تعداد بازدید: 2292

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 10 بهمن 1390-23:29

ابراهيمي:برگزاری همایش هاي زودهنگام انتخاباتي تخلف است

معاون سياسي و امنيتي استاندار مازندران در گفت و گو با مازندنومه عنوان کرد:به دلیل فشردگی کارها و بيماري، با تاخیر به نمایشگاه کتاب آمدم/حمایت از ناشران و نویسندگان را با جدیت دنبال می کنیم/مسئولیت دریا را به بسیج سازندگی سپاه سپردیم/برخی فرمانداران به خاطر آزادسازی سواحل پرونده دار شدند/مهمترین دغدغه ام برگزاری انتخابات سالم است/با نامزدهایی که تعیین صلاحیت نهایی شدند جلسه ای برگزار خواهیم کرد/جبهه متحد از جریان های پیشرو در جریان اصولگرایی است/بسیاری از اصلاح طلبان تایید صلاحیت شدند.


مازندنومه:هادی ابراهیمی در بازدید از هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران گفت: به دلیل فشردگی کارها وبيماري در ابتدای هفته ، با تاخیر به بازدید از نمایشگاه کتاب آمدم.

وی که همراه دو فرزندش در نمايشگاه حاضر شده بود،با بیان اینکه نمایشگاه کتاب امسال پربارتر از نمایشگاه سال گذشته است ، اظهار داشت : باید به نیازهای مخاطبان پاسخ دهیم و ارائه کتاب های دانشگاهی هم در نمایشگاه امسال پررنگ است.

*رويکردي فرهنگي داريم 

ابراهیمی با اشاره به اینکه رویکرد ما در حوزه معاونت سیاسی، رویکرد فرهنگی است، ادامه داد: یکی از بخش هایی که مورد توجه ام بود ، توجه به ظرفیت رسانه ها در استان است.

 وی با بیان اینکه از دیگر مسايل مورد توجه ، ستاد تسهیلات سفر بود، تصریح کرد:ستاد تحول اجتماعی از دیگر بحث های مورد توجه در حوزه معاونت سیاسی است.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه حمایت از ناشران و نویسندگان را با جدیت دنبال می کنیم ، گفت:در سال های اخیر ناشران خیلی قوی به میدان آمدند و در این نمایشگاه هم ناشران بومی حضور برجسته ای دارند.

 وی با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای برخی ناشران در تولید کتاب بومی اختصاص دادیم، بیان داشت:از چند کتاب در حوزه تاریخ و فرهنگ مازندران رونمایی کردیم و طی امسال 2 بار مساعدت مالی بلاعوض به رسانه های استان داشتیم که در کل کشور بی نظیر است و هیچ استانی هنوز در این راستا اقدام نکرده است.

معاون سیاسی استاندار مازندران خاطرنشان کرد:راه اندازی شورای قرآن از دیگر رویکردهای فرهنگی در استان است و گام هایی برای گسترش آموزه های قرآن برمی داریم و جزء برنامه های ویژه استان بوده است.

*مسئولیت دریا را به بسیج سازندگی سپاه سپردیم

وی یادآور شد: تلاش کردیم طرح دریا از انفعال خارج شود و پیوست فرهنگی ستاد سالم سازی طرح دریا در استان هم اماده شده است.

ابراهیمی ادامه داد :‌به رغم همه مشکلاتی که در سطح استان داریم در سطوح ملی و کلان ، کمتر به دریا اهمیت داده می شود.

 وی با بیان اینکه امسال مسئولیت دریا را به بسیج سازندگی سپاه سپردیم ، خاطرنشان کرد:امسال در 50 نقطه از دریا زیرساخت ها را آماده می کنیم.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه سازمان عمران سواحل در استان های شمالی هنوز راه اندازی نشده، گفت:مجلس مصوب کرده و وزارت کشور هم فردی را به این سمت گمارده و منتظر ابلاغ هستیم.

وی با بیان اینکه از سواحل دریا خوب استفاده نمی کنیم،افزود:هنوز نتوانستیم مدیریت صحیحی را در حوزه دریا عملیاتی کنیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه برخی فرمانداران به خاطر آزادسازی سواحل پرونده دار شدند، اظهار داشت:آزاد سازی 45 درصد از ساحل به راحتی نبود و حتی برخی از وزرا توجیه نبودند اما فرمانداران به خاطر مردم محکم ایستادند.

*بخش خصوصي هزينه نمي کند

بر اساس اين گزارش،وی با بیان اینکه در سواحل چند مشکل داریم، تصریح کرد:حدود 14 طرح توسط شهرداری به بخش خصوصی واگذار شده که مدیران بخش خصوصی توجه خاصی به این طرح ها ندارند در حالی که درآمد برخي از اين افراد از طرح های سالم سازی دریا در طول فصل تابستان بالغ بر 150 میلیون تومان است اما برای خدمات دهی به مردم شاید پنج میلیون تومان هم هزینه نکنند.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه طرح ها را به عناصر متعهد سپاه واگذار می کنیم ، یادآور شد: بیش از 14 میلیون نفر از ساحل دریا در مازندران استفاده می کنند و اگر از هر فرد هزار تومان ورودی بگیریم 14 میلیارد تومان درآمد خواهیم داشت و این در حالی است که کل اعتبارات دریا 2 میلیارد تومان هم نمی شود.

 وی ادامه داد:‌با واگذاری طرح های سالم سازی دریا به بسیج سازندگی سپاه بین 50 تا 70 هزار شغل مستقیم ایجاد می شود.

*مهمترین دغدغه ام برگزاری انتخابات سالم است

به گزارش مازندنومه، ابراهیمی با بیان اینکه امیدوارم انتخابات مجلس نهم با حضور حداکثری مردم ، سالم و باشکوه برگزار شود،گفت:مهمترین دغدغه ام برگزاری انتخابات سالم است.

 وی با اشاره به اینکه شرایط برای حضور حداکثری مردم و برگزاری انتخابات سالم آماده است، بیان داشت:نامزدها را به رعایت اخلاق انتخاباتی دعوت می کنم.

 ابراهیمی با بیان اینکه با نامزدهایی که تعیین صلاحیت نهایی شدند جلسه ای برگزار خواهیم کرد، یادآور شد:نامزدها باید خود را اثبات کنند و در مدار قانون و آموزه های اسلامی فعالیت کرده و همدیگر را تخریب نکنند.

معاون سیاسی استاندار مازندران با اشاره به اینکه نامزدها برنامه های شان را به مردم اعلام کنند و مردم هم برنامه آنها را می سنجند،تصریح کرد:‌مردم انتخابگران خوبی هستند.

*تعیین صلاحیت تا دوم اسفندماه ادامه دارد

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما درباره همايش ها و برنامه هاي تبليغاتي کانديداها در شهرهاي مختلف استان،با بیان اینکه برگزاری همایش از سوی نامزدها تا قبل از زمان قانونی تبلیغات تخلف است، ادامه داد:نامزدها باید بدانند تعیین صلاحیت تا دوم اسفندماه ادامه دارد و اگر قوانین را زیر پا بگذارند و شیوه نامه انتخابات را بر حسب قانون انتخابات رعایت نکنند در تایید یا رد صلاحیت آنها تاثیر گذار است.

 ابراهیمی در پاسخ به اين سئوال مازندنومه که به نظر مي رسد مدت زمان يک هفته اي تبليغات براي بيشتر نامزدها کافي نيست، خاطرنشان کرد: مدت زمان تبلیغات انتخابات ، عادلانه بوده و این قانونی برای همه است.

*بسیاری از اصلاح طلبان تایید صلاحیت شدند

 وی در پاسخ به سئوال ما درباره ديدگاهش راجع به احزاب و تشکل هاي حال حاضر کشور یادآور شد: هر تشکلی که برای تقویت انقلاب و جایگاه ولایت فقیه در چهارچوب قانون اساسی فعالیت کند محترم است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه جبهه متحد از جریان های پیشرو در جریان اصولگرایی است ،گفت:‌جبهه پایداری هم نیروهای انقلاب را در خود جای داده است.

وی در رابطه با اصلاح طلبان اظهار داشت:‌هر اصلاح طلبی که به جایگاه ولایت فقیه، انقلاب اسلامی و قانون اساسی وفادار باشد و اصلاح طلبی را در دایره گفتمان انقلاب اسلامی تعریف کند محترم است.

ابراهیمی یادآور شد:برای برگزاری انتخابات پرشور ، نیازمند هستیم همه جریان های سیاسی که دارای سلایق مختلف هستند حضور داشته باشند،به شرط اینکه مخرب نبوده و فعالیت های تهدید آمیز نداشته باشند.

 وی خاطرنشان کرد:‌همه این گروه ها با شرایطی که عنوان شد می توانند فعالیت کنند ضمن اینکه بسیاری از اصلاح طلبان هم تایید صلاحیت شدند.



    ©2013 APG.ir