تعداد بازدید: 2398

توصیه به دیگران 4

دوشنبه 5 دی 1390-13:49

ابراهيمي:انتخابات،توزيع پول و سرمايه نيست

معاون سياسي وامنيتي استاندار مازندران گفت:انتخابات پيش رو بسيار مهم است/با هرگونه تبليغات زودهنگام نامزدها برخورد مي كنيم/ برخي كانديداها با سياه نمايي، سعي مي كنند دستاوردهاي نظام را زير سوال ببرند/در آستانه انتخابات هيچ عزل و نصبي در استان نداريم/نمی توانیم بدون حضور رسانه ها ، کار کنیم/یکی از ثمرات دغدغه استاندار منجر به ازدواج یکی از خبرنگاران شد/هزینه تلفنم 600 – 700 هزار تومان است.(متن + حاشيه هاي مازندنومه)


مازندنومه،کلثوم فلاحي:هادي ابراهيمي صبح دوشنبه با رسانه هاي استان گفت و گو کرد.وي در اين نشست خبري با اشاره به اينكه قانون اساسي منبع غني و فصل الخطاب است،افزود: مردم سالاري ديني ، دموكراسي صالحان است.

وي با بيان اينكه نهمين دوره انتخابات مجلس را پيش رو داريم ، يادآور شد:‌انتخابات در كشور ما از مولفه هاي مشاركت سياسي است.

 ابراهيمي با بيان اينكه مشاركت مردم در انتخابات از پشتوانه هاي جدي نظام است ، گفت:تاكيد مقام معظم رهبري هم برگزاري انتخابات سالم است.

* به دنبال فرصت ها و چالش هاي احتمالي باشيم

معاون سياسي استاندار مازندران اظهار داشت:‌در انتخابات 88 برخي نخبگان سياسي سعي كردند شرايطي را رقم بزنند كه با ايجاد شبهه در باورهاي مردم ، ذهن مردم را نسبت به نتايج انتخابات ، تغيير دهند.

 وي با بيان اينكه 2 تن از كانديداهاي شكست خورده هم سردمدار اين جريان بودند ، اضافه كرد:‌دولت هاي غربي به ويژه آمريكا سعي كردند در اين اغتشاشات سهيم باشند.

 ابراهيمي با اشاره به اينكه در برگزاري انتخابات مجلس نهم بايد به دنبال فرصت ها و چالش هاي احتمالي باشيم ، يادآور شد:‌رسانه ها چالش ها و فرصت هاي احتمالي را شناسايي و اطلاع رساني كنند.

وي با بيان اينكه انتخابات پيش رو بسيار مهم است ، تصريح كرد:‌اين انتخابات در شرايطي برگزار مي شود كه جمهوري اسلامي با پيمودن مسير مقاومت در برابر فشار نظام سلطه به يك قدرت برتر استاراتژيك در منطقه تبديل شده است.

 ابراهيمي بيان داشت:به اعتقاد بسياري از كارشناسان و نخبگان بين الملل ، جمهوري اسلامي در آستانه تبديل شدن به يك قدرت موثر جهاني است.

وي با بيان اينكه همه بايد در انتخابات شركت كنند و انتخابات نبايد صرفا به گروه خاص ، مربوط باشد ، گفت:‌انتخابات ملاك خوبي راي توزيع قدرت است.

*تا ديروز 11 نفر نام نويسي كردند

 رييس ستاد انتخابات استان مازندران با اشاره به تشكيل ستاد انتخابات استان در خردادماه سال جاري ، اظهار داشت:‌نام نويسي از نامزدهاي نهمين انتخابات مجلس شوراي اسلامي در 9 حوزه انتخابيه تنكابن ، نوشهر، نور، آمل،بابلسر،بابل، قائم شهر ، ساري و بهشهر انجام مي شود.

 ابراهيمي با بيان اينكه تا پايان وقت اداري ديروز ، 11 نفر نام نويسي كردند ، ادامه داد:‌ از اين تعداد 9 نفر از بين آقايان و 2 نفر از بانوان ثبت نام كردند كه داراي ميانگين سني 40 سال و اغلب مشاغل آزاد، فرهنگي بازنشسته و پزشك هستند.

 ابراهيمي با بيان اينكه با هرگونه تبليغات زودهنگام نامزدها برخورد مي كنيم ، ادامه داد:امسال ستاد پيشگيري در قوه قضائيه شكل گرفته و كميسيون ويژه اي هم در استانداري تشكيل شده است.

 وي بااشاره به اينكه انتخابات ، توزيع پول و سرمايه نيست كه برخي تصور كنند با توزيع پول مي توانند از مردم راي بگيرند، گفت:اينها شان مردم سالاري ديني را مخدوش مي كنند.

 ابراهيمي يادآور شد:‌كساني كه بخواهند با تكيه بر مواضع قدرت و ثروت به مجلس راه پيدا كنند ، شان حضور در مجلس را ندارند و قطعا مردم هم به آنها پاسخ "نه" مي دهند.

 وي گفت:‌تخريب رقبا، ترور شخصيت و تبليغات زودهنگام در تاييد يا رد صلاحيت نامزدها موثر است.

 رئيس ستاد انتخابات مازندران با بيان اينكه برخي كانديداها با سياه نمايي ، سعي مي كنند دستاوردهاي نظام اسلامي را زير سوال ببرند ، بيان داشت:‌از برخي شهرستان ها گزارش هايي داشتيم كه اين افراد از طرف فرمانداران فراخوانده شدند و تذكرات لازم به آنها اعلام شد.

*با مديران متخلف برخورد مي شود

 وي در رابطه با فعاليت برخي مديران دولتي در حمايت از كانديداهاي احتمالي ، يادآور شد:با مديراني كه بخواهند از امكانات و ظرفيت هاي دستگاه در حمايت از يك كانديدا استفاده كنند ، برخورد مي شود و هيئت بازرسي انتخابات هم فعال است.

 ابراهيمي با اشاره به اينكه براي مديران تبيين كرديم كه اين موضوع در حوزه وظايف آنها نيست ، بيان داشت:مديران وظيفه ندارند در حمايت از يك كانديدا فعاليت كنند و در اين حوزه هيچ تعارفي نداريم.

 وي با بيان اينكه انتخابات معطوف به قانون است ، خاطرنشان كرد:همه تلاش ها بر اين است كه انتخابات سالم برگزار شود و از هرگونه آسيبي كه ممكن است بر انتخابات وارد شود، پيشگيري كنيم.

 *از ميان پرسش  و پاسخ ها

 ابراهيمي در پاسخ به سوال ما مبني بر اينكه پس از اتفاقات سال 88 ، استان تا چه اندازه آماده برگزاري انتخابات است ، گفت:‌مشكل خاصي نداريم.

وي در همين راستا اضافه كرد:‌براي برگزاري انتخابات پرشور و قانون مند با مشاركت حداكثري مردم ، كاملا آماده هستيم.

 ابراهيمي با اشاره به اينكه در اين مقطع بر رفع موارد غيرقابل پيش بيني كه در انتخابات 88 اتفاق افتاد ، تلاش داريم ، بيان داشت:‌در اين مقطع از آمادگي كامل برخورداريم.

وي با بيان اينكه هجمه دشمنان و رسانه هاي بگانه از ماه ها قبل براي مخدوش كردن فضاي انتخابات آغاز شده ، خاطرنشان كرد:مي خواهند حضور حداكثري مردم را كمرنگ جلوه داده و اين گونه بيان كنند كه كسي در انتخابات شركت نمي كند ولي مي دانيم كه همه شواهد حاكي از برگزاري انتخابات پرشور است كه اين از بركات انقلاب اسلامي است.

 ابراهيمي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر شائبه هاي فعاليت ارگان هاي نظامي در حمايت از برخي كانديدها ، اظهار داشت:گزارش خاصي از ورود مراكز نظامي به انتخابات نداشتيم و مسئولان اين مراكز هم قطعا اين موضوع را برنمي تابند.

 وي در پاسخ به سوالي مبني بر تاييد و رد صلاحيت نامزدها، تصريح كرد:تاييد و رد صلاحيت افراد مكانيزم خاصي دارد و ملاك ما در هيئت اجرايي ، پيش داوري زودهنگام در خصوص تاييد و يا رد صلاحيت افراد و گروه خاصي نيست.

 ابراهيمي با بيان اينكه تاييد و رد صلاحيت افراد در قانون تعريف شده ، ادامه داد:اگر حقي از نامزدي ضايع شود هم مي تواند از حقوق خود دفاع كند.

 ابراهيمي در رابطه با برخي عزل و نصب ها توسط نمايندگان ، يادآور شد:عزل و نصب هيچ مديري با نظر مستقيم نماينده مجلس همراه نيست.

وي با اشاره به اينكه عزل و نصب ها توسط استانداري انجام مي شود، خاطرنشان كرد:در آستانه انتخابات هيچ عزل و نصبي در استان نداريم.

 ابراهيمي در رابطه با تامين امنيت انتخابات ، بيان داشت:كميته امنيت از كميته هاي فعال ستاد انتخابات است و تلاش شده چالش هاي امنيتي استان رصد شود.

*از رسانه هاي برتر تجليل مي کنيم

 هادی ابراهیمی گفت: از رسانه های برتر که در حوزه انتخابات وارد شوند، پس از برگزاری انتخابات تجلیل خواهیم کرد.

خبرنگار مازندنومه خطاب به ابراهیمی اظهار داشت: در سفر سوم رئیس جمهوری به استان، وعده تجلیل از رسانه هایی که سفر را پوشش دهند ، دادید که پس از گذشت بیش از یک سال،اين مورد هنوز عملیاتی نشده و امروز هم وعده دیگری به خبرنگاران می دهید، خبرنگاران به این وعده ها توجهی ندارند.

معاون استاندار در پاسخ یادآور شد: درست می گویید ، هر قولی که به رسانه ها می دهیم باید عملیاتی شود.

 وی تصریح کرد:بعد از سفر سوم رئیس جمهور، کمیته اطلاع رسانی سفر ، فعالیت رسانه ها را ارزیابی کردند و به دنبال این بودیم تا در زمان مناسب از رسانه های برتر که در حوزه سفر رئیس جمهوری، طرح دریا و ستاد تسهیلات سفر فعالیت کردند قدرداني کنیم اما فرصت نشد.

 ابراهیمی خاطرنشان کرد: این قول را می دهم که پس از انتخابات ، در همه موارد یاد شده از رسانه های برتر تجلیل به عمل آید.

 وی با بیان اینکه قدرداني حساب شده ای از رسانه ها خواهیم داشت ، ادامه داد:رسانه ها خوب عمل کردند و نمی توانیم بدون حضور رسانه ها ، کار کنیم.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه توجه به رسانه ها از دغدغه های استاندار است ، با لبخندی یادآور شد: یکی از ثمرات این دغدغه هم منجر به ازدواج یکی از خبرنگاران شد و یکی از پروژه هایی است که 100 درصد محقق شد!

*خودم به رسانه ها زنگ مي زنم

 وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسیده بود چرا معاونان استاندار و شخص هادی ابراهیمی مصاحبه مطبوعاتی برگزار نمی کنند، اظهار داشت: با اغلب خبرنگاران در تماس هستم و گاهی خودم به خبرنگاران زنگ می زنم ، جز در موضوعاتی خاص که نیاز به بررسی دارد ، پاسخگوی خبرنگاران هستم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه قول می دهم از این پس بیشتر در خدمت خبرنگاران باشم ، افزود:من شرمنده خبرنگاران هستم.

 وی با اشاره به اين که گاهی سوالات خبرنگاران در حوزه کاری من نیست، یادآور شد: برخی به من خرده می گیرند که چرا تماس های ناشناس را هم پاسخ می دهم.

 وی با بیان اینکه هزینه تلفنم 600 – 700 هزار تومان است ، گفت:در بسیاری از مواقع که تنها بودم ، رسانه ها به سراغم آمده و کمک کردند، هم به من و هم به استان و استاندار.

 معاون سیاسی استاندار مازندران با اشاره به اینکه ما وارد حاشیه ها نشدیم ، تصریح کرد: با هیچ رسانه ای مصاحبه تخصصی نداشتم.

 وی با بیان اینکه فقط کار سیاسی و امنیتی نمی کنم، بیان داشت: تلاشم این است که خودم را معطوف به کار خاصی نکنم و تا جایی که می توانم در حوزه عمرانی ، بازدیدها ، ملاقات های عمومی، طرح دریا و موارد این چنینی وقت بگذارم.

 یکی از خبرنگاران به ابراهیمی گفت: خبرنگاران سهمی در کمک مالی استانداری به نشریات نداشتند و بهتر است از سوی استانداری تمهیداتی اندیشیده شود تا این کمک مالی صرفا معطوف مدیرمسئول نشود.

 ابراهیمی در این راستا ، اظهار داشت: خود مدیرمسئول باید عقلش را مقابل وجدانش قاضی قرار داده و سهم خبرنگاران را مشخص کند.

وی با بیان اینکه ما را وارد این مسائل نکنید ، افزود: من و استاندار به رسانه ها و خبرنگاران اعتقاد داریم ، اما چه کنیم که دست ما کوتاه است و خرما بر نخیل.

 ابراهیمی در پایان از رسانه ها خواست تا فضای انتخابات در استان را به سمت امید ، نشاط و ایجاد انگیزه هدایت کنند.

*همه خیزش های بین المللی معطوف به حق رای است

کمال رستمعلی در ابتدای این نشست با بیان اینکه هر انتخاباتی که در کشور برگزار شده از انتخابات قبلی دارای اهمیت بیشتری بوده، افزود:چشم استکبار به انتخابات ما دوخته شده است.

رئیس روابط عمومی استانداری مازندران یادآور شد:همه خیزش های بین المللی معطوف به حق رای است و جمهوری اسلامی می تواند فریاد کند که به اقتضائات حضور پرشور مردم در صحنه، باورمند است.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات قبلی برای نخستین بار اتاق خبرنگاران را دائر کردیم، ادامه داد: امسال هم به صورت ویژه تر اتاق خبرنگاران را در زمان انتخابات خواهیم داشت و میز خبر هم طراحی شده تا خبرنگاران با چهره ها و شخصیت ها به گفت و گو بپردازند.


  • پنجشنبه 8 دی 1390-0:0

    ابراهیمی در روز عید غدیر اعلام کرد دوبخش در شهرستان ساری به تصویب دولت رسده است بعد از ان موضوع مردم منطقه نسبت به نصب بنر و پیام تبریک نسبت به استاندار و ابراهیمی و شجاعی و یوسف نژاد اقدام کردند بعد از گذشت یکماه و با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی دولت در قسمت مصوبات استانی هیچ مصوبه ای وجود ندارد و اخرین مصوبه در مورد مازندران تاسیس شهر پایین هولار است اما در مورد استانهای دیگر مصوبه وجود دارد به نظر میرسد با توجه به فصل انتخابات این یک نوع جمع اوری آرا به نفع دو نماینده مجلس است و از قرار معلوم چون جریان انحرافی در ساری فعال است حتی جلوی به تایید شدن مصوبه را گرفته و این عمل بعد از انتخابات انجام میشود و احتمال یک بخش شدن را دارد و این...

    • پنجشنبه 8 دی 1390-0:0


      مگه کسیکه ... است می تواند بی طرف باشد

      • سه شنبه 6 دی 1390-0:0

        کار سیاسی امنیتی نمیکنم!!! خوب مشخصه نمیکنی چون...

        • میهن دوستپاسخ به این دیدگاه 0 0
          سه شنبه 6 دی 1390-0:0

          بی زحمت آقای ابراهیمی توضیح دهد با تبلیغات زودهنگام نامزدها چگونه برخورد می کنند؟الان همه دارند تبلیغ می کنند ان هم در روزر روشن.می گویند فرصت یک هفته ای تبلیغات کم است.می روند در مسجد و مکانهای شلوغ سخنرانی میکنند.اینها تبلیغ نیست؟

          • سه شنبه 6 دی 1390-0:0

            به نظرم این بهترین دوره برای خبرنگارها و رسانه ها بوده که مدیران ارشد استان به آنها اهمیت میدهند.زمانهای قبل چنین نبود به خصوص در دوره کریمی و قناعت که رسانه ها اهمیتی نداشتند.

            • دودانگه ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
              دوشنبه 5 دی 1390-0:0

              پالایشگاه ساری چی شد مسول پیگیری پالایشگاه ساری.ازشما خیلی انتظارداریم


              ©2013 APG.ir