغال ،تسهیلات بانکی، دفاتر شهري ‏‏، فني و روستايي ، معاونت برنامه ريزي استانداري به ترتيب با 131 ، 112،83 و 70 نفر بود.

وی بیان کرد: حوزه معاونين عمراني استاندار با 83مراجعه کننده و برنامه ريزي استاندار نیز با 70 نفر، بیشترین تعداد مراجعان را داشتند.

 سخنگوی شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به اینکه در این ملاقات عمومی 4 معاون استاندار ، 12 مدیرکل ستادی استانداری حضور داشتند، اظهار داشت: هم چنین امام جمعه عباس آباد‏، نماينده مردم عباس آباد ،تنکابن و رامسردر مجلس شوراي اسلامي، 27 نفر از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان، 22معاون مديركل و 49مدير شهرستاني در اين ملاقات عمومي استاندار را همراهی کردند.

* اختصاص 14 هزار میلیون ریال به طرح خروج دام از جنگل در مازندران

مهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری گفت: 14 هزار میلیون ریال به طرح خروج دام از جنگل در سفرهای دولت به استان اختصاص یافت.

عباس علی نوبخت اظهار داشت: در سفر نخست دولت به مازندران، 65 میلیارد ریال برای ساماندهی خروج دام و جنگل نشینان از عرصه های جنگلی شمال در سطح استان اختصاص یافت.

وی افزود: طبق مصوبه دور اول سفر بالغ بر 14 هزار و 327 میلیون ریال برای اداره کل حوزه ساری به منظور اجرای پروژه های خروج دام از جنگل، خرید خانه سرای مسکونی دامداران، خرید دامسرای دامداری و خرید عرصه های مستثنیات هزینه شده است.

 نوبخت افزود: در سال 86 بالغ بر 29 هزار و 743 میلیون ریال برای اجرای پروژه های طرح ساماندهی خانوارهای جنگل نشین هزینه ودر مجموع 36 هزار و 70 میلیون ریال در سالهای 85 و 86 به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران حوزه ساری اختصاص یافت.

* وزارت بازرگانی و جهاد کشاورزی ‌پاسخگوی واردات مرکبات باشند

 فارس: امام جمعه بابل با انتقاد شدید از بی‌توجهی مسئولان نسبت به واردات بی‌رویه کالاها به داخل کشور گفت: باید از ورود کالای غیر ضروری به داخل کشور جلوگیری کرد.

 حجت‌الاسلام حسن روحانی در خطبه‌های نماز جمعه بابل به نزدیک شدن ایام انتخابات اشاره و تصریح کرد: انتخابات جلوه حضور و مقبولیت نظام اسلامی به شمار می‌آید و بنا به گفته مسئولان در حال حاضر تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم فراهم شده است.

روحانی با توجه به فرصت دو ماهه برای برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در کنار آماده‌سازی فضای انتخابات، مسئولان باید تمهیدات لازم برای حضور مردم در انتخابات باشکوه را فراهم کنند تا مردم با حضور گسترده حماسه بزرگی خلق کنند.



    ©2013 APG.ir