تعداد بازدید: 3224

توصیه به دیگران 1

جمعه 7 بهمن 1390-21:31

مازندران در هفته اي که گذشت

برگزيده خبرهاي مازندران از 1 تا 7 بهمن ماه 90؛مصرف آرد در مازندران 30 درصد کاهش يافت/طرح هادی در 27 روستای قائمشهر نیمه تمام باقی مانده است/دستور رييس جمهور براي افزايش اعتبار طرح احداث بيمارستان ساري/انتخابات مجلس دانش آموزی استان مازندران برگزار می شود/نامزد انتخابات مجلس کتک خورد/قطعه 24 آزادراه تهران شمال سال آینده به بهره برداری می رسد/سه تن از وزاری دولت در مراسم سومین روز درگذشت خواهر زاده رئیس دفتر رئیس جمهور در مازندران شرکت کردند.


*مصرف آرد در مازندران 30 درصد کاهش یافت

مهر:مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور گفت: با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها آرد مصرفی در مازندران کاهش 30 درصدی یافت.

رضا افرازه افزود: این میزان کاهش مصرف به مفهوم کاهش در مصرف 100 هزار تن آرد در یکسال است.

وی با اشاره به مهمترین مزیت های اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها در حوزه گندم، آرد و نان اظهار داشت: صرفه جویی در مصرف گندم و افزایش بهره وری کارخانه های آرد و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه ملی از مهمترین مزایای اجرای این قانون است.

وی به میزان مصرف ماهیانه آرد در مازندران قبل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها اشاره کرد و گفت: میانگین مصرف ماهیانه آرد در مازندران قبل از اجرای این قانون حدود 40 هزار تن بود.

رئیس هیئت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور افزود: با اجرای این قانون، ماهیانه بیش از 9 هزار تن از مصرف آرد در استان صرفه جویی شد.

افرازه، به آموزش متصدیان واحدهای نانوایی اشاره کرد و گفت: بیش از هزار نفر از شاغلان واحدهای خبازی در استان دوره های آموزشی مرتبط را سپری کردند.

وی افزود: این تعداد در 10 مرکز فنی و حرفه ای موفق به گذراندن دوره های آموزشی شدند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور تصریح کرد: آموزش شاغلان نانواییها و ارتقا دانش فنی آنها در تولید نان مرغوب و کیفی بسیار تاثیرگذار است.

*داوطلبان نمایندگی مجلس از دادن وعده‌های دروغین پرهیز کنند

فارس: امام جمعه موقت مرکز استان مازندران خطاب به داوطلبان نمایندگی مجلس نهم گفت: نمایندگان از دادن وعده‌های دروغین به مردم پرهیز کنند و از تخریب و تهمت زدن به یکدیگر بپرهیزند که تخریب و تهمت در مکتب اسلامی جایی ندارد.

حجت‌الاسلام محمد قاسمی در ادامه به ضرورت حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: مردم ایران در طول 33 سال از انقلاب اسلامی 30 دوره انتخابات برگزار کردند و در هر دوره با حضور چشمگیر خود در انتخابات دشمنان انقلاب اسلامی ایران را مایوس کردند، هر چند در برخی موارد نادر نیز انتخابات با چالش‌هایی مواجه بود.


وی تاکید کرد: باید خودمان را برای حضور پرشور در انتخابات حاضر کنیم زیرا دشمن همه تلاش خود را برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات به کار می‌‌‌‌‌‌‌‌بندد.

امام جمعه موقت مرکز استان مازندران خطاب به داوطلبان نمایندگی مجلس نهم گفت: نمایندگان از دادن وعده‌های دروغین به مردم پرهیز کنند و از تخریب و تهمت زدن به یکدیگر بپرهیزند که تخریب و تهمت در مکتب اسلامی ما جایی ندارد زیرا نظام اسلامی ما برای زنده‌شدن ارزش‌ها به وجود آمد.

وی خواستار شناسایی داوطلبان نمایندگی مجلس توسط مردم شد و تاکید کرد: مردم باید به کسانی در انتخابات رای دهند که متعهد به خون شهدا و انقلاب اسلامی باشند و از دادن رای به نمایندگانی که وصل به کانون ثروت و قدرت هستند به شدت بپرهیزند.

قاسمی در ادامه خواستار حفظ بیت المال توسط مسئولان در زمان انتخابات شد و یادآور شد: مسئولان باید مواظب باشند تا داوطلبان مجلس از پول بیت‌المال برای معرفی و تبلیغ خود بهره‌برداری نکنند.

*طرح هادی در 27 روستای قائمشهر نیمه تمام باقی مانده است

ايرنا: مدیر بنیاد مسكن انقلاب اسلامی قائمشهر از وجود 27 طرح هادی نیمه تمام در روستاهای این شهرستان خبر داد.
سعید قاسم پور گفت : امسال بیش از 23 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی ، تملك دارایی استان و شهرستان برای اجرای طرح هادی در روستاهای قائم شهر اختصاص یافت.

وی ادامه داد : تاكنون اعتبار مورد نیاز 13 طرح هادی روستاهای قائم شهر تخصیص یافته است.

مدیر بنیاد مسكن انقلاب اسلامی قائمشهر گفت : برای اتمام طرح های هادی نیمه تمام این شهرستان به 27 میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

وی با اشاره به اینكه از 30 روستای بخش كیاكلا ، طرح هادی 12 روستا تهیه شده ، ‌افزود: طرح هادی پنج روستای دیگر این بخش نیز در سال جاری تهیه می شود.

قاسمپور گفت :‌ از آغاز اجرای طرح هادی در روستاهای شهرستان ، تاكنون برای 111 روستا طرح تهیه شده و اجرای آن در 34 روستا هم به پایان رسیده است. انجام شد.

*پياده روي پرشور مردم قائم شهر برگزار شد

سایت اداره کل ورزش و جوانان مازندران:همایش بزرگ پیاده روی بزرگ خانوادگی یادواره سرداران ،امیران و هزار شهید شهرستان قائم شهر، روز جمعه هفتم بهمن ماه ازمیدان جانبازان تا استادیوم شهید وطنی قائم شهر برگزار شد.

مردم ورزش دوست قائم شهر به همراه مسئولان شهرستان، حضور پر شوری دراین پیاده روی داشتند.

درپایان این پیاده روی هم جوایز ارزنده ای به قید قرعه به شرکت کنندگان اهدا گردید.این جوایز شامل سفرحج-سفر زیارتی به عتبات عالیات و مشهد مقدس-چند دستگاه دوچرخه، چندین دستگاه موبایل به همراه سیم کارت، سبد کالاو... بوده است.

*دستور رييس جمهور براي افزايش اعتبار طرح احداث بيمارستان ساري

سايت استانداري مازندران:استاندار مازندران طي نامه اي از رييس جمهور خواست تا با افزايش اعتبار ساخت بیمارستان فوق تخصصی آموزشی درمانی 320 تختخوابی ساری موافقت نمايد.


دكتر احمدي نژاد نيز طي دستوري به عزيزي، معاون رييس جمهور، از وي خواست تا اقدام و اعلام نتيجه نمايد.

متن نامه استاندار مازندران به رييس جمهور به شرح ذيل است:

احتراماً ؛ با عنایت به بند ( د ) مصوبه دور اول سفر هیأت محترم دولت ، در بخش بهداشت و درمان استان مازندران ، موضوع: احداث بیمارستان فوق تخصصی آموزشی درمانی 320 تختخوابی ساری ، كه توسط وزارت راه و شهرسازی ( مجری طرح ) در حال احداث مي باشد ؛ باستحضار می رساند ؛ پیرو پيگيري هاي بعمل آمده دانشگاه علوم پزشكي مازندران و مقامات استانی و شهرستانی ، بازدید کارشناسان ذیربط از پروژه ، تغییر در نقشه اولیه و بویژه کسری شدید اعتبار طرح از مهمترین عوامل کندی پیشرفت پروژه بوده است . لذا فرسودگی بیمارستانهای مرکز استان مراجعات متعدد بیماران از سطح استان به مراکز آموزشی درمانی شهرستان ساری کمبود چشمگیر تخت بیمارستانی را موجب گردیده است ، مطالب معروضه منجر به ایجاد ضرورتی انکار ناپذیر جهت ایجاد تخت های جدید بیمارستانی گردیده است.

نظر بواسطه اعتبار اندك طرح در سال 1390، خواهشمند است مقرر فرمائید ، در خصوص افزايش اعتبار طرح در سال 90 و پيش بيني اعتبار لازم در بودجه سال 91 ، ( به جهت جبران وقفه و تسريع در تكميل ) ، اقدامات شایسته مبذول گردد.


درخواست طاهايي براي تخصيص اعتبار نيروگاه زباله سوز ساري و دستور رييس جمهور


دكتر احمدي نژاد نيز طي دستوري به عزيزي، معاون رييس جمهور، از وي خواست تا ضمن بررسي، مساعدت و اعلام نتيجه نمايد.

* انتخابات مجلس دانش آموزی استان مازندران برگزار می شود

سايت اداره کل آموزش و پرورش مازندران:انتخابات مجلس دانش آموزی استان مازندران با هدف انتخاب 6 نفر نماینده استان مازندران جهت حضور در مجلس دانش آموزی کشور برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام میرزا حسن صادقی گفت:اگر بخواهیم آینده کشورمان را به نحو احسن اداره کنیم باید برای تربیت دانش آموزان تلاش کنیم.

وی بیان داشت: تعداد 3 نفر از نمایندگان انتخابی در مازندران پسر و 3نفر دیگر دختر هستند که دانش آموزان مقطع متوسطه خواهند بود.

وی به اهمیت مجلس دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: این انتخابات در حقیقت تمرین مسؤلیت‌پذیری، مشارکت‌مداری و مردم‌داری است و منتخبین به عنوان نمایندگان دانش‌آموزان استان در مجلس دانش‌آموزی کشور شرکت می نمایند.

*نامزدی که راهی بیمارستان شد

حرف آنلاین: نامزد نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از یکی از حوزه های غرب استان راهی بیمارستان شد.

این فرد که دارای چهره علمی، اجتماعی و سیاسی در منطقه می باشد، توسط افرادی ناشناس مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

نامزد اصولگرای این دوره از انتخابات مجلس دقایقی قبل از نیمه شب که از یک جلسه خانگی باز می گشت، در مقابل منزل خود مورد حمله واقع شده و با کمک صاحبخانه به بیمارستان انتقال یافته است.

گفتنی است این حادثه شب چهار شنبه هفته جاری اتفاق افتاده و فرد مذبور در بیمارستان بستری است ولی از لحاظ جسمی در وضعیت مطلوبی به سر می برد.

*شناسایی متخلف با شکایت شاکی خصوصی

سایت سازمان تعزیرات حکومتی مازندران:با شکایت شاکی خصوصی و متعاقب آن گزارش بازرسان اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان ساری مبنی بر گران فروشی انواع شیر خشک از سوی یک داروخانه در این شهرستان ، پرونده ای در این رابطه تشکیل شد.

در این راستا پس از انجام تحقیقات لازم و سیر مراحل قانونی پرونده فوق جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ساری ارسال شد که در حال بررسی و رسیدگی است.

*وضعیت گازرسانی به منطقه کلاردشت تشریح شد

ایلنا: مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران وضعیت گازرسانی به منطقه کلاردشت شهرستان چالوس را تشریح کرد.

محسن عرب مقصودی گفت:عملیات بهره برداری از پروژه گازرسانی به منطقه کلاردشت،مهرماه سالجاری با اعتباری بالغ بر 98 میلیارد و 600 میلیون ریال آغاز شد.

وی ادامه داد:پس از اتمام کار پیمانکاران خطوط انتقال و تغذیه شرکت گاز به منظور تسریع در عملیات گازرسانی به بخش مذکور ، تلاش مضاعفی را معمول داشتند ، بطوری که برای کلیه فازهای باقیمانده و روستاهای بخش فوق انتخاب پیمانکار انجام و در حال حاضر پنج پیمانکار فعال در شهر و 16 روستای کلاردشت با حجم شبکه گذاری 213 کیلومتر و هزینه اجرایی 115 میلیارد ریال مشغول بکار می باشند.

عرب مقصوی تصریح کرد: در راستای گازرسانی به پروژه گازرسانی به منطقه کلاردشت،با احتساب خطوط انتقال و تغذیه پروژه های مورد نظر مقدار 155 کیلومتر پیشرفت فیزیکی داشته و مقدار 66 کیلومتر آن گازدار شده است که وجود این تعداد پیمانکار در یک منطقه در مقایسه با سایر شهرهای استان یک رکورد محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران در ادامه گفت: در بخش نصب انشعابات نیز برای تسریع در کار ، جمعاً برای نصب دو هزار و 300 علمک توسط دو پیمانکار،مبلغ پنج میلیارد ریال پیش بینی شده و پیمانکاران تاکنون مبادرت به نصب 440 علمک نموده و بیش از 320 مشترک از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

عرب مقصودی در خاتمه خاطرنشان کرد: طبق ضوابط موجود کلیه هزینه های مرمت مسیر طی قراردادهای جداگانه براساس صورت وضعیت هزینه مرمت مسیر به شهرداری ها و دهیارها پرداخت می شود.

*قطعه 24 آزادراه تهران شمال سال آینده بهره برداری می شود

مهر: وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعه 24 آزادراه تهران شمال سال آینده به بهره برداری می رسد.

علی نیکزاد در حاشیه بازدید از آزاد راه تهران شمال، از راههای ارتباطی این استان به عنوان راههای ملی و مهم در سطح کشور یاد کرد و افزود: توسعه راههای ارتباطی مازندران عامل موثری در شکوفایی مازندران است.

وی در بازدید خود از پروژه های راهسازی در کندوان، این محور را به عنوان یک شاهرگ حیاتی برای ارتباط مازندران به پایتخت کشور دانست و افزود: با توجه به قدمت محور کندوان و حجم بالای تردد گردشگران و مسافران از این محور باید تمهیدات لازم برای تعریض و توسعه آن صورت گیرد.

نیکزاد، زمان بهره برداری قطعه ۲۴ آزاد راه تهران - شمال را سال آینده اعلام کرد و گفت:‌ تمام تلاشها بر این است که این قطعه هرچه زودتر درموعد مقرر مورد بهره برداری قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ‌با بهره برداری قطعه ۲۴ آزاد راه تهران - شمال تردد خودروها از مرزن آباد تا چالوس از این مسیر انجام خواهد گرفت.

نیکزاد اظهار امیدواری کرد: دیگر قطعات آزاد راه تهران - شمال مانند قطعه ۲۴ از سرعت اجرایی بسیار بالایی برخوردار باشد.

آزادراه تهران - شمال به چهار منطقه شامل کن تا دوآب، دوآب تا پل زنگوله، پل زنگوله تا پل زغال و از پل زغال تا چالوس تقسیم بندی شده است.

*درخواست طاهايي براي تخصيص اعتبار نيروگاه زباله سوز ساري

سايت استانداري مازندران: استاندار مازندران طي دو نامه جداگانه از رييس جمهور خواست تا ضمن موافقت با ترك تشريفات عمليات اجرايي پروژه احداث نيروگاه زباله سوز ساري تا اينكه نسبت به تأمين اعتبار مورد نياز اقدامات لازم بعمل آيد.

دكتر احمدي نژاد نيز طي دستوري به عزيزي، معاون رييس جمهور، از وي خواست تا ضمن بررسي، مساعدت و اعلام نتيجه نمايد.متن نامه هاي طاهايي به اين شرح است:

احتراماً ، همانطوريكه مستحضريد ، استان مازندران به لحاظ برخورداري از مواهب الهي علاوه بر مردم شريف استان همواره پذيراي مهمانان بسياري از اقصي نقاط كشور ايران اسلامي مي باشد.

يكي از معضلات اساسي و بسيار مهم اين استان بحث ساماندهي و مديريت صحيح پسماند (زباله) مي باشد كه با همت دولت خدمتگزار و با بررسي هاي بعمل آمده توسط سازمان محترم انرژيهاي نو وزارت نيرو پيشنهاد احداث نيروگاههاي زباله سوز با محوريت توليد انرژي (برق) از سوخت زباله در دستور كار مديريت پسماند استان مازندران قرار گرفت كه در مرحله اول مقرر گرديد با عنايت به مشكلات اجتماعي ، بهداشتي و زيست محيطي ناشي از معضل زباله شهر ساري براي مديريت استان و شهرداري ساري كارخانه زباله سوز (توليد برق از زباله) با ظرفيت 400 تن در دو خط 200 تن در روز احداث گردد كه مراسم كلنگ زني اين پروژه در مورخ 31/2/1390 توسط جناب آقاي مهندس محمدي زاده معاون محترم رئيس جمهور و رئيس سازمان محيط زيست كشور اقدام و در ادامه با شركت چيني TTS جهت احداث نيروگاه مذكور مذاكره و مقدمات انجام كار توسط شركت موصوف صورت پذيرفت.

لذا استدعا دارد دستور فرمائيد ، تا موضوع اخذ مجوز ترك تشريفات در جلسات كارگروه محترم هيأت دولت يا كارگروه هاي زيرمجموعه مرتبط با آن مطرح تا اينكه نسبت به تأمين اعتبار مورد نياز حدوداً به مبلغ سيصد و شصت ميليارد ريال اقدامات لازم بعمل آيد.

و اما نامه دوم:

احتراماً ، همانطوريكه مستحضريد ، استان مازندران به لحاظ برخورداري از مواهب الهي علاوه بر مردم شريف استان همواره پذيراي مهمانان بسياري از اقصي نقاط كشور ايران اسلامي مي باشد.

يكي از معضلات اساسي و بسيار مهم اين استان بحث ساماندهي و مديريت صحيح پسماند (زباله) مي باشد كه با همت دولت خدمتگزار و با بررسي هاي بعمل آمده توسط سازمان محترم انرژي هاي نو وزارت نيرو پيشنهاد احداث نيروگاه هاي زباله سوز با محوريت توليد انرژي (برق) از سوخت زباله در دستور كار مديريت پسماند استان مازندران قرار گرفت كه در مرحله اول مقرر گرديد با عنايت به مشكلات اجتـماعي ، بهداشـتي و زيست محيطي ناشي از معضل زباله شهر ساري براي مديريت استان و شهرداري ساري كارخانه زباله سوز (توليد برق از زباله) با ظرفيت 450 تن در دو خط 200 تن در روز احداث گردد كه در ادامه با شركت طرح تجارت سديد (T.T.S ) جهت احداث نيروگاه مذكور مذاكره و مقدمات انجام كار توسط شركت موصوف صورت پذيرفت. عليهذا استدعا دارد مقرر فرمائيد ، مجوز ترك تشريفات عمليات اجرايي پروژه را صادر فرمايند.

*حضور سه وزیر در مازندران

حرف آنلاین: سه تن از وزاری دولت در مراسم سومین روز درگذشت خواهر زاده رئیس دفتر رئیس جمهور در مازندران شرکت کردند.

خواهر زاده رئیس دفتر رئیس جمهور که یک شنبه هفته قبل فوت کرده بود، مراسم سومین روز وی در سادات شهر شهرستان رامسر برگزار شد.

وزاری بهداشت و درمان، راه و شهرسازی و امور خارجه در این مراسم حضور داشتند.

علاوه بر این مقامات ارشد، استاندار مازندران و فرماندار شهرستان رامسر از دیگر مسئولین دولتی بودند که در این مراسم شرکت کرده بودند.

خواهر زاده رئیس دفتر رئیس جمهور، پس از برادر و پدرزن وی سومین فردی است که در چند ماه اخیر از خانواده این مسئول نهاد ریاست جمهوری به رحمت ایزدی نائل می شود.



    ©2013 APG.ir