تعداد بازدید: 3973

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 29 آذر 1390-21:35

يلدا به رنگ مازندران

علي حسن نژاد-شاعر و قصه گوي مازندراني-عصر چهارشنبه در آيين "يلداي قصه"در تهران به زبان مازندراني قصه تعريف مي کند/نقالی مرشد میرزاعلی‌‌،شعرخوانی مربیان ادبی کانون،مراسم مخصوص گرفتن فال حافظ با حضور رشید کاکاوند،قصه‌گویی توسط علي حسن نژاد،اجرای موسیقی زنده و سنتی،سخنرانی مدیرعامل کانون پرورشي و پذیرایی از مهمانان با خوراکی‌های مخصوص این شب بخش‌های مختلف مراسم را تشکیل می‌دهد.


به گزارش مازندنومه عصر روز 30 آذر 1390 و در طولانی‌ترین شب سال قرار است برنامه‌ اي به صورت مشترک توسط کانون پرورش فکری استان تهران با مشارکت مدیریت آفرینش‌های ادبی کانون و با حضور مدیرعامل و مسوولان کانون برگزار شود.

نقالی مرشد میرزاعلی‌، نقال ممتاز بین‌المللی با نقل داستان "سوگ سهراب"‌، مسابقه مشاعره با حضور مربیان شاخص کانون استان تهران و داوطلبان از میان حضار، شعرخوانی مربیان ادبی کانون، مراسم مخصوص گرفتن فال حافظ با حضور- رشید کاکاوند شاعر و حافظ خوان و مجری رادیو و تلویزیون، قصه‌گویی توسط علي حسن نژاد از مازندران و یک قصه‌گو از اعضای باشگاه قصه‌گویان ایران،همچنین اجرای موسیقی زنده و سنتی، سخنرانی سید صادق رضایی -مدیرعامل کانون-پیرامون اهمیت و گرامی‌داشت مناسبت‌های ایرانی اسلامی و در نهایت پذیرایی از مهمانان با خوراکی‌های مخصوص این شب بخش‌های مختلف این مراسم را تشکیل می‌دهد.

بر اساس اين گزارش،قرار است در همین مراسم برخی از مربیان با تجربه کانون یاد و خاطره‌ی شب‌های شعر آیش کانون را با شعرخوانی و بازگویی خاطرات خود زنده کنند.

شب‌های شعر آیش در دهه ی 60 و اوایل دهه‌ی‌ 70 توسط کانون برگزار می‌شد و در آن بسیاری از شاعران نوقلم و جوان آن روزها و شاعران مطرح حال حاضر به شعرخوانی می‌پرداختند.

خاطرنشان مي کنيم مراسم شب یلدا در تهران روز چهارشنبه 30 آذر از ساعت 14 الی 17 در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

گفتنيست علي حسن نژاد قصه گوي برنامه راديويي"اتا بيه،اتا نيه"راديو مازندران است که هر شب از ساعت 8:30 تا 9 شب به زبان مازندراني براي مردم قصه تعريف مي کند.

او از شاعران محلي سراي بنام استان و مسئول گروه آييني زندگي سوادکوه است که تاکنون برنامه هاي مختلفي را در استان و خارج استان و کشور اجرا کرده اند.

حسن نژاد قصد دارد در اين مراسم،قصه آهنگين و مازندراني پیرزنا خالو(همان کدو قل قل زن فارسي)را تعريف کند.


  • حسن کشتگر قاسمی مشهدپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 9 آذر 1391-0:0

    شاعربزرگ علی جان من سرباز یگان مهندسی هستم تهران سال 72خیلی دنبالت گشتم تا اینج پیدات کردم شماره تماس من09151107428خوشحال میشم تماس بگیری احساس دین میکنم


    ©2013 APG.ir