تعداد بازدید: 3623

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 27 آذر 1390-1:2

روز حساب کشي!

يوسف نژاد:در زمینه فتنه تابع قانون و نظرات مقام معظم رهبری هستم/طرح حقوق مادام العمر مطرح نبود/دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها غيرقانونيست/استراتژی توسعه استان وجود ندارد/به مجلس ، نمره خوبی نمی دهم -شجاعي:بنده را متهم می کنند که در عزل و نصب ها دخالت دارم/در دولت های نهم و دهم از تمام ظرفیت برای استان استفاده شده است/ضعف برخی مدیران را تایید می کنم/30 درصد از مصوبه های سفر اجرایی شده است/ارتباط من و مشایی خصمانه است.(گزارش يک مناظره)


دو نماینده اصلاح طلب و اصولگراي مرکز استان،در دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی ساری به مناظره پرداختند. به گزارش مازندنومه،علی اصغر یوسف نژاد در پاسخ به این سوال که وظیفه نمایندگان در مقابل فتنه چیست، اظهار داشت:کار نماینده ، قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن است و در این زمینه باید پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد: در مورد جریان های سیاسی کمتر اظهار نظر کرده ام و در زمینه فتنه هم تابع قانون و نظرات مقام معظم رهبری هستم.

سید رمضان شجاعی کیاسری در پاسخ به همین سوال گفت:آن قضيه یکی از سنگین ترین و خطرناک ترین مسائلی است که کشور را درگیر کرد.

 وی ادامه داد: اهمیت این موضوع در آنجاست که هيچ سخنرانی اي نیست که رهبری در آن اشاره به فتنه 88 نداشته باشند.

 نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بیداری مردم و رهبری حکیمانه ی ولی امر مسلمین ، دو موضوع مهم در فتنه 88 بود.

*عنوان حقوق مادام العمر ، غلط است

 موضوع حقوق مادام العمر نمایندگان سوال بعدی این مناظره بود، علی اصغر یوسف نژاد در این رابطه گفت: در این خصوص ، تبلیغات به گونه ای بود تا دزدی سه هزار میلیاردی از ذهن مردم خارج شود.

 وی بابیان اینکه کدام کارمند را سراغ دارید که حقوق مادام العمر نداشته باشد و حتی پس از فوت آن فرد هم حقوق وی ضمن شرایط به خانواده اش تعلق می گیرد، خاطرنشان کرد: این قانون مربوط به مجلس هفتم بوده و ارتباطی به مجلس هشتم ندارد.

یوسف نژاد ادامه داد: طرح حقوق مادام العمر مطرح نبوده و در این زمینه بزرگ نمایی شده است.

وی با بیان اینکه برخی مسئولان ادارات و نهادهای مردمی و انقلابی در این زمینه سوال پرسیدند که جواب آن هم دو کلمه بله یا خیر بود، تصریح کرد:اصلاح قوانین کار نمایندگان است ،آیا کار غلطی است که مشکل برخی برطرف شود؟

 دیگر نماینده مردم ساری در پاسخ به این سوال با بيان اين که عنوان حقوق مادام العمر ، غلط است، ادامه داد: کسانی که این خبر را منتشر کردند در مجلس هفتم حضور داشتند و می دانستند که مصوبه مجلس هفتم بوده و ربطی به مجلس هشتم ندارد.

شجاعی با بیان اینکه ما فقط استفساریه ای را امضا کردیم که پاسخ آن بله یا خیر است، تصریح کرد: در مرحله نخست این استفساریه را امضا کردم اما پس از طرح در کمیسیون اجتماعی ، موارد مربوط به بازنشستگان هم به این موضوع اضافه شد که اعتراض کرده و به صورت کتبی ، امضای خود را پس گرفتم.

 وی با اشاره به اینکه این موضوع را به رسانه ها هم اعلام کردم، گفت: بعضی افراد این جریان را برای منافع خود، دامن زدند.

 نماینده مردم ساری با تاکید گفته های همتای خود، اضافه کرد:فضای کاذبی در این زمینه درست کردند و مجلس هم کار انقلابی کرد.

وی با بیان اینکه افرادی که در این زمینه اتفاق نظر داشتند ، با هم دعوا دارند و حتی با دولت هم دعوا دارند، یادآور شد: به نظرم موضوع رد گم کردن اختلاس ، ربطی به این بحث ندارد .

*عزل و نصب توسط نماينده ها قانوني نيست

 این دو نماینده سپس به سوال دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها پاسخ دادند. یوسف نژاد این کار را کاملا غیرقانونی دانست و بیان داشت: به صلاح نمی بینم که نمایندگان در این موضوع دخالت کنند.

وی گفت:ممکن است مدیر دستگاهی به علت تعامل با نماینده، نظر آن نماینده را جویا شود که این هم اختیاری است و شاید آن مسئول ، نظر نماینده را هم انجام ندهد.

یوسف نژاد خاطرنشان کرد: بسیاری از نمایندگان به این موارد، ورود پیدا نمی کنند.

وی با بیان اینکه نماینده باید به کار اصلی خود بپردازد، ادامه داد: نظام پارلمانی یعنی اینکه نماینده به وظایف قانونی خود پایبند باشد.

شجاعی با تایید صحبت های یوسف نژاد ، اظهار داشت: بعضی نمایندگان در این خصوص ، نظر می دهند.

وي با بیان اینکه بنده را متهم می کنند که در عزل و نصب ها دخالت دارم، گفت: اگر در حیطه وظایف باشد ، اجازه نمی دهم اصلاح طلبان وارد دولت اصولگرا شوند.

 وی با اشاره به اینکه در دولت فضا را باز می بینم، یادآور شد:حتی برخی مدیرانی که به مبانی فکری احمدی نژاد انتقاد دارند، در دولت هستند.

 شجاعی با بیان اینکه اکنون استیضاح شهردار مطرح است و برخی از این موضوع موج سواری می کنند، خاطرنشان کرد: من با شهردار دوست هستم و اگر در عزل و نصب شهردار دخالت کنم یعنی به شعور اعضای شورا بی احترامی کرده ام.

 وی با اشاره به اینکه مرکز استان نیازمند خدمات بیشتری است ، بیان داشت: مدیران ساروی باید افزایش یابند چون در ساری مدیران توانمند داریم.

*استراتژی توسعه استان وجود ندارد

 دلایل توسعه نیافتگی ساری، سوال بعدی این مناظره بود. علی اصغر یوسف نژاد در پاسخ به این سوال، گفت:اگر مدیر قوی و توانمند، پیگیر امور نباشد از شرایط خوب توسعه یافتگی فاصله می گیریم.

وی با بیان اینکه هرچند از مدیران قوی و کارآزموده دفاع می کنم، ادامه داد:متاسفانه استراتژی توسعه استان وجود ندارد که مشخص کند کشاورزی، صنعت، گردشگری یا هر مورد دیگری محور توسعه استان است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این استراتژی باید به صورت سند تهیه شود، گفت:هرچند این سند 15 سال قبل تهیه شد که افرادی آن را قبول نداشتند.

وی با بیان اینکه باید سندی تهیه شود که مدیران حول محور آن ، تلاش کنند، اضافه کرد: نباید سلیقه ای عمل کنند.

یوسف نژاد با بيان اين که عملکرد برخی مدیران استان ، زیر سوال است، ادامه داد: نداشتن سند راهبردی در استان و مدیرانی که سند را پیش ببرند،از عوامل توسعه نیافتگی ساری است.

یوسف نژاد با اشاره به طرح آماری نفوس و مسکن، اظهار داشت:از اطلاعات به دست آمده باید برای برنامه ریزی کمک گرفت.

سید رمضان شجاعی کیاسری هم گفت: در طول عمر انقلاب ، در دولت های نهم و دهم از تمام ظرفیت برای استان استفاده شده است.

وی با بیان اینکه ضعف برخی مدیران را تایید می کنم ، ادامه داد:ما دخالتی در عزل و نصب ها نداریم و وظیفه ما قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون است.

 شجاعی اضافه کرد: به همراه یوسف نژاد در کمیسیون تلفیق بودم و بودجه فرهنگی استان 24 درصد افزایش یافت.

*30 درصد از مصوبه های سفر اجرایی شده است

 اجرایی شدن مصوبه های سفرهای دولت ، از دیگر سوال های این مناظره بود.

علی اصغر یوسف نژاد در این رابطه ، اظهار داشت: مصوبه هایی که دولت تصویب می کند باید جدای از بودجه استانی باشد.

وی بیان اینکه در بخش فرهنگی هیچ کاری صورت نگرفت، ادامه داد:دیگر بخش ها همچون کشاورزی و صنعت هم فعال نیستند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تفکر مسئولان مربوط باید تغییر کند تا کار به درستی انجام شود.

شجاعی با بیان اینکه 30 درصد از مصوبه های سفر اجرایی شده، تصریح کرد:در دفتر معاون اول رئیس جمهور اعلام کردند که 95 درصد مصوبه ها اجرایی شده و من به این مساله اعتراض کردم.

 وی با اشاره به اینکه صنعت استان با چالش جدی مواجه است، گفت:دولت در بسته های حمایتی بخش صنعت، ضعیف عمل کرده است.

شجاعی با بیان اینکه رئیس جمهور برای مجتمع فرهنگی کردان، سه میلیارد تومان اختصاص داد، خاطرنشان کرد:مسئولان استان باید مصوبه ها را پیگیری کنند و در این زمینه به استاندار انتقاد دارم که علی رغم کارکشته بودن،ضعیف عمل کرده است.

*نمایندگان حق ندارند در تقسیمات کشوری ورود پیدا کنند

تقسیمات کشوری و به ویژه جدایی میاندرود از شهرستان ساری، موضوع بحث بعدی بود. شجاعی در این رابطه ، اظهار داشت:نمایندگان حق ندارند در تقسیمات کشوری ورود پیدا کنند و این وظیفه وزارت کشور است.

 وی با بیان اینکه این مسائل در کمیسیون مرتبط وزارت کشور مطرح شده و هیات دولت هم تصویب می کند، ادامه داد: خودم از موافقان جدایی میاندرود از ساری بودم.

علی اصغر یوسف نژاد اظهار داشت: میاندرود و شهرستان های مربوط ساری، جزء هویت ساری هستند.

 وی با بیان اینکه تقسیمات کشوری، مبنای کارشناسی دارد، ادامه داد: از فواید تقسیمات شهرستانی، تخصیص اعتبار و از بین رفتن ترافیک است.

 یوسف نژاد با اشاره به اینکه نیاز است تا ساری بخشداری مرکزی داشته باشد و برخی تصمیم ها در همان منطقه گرفته شود، گفت: به این ترتیب از مراجعه چندباره مردم و طی مسافت جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه نکا، بهشهر و گلوگاه یک نماینده دارند و حال آنکه ساری به تنهایی دو نماینده دارد، بیان داشت: اینها سه شهرستان هستند و سه بودجه می گیرند و ساری تنها یک بودجه داشت.

*مجلس ، توقع مردم را برآورده نکرد

عملکرد مجلس ، سوال نهایی این مناظره بود. علی اصغر یوسف نژاد اظهار داشت: به مجلس ، نمره خوبی نمی دهم چراکه مسائل و حاشیه های زیادی دارد.

وی با بیان اینکه مجلس ، توقع مردم را برآورده نکرده است، گفت:مجلس در برخی مسائل مانند مبارزه با استعمار پیر ، خوب عمل کرد.

 یوسف نژاد با اشاره به اینکه برای عملکرد درست دولت، باید مجلس خوبی داشته باشیم، اضافه کرد: مجلس خوب هم نیازمند نماینده مناسب است و باید افراد درستی انتخاب شوند.

وی یادآور شد: سیاستمدار کسی است که برای مردم کار کرده و حرف مردم را با صدای بلند به گوش مسئولان برساند و برای خدمت به مردم مرز ، خط و حزب نشناسد.

شجاعی ، مجلس را کارآمد و مقتدر دانست و ادامه داد: رهبری هم از مجلس دفاع کردند.

وی تصریح کرد: قوانین و مصوبه های قوی در این مجلس وضع شده است.

شجاعی با بیان اینکه نماینده منتسب به جریان اصولگرا هستم اما من را به جریان انحرافی منتسب کرده اند، گفت:به رئیس جمهور گفتم نزدیکان شما در مراسمی در ترکیه که رقص و آواز بود شرکت کردند و جریان انحرافی از آنجا شکل گرفت.

 وی خاطرنشان کرد: ارتباط من و مشایی خصمانه است و پول میلیاردی هم نگرفتم.

شجاعی اظهار داشت: اختلاس سه هزار میلیاردي برای ما گران تمام شد و دلسوزان نظام به دنبال خشکاندن ریشه این دزدی هستند و سران قوا در این خصوص دست به دست هم داده اند.


  • میاندورودپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 3 بهمن 1390-0:0

    آقایان مازندنومه بهتر نبود خبر را به درستی درج می کردید( سانسور )

    • سورکی آزادپاسخ به این دیدگاه 0 0
      سه شنبه 29 آذر 1390-0:0

      به نظر من در بین این کاندیداها هر دو این ها لیاقت رفتن به مجلس را دارند

      • معجزه خاموشپاسخ به این دیدگاه 0 0
        دوشنبه 28 آذر 1390-0:0

        سلام. شيفتگان قدرت را ببينيند! !
        حاضرند براي رسيدن به هدفشون هر صحبتي را به زبان بياورند ! !
        بابا اين حرفها و وعده و وعيدها ديگر قديمي شده. يكي نيست به اين آقايان بگه:
        "سطح تحصيلات مردم خيلي بالا رفته و ديگه اين شعارها جواب نميده ! !
        كمي هم به فكر خدمت به مردم باشيد. اي كاش آقايان نگاهي به نامه ي مولاعلي(ع) به مالك اشتر مينداختن. اي كاش يا علي "

        • دوشنبه 28 آذر 1390-0:0

          ول" معطل هستنه

          • يکشنبه 27 آذر 1390-0:0

            اقایان که اینقدر به خود مطمئن هستند چرا درمناظره شرکت میکنند ساری راتکه کردند زمینهارامفت خریدند دنبال شهرکردن روستاهاهستند تازمینهارا چندبر ابر بفروشند کارخانه سایپاساری پالایشگاه ساری نمایشگاه ساری دانشگاه جامع فنی ساری راپیگیری نکردند چون سودی برایشان نداشت اما به وزارت کشور انقدر فشار اوردند تا میاندرود ساریراازساری جدا کنند که زمینهایشان را باقیمت بالا بفروشند با نگاهی به عملکرد...ببینید که بیشترین تذکر ایشان به وزارت کشورجهت تقسیمات کشوری وشهر کردن روستاهاست.خداوکیلی اگر ما به وزارت کشور مراجعه کنیم در موردتقسیمات کشوری حرف مارا گوش میکنند.اقای ...مردم شعور دارند مردم را ابله فرض نکنید خودتان هم میدانید...

            • پلنگ آزاد پاسخ به این دیدگاه 0 0
              يکشنبه 27 آذر 1390-0:0

              آقایون مازند نومه بفرمایید کجای این مصاحبه شبیه مناظره بو د؟؟؟ این آقایان فقط به سوالات پاسخ دادند و تعریف از خود کردند ؟؟ لطفا ما را توجیح فرمایید که منظور از مناظره چیست؟؟؟ در ضمن این دو نماینده مطمئن باشند اگر انتخابات سالم برگزار شود آنها رای نخواهند آورد بدلیل اینکه هیچ کار مثبتی برای ساری انجام ندادند. با آمدن چهره های جدید و کارآمد ( مانند درزی خلردی ) شاهد ساری آباد و توسعه یافته خواهیم بود.

              • زمانی کیاسریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                يکشنبه 27 آذر 1390-0:0

                سوال دوم:آیا مردم کورهستند. یا این همه رییس ومعاون ومدیر کل که از بستگان آقایان هستند بدون اطلاع ایشان وفقط ازروی شایسته سالاری درپستهای غیرمربوط مستقرشده اند

                • زمانی کیاسریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  يکشنبه 27 آذر 1390-0:0

                  یک سوال :آیا دروغ گناه کبیره است

                  • يکشنبه 27 آذر 1390-0:0

                    همش شعار و حرف پس کی عمل به شعارها؟

                    • يکشنبه 27 آذر 1390-0:0

                      شجاعی وبعنوان "اصولگراقبول نداشته و
                      یوسف نژادهم باماسک مستقل ورودبه انتخابات نموده است.

                      • يکشنبه 27 آذر 1390-0:0

                        ....بس است، حذف نيروهاي ارزشي فني و حرفه اي در راستاي يك دست كردن ستاد انتخاباتي شما نبوده است؟


                        ©2013 APG.ir