تعداد بازدید: 4818

توصیه به دیگران 7

دوشنبه 3 بهمن 1390-0:14

گذرگاه

در حوزه انتخابيه بابل اتفاق افتاد:حسین نیازآذری-نامزد نهمین دوره انتخابات مجلس بابل- رد صلاحیت شد/شمسعلي هادي زاده که صلاحيتش توسط هيات اجرايي رد شده بود،با رايزني هاي مکرر به وسيله هيئت نظارت استان تاييد صلاحيت شد.


مازندنومه؛زينب حبيب پور،بابل: حسین نیازآذری،فرماندار بابل در دوره هاشمی رفسنجانی که بیش از این از سوی هیات اجرایی ستاد انتخابات بابل تایید صلاحیت شده بود، از سوی هیات نظارت استان،رد صلاحیت و نام او  به فرمانداری بابل اعلام شد.

نيازآذري متولد 1336 دارای سوابق مدیریتی و اجرایی متعددي از قبيل عضويت در شورای مرکزی و مدير داخلی جهاد سازندگي شهرستان بابل، معاون فرماندار و بخشدار مرکزی بابلسر،فرماندار شهرستان بابل در دوره اصلاحات، معاون آب و فاضلاب روستایی استان مازندران، مدير عامل آب و فاضلاب شرق استان تهران، مدير عامل آب و فاضلاب منطقه 6 تهران(شهر ری)، معاون هماهنگی، امور شرکت ها و پشتيباني آب و فاضلاب استان تهران ، مدير عامل آب و فاضلاب تهران بزرگ و قائم مقام آب و فاضلاب استان تهران می باشد.

 حضور او قطعا" فضای سیاسی بابل را متاثر و متفاوت تر از انتخاب هاي گذشته می کرد و از وي به عنوان یکی از رقیبان اصلی علی کریمی فیروزجايی-نماينده کنوني- نام برده مي شد،اما یکشنبه شب در خبري غیر منتظره شنيديم که نیاز آذری از سوی هیات نظارت استان مازندران رد صلاحیت شده است.

نياز آذري روز يک شنبه باارسال دو بار پیامک،به شهروندان بابلي و برخي مديران رسانه ها رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) را تسلیت گفت.

در همين راستا از سه نامزد نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بابل که از سوی هیات اجرایی رد صلاحیت شده بودند، یک کاندیدا از سوی هیات نظارت استان مازندران تایید صلاحیت شد.

 "شمسعلی هادی زاده معلم" با رایزنی های مکررش، تاییدیه صلاحیت خود برای نهمین دوره انتخابات مجلس را که روز گذشته به فرمانداری بابل ابلاغ شده بود، دریافت کرد.

وی دارای مدرک دکترای دامپزشکی و رییس شورای نظام دامپزشکی مازندران است که مدعيست صد در صد  بر روي کرسی مجلس خواهد نشست.

 علی کریمی فیروزجایی نماینده فعلی بابل در مجلس،حجت اسلام علی اکبر ناصری سفیر ایران در واتیکان، عابدین مومنی عضو هیات علمی دانشگاه تهران،محمد خورشیدی پزشک، محمد رضاپور طبری دکترای عمران و عضو هیات علمی دانشگاه، چنگیز قربان زاده ارمکی" پاسدار(بازنشسته نیروی دریایی سپاه)،حسين نيازآذري و و آقاگل زاده نامزدهای تایید شده از سوی هیات اجرایی ستاد نهمین دوره انتخابات مجلس در بابل بودند که ازاین میان نیازآذری رد صلاحیت شد.


  • مهران نظریپاسخ به این دیدگاه 0 1
    جمعه 21 بهمن 1390-0:0

    نیاز آمد تا نیازهایمان بر طرف گردد.
    حاج آقا نیاز آذری رای اول ماست و ما هم به پای او می نشینیم.

    • شهر من 0111پاسخ به این دیدگاه 0 1
      شنبه 8 بهمن 1390-0:0

      نیاز بابل بزرگ دوباره آمد . . نیاز آذری آمد تا جواب محکمب دهد به کریمی و امثال کریمی که تمام تلاششان بر این بود که نیاز مردم بابل رد صلاحیت شود . حالا دوباره با شور و شعور فراوان زوج انتخاباتی ناصری _ نیاز آذری را فریاد میزنیم .

      • شنبه 8 بهمن 1390-0:0

        به مبارکی نیازآذری تایید صلاحیتش را گرفته و آقایون تیرشون به سنگ خورد.همین رد و تایید دوباره کلی تبلیغات برای ایشان شد . امثال آقای... که سنگ اندازی کردند مطمئن باشند رای نمی آورند

        • استان بابلپاسخ به این دیدگاه 0 0
          شنبه 8 بهمن 1390-0:0

          وای به حال و روز زمانی که شخصیت فهیم و کاملی مانند حاج حسین نیاز آذری رد صلاحیت شود . اگر ایشان صلاحیت ندارد ، پس چه کسی صلاحیت نمایندگی مجلس را دارد ؟ نتانیاهو ؟ رضا شاه ؟ اوباما ؟ صدام ؟ بنی صدر ؟ قذافی ؟ مبارک ؟ جورج بوش ؟ چه کسی ؟؟ حاج حسین 30 سال تمام در خدمت نظام و انقلاب و ولایت بود ، حالا دارید با این کارهایتان مزد او را میدهید ؟

          • بهارنارنج همیشه سبزپاسخ به این دیدگاه 0 0
            شنبه 8 بهمن 1390-0:0

            مطمئنن نیاز آذری خواهد آمد و با اقتدار و رای بابلای 150،000 تایی وارد مجلس خواهد شد و به محبوبیتی بیش از محبوبیت مهندس محبوب و محجوب دیار بهارنارنج ( مهندس محسن نریمان ) دست خواهد یافت . آن زمان کسانی که به فکر رد صلاحین نیاز بابل بزرگ بوده اند باید دستمال ماتم در آورده و برای حال و روز خود بگریند . جناب کریمی بدان تو و امثال تو دیگر جایی در افکار مردمان شریف ، بزرگوار و با شخصیت استان بابل نخواهید داشت .

            • فعال دانشجویی بابلپاسخ به این دیدگاه 0 0
              شنبه 8 بهمن 1390-0:0

              ابتدای هفته گذشته بود که خبر ردصلاحیت حسین نیازآذری به عنوان جدی ترین و مطرح ترین نامزد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان بابل به سرعت نقل محافل شهرستان و حتی استانی شد . مرجع این تصمیم هیئت نظارت بر انتخابات استان بود که علت آن را عدم التزام عملی نیازآذری به اسلام و ولایت فقیه ( بندهای 1 و 3 ) اعلام نمود ! اصلاً باورکردنی و قابل انتظار نبود . مردی که 30 سال در مناصب مختلف نظام از بخشداری و فرمانداری شهرستان بزرگی مثل بابل گرفته تا مدیرکلی آبفای تهران بزرگ مشغول به خدمت بوده است التزام عملی به اسلام ندارد ! با این حساب مکشوف شد که قریب به 30 سال شخصی نامسلمان در کشور اسلامی مدیریت میکرده است و شخصی نامسلمان سالها مسئول تامین آب شرب مردم مسلمان تهران بزرگ بوده است ! مردی که سالها در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضوری مستمر داشته و دو برادر عزیزش را در این راه به آغوش خاک سپرده است ، مردی که بزرگترین افتخار و ذخیره ی اخروی اش را خدمت در نظام اسلامی تحت لوای ولایت فقیه می داند ، مردی که 30 سال در عمل و حرف التزام و تعهد خود را به ولایت و اسلام نشان داده است ، ناگهان و در آستانه ی انتخابات التزام و اعتقادی به ولایت فقیه ندارد ! پس از پخش این خبر درسطح شهرستان عده بسیاری از دوستان دانشجوی نگارنده که اکثراً هم جوانانی متدین و معتقد به تظام بودند از طریق تلفن و پیامک اقدام به تماس با نگارنده گرفته و پس از بیان گمانه های خود ، جویای وضعیت انتخابات پس از این تغییر شدند . جواب کاملاً واضح بود . اینکه کدام نامزد و یا نامزدها بیش ترین بهره را از این رد صلاحیت خواهد برد و نه قطعی مردم بابل به خود را تبدیل به آری مجدد خواهد نمود . عزیزی میگفت که بعضی دوستان هم محلی با نیاز آذری ها که از قضا آنها هم نیز دستی بر سیاست و مجلس دارند با مونتاژ جعلی عکس حاج حسین در کنار میرحسین موسوی قصد تخریب ایشان را در میان اعضای شورای نگهبان داشتند . اینجاست که بعضی به اصطلاح خودی ها ، نان خور فتنه می شوند . جمعی از دوستان جوان معتقد بودند که اگر این ردصلاحیت قطعی شود ، رای آنها قطعاً سفید خواهد بود ، عده ای دیگر هم به حدی عصبانی و ناراحت از این بی انصافی و بی اخلاقی بودند که نظر به عدم حضور در انتخابات داشتند . استدلالشان هم این بود که با این حساب نامزد اصلح دیگری باقی نمی ماند . پاسخ نگارنده به همه ی آنها دلداری و ابراز امیدواری بود و اینکه حساب شورای نگهبان و هیئت نظارت کشوری از بعضی دوستان استانی و شهرستانی جداست . اما دست مریزاد بر دوستان هیئت نظارت استان و به ویژه عزیزان بابلی آن . دست مریزاد به این عزیزان که منافع دوستانشان را فدای مصالح نظام اسلامی نمودند و با آرای خود در هیئت نظارت ، مجری توافق پنهان دو جریان گروهی شهرستان بابل شدند . راستی خدا پدر قانون گذار را بیامرزد که با وضع بندهای 1 و 3 علاوه بر اینکه باعث شد مسلمان و معتقد واقعی برای ورود به مجلس اسلامی از غیر واقعی جدا شود ، دست افراد بامروت را هم برای رفیق بازی و رقیب نوازی باز گذارد . اما اسلام یعنی اخلاق و انصاف ، اسلام یعنی عدالت ، اسلام یعنی ... ؛ براستی ملتزم و عامل واقعی به اسلام کیست ؟

              • پنجشنبه 6 بهمن 1390-0:0

                همتون بجه ايد و ذره اي شمع سياسي بعبارتي دروغگويي نداريد به قول خودمون خر رو با بارش دارن ميبرن وحالا شما صحبت از نماينده ميكنيد ما نه نياز نه ناصري نه كريمي نه نريمان و.... ديگران رو نميخوايم بريد دنبال كار رو زندگي تون شما دنبال اينده يه مشت فرست طلب رو داريد تامين ميكنيد وسلام

                • پنجشنبه 6 بهمن 1390-0:0

                  دوست عزیزی که گفتی طرفدارهای نیازآذری خودشون رو با امام حسین مقایسه میکنند . عزیزمن استناد واستفاده کردن از واقعه ای تا اینکه واژه هایی چون مردانگی ، آزادگی وحق طلبی را یادآوری کنی خودرا مقایسه کردن باآن نیست بلکه دعوت به درس وعبرت گرفتن است. اگرما شیعیان درمناظره ها ومباحثمون ازامام حسین استفاده نکنیم ازچی استفاده کنیم نکنه دلتون میخواد ازوقایع تاریخی آمریکای لاتین استفاده کنیم / وقتیکه مهاتماگاندی درهنددرتعاملات وتقابل خود ازامام حسین استفاده میکنه ومیگه درس آموز وعبرت آموز هست اونوقت ما استنادواستفاده نکنیم . ویا بگیم مهاتماگاندی خودشو(نعوذبالله) باامام حسین مقایسه کرد ! خدایاخوابان مارا بیدار / مدهوشان ماراهوشیار/ بله علی عزیز

                  • پنجشنبه 6 بهمن 1390-0:0

                    جالبه که هروقت چیزی به نفع ماست باهاش موافقیم وگرنه دنیارو خراب میکنیم.حالا که تایید نشدن کار دسیسه گرها و دیگرانه.پس چی شد پایبندی به قانون؟؟نمونش همین آقای فیاضی و طرفداراش در نور که چون رد صلاحیت شده داره زمانو زمین رو متهم میکنه

                    • واقع بین پاسخ به این دیدگاه 0 0
                      پنجشنبه 6 بهمن 1390-0:0

                      آقا چرا هر وقت شما ( طرفدارهای نیاز )
                      کم میارید، خودتان را با امام حسین و یارانش مقایسه میکنید ، فکر میکنید کی هستید ، حال همه را از خودتون بهم میزنید .
                      با اینجور کامنت گذاشتن فقط خودتونرو خراب میکنید .......

                      • اميدبابلپاسخ به این دیدگاه 0 0
                        پنجشنبه 6 بهمن 1390-0:0

                        اندرحكايت عدم صلاحيت آقاي نيازآذري . به اونهائي كه بدنبال تخريب اين مرد شريف هستند عرض مي كنم : ((برواين دام برمرغ دگرنه

                        كه عنقارابلنداست آشيانه

                        • پنجشنبه 6 بهمن 1390-0:0

                          اقای نیاز خانواده شهید هستند ... اگر نیت خیر داشت چرا دوره های قبل شرکت نکردند وبه راحتی تایید هم میشد این حرف اکثر طرفداران ایشان است

                          • استان بابـل بزرگپاسخ به این دیدگاه 0 0
                            چهارشنبه 5 بهمن 1390-0:0

                            بابـل بزرگ ؛ ناصر و نیازش را با هم میخواهد . . حامیان حاجاقا ناصری ( سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران ) و حاج حسین نیاز آذری ( فرماندار اسبق شهرستان بزرگ بابـل ) ___ زوج انتخاباتی ناصری _ نیاز آذری میتواند پلی باشد برای رسیدن بابـل بزرگ به سربلندی و اقتدار هرچه بیشتر و با شکوه تر در ایران عزیز . . چه خبر از استان بابـل بزرگ با مرکزیت بابـل همیشه بهارنارنج و هم استانی هایی به بزرگی بابلسر زیبا ، امیرکلای دوست داشتنی ، فریدونکنار بصیر ها ، بهنمیر نیلگون و بندپی همیشه سبز . .

                            • بهارنارنج همیشه سبزپاسخ به این دیدگاه 0 0
                              چهارشنبه 5 بهمن 1390-0:0

                              این مطلب یعنی چی ؟! به کدامین گناه و جرم حاج حسین نیاز آذری ( نیاز مردم بابـل ) رد صلاحیت شد ؟ حاج حسین چه کار خلاف شرعی انجام داد که رد صلاحیت شد ؟ ایشان به همراه حاجاقا ناصری ( سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران ) جز کاندیدای مورد صلاحیت جامع روحانیت شهرستان بزرگ بابـل بوده اند . . چطور شد که اینگونه با ایشان برخورد میشود ؟ جناب نماینده فعلی ( کریمی ) بدان با این کارها و خیانت ها راه به جایی نخواهی برد و بابلی های فهیم و با شخصیت بسیار زیرک تر و با هوش تر از این حرف ها هستند که بخواهند با طناب پوسیده شما به ته چاه بروند . مطمئن باش رای تمامی بابلی ها در روز 12 اسفند ماه 1390 حاج حسین نیاز و حاجاقا ناصری خواهد بود . چون میدانند زوج انتخاباتی ناصری و نیاز بابـل بزرگ ، این دیار همیشه سبز بهارنارنج را خواهند ساخت . یکبار و در دوره گذشته اشتباه کردیم و دیگر اشتباهمان را تکرار نخواهیم کرد .

                              • چهارشنبه 5 بهمن 1390-0:0

                                هدف آمدن آقاي نيازآذري خراب كردن راي كريمي بودتا كريمي انتخاب نشود.هدف هاي اينطوري مورد قبول خداوندنيست

                                • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                  چهارشنبه 5 بهمن 1390-0:0

                                  دکتر خورشیدی هم رد صلاحیت شد. ان شاءالله بعد از این انتخابات با معضلی به نام "..." (کاندیدای جریان انحرافی) مواجه نباشیم.

                                  • صدای بندپیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                    سه شنبه 4 بهمن 1390-0:0

                                    این خاطره هیچ وقت یادم نمیره . سال1365 وقتی آقای حسین نیازآذری دومین برادرشهیدش را (شهیداسرافیل) داخل قبرمطهرش میگذاشت افرادی که نمیدانم از بنیاد شهید بودند یاسپاه آمدند وبا ایماء واشاره حسین نیازآذری را به گوشه ای بردند وخبرشهادت پسرعم اورا داده بودند که بعدازظهرهمان روزدوباره همین حاج حسین آقا بادل دریایی خود عاشقانه می سوخت وشهید بهزادرا . . . . . / اینک می بینیم همین شخص صلاحیت ندارد خدایا خودت به ما رحم کن یا الرحم الراحمین

                                    • ابواعجائبپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                      سه شنبه 4 بهمن 1390-0:0

                                      (( کل یوم عاشورا وکل عرض کربلا))

                                      من وقتی با بابام پای منبرها می نشستم ومینشینم بارها این روایت راشنیده ام که میگن وقتی امام حسین(ع) وقتی بااینکه می دونست همه ی افرادش را از دست داد وتمامی یارانش شهید شده اند بازهم ندای هل من ناصر ینصرونی سر میداد . فکرکنم مخاطبش ما آیندگان بودیم . خطاب به اونائی که برادرنیازآذری رو ردصلاحیت کرده اند عرض میکنم لحظه ای ذهنشون ودلهاشونو روانه ی دشت نینوا وآن واقعه ی سراسر درس وعبرت بکنند شاید که لااقل آزادگی وجودشان تحریک گردد ./.

                                      • سه شنبه 4 بهمن 1390-0:0

                                        آقا جان اینو رد صلاحیت کردن که حساسیت مردم به آقای نیاز بیشتر بشه مطمنا شورای نگهبان صلاحیتش را تایید می کنه!!!هرکی رد صلاحیت بشه شانسش در انتخاب بیشتر می شه!!!

                                        • امید بابلپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                          دوشنبه 3 بهمن 1390-0:0

                                          با سلام و احترام
                                          با شناختی که ازخانواده ی آقای نیازآذری دارم میخوام خدمت آنهائی که ایشان راردصلاحیت کرده اند عرض کنم که به هیچ وجه ارادت و عشق آنها به ولایت و نظام مقدس اسلامی کم نخواهد شد ، شاید دستهایی بخواهند با این کارها عاشقان ولایت رو کمتر و کمتر کنند ولی خاطرجمع باشند نمی توانند ! / آقای حسین نیازآذری وخانواده اش در عمل نشان داده اند عاشق وفدائی ولایت هستند نه در . . . ؟ ! لبیک یا امام خامنه ای

                                          • دوشنبه 3 بهمن 1390-0:0

                                            کفر چو منی گزاف و اسان نبود
                                            محکمتر از ایمان من ایمان نبود
                                            در دهر چو من یکی و ان هم کافر
                                            پس در همه دهر یک مسلمان نبود
                                            با عرض تاسف برای آنان که چشم دیدن ندارند .اشاا... خدا خدایی کنده ملک پادشاهی کنده

                                            • دوشنبه 3 بهمن 1390-0:0

                                              شنيدم فاطمي هم out شد درسته ؟؟؟
                                              دلايل رد صلاحيت فاطمي :
                                              1 - پايبندي به جاسبي و هاشمي
                                              2 - دكتراي دانشگاه آزاد

                                              • دوشنبه 3 بهمن 1390-0:0

                                                بی شک حسین نیاز آذری که از خانواده معزز شهدا و بسیجی پیرو ولایت می باشند و از سوابق درخشان مدیریتی برخوردارند بوسیله برخی تخریب های و موش دوانی های دو رقیب یعنی آقایان ... و ...مخصوصا ... که توسط آقای... که عضو هیئت نظارت استان می باشند و بدون دلیل و با تهمت رد شده اند بی شک ایشان به زودی به صحنه انتخابات بر می گردند و مطمئنا انتخاب خواهند شد توسط رای مردم آنهم با رای بالا

                                                • خانواده شهیدپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                  دوشنبه 3 بهمن 1390-0:0

                                                  هیات نظارت استان با این کار خودش قلب خانواده های شهدا را جریحه دار کرد .حاج حسین ،برادر دوشهید ،رزمند ه جهاد گر،مدیر 28 ساله نظام در سه وزارت خانه کلیدی ،مومن ،مخلص ،دست پاک،کارآمد چرا باید رد صلاحیت شود .همه می دانند. چه دست هایی پشت پرده قرار دارد.

                                                  • دوشنبه 3 بهمن 1390-0:0

                                                    "الحمد لله الذي جعل اعدانا من الحمقي"
                                                    مدعي خواست كه از بيخ كند ريشه ما،غافل از انكه خدا هست در انديشه ما
                                                    افتخار حاج حسين آقاي نيازآذري اين است كه ازسوي انجمن حجتيه ها به دليل انچه عدم التزام به ولايت فقيه مينامند صلاحيتش رد شده است.ببينيد علما و نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه محترم بابل چه موضعي در اين باره گرفتند.آخر الزمان نزديك شده...حاج حسين و عدم التزام به ولايت فقيه

                                                    • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                      دوشنبه 3 بهمن 1390-0:0

                                                      من گفته بودم که آقای نیاز نباید با دم شیر بازی بکند. چند دلیل فرضی می شود برای رد صلاحیت شما آورد که حالا شاید یکی از اونها برای شما مصداق داشته باشد و یا برای آن مصداقی ساخته باشند. البته هیات نظارت دلیل رد صلاحیت را به شما گفته و شما هم اگر مصلحت باشد می توانید به ما بگوئید ولی قرار نیست همه چیز رو شفاف سازی بکنید. 1- ... 2- ... 3- ...4- شاید مسئولیت های بالای شما در دوران اصلاحات تبعیت فکری شما از آنها را نیز همراه داشت و از امکانات شرکت آب و فاضلاب به نفع آنها کارهایی را انجام دادید و الآن یادتان رفته است. ولی بدان فرد زیرکی مثل آقای کریمی که تاکنون چندین پشتک وارو زده و خود را ابتدا با جریان محسن رضایی نزدیک کرده و با حمایت معنوی و مالی آنها رای آورده و بعد از آنها بریده به جمع حامیان پر و پا قرص دولت و جریان انحرافی پیوسته و الآن خدا می داند جزء جبهه پایداری است یا جریان انحرافی و یا هر دو، این گزارشات را به هیات نظارت داده تا رقیب را به طریقی اوت کرده و خود به تنهایی حرف اول انتخابات را بزند. 5- از مکافات عمل غافل مشو شاید عوامل حاج آقا از شما خوششان نمی آید و شما را منحرف مادرزاد تلقی کرده و همه شایستگی های خانوادگی و خاندانی و برادر شهید بودن و فداکاری های خانواده شما در انقلاب و جبهه ها را نادیده گرفته و تمام عقده ها بر علیه پسر عمو و برادر خانمتان را بر سر شما خالی کردند. البته پدر محترم حاج آقا خیلی رابطه خوبی با پسر عمو در دوره ای که مدیر کل اطلاعات بودند داشتند ولی این پسر شاید نشانی از آن پدر ندارد و خیلی دارد تند می رود. 6- شاید در دوران فرمانداری شما بر عده ای در بابل خیلی سخت گذشت و نمایندگی شما را یادآور تجدید حیات دوباره آن سختی ها می دانند و الآن اسناد و مدارکی بر علیه شما جور کردند که برای هیات نظارت مسموع بوده است. آخه عزیز دل غلط انداز چرا بی احتیاطی می کنید و از خودتون مدرک باقی می گذارید؟ 7- ...دست آخر اینکه آقای حسین آقا غلط انداز از تجربه غلط اندازی خود استفاده می کند و به شما اطمینان می دهد که اعتراض شما مقبول واقع شده و به رقابت خود با این کاندیداها ادامه خواهدید داد. فقط به یاد داشته باشید شما از جبهه خودی ضربه خوردید تا بعداً به خدمتشان برسید. 7- حتماً هوای اینهمه لطف غلط انداز را داشته باشید که بتواند سهم خود را از این خوش خدمتی هایی که به شما کرده دریافت نماید.

                                                      • دوشنبه 3 بهمن 1390-0:0

                                                        می دونستن رای میاره ردش کردن!!بعضی ها می خوان فقط کریمی و ناصری باشه دیگه!!!!


                                                        ©2013 APG.ir