تعداد بازدید: 3197

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 27 آذر 1390-23:36

حجازي:حرکت خاصي نداشتيم

  در جلسه شوراي شهر ساري مطرح شد:درآمد شهرداری مانند گذشته است و حرکت خاصی نداشتیم/آقایان استانداري هم ناله ی اعتبار دارند/در کمتر از یک ماه،چهار پل به پله برقی مجهز می شود/کسانی که از استیضاح می ترسند،منافع شان در خطر است/اجاره ساختمان عضو شورا،آن هم به مبلغ گزاف،به چه معناست؟/به جای اینکه از استیضاح نگران باشیم، نگران عمران و آبادی شهرمان باشیم/نباید توپ را به زمین شهرداری بیندازیم.


مازندنومه؛کلثوم فلاحي:عصر يک شنبه سیصد و نودمین جلسه شورای شهر ساری برگزار شد.در اين جلسه فرامرز نقیبی اظهار داشت: ظهر دوشنبه نخستین پله برقی پل هوایی در ساری افتتاح می شود.

رئیس شورای شهر ساری ضمن اميدواري براي نصب هرچه زودتر پله برقی برای پل هوایی پارک شمس و میدان امام (ره)، ادامه داد:با راه اندازه پله برقی ، پل های هوایی که بدون استفاده هستند،مورد استفاده مردم قرار مي گیرند.

 نقیبی با اشاره به اين که عابران پیاده از هر گذر عبور می کنند که باعث ایجاد ترافیک مي شود،یادآور شد: شهرداری می تواند برای رفع این مشکل، در بودجه سال آینده احداث چند زیرگذر در سطح شهر را پیش بینی کند.

وي با بیان اینکه شهرداری در هفته گذشته فعالیت خوبی در زمینه آسفالت داشت ،خاطرنشان کرد:شهرداری در بخش خدمات، نظارتش را افزایش دهد.

رييس شوراي شهر مرکز استان با اشاره به اینکه شهرداری روزانه 250 تن زباله حمل می کند ، بیان داشت: 100 تن زباله مربوط به حاشیه شهر و روستائیان است که درآمدی هم از این منظر نداریم.

 نقیبی افزود: حمل روزانه 100 تن زباله اضافه ، در سال بیش از یک میلبارد تومان هزینه برای شورا و شهرداری به همراه دارد،در صورتی که در خصوص حمل و ددفن زباله روستا، وظیفه ای نداریم.

رئیس شورای شهر ساری در بخش دیگری از سخنان خود،با بيان اين که طرح سوال و استیضاح ،حق شوراست،افزود:کسانی که از استیضاح می ترسند شاید منافع شان در خطر است.

وی با بیان اینکه حجازی مدیر کارکشته ای است ، بیان داشت:نباید از بابت طرح سوال از شهردار یا استیضاح، نگرانی وجود داشته باشد.

نقیبی یادآور شد: اگر شورا از حداقل های قانونی استفاده نکند که در بیرون روی شورا حساب باز نمی کنند.

 وی با بیان اینکه طرح سوال و یا استیضاح شهردار در سایر شهرها پس از یک یا دو سال از عمر شورا اتفاق افتاد، افزود:اگر این اتفاق در شورای ساری بیفتد پس از چهار سال و نیم از عمر شورای سوم است.

نقیبی بزرگ ترین ضعف مرکز استان را ناتوانی در جذب سرمایه گذار عنوان کرد و گفت:در ساری ، همه کشتی گیر آزاد کار هستیم، اگر روزی فردی به دنبال یک سرمایه گذار حرکت کند می گویند حتما چیزی به او رسیده است.

 وی از قول احمد ناطق نوری گفت: آمل قطب صنعتی ، بابل قطب تجاری و ساری قطب سیاست زده مازندران است و به همین دلیل پیشرفت نمی کند.

*حجازي:حرکت خاصي نداشتيم

شهردار ساری در این نشست ، گفت:به خاطر رکود در ساخت و ساز ، وضعیت درآمدی شهرداری مانند گذشته است و حرکت خاصی نداشتیم.

سید علی حجازی تصریح کرد:همکاران را برای دریافت مطالبات بسیج کردیم.

وی با بیان اینکه قبلا در مبادی ورودی شهر مخزن زباله نداشتیم، یادآور شد:به دلیل اینکه روستائیان، شب ها زباله را در این مناطق دپو می کردند ، مخزن زباله نصب کردیم.

شهردار مرکز استان با اشاره به اینکه در روستاها هیچ اقدامی برای حمل زباله نمی شود و ما حجم زیادی از زباله روستائیان را حمل می کنیم ، خاطرنشان کرد:در کارگروه سلامت از استاندار خواهش کردم برای حمل زباله روستایی ، دفتر امور روستایی استانداری مبلغی را به شهرداری پرداخت کند اما آقایان هم ناله ی اعتبار داشتند.

حجازی با بیان اینکه پل های هوایی ساری با مشارکت بخش خصوصی فعلا به صورت یک طرفه رفت ، برقی می شوند، گفت:در کمتر از یک ماه، چهار پل به پله برقی مجهز می شود.

 وی افزود:از بودجه 100 میلیاردی شهرداری، 33 میلیارد تومان تاکنون جذب شده است.

 شهردار گفت:ادارات استان حدود پنج میلیارد تومان به شهرداری بدهکار هستند .

*باقري:هياهوي رسانه اي جاي اما و اگر دارد

عضو دیگر شورای شهر ساری در این جلسه اظهار داشت:اخیرا اتفاقاتی در شورا افتاده است و نگران هستم که اتفاقات اخیر ، ما را از اهداف نظارتی خود دور کند.  

جمال باقری ، با بیان اینکه چهار سال و نیم در شورای سوم با افتخار به مردم خدمت کردیم، یادآور شد:شورای سوم کارنامه قابل دفاعی ارائه کرده و افکار عمومی در این زمینه با ما همراه است.

وی با يادآوري اين که سوال این نیست که چرا کار قانونی (نظارت بر شهرداری) انجام می شود،گفت: تفسیر و تحلیل من این است که این حرکت و رسانه ای شدن آن و نوع برخورد با موضوع ، رنگ و بوی کارهای سیاسی گرفته است.

این عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد:پیش از اینکه به فکر اهداف قانونی خود و شهروندان باشیم ، این اتفاقات رنگ و بوی سیاسی می دهد.

باقری ، تصریح کرد: طی چهار سال و نیم گذشته ،علی رغم اختلاف نظرهای سیاسی موجود در شورا، در بدترین شرایط که انتخابات 88 بود هم اجازه ندادیم این اختلاف نظرها بین اعضای شورا رخنه کرده و محل ایجاد اشکال در کار ما شود.

وی گفت: یک کار کاملا ابتدایی که می تواند در شورا و شهرداری اتفاق بیفتد،رسانه اي مي شود و هیاهوی رسانه ای برای من جای اما و اگر دارد.

*رضايي:باید اطلاع رسانی به مردم در اولویت قرار گیرد

 دیگر عضو شورای شهر ساری با بيان اين که در سال جاری به عنوان نماینده شورا در کمیسیون توافقات حضور دارم و مسایلی را مشاهده می کنم،گفت: تحلیل من از وضعیت و عملکرد این کمیسیون ،کاهش در آمدهای شهرداری است.

 رضایی فرح آبادی با بیان اینکه در منطقه یک شهرداری ،درآمدها متناسب با ظرفیت ،تغییر کاربری ها و ارزش های افزوده است،تصریح کرد:در منطقه سه ، پرونده ای وارد کمیسیون نمی شود.

 وی ادامه داد: در این منطقه یا شهروندان تمایلی به اخذ پروانه ندارند و یا اطلاعات لازم را در این زمینه ندارند.

رضایی تاکید کرد :برای غلبه بر این وضعیت باید اطلاع رسانی به مردم در اولویت قرار گیرد.

*احمدي:رسانه ها  در جلسات روز سه شنبه هم حضور داشته باشند 

 سخنگوی شورای شهر ساری در این نشست، اظهار داشت:ساختمان فعلی سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری به صورت استیجاری است.

 سید مهدی احمدی افزود:این ساختمان متعلق به عضو سابق شورا است که ماهانه مبلغ یک میلیون و 800 هزار تومان اجاره پرداخت می شود.

وی با يادآوري اين که اجاره ساختمان عضو شورا که عضو سازمان هم هست آن هم به مبلغ گزاف ، به چه معناست و چرا باید این چنین باشد،تصريح کرد:به عنوان نماینده شورا در این سازمان، کاهش مبلغ اجاره و یا لغو قرارداد اجاره را خواستار هستم.

 احمدی با اشاره به اینکه سازمان های تابعه شهرداری راسا در صدد راه اندازی اتوماسیون اداری هستند، یادآور شد:اگرچه این موضوع کار پسندیده ای است اما فلسفه وجودی راه اندازی سازمان فناوری اطلاعات چیست که این سازمان های تابعه راسا اقدام مي کنند؟

وی بیان داشت: با یکپارچه سازی سیستم اتوماسیون اداری، دغدغه اعضای شورا مبنی بر وجود برخی پرونده هایی که مبالغ بدهی گزاف دارند و تا چندماه بایگانی شده و بدهی آنها وصول نمی شود برطرف خواهد شد.

 این عضو شورا خواستار نگاه ویژه شهرداری به سازمان آمار وفناوری اطلاعات شد ، افزود: سازمان های تابعه ، هرگونه فعالیت پیرامون فناوری اطلاعات را با سازمان فناوری اطلاعات هماهنگ کرده و با غیر از این سازمان، قرارداد منعقد نکنند.

وی در ادامه جلسه به نقد اظهارات باقري پرداخت و  اظهار داشت: معتقدم آنچه در شورای شهر ، اتفاق می افتد نباید بر مردم پوشیده شود.

 احمدی با اشاره به اینکه فلسفه حضور اصحاب رسانه در جلسات شورا که حتی درخواست دارم در جلسات روز سه شنبه هم حضور داشته باشند، یعنی همین، ادامه داد:چه بسا اقداماتی از سوی مسئولان در دستور کار قرار گرفته که با دخالت اصحاب رسانه در انجام آن تسریع شده و یا اگر بر خلاف مصالح نظام بوده، به کنار گذاشته شده است و نباید هیچ نگرانی از رسانه ای شدن اقدامات شورا داشته باشیم.

 وی با بیان اینکه تذکر، سوال و یا حتی استیضاح حق اعضای شورای شهر است، تصریح کرد: تذکر یا سوال از شهردار به منزله ی استیضاح نیست و چه بسا ممکن است شهردار پاسخ قانع کننده ای به اعضا بدهد و اعضا هم قانع شوند.

احمدی یادآور شد: در صورتی که اعضا ، از پاسخ شهردار قانع نشوند ، قانون حق استیضاح به اعضا داده است و بهتر است به جای اینکه از استیضاح نگران باشیم، نگران عمران و آبادی شهرمان باشیم.

وی درخواست کرد: اعضای شورا به طور مرتب ، هفته ای یک روز از پروژه های عمرانی شهر و محلات و کوچه ها بازدید داشته باشند.

*صالح نيا:نباید توپ را به زمین شهرداری بیندازیم

دیگر عضو شورای شهر ساری ،در سخنانی گفت: سوالم از اعضای شورا این است که شهردار بودجه را به تنهایی معین کرد یا اینکه در صحن شورا مطرح و تصویب شد؟

 میرصالح صالح نیا تصریح کرد:تصویب بودجه را با هم انجام دادیم و اگر اشکالی در کار ما بود باید از شورا ایراد گرفت.

نائب رئیس شورای شهر ساری اظهار داشت:نباید توپ را به زمین شهرداری بیندازیم.

 وی با بیان اینکه تحقق نیافتن بودجه فقط مربوط به شهرداری ساری نیست، یادآور شد:سراسر کشور همین است و دولت هم نمی تواند بودجه اش را محقق کند.

صالح نیا، خاطرنشان کرد: اگر در این زمینه مشکلی به وجود آمده در خود شورا باید حل و رفع شود.

*آقاميري:درآمدهای بودجه سال آینده را معین کنیم

عضو دیگر شورای شهر ساری گفت: باید درآمدهای بودجه سال آینده را معین کنیم ولی با توجه به اوضاع آشفته درآمدی و سیستمی شهرداری، این کار مقدور نیست.

سید محمد آقامیری، ادامه داد:شورا باید جهت غنی سازی سیاست های توسعه و تکمیل پروژه های باقی مانده ، در دست اجرا و برنامه های بعدی و اولویت پروژه های سال 90 و 91 را با تاکید، معین کند. 


  • سروینه باغپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 29 آذر 1390-0:0

    تازه بعد ازچندسال شورای شهر به همت شهردارساری حرکات خوبی درزیرساختها دارند انجام میدهند نمیدانیم چه کسانی تخم نفاق را میپاشند تاساری درجا بزند وپیشرفت نکند .اگرچه برای محله قدیمی ماسروینه باغ وبالا سروینه باغ کاری نکردند ولی ازحق نباید گذشت پروژه های خوبی در شان مرکز استان درساری به همت حجازی وشورای شهر درحال اجراست

    • سه شنبه 29 آذر 1390-0:0

      آقای حجازی "راست میگی یه سری به کوی هفت تیر بزن که دوکیلومتربامرکزشهرساری فاصله دارد.
      آبگرفتگی خیابون مارا دیوانه کرده است!

      • دوشنبه 28 آذر 1390-0:0

        ... که برادرش رو برد معاون سازمان عمران کرد ...بگم بگم ؟......


        ©2013 APG.ir