تعداد بازدید: 2307

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 13 بهمن 1390-0:20

نمایشگاه کتاب،بزرگترین رخداد فاخر فرهنگی هر استان است

در پنجمين روز نمايشگاه بزرگ کتاب ساري چه گذشت؟ می طلبد فضای مناسبی برای برگزاری نمایشگاه در نظر بگیرند/کتاب دیجیتال قابل دست بردن است اما در کتاب چاپ شده نمی توان این کار را انجام داد/جای کتاب های تخصصی خالیست/مازندران قابلیت برگزاری چند نمایشگاه کتاب را در طول سال دارد.


مازندنومه،کلثوم فلاحي:پنجمين روز از نمايشگاه کتاب ساري شلوغ تر از روزهاي گذشته سپري شد.مردم و برخي مسئولان دوستدار کتاب،صبح و عصر به نمايشگاه آمدند و در حاليِ که ساعت از 8 شب-وقت مقرر- هم گذشته بود،حاضر به ترک نمايشگاه نشدند.

*به رمان علاقه زیادی دارم

معاون اجتماعی نیروی انتظامی مازندران ادامه داد: پلیس در رویکرد جدید یعنی مشارکت عمومی در تولید نگهداری امنیت ، به کتاب توجه ویژه دارد.

سرهنگ محمدرضا اسلامی تصریح کرد: اگر پلیس بتواند از طریق کتاب و کتابخوانی و با مطالب جهت دار در امنیت اجتماعی مطلوب قدم بردارد ، قطعا در اهداف بلندش تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته از تنوع بیشتری برخوردار است، گفت: می طلبد فضای مناسبی برای برگزاری نمایشگاه در نظر بگیرند که دسترسی به نمایشگاه برای عموم مردم آسان باشد.

 معاون اجتماعی نیروی انتظامی مازندران در رابطه با اقدامات فرهنگی این معاونت در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی ، بیان داشت:در سطح مدارس و دانشگاه ها از طریق ایراد سخنرانی و چاپ بروشور و آموزش همگانی و برگزاری مسابقات ، مخاطبان را تشویق به مطالعه مکتوب اعم از جراید ، مجله و به ویژه کتاب می کنیم.

 وی با بيان اين که به کتاب و به ویژه رمان علاقه زیادی دارم ،اظهار داشت: علی رغم رسانه های مختلف مجازی اعتقاد به چاپ کتاب داریم چراکه کتاب دیجیتال قابل تحریف و دست بردن است اما در کتاب چاپ شده نمی توان این کار را انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: اصالت کتاب را به اصالت رسانه های دیجیتال ترجیح می دهیم.

*جای کتاب های تخصصی را خالی می بینم

شعبانعلی واحدی گفت:دوبار از نمایشگاه کتاب بازديد کردم و جای کتاب های تخصصی را خالی می بینم.

مدیرکل ارزیابی عملکرد استانداری مازندران با اشاره به اینکه مردم ما راغب به کتابخوانی هستند، ادامه داد: این موضوع می طلبد کتاب های به روز در نمایشگاه ارائه شود.

 وی با بیان اینکه امسال با استقبال بی نظیر مردم از نمایشگاه کتاب مواجه هستیم، اضافه کرد:وقتی از برخی غرفه داران میزان استقابل را پرسیدم اغلب راضی بودند.

واحدی با بیان اینکه خانواده اوقات فراغت فرزندان را با کتاب برنامه ریزی کنند، گفت:متولیان برنامه های فرهنگی برای ارائه کتاب های تخصصی در نمایشگاه کتاب باید برنامه ریزی کرده و این موضوع را ساماندهی کنند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد استانداری مازندران، خاطرنشان کرد:نگاه من به نمایشگاه کتاب این است که به هر ترتیب باید از دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه کتاب قدردانی کرد و اگر زبان تشکر و قدرشناسی نباشد واقعا بی انصافی است.

 *امام جماعت جديدي را به اداره آوردیم

 محمود شعبان زاده با اشاره به اینکه نیاز همه گروه های فکری و سطوح مختلف مردم باید در نمایشگاه تامین شده باشد، ادامه داد:کتاب های متنوعی در نمایشگاه ارائه شده اما کتاب های تخصصی اقتصاد عرضه نشده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی مازندران با بیان اینکه اگر هر یک از غرفه داران در جایگاه خود فعالیتی هم برای اقتصاد جامعه داشته باشند تاثیرگذار خواهد بود، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب نشان دهنده حرکات سنجیده دولت است.

وی یادآور شد: مازندران قابلیت برگزاری چند نمایشگاه کتاب را در طول سال دارد.

 شعبان زاده در خصوص اقدامات فرهنگی اداره کل امور اقتصاد و دارایی مازندران اضافه کرد: اردیبهشت سال گذشته وقتی وارد استان شدم،نخستین مساله مورد لحاظ من ، کتابخانه بود.

 وی بیان داشت:ضمن احترام به امام جماعت پیشین اداره،امام جماعت جوان و پرشوری را به اداره آوردیم که بین دو نماز ظهر و عصر به مسائل مذهبی ، دینی و مسائل روز کشور می پردازد.

 شعبان زاده یادآور شد: امروز این ادعا را دارم که کارکنان اداره با بهره گیری از صحبت های بین دو نماز این امام جماعت به اهدافی رسیدند که در گذشته شاهد آن نبودند.

 * خرید 30 میلیونی کتاب

 محمداسماعیل امام زاده اظهار داشت:برای حمایت از نمایشگاه، سی میلیون تومان کتاب برای کتابخانه های استان خریداری کردیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی مازندران با بیان اینکه در طول سال هم 500 میلیون تومان کتاب خریداری کردیم ، ادامه داد:خرید کتاب مبتنی بر نیاز مراجعان به کتابخانه ها است.

 امام زاده با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب بزرگترین رخداد فاخر فرهنگی هر استان است ، تصریح کرد:مردم می توانند در نمایشگاه دسترسی سهل ، ارزان و گسترده نسبت به کتاب پیدا کنند.

 وی گفت: برنامه های جنبی نمایشگاه اگر ناظر بر فراوانی جمعیت هدف نمایشگاه تدارک دیده شود در ایجاد جاذبه های جنبی نمایشگاه می تواند تاثير داشته باشد.

 امام زاده یادآور شد: پیشنهاد می کنم مسئولان برگزاری نمایشگاه، برای دانش آموزانی که از نمایشگاه کتاب بازدید می کنند،تسهیلی فراهم کنند تا بتوانند از بن های خرید کتاب برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان در مدت کم حضور در نمایشگاه نمی توانند برای خرید بن کتاب وقت بگذارند، تصریح کرد:بهتر است بن هایی به مقدار نیاز دانش آموزان از قبل تهیه شده و در بدو ورود در اختیار آنها قرار گیرد.

 امام زاده با اشاره به حضور غرفه نهاد کتابخانه های عمومی استان در نمایشگاه کتاب ، ادامه داد: سعی ما بر این است هر سال در نمایشگاه کتاب حضور فعال داشته و در جهت تبیین نقش و اهمیت کتاب در رشد و تعالی کودکان و نوجوانان ، خدمات خود را معرفی کنیم.

 وی با بیان اینکه امسال معرفی شبکه کتابخوانان حرفه ای که از اقدامات خوب جمهوری اسلامی برای نخستین بار در جهان اسلام است را در نمایشگاه داریم، خاطرنشان کرد:مسابقه نقاشی و کتابخوانی و عضو گیری رایگان برای کودکان و نیم بها برای بزرگسالان در نمایشگاه کتاب داریم.



    ©2013 APG.ir