تعداد بازدید: 3968

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 30 آذر 1390-0:31

تابو شکست

طرح سئوال از رئیس جمهوري در ۳۰ سال گذشته در نظام جمهوری اسلامی ایران یعنی در هشت دوره مجلس سابقه نداشته است و روسای جمهور هیچ گاه مورد سوال نمایندگان مجلس واقع نشدند/به سرانجام طرح سئوال از رئيس​جمهوري چشم اميد ندارم،اما امضايم را از اين طرح پس نمي​گيرم.(مرور پرونده جنجالي طرح سئوال از رييس جمهوري+رزومه سه نماينده اصلاح طلب مازندراني در مجلس هشتم)


مازندنومه،سردبير:بالاخره تابوي طرح سئوال از رييس جمهوري،در مجلس هشتم شکست و طرح سئوال از احمدي نژاد اين بار با 79 امضا تقدیم علي لاريجاني-رئیس مجلس-شد.

شايد احمدي نژاد دولت نهم،هرگز فکر نمي کرد که در دولت دهم اين گونه پايش به مجلس باز شود تا به سئوال هاي نمايندگان منتقدش-که 26 نفرشان نماينده هاي اصلاح طلب اند- پاسخ گويد.

عوض حیدرپور نماینده شهرضا، مسعود پزشکیان نماینده تبریز، علی مطهری نماینده تهران، حجت الاسلام سیدرضا اکرمی نماینده تهران و سید حسین هاشمی نماینده میانه، 5 عضو کمیته منتخب مجلس برای پیگیری طرح سئوال از رئیس جمهوري هستند.

پروژه سئوال از رئیس جمهوري از آبان سال گذشته از سوی علی مطهری مطرح شد که به امضای ۱۰۰ نماینده رسید و تحویل هیئت رئیسه مجلس شد،اما بعدا" تعدادی از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند.

برای طرح سئوال از رئیس جمهوري حداقل یک چهارم نمایندگان یعنی ۷۳ نماینده باید موافقت خود را اعلام و این طرح را امضا کنند.

طرح سئوال از رئیس جمهوري در ۳۰ سال گذشته در نظام جمهوری اسلامی ایران یعنی در هشت دوره مجلس سابقه نداشته است و روسای جمهور هیچ گاه مورد سوال نمایندگان مجلس واقع نشدند.

در همين زمينه علي مطهري-نماينده شجاع تهران-چند وقت پيش گفته بود: طرح سؤال از رئیس‌جمهوري تابو نیست و قرار نیست اتفاقی بیفتد، نمی‌دانم چه وضعیتی است که پیاپی نمایندگان امضاهای خود را پس می‌گیرند؟!

*موتور مجلس هشتم در سال آخر روشن شد

با امضاي 79 نفره طرح سئوال از احمدي نژاد،موتور مجلس هشتم در سال پاياني عمرش استارت خورد و به حرکت افتاد.

مطابق ماده ۱۹۶ آئین نامه داخلی مجلس، براساس اصل ۸۸ قانون اساسی در صورتی که یک چهارم کل نمایندگان مجلس بخواهند درباره یکی از وظایف رئیس جمهور سوال کنند، باید سوال خود را به طور صریح، روشن و مختصر همگی امضا و به رئیس مجلس تسلیم کنند.

رئیس مجلس موضوع را در اسرع وقت به کمیسیون تخصصی ارجاع می نماید. کمیسیون موظف است حداکثر ظرف یک هفته با حضور نماینده معرفی شده رئیس جمهوري و نماینده منتخب سوال کنندگان جلسه  تشکیل دهد و در این جلسه نماینده رئیس جمهور پاسخ مقتضی را از طرف رئیس جمهوري ارائه خواهد نمود تا به نمایندگان سوال کننده گزارش شود.

پس از یک هفته چنانچه هنوز حداقل یک چهارم نمایندگان مجلس که سئوال را امضا نمودند، از سئوال منصرف نشده باشند، رئیس مجلس موظف است در اولین جلسه سوال آنان را قرائت و فورا برای رئیس جمهوري ارسال کند و این سئوال ظرف ۴۸ ساعت تکثیر و در دسترس نمایندگان قرار می گیرد.

بر اساس ماده ۱۹۷ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهوري موظف است ظرف مدت یک ماه از تاریخ دریافت سئوال در جلسه علنی مجلس حضور یابد و به سوال پاسخ گوید،مگر با عذر موجه و با تشخیص مجلس.

 مدت طرح سئوال از طرف نماینده منتخب سوال کنندگان حداکثر ۱۵ دقیقه و مدت پاسخ رئیس جمهوري حداکثر یک ساعت خواهد بود.

این طرح در ابتدا دارای چهار محور بود که اظهارات رئیس جمهوري در خصوص جایگاه مجلس و اینکه مجلس در راس امور نیست، توجه نکردن به مسایل فرهنگی جامعه و مساله عفاف و حجاب و اظهارات اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی و اجرانکردن قانون اختصاص ۲ میلیارد دلار به مترو از جمله محورهای آن بود.

مجلس هشتم که روابط پر تنشی با دولت را تا به امروز پشت سر گذاشته است و به زعم بيشتر سیاسیون در بسیاری از موارد در برابر تخلفات دولت کوتاه آمده، تا به امروز نتوانسته بود حق قانونی خود را برای سئوال از رئیس جمهور اجرایی کند تا شاید کمی از فشار افکار عمومی بکاهد.

*مطهري عليه احمدي نژاد

علي مطهری-فرزند استاد شهيد مرتضي مطهري و نماینده اصولگراي تهران-5 تیرماه سال جاری طرح سئوال از رئیس جمهوري را با 100 امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرده بود.

 مهم ترین محورهای این طرح تخلفات قانونی دولت از جمله اجرانکردن قانون مترو، معرفی نکردن وزیر ورزش در مهلت قانونی و همچنین مسائل مربوط به امور فرهنگی از جمله اجرای قانون عفاف و حجاب در کشور بود.

بر اساس قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ‎‎‎پس از یک هفته ارائه طرح سئوال از رئیس جمهوري چنانچه هنوز حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس که سؤال را امضا کرده‌اند، از سؤال خود منصرف نشده باشند رئیس مجلس موظف است در اولین جلسه سؤال آنان را قرائت و فوراً براى رئیس جمهور ارسال کند.
 
پس از آنکه طرح سئوال از رئیس جمهور از سوی طراحان به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، برخی اعضای هیئت رئیسه با تایید تحویل این طرح به محمدرضا باهنر-نایب رئیس مجلس شورای اسلامی- از پس گرفتن امضاهای این طرح خبر دادند و پیگیری آن را در شرایط کنونی مناسب ندانستند.
 
به دنبال این اظهار نظرها، مطهری به عنوان کسی که مسئولیت جمع آوری امضاها را بر عهده داشت طی نامه ای به هیئت رئیسه،نسبت به این موضع گیری ها انتقاد کرد.
 
وی این گونه اظهارات را رعایت نکردن بی طرفی از سوی هیئت رئیسه مجلس خواند و تاکید کرده بود: این گونه اظهارات مقدمه اعمال فشار به نمایندگان برای پس گیری امضاها است.
 
ادامه تلاش های هیئت رئیسه مجلس برای پس گرفتن امضاهای طرح سئوال از رئیس جمهوري موجب شد علی مطهری، مهر ماه سال جاری در اعتراض به تعلل هیئت رئیسه مجلس در اعلام وصول سئوال از رئیس جمهوري استعفا دهد.
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در جلسه علنی بررسی استعفای مطهری  ضمن اعلام حمایت از وی،با استعفایش از نمایندگی مجلس مخالفت کردند.
 
 به گزارش خبرگزاري مهر طراحان سئوال از رئیس جمهوري که در جلسه علنی روز یکشنبه  8 آبان ماه به دنبال تکمیل تعداد امضاهای مورد نیاز برای این طرح بودند پس از آنکه تعداد امضاها را به 73 امضا (نصاب قانونی) رساندند، طرح مذکور را به محمدرضا باهنر-نائب رئیس مجلس- تقدیم کردند.

پس از آن در هفته های اخیر هیئت رئیسه مجلس از رسیدن امضاهای طرح سئوال از رئیس جمهور به 69 امضا خبر داده و اعلام کرده بود که این طرح از نصاب لازم افتاده است.

در روزهای اخیر مسعود پزشکیان از جمع آوری 77 امضا برای سئوال از رئیس جمهوري و تحویل آن به هیئت رئیسه خبر داده بود در نهايت اين طرح جنجالي اين هفته با 79 امضا تقديم هيئت رييسه مجلس شد.

مطهری در گفت​وگو با خبرآنلاین با بیان اینکه طرح سئوال از رئیس جمهوري را با 79 امضا تحویل علی لاریجانی داده است،گفت: ایشان همان زمان دستور ارجاع این طرح را به کمیسیون​ها دادند و بنا شد که آقای سبحانی​نیا عضو هیات رئیسه مجلس نیز در مصاحبه​ای این موضوع را به اطلاع رسانه​ها برساند.

او پیش از این اعلام کرده بود که امضا کنندگان این طرح با یکدیگر هم قسم شده​اند تا آن را به سرانجام برسد.

مطهري چندي پيش در گفت و گو با خبرگزاري ايسنا،سئوال و انتقاد از شخصيت‌ها را امري طبيعي دانست و خاطرنشان كرده بود: اطرافيان و مريدها در پاره‌اي موارد موضوع را از روال عادي خارج مي‌كنند و شخص مورد نظرشان را در حدي قديس و آسماني جلوه مي‌دهند كه مي‌خواهند از او بت بسازند، اينها در حقيقت دنبال منافع خودشان هستند و دوست ندارند شخصيت مورد علاقه‌شان مورد سؤال و انتقاد قرار گيرد.

مطهري در بخش ديگري از همين گفت و گو با بيان اين‌كه طرح سؤال از رئيس‌جمهوري در مجلس يك "دور" به اصطلاح فلسفي ايجاد كرده،گفت: وقتي هيات رئيسه مصمم نباشد، برخي نمايندگان امضا كننده متزلزل مي‌شوند و وقتي از سوي دولت يا حتي خود هيات رئيسه تحت فشار قرار مي‌گيرند، امضايشان را پس مي‌گيرند، از سوي ديگر وقتي برخي امضاكنندگان طرح امضايشان را پس مي‌گيرند، هيات رئيسه متزلزل مي‌شود و اين دو، يكديگر را تشديد مي‌كنند.

او گفت:اگر هيات رئيسه مجلس از همان ابتدا كه طرح سؤال از رئيس‌جمهوري را با 100 امضا دريافت كرد، به كميسيون‌هاي تخصصي ارجاع مي‌داد، چرخه معيوب فعلي اتفاق نمي‌افتاد اما وقتي طرح را در كشوي ميز اتاق‌شان نگه مي‌دارند، برخي از امضاكنندگان احساس مي‌كنند هيات رئيسه به دليل ترس يا هر دليل ديگري مايل نيست طرح را به جريان اندازد و يا تصور مي‌كنند از دفتر رهبري ندايي رسيده است.

 مطهري با اشاره به برخي مخالفت‌ها با مطرح شدن طرح سئوال از رئيس جمهوري متذكر شد: اگرچه برخي افراد وابسته به دولت نقل قول‌هايي از مخالفت رهبري با طرح سؤال از رئيس‌جمهوري بيان مي‌كنند ولي بر اساس نشانه‌هايي كه از مقام معظم رهبري مشاهده كرده‌ام، ايشان نظر مخالفي در اين خصوص ندارند، ايشان همزمان با مباحثي كه در مجلس در خصوص طرح سؤال از رئيس‌جمهوري مطرح بود، در كرمانشاه تأكيد كردند: "رهبري اساسا در اين گونه مسائل دخالت نمي‌كند." احساسم اين است كه اين سخن ناظر به طرح سؤال از رئيس‌جمهوري بود.

در همين راستا دهدشتی-نماینده آبادان-هم روز دوشنبه گفته بود: بعید می‌دانیم که این بار کسی امضایش را پس بگیرد، چرا که قرار بر این شد که اسامی کسانی که امضای خود را پس می‌گیرند منتشر کنیم.به همين دليل روز  سه شنبه رسانه هاي مجازي کشور،اسامي امضاکنندگان طرح را انتشار دادند تا مبادا کسي به صرافت پس گرفتن امضايش بيفتد!

دهدشتي اما در خصوص اعلام وصول شدن این طرح از سوی هیات رئیسه گفت:تعلل‌های هیات رئیسه مجلس به این دلیل بود که از دوباره از نصاب افتادن تعداد امضا‌ها می‌ترسیدند و اگر اعلام وصول می‌شد و از نصاب می‌افتاد اصلا در مجلس جلوه خوشی نداشت از این رو هیات رئیسه مدام تعلل می‌کرد اما این بار دیگر دلیلی برای تعلل وجود ندارد.

این سخنان دهدشتی در حالی است که پیش‌تر برخی طراحان سوال از رئیس‌جمهور این شائبه را مطرح کرده بودند که قدرتی در هیات‌رئیسه مانع از آن است طرح سوال از رئیس‌جمهور در صحن مجلس مطرح شود.

عوض حیدرپور هم به خبرآنلاين گفت: اگر این بار کسی امضایش را پس بگیرد باید در برابر مردم و افکار عمومی پاسخگو بوده و دلیل پس گرفتن امضایش را توضیح دهد.

*آيا اين طرح سرانجامي خواهد داشت؟

علي مطهري که نامش به طرح سئوال از رييس جمهوري گره خورده است و به زعمي شجاع ترين نماينده مجلس هشتم است،،در مراسم 16 آذر در دانشگاه تهران به داشجويان گفت:در طرح سؤال از رئیس‌جمهوري هنوز نتوانستیم کاری انجام دهیم که این نقطه ضعف است اما پیگیر هستیم و از شما می‌خواهم که مجلس را بی خاصیت ندانید.

اينک ارايه اين طرح بي سابقه و جنجالي،نشان از "خاصيتي" است که مطهري مدت هاست به دنبال آن بود،اما سرانجام اين طرح چه خواهد بود؛مصالحه و پاياني خوش براي دو طرف يا ...؟

عباسعلی نورا-نماینده زابل که از امضا کنندگان اين طرح است- اگرچه امضایش را پس نگرفته،در خصوص به سرانجام رسیدن آن هم امیدوار نیست.

اين طراح سئوال از رئيس​جمهوري در گفت​وگو با خبرآنلاين با اشاره به اينکه اين سوال از مدت​ها پيش تدوين شده بود،گفت: اگر همان موقع اين موضوع با مقاومت هيات رئيسه مواجه نمي​شد و اجرايي مي​شد، مي​شد اميدوار بود که به سرانجام هم برسد و تاثيرگذار باشد، به گونه​اي که دست کم عدم قانونگرايي دولت، مرتفع شود.

وي با اشاره به اينکه فضاي سياسي کشور به انتخابات مجلس نزديک مي​شود، افزود: با اوج گيري فعاليت​هاي انتخاباتي و گرفتاري​هاي ديگردر آستانه انتخابات، شايد اصلا طرح موضوع سئوال از رئيس​جمهوري جالب هم نباشد.

نورا که مي​گفت نگران است کشور در شرايط انتخابات از درون و بيرون در شرايط خاصي قرار بگيرد، گفت: به نظر مي​رسد که در چنين شرايطي، سئوال از رئيس​جمهوري ضرورت خود را از دست داده است، اگرچه ممکن است اين سئوال همچنان اهميت خود را براي نمايندگان تهران، حفظ کرده باشد اما براي نمايندگان شهرستان​ها ديگر در اولويت نيست.

نماينده زابل با بيان اينکه به سرانجام طرح سئوال از رئيس​جمهوري چشم اميد ندارد، ادامه داد: البته امضايم را از اين طرح پس نمي​گيرم.

به گفته وي، تنها نقطه اميد براي به سرانجام رساندن طرح سئوال از رئيس​جمهوري اين است که آن را به بعد از انتخابات مجلس موکول کنند،البته اين ايراد به مجلس وارد است که تاکنون براي بررسي اين سوال فرصت سوزي کرده است و در شرايطي مي​خواهد آن را مطرح کند که جو کشور انتخاباتي است و شرايط بين المللي به نفع کشور نيست.

*اين سه نفر

از میان 79 نماینده امضا کننده طرح سوال از رئیس جمهور، 26 نفر از اعضای فراکسیون اقلیت هستند،از جمله سه نماينده اصلاح طلب مازندراني:محسن نريمان(بابل)،انوشيروان محسني(نوشهر و چالوس)و علي اصغر يوسف نژاد(ساري). البته نام محمدرضا تابش دبیرکل این فراکسیون، در میان امضا کنندگان طرح سئوال از رئیس جمهوري دیده نمی شود.هیچ یک از اعضای هیات رئیسه مجلس و هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان نیز این طرح را امضا نکرده اند. نگاهي داريم به رزومه اين سه نماينده اصلاح طلب استان:

الف- علي اصغر يوسف نژاد
اين نماينده اهل ساري(مياندرود)،دهم دي ماه امسال 52 سالگي اش را جشن مي گيرد. او دوران ابتدايي را سال 1345 در مدرسه كوشش سورك گذراند، راهنمايي را سال 1350 در مدرسه محمودطاهري سمسكنده و دوره دبيرستان را سال 1353در مدرسه جامع (۱۵ خرداد)ساري گذراند. 

يوسف نژاد سال 1356 به دانشگاه علم وصنعت تهران راه يافت و مهندسي صنايع خواند.در سوابق کاري و اجرايي او اين موارد قابل ذکر است:  
۱۳۵۸ : دبيرمدرسه راهنمايي اسلام آباد
۱۳۶۱ :عضو شوراي اسلامي خوابگاه دانشگاه علم وصنعت
۱۳۶۲ : شركت درجبهه هاي جنگ تحميلي
۱۳۶۵ : مسئول سرشماري عمومي نفوس ومسكن شهرستان ساري
۱۳۶۵ : شهردار ساري
۱۳۶۶ : مديرعامل تيم فوتبال شهرداري ساري 
۱۳۶۸ : سرپرست فرمانداري شهرستان ساري
۱۳۶۸ : رئيس هيات كشتي استان مازندران
۱۳۶۹ : مديركل مطالعات وبرنامه ريزي دانشگاه امام حسين (ع)
۱۳۷۰ : رئيس دانشكده كشاورزي ساري
۱۳۷۵ : نماينده مردم ساري درمجلس شوراي اسلامي

۱۳۷۹: مشاور وزير معادن وفلزات

۱۳۸۰: مشاور وزير كار و امور اجتماعي

۱۳۸۱: مشاور وزير كشاورزي در امور صنايع تبديلي

۱۳۸۲: مشاور وزير صنايع و معادن

۱۳۸۲: معاون پژوهشي سازمان فني وحرفه اي كشور

۱۳۸۳: مشاور وزير صنايع و معادن

۱۳۸۴: قائم مقام معاون پارلماني و امور استان هاي وزارت صنايع و معدن و نماينده مردم ساري در مجلس هشتم.

دکتر علي اصغر يوسف نژاد هم اکنون عضو کميسيون صنايع مجلس،عضو شوراي مرکزي فراکسیون مبارزه با دخانیات،عضو فراکسیون هاي"سلامت"،"مديريت شهري و روستايي" و "ورزش" و نيز مخبر فراکسیون صنایع غذایی مجلس است.
 

ب-محسن نريمان 

مهندس محسن نریمان در 18 خرداد ماه 1331 در محله شاهکلاي بابل تولد يافت.او دوران ابتدایی را در دبستان بدر بابل گذراند و مقطع متوسطه تحصیلات را در دبیرستان شاهپور سابق (امام خمینی فعلی) و دبیرستان قناد در رشته ریاضی به پایان رساند و در تمام مقاطع تحصیلی با رتبه ممتاز ارزیابی شد.

 نريمان از دوران نوجوانی با جلسات مذهبی شهر آشنا و با شرکت در این نوع محافل و مجامع دینی با همفکرانی متعهد همراه شد.او از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور فعال در ستاد استقبال حضرت امام  و حضور در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فعالیت در نظام جمهوری اسلامی را آغاز کرد.

او سال 59 مدتي مسئول دفتر عمران امام در بابل و زماني هم شهردار اين شهر بود.در سال 1361 با صدور حکم وزیر کشور وقت-علي اکبر ناطق نوری-حیطه خدمات عمرانی اش از مرز شهرستان بابل گذشت و به گستره استان مازندران رسید و موقع تصدی مسئولیت استانداری توسط مرتضي حاجی، زنده یاد مجدآرا و علي اکبر طاهایی در استانداري مازندران خدمت کرد.

مهندس نريمان در دوره هاي سوم و چهارم مجلس،نماينده بابل بود.در مجلس سوم او عضو کمیسیون راه و ترابری و مسکن و شهرسازی بود اما در مجلس بعدي نريمان  عضو کمیسیون نیرو و مخابرات مجلس شد و توانست نایب رئیس اول این کمیسیون هم شود.

 در مرحله اول انتخابات دوره پنجم،نريمان با کسب قریب به 55 هزار رأی با قاطعیت و با اختلاف نزدیک به 30 هزار رأی از نفر دوم پیشی گرفت،ليکن در مرحله بعد نتوانست حد نصاب رأی را به دست آورد.

 در این دوره با اتکا به تجربیات اجرایی و قانونگزاری در مجلس، به عنوان مشاور عمرانی مهندس زنگنه و مهندس بیطرف- وزرای نیرو -منصوب شد.او مدتي هم مدير آب و فاضلاب استان تهران بود.

اگرچه حادثه رأی نیاوردن نريمان در مجلس پنجم برای طرفداران او بسیار تلخ بود و حرف و حدیث هایی در رابطه با آن انتخابات در جامعه مطرح شد،او اما با 100 هزار راي به مجلس ششم راه يافت و رييس کميسيون عمران آن مجلس شد.

او پس از ناکامی در انتخابات مجلس هفتم،استاندار استان تازه شکل گرفته خراسان شمالي شد.نريمان سپس مشاور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامي و مدیرکل امور اقتصادی و بین الملل بنياد شد و بعد هم به عضویت هیأت مدیره شرکت سازمان توسعه مسکن ایران درآمد.

او هم اکنون نماينده بابل در مجلس هشتم و عضو کميسيون عمران مجلس است.محسن نريمان نايب رييس اول دو فراکسیون"محيط زيست و توسعه پايدار"و" مدیریت شهری و روستایی" مجلس هشتم،نيز عضو فراکسيون هاي تعاون و سلامت مجلس است.

ج-انوشيروان محسني

انوشیروان محسنی بندپی در 27 بهمن ماه 1335در نوشهر متولد شد. آخرین مدرک علمی او دکتراست و  مرتبه علمي استادیاري دارد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.

او پيش تر معاون اداری مالی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، رئیس دانشکده بهداشت و معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بود.

محسني نماينده مردم نوشهر و چالوس در مجلس هاي ششم،هفتم و هشتم است.او نايب رييس کميسيون بهداشت مجلس است و  در کميسيون هاي مختلف مجلس عضويت دارد و از اين حيث نماينده اي پرکار است.

محسني در فراكسيون مديريت شهري و روستايي،نايب رييس دوم است.نيز رييس فراکسيون سلامت،نايب رييس اول فراکسیون هاي"تعاون"و"مبارزه با دخانیات"مجلس هشتم و عضو فراکسيون جمعيت و توسعه مجلس است.او در فراکسيون دانشگاهيان مجلس،رئيس كميته آموزشي و پژوهشي است.

دکتر محسني هم چنين رييس کميته تغذيه، بهداشت و امنيت غذاي فراكسيون صنايع غذايي مجلس هشتم و  مخبر فراكسيون محيط زيست و توسعه پايدار است.

*سياه،سپيد يا خاکستري؟

علي مطهري روز 16آذرماه امسال در دانشگاه تهران به اقلیتی از نمایندگان مجلس اشاره کرد که سیاست خاصی دارند و ادعا می‌کنند با نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در ارتباط هستند.او تعداد این دسته از نمایندگان را ۴۰ نفر دانست و گفت برخی از آنان در واقع شعبان‌بی‌مخ هستند!

نماینده مردم تهران آن روز به دانشجويان گفته بود: این تعداد اندک از نمایندگان خود را نماینده حکومت و دولت می‌دانند و رعب و وحشت در مجلس ایجاد می‌کنند و تهدید می‌کنند مشکلاتی را برای سایر نمایندگان ایجاد کرده و در دور بعد نمایندگان را رد صلاحیت می‌کنند.

او خطاب به دانشجويان گفت: افکار بیشتر نمایندگان مجلس مانند افکار شماست. به برخی از نمایندگان مجلس می‌گوییم برگه‌ای را امضا کنند که می‌گویند امضا نمی‌کنیم چون تا به حوزه انتخابیه خود برسیم شیشه‌های دفترمان شکسته می‌شود و بودجه حوزه انتخابیه قطع می‌شود.

با وجود اين مسايل و تهديدات درون مجلس که مطهري براي نخستين بار از آن پرده برداشت و حتي در مجلس ششم نيز چنين افشاگري هايي سابقه نداشت،،حال 79 نماينده مجلس شجاعت به خرج داده و طرحي را امضا زده اند که مشخص نيست عاقبت آن چه رنگي خواهد داشت:سپيد،خاکستري يا سياه!؟


  • دوشنبه 5 دی 1390-0:0

    واقعا برای شما متاسفم.رسالت خبری شما این پنهان کاری هاست؟چرا در مورد حمایت مهندس نریمان از جریان فتنه قبل و بعد از انتخابات 88 چیزی نگفتید؟

    • مـــعجزه خامــوشپاسخ به این دیدگاه 0 0
      پنجشنبه 1 دی 1390-0:0

      سلام.
      از دوست عزيزي كه با عنوان "دودانگه ساري" نظرشان را بيان نمودند خواهشمندم كمتر تحت تاثير احساسات قرار بگيرند و كمي واقع بين باشند.
      در ضمن تهمت و افترا از لحاظ شرعي و اخلاقي كار خوب و پسنديده اي نيست .
      لطفا دقت كنن. ياعلي

      • پنجشنبه 1 دی 1390-0:0

        اختلاس سه هزار میلیاردی در دوره کدام دولت اتفاق افتاد برادر دودانگه؟!!!دزدگیر88 فقط شعار بود،خوابی تو!

        • دودانگه ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
          پنجشنبه 1 دی 1390-0:0

          درود بر احمدی نژاد شجاع که وقتی جلوی دزدیها را گرفت برخی نماینده های معلوم الحال رانتخور و دزد بااوبه مخالفت برخواستند

          • پنجشنبه 1 دی 1390-0:0

            من مطمئن هستم این طرح عاقبتش روشن نیست و عمر مجلس کفاف نمیکنه که رییس جکهور رو به توضیح وادار کنند.تازه احمدی نژاد که به کسی جز خودش جوابگو نیست.اما در این حدش هم خوب بود.

            • پنجشنبه 1 دی 1390-0:0

              از گزارش کاملتان لذت بردم.درود بر نماینده هایی مثل مطهری که روح پدرش را شاد کرد

              • پنجشنبه 1 دی 1390-0:0

                بعد از مدتي شجاعت سه نماینده اصلاح طلب مازندرانی را دیدیم.آفرین که از خود جسارت بروز دادند


                ©2013 APG.ir