تعداد بازدید: 3207

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 29 دی 1390-1:34

زندگي در گِل

تجمع کنندگان فريدون کناري گفتند:وقتي شهرداری هیچ توجهی به مشکلات شهروندان ندارند، مجبوریم به فرمانداری مراجعه کنیم/یکی از مسئولان فرمانداری ما را تهدید به بازداشت کرد/به معاون فرماندار گفتم شما یک بار از داخل کوچه ما عبور کنید،من خودم با چادرم کفش های شما را پاک می کنم/شهردار و فرماندار به داد ما نمی رسند، حداقل خبرنگاران کاری انجام دهند/بیشتر شهروندان این کوچه دچار افسردگی شدند.


مازندنومه؛زينب حبيب پور:جمعی از شهروندان فریدونکناري صبح سه شنبه جلوي فرمانداری این شهرستان تجمع کردند و رفع مشکلات شان را خواستار شدند.

تجمع کنندگان که بیشتر آنها خانم های خانه دار بودند،ضمن تجمع نسبت به بر عملکرد شهرداری این شهر اعتراض داشتند و از فرماندار توضيح خواستند.

*بچه هاي مان تحقير مي شوند!

الف-ح یکی از خانم های خانه دار فریدونکناري که در تجمع حضور داشت،در گفت وگو با ما گفت: از سال 85 تاکنون کوچه شهید بهشتی فریدوکنار با مشکلات عدیده ای روبه روست،ولی با توجه به مراجعات مکرر و اعتراض های مختلف از سوی مردم این کوچه متولی مشخصی برای پاسخگویی به این مشکلات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه وقتی شهرداری هیچ توجهی به مشکلات شهروندان ندارند، مجبوریم به فرمانداری مراجعه کنیم، گفت: یکی از مسئولان فرمانداری وقتی با تجمع اعتراض آمیز شهروندان به خاطر مشکلات گل و لای و آبگرفتگی محله شهید رجایی مواجه شد، ما را تهدید به بازداشت کرد!

وی افزود: ما به هيچ کدام از بزرگان مملکت توهين نکرديم، بلکه خواهان رفع مشکلات مان شديم و این وظیفه شهرداری و فرمانداری است که به این معضل رسیدگی کند.

اين بانوي معترض با بيان اين که چند روز پيش دو نفر از همسایه های مان در همین کوچه فوت کرده بودند،افزود:به دلیل آب گرفتگی و وجود فاضلاب و گل و لای، مردم نتواستند تابوت را همراهی کنند، لذا با آمبولانس جنازه را به آرامگاه حمل کردند.

این خانم که زمان گفت و گو اشک از چشمانش جاری شده بود، گفت:به معاون فرماندار گفتم شما یک بار از داخل کوچه ما عبور کنید،من خودم با چادرم کفش های شما را پاک می کنم.

وی اضافه کرد: وقتی بچه های مان به مدرسه و دانشگاه می روند هم کلاسی های شان با تمسخر به آنها می گویند:از کدام لجن زار تا زانو گل و لای به دانشگاه می آیید؟! و با این کلمات آنها را تحقیر می کنند!

وی همچنین بابیان اینکه وقتی برای خرید یک جنس به سرکوچه خیابان شهید بهشتی می رویم باید چادرمان را در آب بگذاریم تا شسته شود،گفت: به خاطر همین گل و لای و شست وشوي زياد،مبلغ قبض هاي آب و برق ما بيشتر از حد معمول مي آيد.

*افسرده شديم

م-د- خانم خانه دار دیگری است که مي ناليد:شهردار و فرماندار به داد ما نمی رسند، حداقل خبرنگاران برای رفع مشکلات مان کاری انجام دهند.

وی اظهارداشت: میدان ماهی وسط شهر فریدونکنار قرار دارد ولی تاکنون هیچ مسئولی توجهی به این همه مشکلات نکرده است.

اين زن فريدون کناري با اشاره به اين که در داخل کوچه خیابان شهید بهشتی فریدونکنار هرروز به خاطر آبگرفتگی و وجود گل و لای در زمستان و پاییز و خاک زیاد در تابستان دعوا و مرافعه بین همسایه ها وجود دارد،افزود:همواره اهالي با يکي از کارمندان شهرداری که خود نیز در این کوچه ساکن است،درگيرند و این قضيه دیگر امان ما را بریده است.

وی با بیان اینکه دو فرزند معلول دارم؛ گفت: بیشتر شهروندان در این کوچه دچار مشکل افسردگی شدند.

وی با اشاره به اینکه ما آسفالت استاندارد نمی خواهیم؛ گفت: تمام جوی های شهرداری که در این مکان احداث کرده شکسته شده و این برمشکلات شهروندان افزوده است.

وی بااشاره به اینکه حدود 60 خانوار در این محله سکونت دارند؛ خاطرنشان ساخت: دیگر حرف ما شهروندان خریدارندارد و همچنان مسئولین ما را مورد تهدید قرار می دهند که چرا مشکلات مان را به فرمانداری کشاندیم.

یک خانم کارمند تجمع کننده نيز به ما گفت: فرماندار فریدونکنار، معاون فرماندار و شهردار فریدونکنار که هرسه آملی هستند، مدیریتی خوبی در این شهرستان ندارند که بخواهند مشکل ما را رفع کنند.

خبرنگار ما تلاش کرد تلفني با شهردار و فرماندار فریدونکنار گفت و گو کند که تاکنون موفق نشده با آنها ارتباط برقرار کند.



©2013 APG.ir