تعداد بازدید: 3217

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 30 آذر 1390-12:40

فرش قرمز زيرپاي سرمايه گذاران

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در قائم شهر گفت:سهم گردشگری ایران در اقتصاد ملی ایران بسیار پایین است/تمدن سومر و بین النهرین آغازگر کتابت نبودند،بلکه منطقه جیرفت سرآغاز کتابت در دنيا محسوب مي شود/ورود بخش خصوصی مهم ترین سیاست دولت است.


مازندنومه؛سکينه مريخ،قائم شهر:رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: متاسفانه سهم گردشگری ایران در اقتصاد ملی ایران بسیار پایین است.

 روح الله احمدزاده کرمانی در مراسم افتتاح مجتمع پذیرایی ماز قائم شهر افزود:بنا بر آمارهای سازمان ملل متحد در سال 2010 میلادی، بالغ بر 540 میلیون گردشگر غیر بومی در بین کشورهای جهان سفر کردند.

 وي با اشاره به ارزش افزوده اقتصادی ایجاد شده از این حجم گردشگر در جهان افزود: بالغ بر هزار میلیارد دلار ارزش افزوده اقتصادی ایجاد شده که بر اساس پیش بینی این سازمان، این روند تا سال 2020 رو به رشد خواهد بود.

معاون رئیس جمهوري تصریح کرد:‌ بعد از صنعت خودرو، انرژی و پتروشیمی، صنعت گردشگری بالاترین صنعت با ارزش افزوده اقتصادی در رنکینگ های جهانی قلمداد مي شود.

احمدزاده با بيان اين که تمدن سومر و بین النهرین آغازگر کتابت نبودند،بلکه با کاوش های صورت گرفته منطقه جیرفت سرآغاز کتابت در دنيا محسوب مي شود،تصريح کرد: وجود انسان هوشمندی در فلات مرکزی ایران که می توانسته زبان شفاهی را به خط تبدیل کند موید وجود تمدن عظیمی قبل از تمدن پیش از سومر در منطقه جیرفت است.

 رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تاریخ تمدن ایران که سرشار ار تعطف است،افزود: در طول تاریخ فرهنگ و تمدن ایران،هیچ کجا ردپایی از ابتذال دیده نمی شود ولی ذات فرهنگ غرب با برهنگی توام است.

 احمد زاده در بخش ديگري از سخنان خود گفت:بايد ظرفیت های طبیعی در مازندران جدی گرفته شود و این امر نیازمند اقدامات اساسی است.

 وی با بیان کاهش تصدی گری های دولت با هدایت و نظارت و سیاستگذاری اظهار داشت: ورود بخش خصوصی مهم ترین سیاست دولت است.

 احمدزاده در مورد افزایش استقبال و اقبال بخش خصوصی افزود: با کاهش بوروکراسی های سخت و کسالت آور اداری و اعطای مجوز در کوتاه ترین زمان، فضا را برای حضور سرمایه گذاران واقعی با فرش قرمز فراهم کنیم.

 وی تاکید کرد: دولت ازسرمایه گذاران واقعی با اعطای تسهیلات یارانه ای حمایت می کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: صنایع دستی مازندران در شرایط مطلوبی قرار دارد و چون این صنعت هویت فرهنگی هر کشوری تلقی می شود با برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های دائمی این صنعت را در مازندران تقویت کنید.

 احمد زاده با بیان اینکه ورود گردشگر به کشور متضمن رشد درآمدهای بسیار بالایی است تصریح کرد: متاسفانه، امروز سهم گردشگری در اقتصاد ملی کشور سهم قابل قبول و مطلوبی نیست.



    ©2013 APG.ir