تعداد بازدید: 3084

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 4 بهمن 1390-1:24

نصب مجسمه هاي اسب، جریان سیاسی نیست

در جلسه شوراي شهر ساري مطرح شد:فرهنگ ساری زدایی در حال اتفاق افتادن است/مطرح کردن بحث آمل،بابل و یا ساری درست نیست/با توجه به اینکه اداره فرهنگی شهرداری ساری راه اندازی شده ، بهتر است این اداره با نظرسنجی از هنرمندان و اصحاب رسانه محل مناسبی برای جانمایی مجسمه ها پیشنهاد کنند.


جلسه علني شوراي شهر ساري شامگاه دوشنبه برگزار شد.به گزارش خبرنگار مازندنومه،فرامرز نقیبی در اين جلسه اظهار داشت: استاندار، معاون سیاسی و فرماندار یکشنبه شب آینده میهمان جلسه علنی شورای شهر هستند.

 رئیس شورای شهر ساری در خصوص درخواست زمین مرکز مدیریت حوزه علمیه برای احداث این مرکز در ساری، گفت:مرکز استان از بسیاری چیزهایی که باید داشته باشد محروم است و حداقل این مرکز در ساری راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه 400 متر زمین در کنار زمین کتابخانه باقی مانده که شهردار پیشنهاد داده این زمین به مرکز مدیریت حوزه علمیه اختصاص یابد، ادامه داد:زمین کتابخانه هم که از مصوبات سفر است چندسالی است که آنجا افتاده و دولت هیچ کاری نکرده است.

نقیبی خاطرنشان کرد: درخواست احداث این مرکز در ساری و بابل مطرح شده و اگر ساری اقدام نکند این مرکز به بابل منتقل می شود.

*فرهنگ ساری زدایی در مرکز استان در حال اتفاق افتادن است

سیدمحمد آقامیری با اشاره به اینکه حوزه علمیه را کمتر از دانشگاه نمی دانم ، گفت: بعید به نظر می رسد در زمینی که کلنگ کتابخانه زده شده ، کتابخانه ساخته شود.

 این عضو شورای شهر ساری تصریح کرد: از این پس هر زمینی که از سوی شهرداری برای یک مرکز اختصاص می یابد در سردر آن مرکز عنوان ساری هم لحاظ شود چراکه فرهنگ ساری زدایی در مرکز استان در حال اتفاق افتادن است.

*کانون های تصمیم گیری در مرکز استان به نفع مردم ساری نیست

به گزارش خبرنگار ما دیگر عضو شورای شهر ساری اظهار داشت: در رابطه با تصمیم گیری ها به ضرورت امر فکر کنیم.

جمال باقری یادآور شد:مطرح کردن بحث آمل ، بابل و یا ساری درست نیست و به شخصه این موضوع برایم اهمیتی ندارد چراکه مازندران را یکپارچه می بینم.

 وی با بیان اینکه مهم ، اتفاق افتادن موضوع است ، بیان داشت:اینکه در کجای استان این مرکز احداث شود مهم نیست.

باقری با اشاره به اینکه کانون های تصمیم گیری در مرکز استان به نفع مردم ساری نیست ، گفت:صرفا بار ترافیک را به مردم مرکز استان تحمیل می کنیم و این ایراد است.

جمال باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مجسمه های میدان امام (ره)، تصریح کرد:نصب مجسمه ها جریان سیاسی نیست.

این عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه بنا به دلایل خاص ، آن کمیته تشخیص داد که مجسمه ها باید از میدان امام جمع آوری شوند ، افزود: شهردار هم یک سال مقاومت کرد و در نهایت این اتفاق افتاد.

باقری ، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اداره فرهنگی شهرداری ساری راه اندازی شده ، بهتر است این اداره با نظرسنجی از هنرمندان و اصحاب رسانه محل مناسبی برای جانمایی این مجسمه ها پیشنهاد کنند.

*شهرداری دارای ظرفیت های خوب انسانی است

 بر اساس اين گزارش،سخنگوی شورای شهر ساری در این جلسه اظهار داشت:از همه چهاردانگه ای های مقیم ساری که برای ساخت حسینیه و مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) در جنوب شهر تلاش کردند،قدردانی می کنم.

سیدمهدی احمدی یادآور شد:شهرداری دارای ظرفیت های خوب انسانی است که شناسایی و قدرداني از آنان حداقل کاری است که شورای اسلامی شهر می تواند انجام دهد.

وی تصریح کرد:در منطقه حاشیه جنوب شهر ساری خانواده ای را می شناسم که پدر و مادر آن خانواده از تحصیلات عالی برخوردار نبوده و پدر اگرچه کارمند است،درآمد ناچیزی دارد و مادر خانواده هم خانه دار است.

احمدی ادامه داد: در کلبه ی اين خانواده شاید رونقی نباشد اما پر از صفا شده است،چراکه این خانواده دارای سه فرزند است که هر سه در مقطع پزشکی تحصیل کرده اند.

 وی با بیان اینکه قطعا آنها هیچ جشمداشتی به نیاز مادی ندارند، گفت:اين ها نه تنها از مناعت طبع برخوردارند بلکه آینده ای درخشان پیش رو دارند ولی مطمئنا دعوت از آنها و تجلیل از خانواده موفق و شنیدن ناشنیده های شان می تواند مایه دلگرمی آن خانواده شود.

 احمدی یادآور شد: شورا می تواند در راستای فعالیت های فرهنگی خود ، ضمن معرفی این خانواده به عنوان خانواده موفق، به شناسایی سایر خانواده های موفق پرداخته و از آنها تجلیل به عمل آورد.

وی تصریح کرد: با درخواست شهردار مبنی بر واگذاری زمین برای دفتر مرکزی حوزه علمیه در شهر ساری موافق هستم چراکه معتقدم استقرار دفتر مرکزی حوزه علمیه در مرکز استان موجب تقویت حوزه های علمیه شهرستان و در نتیجه توسعه و ترویج فرهنگ اهل بیت خواهد بود.

احمدی با اشاره به انتشار مقاله ای در رسانه ها مبنی بر اینکه "نمایندگان ساری ، شورا و شهردار را همراهی نکردند"، اظهار داشت:بعید می دانم آنچه در این مقاله نوشته شده حرف دل شهردار باشد.

 وی گفت:در مدت چهارماه حضورت در شورا اگرچه هنوز علی رغم تذکراتم هنوز از نمایندگان مجلس برای حضور در جلسات شورا دعوت به عمل نیامده اما دو جلسه با نماندگان شهر ، امام جمعه ، فرماندار ، استاندار و معاونان وی برگزار کردیم که نقطه عطفی در جهت همکاری شورا و نمایندگان شهر است.

این عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: توصیه می کنم در آستانه انتخابات از بیان هرگونه مطلبی که موجب تخریب دیگران و یا خدای ناکرده موجب تشویش اذهان و یا اختلاف شود ، خودداری کنیم.

*حیف است ظرفیت ها هدر روند

به گزارش خبرنگار مازندنومه،عضو دیگر شورای شهر ساری در جلسه علنی دوشنبه شب ، با اشاره به خبر دختربچه ای با قدرت استثنایی در شهر ساری گفت:هیچ فضای ورزشی وزنه برداری وجود ندارد که این فرد بتواند استعداد خود را در آن مکان شکوفا کند.

 مهدی رضایی فرح آبادی اظهار داشت:حیف است این ظرفیت ها هدر روند و باید با تربیت بدنی رایزنی کنیم تا فضا فراهم شود.


  • شنبه 8 بهمن 1390-0:0

    بنده بابلی نیستم که اگر بودم با صدای بلند فریاد میزدم بابلی هستم . من ساروی هستم و از این بابت هم ناراضی نیستم . فقط دوست دارم تعدادی از همشهریانم جاب دشمنی با بابلی ها به فکر شهر خود باشند ، همه چی حله . .

    • شنبه 8 بهمن 1390-0:0

      تیموری جان تابلو بابلی میزنی همتون لحن و ادبیات نوشتاریتون یه طوره خیلی عجیبه برام

      • شنبه 8 بهمن 1390-0:0

        جناب ساروی چرا نمیخواهید دست از این کینه هایتان نسبت به بابلی ها بردارید ؟ تا کجا میخواهید ادامه دهید ؟ دروازه بابل با ساری اجین شده است و ما به هیچ عنوان راضی به تغییر نام دروازه بابل نیستیم . چرا باید بابت کوته فکری و کینه و دشمنی که تعدادی از همشهریانمان نسبت به بابلی ها دارند نام تاریخی دروازه بابل عوض شود ؟ کجای این کارها عقلانی و منطقی میباشد ؟ این کار جز افزودن کینه و شعله ور کردن نفاق و دشمنی بابلی ها و ساروی ها هیچ خاصیت دیگری ندارد . پس خواهشا نزنید این حرف ها رو که بعد باعث پشیمانیمان شود . دروازه بابل تا ابد دروازه بابل خواهد ماند . بابلی ها در تلاش برای استان بابل هستند و ما در تلاش برای تغییر نام دروازه بابل ! این کجا و آن کجا ؟!

        • جمعه 7 بهمن 1390-0:0

          تامدیران ارشد استان از ساری انتخاب نشوند ساری همچنان فقیرترین مرکز استان در کشور خواهدبود دقت کنید در 25سال گذشته چند مدیر ارشد استانداری مازندران ازساری بودند.شورای شهر ساری هم که برای رای گرفتن شعار ووعده ووعیدداده وپس از انتخاب دنبال پیدا کردن جایگاه سیاسی دیگر هستند. وقت انست که شاعران دراشعار خود از غریبانه بودن ساری بسرایندراستی تغییرنام دروازه بابل به دکتر شهیدی که ازشعارهای شورای شهر ساری بود به کجا رسید؟؟؟

          • پنجشنبه 6 بهمن 1390-0:0

            اسب . . اسب . . اسب و باز هم اسب ! بخدا خجالت داره ، اسب شده مشکل اول و آخر ما ؟! ...... تو این شهر که همه چیزش شده اسب . . فقط بلدید با بابلی ها کل کل داشته باشید و روی هم دیگر و کم کنید . متاسفم که مازندرانی هستم

            • پنجشنبه 6 بهمن 1390-0:0

              اقای باقری شما هر جه دارید از این نظام و اسلام است حالا ضرورت نمی بینید زمین به مرکز مدیریت حوزه علمیه در ساری بدهید؟؟ البته افکار شما در گذشته و در سال 88 نشان داد که ،که هستید .استغفا ر کن اقا

              • چهارشنبه 5 بهمن 1390-0:0

                آخرش نفهمیدیم برای چی مجسمه های میدان امام ساری رو جمع کردن. چرا شهرداری به این خفت و پستی تن داد و قبول کرد که مجسمه ها جمع بشن.
                تفکر طالبانیسم مورد قبول مردم نبوده و نخواهد بود.
                التماس دعا

                • چهارشنبه 5 بهمن 1390-0:0

                  واقعا مشخص شد و مشخص بود شما رسانه استان ساری هستید.حماسه بزرگ شش بهمن هستش حالا شما ول نمی کنید این جریانات رو ول نمی کنید ساری رو هی ساری ساری خراب بشه ایشالله ..حالم آدم بهم خورد..

                  • چهارشنبه 5 بهمن 1390-0:0

                    قطعاً آقای تیموری بابلی است که خود را ساروی جا زده است. ایشان فقط می خواهد نسبت به آقای هاشمی و عملکردش وفادار بماند ضمن اینکه به ساروی ها نهایت توهین و بی محبتی را نشان دهد.

                    • چهارشنبه 5 بهمن 1390-0:0

                      متاسفم برای خودم با این شهرم . همین

                      • چهارشنبه 5 بهمن 1390-0:0

                        ول کنیدپشت میزنشینی رو
                        بیاییدخیابونهای ساری وببینیدکه چه وضعی داره ازآبگرفتگی

                        • چهارشنبه 5 بهمن 1390-0:0

                          اعتبار کتابخانه مرکزی باید از طریق اداره کل ارشاد پیگیری شود نه اداره کل کتابخانه ها ....آقای آقامیری بهتره که از حوزه فرهنگ حمایت کنید نه سر وصدا وانتقاد از همه...کی باید از شما وعملکردتوت انتقاد کنه؟ها؟

                          • چهارشنبه 5 بهمن 1390-0:0

                            به خدا اگر کمی غیرت و تلاش و برادری را از این بابلی ها یاد بگیریم تمامی عقی ماندگی ها و کاستی هایمان پایان میابد . الآن بابلی ها خود را استان بابـل بزرگ مینامند و در آن حدی که خودشان به تنهایی با حومه خود یک استان مستقلی شوند میدانند ، آنوقت ما مانده ایم و بحث بر سر چهار تا دونه اسب ! بیخود پای مهندس هاشمی ( معاون عمرانی استاندرا ) را وسط نکشیم و نگوییم بابـل بابت ایشان پیشرفت کرده است ، نه اینطور نیست و بابلی ها از همان قدیم هم با قدرت ، نفوذ و پشتکار خودشان به اینجا رسیده اند که مدعی هستند : استان بابـل بزرگ

                            • چهارشنبه 5 بهمن 1390-0:0

                              بازم 400 متر زمین واسه مدیریت حوزه؟ یعنی ...?میلیارد میلیارد پول میگیرند که چندتا بنر با عکس پدرشان بزنند توی شهر همین! آقا بسه به ورزشگاه و کتابخانه و فرهنگ سرا ها بپردازین

                              • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                چهارشنبه 5 بهمن 1390-0:0

                                سلام
                                بحث احداث مرکز مدیریت حوزه علمیه در بابل بحث مجزایی است. مجموعه مرکز مدیریت حوزه علمیه مازندران در ساری مستقر است و مسئول آن نیز منصوب شده اند ولی بعلت وجود حوزه های علمیه متعدد در شهرستان بابل در این شهر بنا به تصویب شورای عالی حوزه های علمیه از دو-سه سال پیش تاکنون مرکز ویژه ای تأسیس گردید که مستقیما زیرنظر مرکز مدیریت حوزه علمیه قم اداره می شود و مسئول جداگانه ای منصوب شده و هیچ ربطی به کم کاری ها یا احیانا انتقال آن ندارد.

                                • دودانگه ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                  سه شنبه 4 بهمن 1390-0:0

                                  بااین شورای شهر باغیرت ساری؟؟؟؟وای به حال دل زار سارویها.شورای شهر محترم ساری یکسال پیش اعلام کردند که نام دروازه بابل به مرحوم دکتر شهیدی تغییر می یابدچی شد؟نه خرجی داشت ونه ....حالا زباله سوز پیشکش ومعلوم است تا زمانی که عیسی هاشمی بابلی معاون عمرانی استاندار است زباله سوز وکلیه پروزه های ساری به سرانجام نخواهد رسید

                                  • سه شنبه 4 بهمن 1390-0:0


                                    برید از بابلی ... یاد بگیرید

                                    • سه شنبه 4 بهمن 1390-0:0

                                      فکری به حال آبگرفتگی خیابانها علی الخصوص کوی هفت تیر بکنید

                                      • ساروی اصیل پاسخ به این دیدگاه 0 0
                                        سه شنبه 4 بهمن 1390-0:0

                                        اگر شما پاچه خواری رو کنار بگذارید همه چی درست میشه مخصوصا که ...شما هرکاری دلش میخواد میکنه چون بچه شهرشماست ایشون حق ساری روخورد از زباله سوز گرفته تا پلی که شهرداری ساخت قول داده بود شهرداری ساری زمین تهیه بکنه پول زباله سوز رو بده کو پیس چی شد قولش اینها ساری رو عقب انداختن اونم رفتن مرکز به جای دیگه شتر درخواب بیند پنبه دانه فعلا شما همون مخابرات رو اداره کنید خواب مرکز استان رو بگور ببرید غلط انداز یواش یواش بیرون میکنیم اونای که باعث عقب افتادگی تو ساری شد بیرون میکنیم به امید خدا

                                        • سه شنبه 4 بهمن 1390-0:0

                                          یکی غلط انداز رو تربیت کنه

                                          • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                            سه شنبه 4 بهمن 1390-0:0

                                            ساری زدایی یعنی چه؟ این طبیعی است که هر شهروندی از شهر خودش دفاع بکند و برای شهر خودش تا می تواند کار بکند. حالا اگر ساروی ها دوست ندارند برای شهر خودشون کار بکنند به ما چه مربوطه؟
                                            شما توقع دارید ما که توی استانداری یک مهره هایی داریم و یا توی ادارات مختلف نیروهایی داریم دست روی دست بگذارند و هیچ کاری برای شهرشون نکنند؟ خوب شما هم به نیروهای خودتون بگید از ما یاد بگیرند و برای شهرشون کار بکنند. ما تا این مرکز استان را از ساری به شهر خودمون منتقل نکنیم آرام نمی گیریم. ما شب و روز رو داریم تلاش می کنیم که شهر خودمون رو صنعتی بکنیم، فرهنگی بکنیم و مشکلات شهرمون رو یکی پس از دیگری حل بکنیم. مردم ما توی اکثر کارها مشارکت بالایی دارند و این پشت ما رو برای کار کردن گرم می کند. خوب ساروی ها هم بیایند به مسئولان خودشون کمک بکنند. ساروی ها هم بیایند توی سرمایه گذاری و کارهای خیر مسارکت بکنند. ساروی ها هم بیایند در برابر انتقال امکانات اگر ناحق است مقاومت بکنند. فقط مرکز استان مرکز استان گفتند که دهن شیرین نمی شود. مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد.


                                            ©2013 APG.ir