تعداد بازدید: 3649

توصیه به دیگران 1

جمعه 30 دی 1390-15:44

مازندران در هفته اي که گذشت

برگزيده خبرهاي مازندران از 24 تا 30 دي 90؛دومین نمایندگی انجمن تعزیه كشور در مازندران تاسیس می شود/ایستگاه بازیافت زباله خشک مازندران راه‌اندازی شد/ادارات قائم شهر تخلفات انتخاباتی را به دادگستری اطلاع دهند/اکثر روستاهای استان دارای طرح هادی مصوب نیستند/جمعيت مازندران از مرز 3 ميليون نفر گذشت و...


*دومین نمایندگی انجمن تعزیه كشور در مازندران تاسیس می شود

ايرنا:رییس هیات مدیره انجمن تعزیه خوانان كشور ، ازموافقت این انجمن با ایجاد دومین نمایندگی تعزیه خوانان كشور در مازندران خبر داد.

داود فتحعلی بیگی گفت : هم اكنون به غیر از انجمن مركزی در تهران ، یك شعبه در اصفهان ایجاد شده و با ایجاد دومین نمایندگی انجمن تعزیه هم در مازندران موافقت شد.

وی افزود : استعلام خواسته شده برای تشكیل انجمن تعزیه مازندران به پلیس امنیت كشور داده شده تا آنان پس از بررسی های لازم مجوز فعالیت انجمن را صادر كنند.

رییس هیات مدیره انجمن تعزیه خوانان كشور با بیان اینكه مازندران با تعداد زیاد تعزیه خوان شرایط كامل را برای نمایندگی تعزیه دارد ، گفت : در هر استانی كه بیش از 50 تعزیه خوان داشته باشد ، می توان شعبه ای از انجمن تعزیه را در آن راه اندازی كرد.

وی با اشاره به اینكه انجمن تعزیه خوانان كشور یك نهاد غیر دولتی و هدفش ساماندهی هنر اصیل تعزیه و تعزیه خوانان در كشور است ، اضافه كرد : این انجمن اكنون بیش از یكهزار عضو در تهران و تعدادی از شهرستان ها دارد و گروه های زیادی از تعزیه خوان هم در كشور هستند كه هنوز عضو انجمن نشدند.

فتحعلی بیگی همچنین از پیگیری انجمن تعزیه كشور برای بیمه تعزیه خوانان خبر داد و گفت : تعزیه خوانانی كه زیر 50 سال دارند ، مشمول بیمه می شوند و می توانند با مراجعه به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها ، در قالب بیمه هنرمندان ، برای بیمه خود اقدام كنند.

رییس هیات مدیره انجمن تعزیه خوانان كشور از شهرستان آمل به عنوان خاستگاه تعزیه مازندران یاد كرد و افزود : برگزاری 9 دوره از سوگواره تعزیه در مازندران نشان از اهمیت بالا و رقابتی بودن گروه های برتر تعزیه در این استان دارد.

وی از منطقه ای شدن سوگواره تعزیه مازندران استقبال كرد و ادامه داد : ارتقای سوگواره تعزیه مازندران باعث می شود تا هنر اصیل شبیه خوانی در بین مردم هم جایگاه ویژه ای پیدا كند.

*پنج قطعه قوي بال شکسته پس از درمان به دامان طبیعت بازگشتند

مهر: یک دوستدارطبیعت با درمان پنج قطعه پرنده "قو" مهاجر زمستان گذاران بال شکسته در منطقه حفاظت شده پرندگان وحشی در این شهر را رها کرد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستانهای آمل و محمودآباد اظهار داشت: پنج قطعه قوی مهاجر زمستان گذران پس از برخورد با سیم های فشار برق دچار برق گرفتگی و شکستدگی بال شده بودند و توسط یک دوستدار حیات وحش مداوا و به این اداره تحویل داده شد.

علی محمد دعا گو افزود: با تشخیص ماموران و کارشناسان این اداره، مبنی بر بازیابی سلامت کامل این پرنده ها، در منطقه حفاظت شده پرندگان وحشی رها و به دامان طبیعت برگشت داده شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته چندین پرنده با ارزش و کمیاب توسط دوستاران حیات وحش و ماموران این اداره پیدا شده بودند که پس از دوران درمانی و رفع مشکلات به طبیعت رهاسازی شد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آمل و محمودآباد گفت: دوستداران طبیعت هم اکنون از تعدادی پرنده با ارزش دیگر که بر اثر مسمومیت و مصدومیت دچار مشکل شدند نگهداری می کنند تا پس از بهبودی آنان را به محیط طبیعی شان بازگردانند.

دعاگو افزود: این اداره امکاناتی را برای نگهداری پرندگان مصدوم در اختیار دوستداران پرندگان و طبیعت قرار می دهد.

وی یادآورشد: طبیعت و زیبا نگه داشتن محیط طبیعی افراد به خودشان بستگی دارد و در واقع خودشان باید از طبیعت محافظت کنند.

وی اضافه کرد: امسال حدود هزار قطعه قو برای زمستان گذرانی به منطقه حفاظت شده سرخرود کوچ کردند و مسئولان شهر سرخرود و دوستداران به حیاط وحش در اقدامی جالب اقدام به ریختن دان در منطقه زیست آنان کردند.

زمستان گذرانی قوهای سفید به همراه تعدادی زیادی از گونه های پرنده های مهاجرآبزی و کنارآبزی در منطقه حفاظت شده سرخرود و فریدونکنار، جلوه های زیادی از طبیعت خدادادی را درمنطقه به وجود آورده است.

افراد بسیاری از سراسر کشور برای تماشای پرندگان مهاجر به شهرسرخرود و فریدونکنارسفر می کنند.

*همایش بزرگ کارگران و انتخابات در قائم شهر برگزار شد

ایلنا: همایش بزرگ کارگران وانتخابات به میزبانی خانه کارگر مازندران در قائم شهر برگزار شد.در این همایش آیت الله معلمی عضو خبرگان رهبری وامام جمعه قائم شهر، طی سخنانی از ورود کارگران در همه عرصه‌های انتخابات نظام قدردانی نمود و اظهار داشت: قطعا کارگران با انتخاب فردی اصلح به مطالبت صنفی خود خواهند پرداخت.

امام جمعه قائم با ابراز اینکه در جامعه کارگری گرفتاری ونا رسایی فراوانی وجود دارد افزود: علی رغم این مشکلات انسان عاقل باید شرایط را خوب لحاظ کند و در برابر این نعمت‌ها خدارا شاکر باشد.

وی همچنین محدود کردن تعداد نمایندگان را کار مناسبی ندانست و با تاکید بر کاهش عدم احراز‌ها، اذعان داشت: شک و گمان‌ها را باید کنار گذاشته شود تا با کثرت داوطلب نمایندگی، عرصه حضور مردم در انتخابات افزایش یابد اگر هم تکثیر و پراکندگی آرا صورت گرفت با برگزاری دور دوم انتخابات، رای‌گیری سنجیده‌تر و پخته‌تری در کشور اتفاق بیفتد.

آیت اله معلمی با بیان اینکه با بالا بردن درک جامعه می‌شود آدم‌ها را شناخت افزود: خانه کارگر با سوابق درخشانی که در همه عرصه انقلاب از خود نشان داده است امروز نیز با چرخاندن استارت انتخابات در استان می‌تواند نقش ارزنده‌ای در انتخاب کارگران داشته باشد.

معلمی خاطرنشان کرد: هر تشکیلات و کارفرمایی در صورت تضییع حقوق کارگران دچار عقوبت سخت خواهد شد اگر خواهان توسعه و پیشرفتیم باید کارگر را راضی نگه داریم و به نماینده‌ای رای دهیم که علاقمند به اقشار زحمت کش جامعه باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در این نشست با اشاره به ۴۲ هزار عضو جامعه کارگری در خانه کارگر مازندران اظهار کرد: این جلسه نخستین جلسه اعلام حضور جامعه کارگری در انتخابات است.

دبیر خانه‌های کارگر شمال کشور افزود: کارگران ایران اسلامی در فضای انتخابات با نگرشی آگاهانه به صالح‌ترین ها و کسانی که به کانون قدرت و ثروت متصل نباشند رای خواهند داد.

وی افزود: درشرایط کنونی کارگران جزء محرومین ومستعضفین جامعه تلقی می‌گردند وتوجه به این قشر از واجبات هر نماینده و کاندیدايي است.

نصرالله دریا بیگی افزود: امروز در داخل و خارج کشور افرادی هستند که درصددند ملت را از انتخابات دلسرد و مایوس کنند ولی جامعه کارگری با وجود همه مشکلات با تاسی از امام و رهبری برای انتخاب فرد اصلحی که از کانون قدرت و ثروت نیست تا آخرین نفس پای انتخابات ایستاده است.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران خاطر نشان ساخت: امروز در مازندران هزاران کارگر مظلوم و محروم که فقر وتنگدستی در خانواده‌هایشان مشهود وهویدا است وبین ۳ الی ۱۷ ماه حقوق نگرفته‌اند و با جنگ فقر و غنا علی رغم همه کاستی‌ها دست از نظام بر نخواهند داشت و با حضور در پای صندوق‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی مشت محکمی بر دهان یاوه گویان خواهند زد.

دریابیگی گفت: بسیاری از بازنشستگان و کارگران جامعه کارگری صورت شان را با سیلی سرخ نگه می‌دارند ولی با حضور در انتخابات با عنوان ارزش دینی و ولایی خط بطلانی بر حرف‌های واهی دشمن می‌کشند.

وی با اشاره به مشکلات کارگران کاخانجات نساجی مازندران وکشت وصنعت شمال گفت: آنهایی که در ایام انتخابات بنام محرومان وپا برهنگان شعارهای زیبایی سر می‌دهند کجایند که که ببینند در شرایط کنونی بسیاری از کارگران وخانواده‌های شان در بد‌ترین شرایط معیشیتی زندگی می‌کنند؟

*برای نخستین بار،ایستگاه بازیافت زباله خشک مازندران راه‌اندازی شد

فارس:برای نخستین بار در مازندران، ایستگاه بازیافت زباله خشک در شهرستان آمل راه‌اندازی شد. مدیرکل محیط‌ زیست مازندران در آیین‌ راه‌اندازی نخستین ایستگاه بازیافت زباله خشک با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم حفظ هویت و ارتقای سلامت جامعه افزایش یابد، گفت: امروز دغدغه محیط زیست برای همه اقشار جامعه است و به یک نهاد و قشر خاص بستگی ندارد.

هرمز محمودی‌راد با اعلام اینکه بیش از 15 مناسبت در تقویم جهانی تحت عنوان محیط ‌زیست برگزار می‌شود، یادآور شد: این به این دلیل است که محیط‌ زیست اهمیتی حیاتی برای جامعه بشری دارد.

این مسئول با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست حد و مرز ندارد، افزود: حفاظت از نعمت‌هایی که خداوند به بشر ارزانی کرده مرز خاصی نمی‌شناسد.

مدیرکل محیط‌ زیست مازندران با اشاره به اینکه در استان‌های شمالی موضوع زباله از اهمیت خاصی برخوردار است، ادامه داد: به دلیل موقعیت اکوسیستمی و جغرافیایی زباله مشکلات زیادی را برای این مناطق ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه با تفکیک زباله باید از حجم زباله‌هایی که دور ریخته می‌شوند جلوگیری کنیم، خاطرنشان کرد: جداسازی یکی از رایج‌ترین شیوه‌ها برای کاهش حجم زباله است.

محمودی‌راد با اعلام اینکه تفکیک زباله‌هایی که می‌توانند در مراحل بعدی مورد استفاده قرار گیرند موجب می‌شود منابع مورد نیاز انسان کاهش پیدا نکند، عنوان کرد: برای حفظ حیات بشر نگذاریم که از شیوه‌هایی برای حفاظت از محیط‌ زیست بهره بگیریم.

*نمایندگان مجلس باید به کمبود های منطقه توجه کنند

ايسنا:رییس شورای اسلامی فریدونکنار گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به کمبودهای منطقه توجه کنند.

محمد مهدی نصیری کناری با اشاره به این مطلب که وظیفه مجریان انتخابات این است که مطابق قانون عمل کنند اظهارداشت: مجریان انتخابات باید مردم را جهت حضور در انتخابات تشویق کنند و جایگاه مجلس را به آنان بشناسانند.

وی با بیان اینکه یکی از انتخابات مهم در طول تاریخ ، انتخابات مجلس شورای اسلامی است گفت: یک نماینده مربوط به یک حوزه نیست و علاوه بر قانونگذاری باید تمام مسایل کشور را مدنظر داشته باشد.

رییس شورای اسلامی فریدونکنار خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به کاستی های منطقه توجه کنند به خصوص نمایندگان مازندران باید همت کنند تا رهاوردی برای استان داشته باشند.

نصیری کناری یادآور شد:عمل نکردن مطابق قانون و دل سرد کردن مردم از پای صندوق های رای از آفات انتخابات محسوب می شود در حالی که مردم کشور ما هوشیار ، فهیم و آگاه هستند و از همه جریان ها باخبر می باشند.

*وزارت نيرو نگاه ويژه اي به پروژه هاي مازندران داشته باشد

سايت استانداري مازندران:استاندار مازندران گفت: وزارت نیرو باید اعتبارات لازم برای اجرای پروژه های بخش آب و فاضلاب را به موقع اختصاص دهد.

سيد علي اكبر طاهايي در ديدار با مديرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بيان داشت: وزارت نیرو باید اعتبارات لازم را بموقع برای اجرای پروژه های بخش آب و فاضلاب اختصاص دهد.

طاهایی با اشاره به بالا بودن سطح آب زيرزميني و ساحلي بودن 99 درصد از شهرهاي مازندران ، اين استان با مشكل زيست محيطي و دفع بهداشتي فاضلاب روبه روست، افزود: این مشکل با تخصیص اعتبارات مورد نیاز رفع می شود که از وزارت نیرو انتظار داریم در این بخش نگاه ویژه ای به مازندران داشته باشند.

وي با اشاره به اينكه در مقاطعي از سال اين استان ميزبان بيش از 5 برابر جمعيت خود است، اذعان داشت: براي مهار فاضلاب اضافي تحميل شده به استان نيازمند انجام پروژه هاي بزرگ با حمايت وزارت نيرو مي باشيم.

استاندار مازندران يكي ديگر از مشكلات استان را فرسودگي شبكه هاي آب رساني شهري و روستايي ذكر كرد و تصريح نمود: براي اصلاح و بازسازي شبكه هاي آب شهري 160 ميليارد تومان و شبكه هاي روستايي 180 ميليارد تومان اعتبار نياز است.

مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نيز در اين نشست با اشاره به اینکه میانگین فاضلاب کشور 35 درصد است که 7 درصدمیانگین بهره مندی فاضلاب درمازندران است اضافه کرد: اجرای پروژه جامع جمع آوری فاضلاب بابل وساری یکی از طرح های موفقی است که آب و فاضلاب مازندران در کارنامه درخشان خدمت خود ثبت کرد.

ثمره هاشمی با بیان اینکه برای اصلاح شبکه های فرسوده کشور 5هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود:در برنامه پنجم توسعه اصلاح وبازسازی شبکه های فرسوده به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شدکه امیدواریم دربودجه سال91 این اتفاق خوب صورت پذیرد.

وی با تاكيد بر اين كه اصلاح و بازسازي شبكه‌هاي فرسوده هزينه بالايي نياز دارد، گفت: 30 درصد آب کشور به دلیل فرسوده بودن شبکه های آبرسانی هدر می رود.

مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ابراز اميدواري کرد كه با ورود بخش خصوصي تا چهار سال آينده بخشي از مشکل هدر رفت آب حل شود.

*خیران مدرسه‌ساز مازندرانی 35 میلیارد و 500 میلیون تومان برای ساخت مدرسه کمک کردند

سايت اداره کل آموزش و پرورش مازندران: علی نبیان در دیدار با هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز و روسای مجامع شهرستانی که در استانداری استان برگزار شد، اظهار داشت: 21 اردیبهشت ماه 91 چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در مازندران برگزار می شود.

مدیرکل توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس مازندران با بیان اینکه نداشتن زمین از دغدغه های اصلی و از مسایل مهمی است که باید در این راستا توجه ویژه ای شود،اظهار داشت : تاکنون 489 قطعه زمین به ارزش بیش از 15 میلیارد ریال از غرب تا شرق استان مازندران دریافت کردیم که در جشنواره سیزدهم با وجود میل باطنی خیران از آنان تجلیل شد.

نبیان با بیان اینکه در سال جاری خیران مدرسه‌ساز 35 میلیارد و 500 میلیون تومان برای ساخت مدرسه کمک کردند، گفت: از سال 77 تاکنون 191 میلیارد تومان اعتبار برای مدرسه‌سازی اختصاص و630 پروژه نیز تکمیل شد.

مدیر کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس مازندران خاطرنشان کرد: با همکاری آموزش و پرورش ، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و خیرین استان توانستیم با یک حرکت عظیم و مستحکم ، پیشرو به سمت تجهیز مدارس در استان باشیم.

*نخستین شاعر زن ایرانی به خاطر سرودن اشعار عربی مورد تجلیل قرار گرفت

ايرنا:مدیر كانون پرورش فكری كودكان و نوجوان مازندران از تجلیل یك شاعر زن مازندرانی خبر داد كه به عنوان نخستین زن ایرانی ، شعرهایش را به زبان عربی سروده است.

قاسم عزیز زاده گرجی گفت : مژده پاك سرشت كه هم اكنون كارشناس آموزش و پژوهش كانون پرورش فكری مازندران است ، نخستین شاعر زن ایرانی است كه به زبان عربی شعر سروده است .

وی افزود : همزمان با تجلیل از این شاعر ، كتاب شعر عربی وی با نام حب من دون رقابه ( عشق بدون سانسور ) از سروده های وی در این مركز رونمایی شده است.

عزیززاه گرجی گفت : این اثر به زبان عربی و با ترجمه فارسی در انتشارات دارامجاد بیروت به چاپ رسید و در حوزه كشورهای عربی در معرض مطالعه علاقه مندان به شعر قرار گرفته است.

وی افزود : پاك سرشت به مدت 18 سال در كانون پرورش فكری مازندران سابقه كار داشته و در حال حاضر به عنوان كارشناس آموزش و پژوهش در این كانون فعالیت می كند.

به گفته عزیز زاده گرجی ، تاكنون از این شاعر سه كتاب شعر با عناوین پنجشنبه های دوست داشتنی ، یك فنجان شعر و حب من دون رقابه به چاپ رسیده است.

وی همچنین یاد آور شد : چندی پیش نیز میثم متاجی،مربی ادبی كانون پرورش فكری مازندران ، جزو 10 نفر برتر نامزد دریافت تندیس جایزه ادبی ایران شناخته شد و مورد قدردانی قرار گرفت

*ادارات قائم شهر تخلفات انتخاباتی را به دادگستری اطلاع دهند

مهر: رئیس دادگستری قائم شهر گفت: دستگاه های اجرایی شهرستان باید هرگونه تخلف و جرایم انتخاباتی را به دادگستری اطلاع دهند.

حجت الاسلام سید خلیل اسماعیل نژاد با اعلام تشکیل ستاد انتخاباتی با هشت عضو از 15 روز پیش در شهرستان اظهارداشت: نخستین جلسه برای شرح وظایف ستاد تشکیل شد.

وی از همه روسای دستگاه های اجرایی شهرستان قائم شهر خواست تا هرگونه تخلف و جرایم انتخاباتی را اطلاع دهند تا مطابق قانون در وهله اول با اخطار و در مراحل بعد طبق موازین قانونی با آن ها برخورد شود.

اسماعیل نژاد با اشاره به اینکه از نظر وزارت کشور، مازندران استان حساسی است افزود: مازندران در بحث انتخابات استان عادی نیست ، استانهای تهران، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری بیشترین تخلفات را در انتخابات گذشته داشته اند و تلاش ما باید جلوگیری از هرنوع جرم انتخاباتی در این دوره باشد.

به گفته اسماعیل نژاد، برگزاری انتخابات صحیح و بدون تخلف نیاز به گزارش دادن تخلفات کاندیدا دارد.

*حضور وزیر ارشاد در همایش بزرگداشت ششم بهمن آمل

ایلنا:حجت الاسلام ابراهیمی گفت: با توجه به اهمیت رویداد حماسه ساز 6 بهمن، دکتر سید محمد حسینی-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- سخنران این همایش باشکوه خواهد بود.

محمد محمدی -رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر اجرایی ستاد گرامیداشت حماسه ششم بهمن شهرستان آمل- نیز گفت : با توجه به نزدیکی یوم ا... ششم بهمن حماسه اسلامی مردم شریف این شهرستان که دلیرانه با تقدیم 40 شهید شجاعانه از نفوذ و پیشروی دشمنان ایستادگی کرده و بلافاصله کمتر از 24 ساعت شهر را از وجود کور دلان پست مایه پاکسازی نمودند ، به همین مناسبت ستاد گرامیداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال 1360 این شهرستان از 30 دی ماه برنامه های متنوعی را از قبیل برگزاری 60 همایش و برنامه و افتتاح بیش از ده پروژه عمرانی را در سطح شهرستان و روستاهای حومه تهیه و تدارک دیده است .

محمدی افزود : مراسم گرامی داشت شهدا و حماسه غرورآفرین شهدای ششم بهمن و شهدای ترور استان پنجم بهمن بعد از نماز مغرب وعشا سخنرانی دکتر محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلا برگزار می شود.

*نصب 15 ضریح در مزار امامزادگان مازندران

فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از نصب 15 ضریح در مزار امامزادگان این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه ساری اظهار داشت: ماندگارترین چیزی که برای انسان باقی می‌ماند وقف است، اصل موقوفه می‌ماند و از درآمد موقوفه باید برای نیت واقف هزینه شود.


وی یادآور شد: برای شناسایی و احیای موقوفات باید تلاش شود و از استفتائات مقام معظم رهبری است که کسی بدون مجوز متولی موقوفه در مکان وقفی سکونت داشته باشد عمل نادرستی است و باید اصل وقف به صاحب و متولی آن بازگردد.


سهرابی با اشاره به اینکه مازندران در بخش موقوفات در ردیف دوم و یا سوم کشوری قرار دارد، خاطرنشان کرد: اگر همه موقوفات استان مازندران احیا شود بیشترین مشکلات اجتماعی و اقتصادی مازندران حل می‌شود.

این مسئول ادامه داد: مازندران بیشترین امام‌زادگان را به خود اختصاص داده و جایگاه دومی را در سطح کشور دارد و بنا به تاکید رهبری این اماکن متبرکه باید به مراکز فرهنگی تبدیل شوند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه امسال فعالیت عمرانی 100 مزار امامزاده را در دستور کار قرار دادیم، ابراز داشت: در سال جاری فعالیت‌های فرهنگی مناسبی در سطح اماکن متبرکه استان صورت گرفت که شامل برگزاری303 محفل انس با قرآن، جلسات تفسیر قرآن در 34 مزار امامزاده شاخص، اعزام 550 مبلغ روحانی به مناطق محروم و نیز برگزاری کنگره امام سجاد (ع) بخشی از فعالیت‌های فرهنگی در اماکن متبرکه استان مازندران بوده است.


وی با اشاره به اینکه برگزاری سوگواری یاس نبوی در 883 امامزاده استان مازندران اجرا شده، تصریح کرد: تاسیس مراکز قرآنی در 150 امامزاده، اجرای طرح نشاط و آرامش بهاری و نیز عملیات عمرانی در 280 بقعه امامزاده، حمایت مالی به 170 بقعه استان، حمایت از مساجد از اعتبارات دولتی برای 982 مسجد بیش از ۳ میلیارد تومان و حضور بیش از 12 میلیون زائر از اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران است.


سهرابی اذعان داشت: نصب 15 ضریح در مزار امام‌زادگان، کمک و مساعدت به بیش از 4 هزار مستمند و ایتام که بیش از ۴ میلیارد ریال هزینه را در بر گرفته از جمله فعالیت‌های اوقاف مازندران است.


این مسئول متذکر شد: امسال 35 وقف جدید در استان مازندران صورت گرفت و اخذ یک هزار و 100 موقوفه با احیای40 هزار متر مربع به ارزش 120 میلیارد ریال از فعالیت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه در شناسایی و احیای وقف در مازندران بوده است.

*اکثر روستاهای استان دارای طرح هادی مصوب نیستند

ايسنا:مدیر کل امور روستایی استانداری مازندران گفت: اکثر روستاهای استان دارای طرح هادی مصوب نیستند.

ذات الله زارعی اظهارداشت: براساس سرشماری سال 85 مازندران دارای 3 میلیون نفر جمعیت که47 درصد آن را روستاییان تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مازندران دارای 19 شهرستان ، 49 بخش و 3 هزار و 200 روستا است که با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص از جمله نواحی کوهستانی و جلگه ای از وضعیت اقلیمی خاصی در کشور برخوردار است.

مدیر کل امور روستایی استانداری مازندران با بیان اینکه در زمان های گذشته عدم توجه به روستاها و عدم برنامه ریزی مناسب سبب گسسته شدن جامعه روستایی و مهاجرت روستاییان به شهر شده است گفت: این امر تبعات منفی زیادی از جمله متروکه شدن روستاها ، کاهش تولیدات کشاورزی ، بحران بیکاری و معضلات شهری بسیاری به همراه داشته است.

زارعی با اشاره به اینکه در دولت های نهم و دهم با توجه به رویکرد عدالت محوری نگاه دولت به سمت توسعه روستاها بوده افزود: طی این مدت شاهد مهاجرت معکوس شهر به روستا بوده ایم و با یک تصمیم گیری درست و برنامه ریزی مدون می توانیم علاوه بر جلوگیری مهاجرت روستا به شهر شاهد شکوفایی روستاها باشیم.


وی با بیان اینکه اکثر روستاهای استان دارای طرح هادی مصوب نیستند افزود: اجرای این طرح باید از جمله اولویت های دوم ما قرار گیرد.

*نتايج مقدماتي سرشماري عمومي نفوس ومسكن مازندران اعلام شد

سايت استانداري مازندران: غلامرضا رشيدي،مديركل آمار و اطلاعات استانداري، نتايج مقدماتي سرشماري عمومي نفوس ومسكن استان را اعلام کرد.

وي با اشاره به اينكه در اين سرشماري بيش از 5000 نفر عوامل اجرايي در سطح 19 شهرستان استان همكاري داشتند، نتايج فعلي را مقدماتي اعلام كرد و گفت: براساس نتايج اوليه اين سرشماري، استان مازندران داراي 898993 خانوار با جمعيتي بالغ بر 3028923 نفر است و احتمال تغييرات جمعيتي در نتايج نهايي بعد از پردازش اطلاعات مي‌باشد.


رشيدي تصريح كرد:از اين تعداد جمعيت، 1654918 نفر شهري(55 درصد) و 1374005 نفر روستايي(45درصد) است و اين نسبت در سرشماري سال 85 حدود 53 درصد شهري و 47 درصد روستايي بود.

وي افزود: نتايج متوسط رشد سالانه جمعيت استان در پنج سال گذشته 0/72 درصد مي‌باشد كه كاهش حدود 0/4 درصدي را نسبت به سرشماري 85 نشان مي‌دهد.

مديركل آمار و اطلاعات استانداري با اشاره به اينكه متوسط تعداد افراد خانوار 3/37 نفر مي‌باشد كه اين عدد كاهش حدود 0/3 نفر نسبت به سرشماري سال 85 را نشان مي‌دهد، تصريح كرد: نتايج مقدماتي نشان مي‌هد متوسط رشد سالانه جمعيت شهري 1/26 درصد مي‌باشد كه كاهش حدود 0/7 درصدي را نسبت به سرشماري 85 داريم و نرخ رشد جمعيت روستايي0/08 درصد است كه نستبت به سرشماري قبلي حدود 0/16 درصد كاهش داشته كه البته بخشي از اين كاهش رشد جمعيت مناطق روستايي ناشي از تبديل شدن به مناطق شهري مي‌باشد.

رشيدي گفت: طبق سرشماري سال جاري تعداد جمعيت مردان 1531648 نفر و تعداد جمعيت زنان استان 1497275 نفر مي‌باشد.

وي تصريح كرد: نسبت جنسي جمعيت استان 102 درصد است يعني به ازاء هر 102 نفر مرد، 100 زن مي‌باشد كه اين نسبت در سرشماري گذشته 101 درصد بود.


  • يکشنبه 2 بهمن 1390-0:0

    آقای رییس دادگستری گل به سر. چرا منتظر می مونید دستگاه های اجرایی به شما گزارش بدهند. آیا قضاوت در دین این گونه بود؟

    • يکشنبه 2 بهمن 1390-0:0

      وقتی نماینده های مجلس باید اعتبارا رو برا جاهایی ببرن که رای داشته باشه مشخصه طرح هایی مثل فاضلاب استان دچار کمبود پول بشن.

      • يکشنبه 2 بهمن 1390-0:0

        مدیر کل محترم اوقاف، قدری این وقف ها را برای رسیدگی به بقعه های مذهبی خرج کن. ما که شب بعد از درمان در بیمارستان رازی رفتیم به زیارت یوسف رضای قائم شهر گفتند تعطیله.

        • يکشنبه 2 بهمن 1390-0:0

          آقای مدیر کل روستایی که بدون برنامه پول قسمت می کنه معلوم می شه طرح هادی اینقدر عقب باشه!

          • يکشنبه 2 بهمن 1390-0:0

            پس چه وقت نتایج آمارگیری رو مردم می فهمند؟


            ©2013 APG.ir