تعداد بازدید: 2450

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 13 بهمن 1390-13:11

يک هفته کم است

در ششمين روز نمايشگاه بزرگ کتاب ساري چه گذشت؟(بهره نخست)خانواده ها از هزينه هاي روزمره کاسته و به خرید کتاب اختصاص دهند/با وجود هوای نامساعد جوی اما استقبال خوبی از نمایشگاه شد/کشورهای کمتر توسعه یافته با 80 درصد جمعیت جهان کمتر از 30 درصد کتاب دنیا را تولید می کنند که باعث تاسف است/همین الان بچه ها از ما جلوتر هستند.


مازندنومه؛کلثوم فلاحي،نمايشگاه کتاب ساري 

*گنجه کتاب در فرمانداری ساری راه اندازی می شود

سید عباس حسینی نژاد اظهار داشت:سال های قبل هم از نمایشگاه کتاب بازدید می کردم و نمایشگاه امسال بسیار پربارتر از سال های گذشته بود.

فرماندار ساری با بیان اینکه برای گسترش فرهنگ مطالعه باید از پایین ترین مقطع و سنین پایین تر شروع کنیم ، ادامه داد:خانواده ها مقداری از هزینه روزمره کاسته و به خرید کتاب اختصاص دهند تا کتاب در سبد روزانه خانوار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی مطالعه نشریات و روزنامه را هم به حساب مطالعه کتاب می گذارند، تصریح کرد:مطالعه کتاب و روزنامه را بايد از یکدیگر تفکیک کرد.

حسینی نژاد ادامه داد: در گذشته ساری فقط شش کتابخانه داشت و امروز به 12 کتابخانه افزایش یافته است.

فرماندار ساری با بیان اینکه کارگروه کتابخانه به صورت مستمر تشکیل می شود، خاطرنشان کرد:کتابخانه ها باید با تکنولوژی روز آماده استفاده شوند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ پژوهش باید در بین دانش آموزان نهادینه شود و به سمت کتاب بروند، اظهار داشت:گنجه کتاب در آینده در فرمانداری ساری راه اندازی می شود.

فرماندار ساری ادامه داد: حضور در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 12 اسفند از برنامه های حرکت آفرین است.

حسینی نژاد با اعلام تایید دو نفر دیگر از کاندیداهای شهرستان ساری، بیان داشت:آمارها هنوز نهایی نیست و امار نهایی توسط شورای نگهبان اعلام می شود.


وی خاطرنشان کرد: در دهه فجر انقلاب اسلامی 96 پروژه در شهرستان ساری با 111 میلیارد تومان اعتبار  و اشتغالزایی برای 340 نفر به بهره برداری می رسد.

*فرصت یک هفته ای برای برگزاری نمایشگاه کتاب کم است


فرمانده نیروی انتظامی مازندران گفت: چهار واحد در نیروی انتظامی در بخش کتاب و کتابخوانی اقدامات موثر دارند.

سردار علیرضا مسکنی اظهار داشت:حضور 400 ناشر در نمایشگاه کتاب نشان از بار محتوایی این نمایشگاه است.

وی با اشاره به اینکه کتاب های تخصصی، کودک و نوجوان و کتاب های بخش جوان در نمایشگاه به خوبی عرضه شده ، تصریح کرد:قشر دانشجو و دانش آموز می توانند از فرصت یک هفته ای و تخفیف های نمایشگاه کتاب استفاده کنند.

وی با بیان اینکه فرصت یک هفته ای برای برگزاری نمایشگاه کتاب کم است و این زمان باید به 2هفته افزایش یابد ، بیان داشت:با وجود هوای نامساعد جوی اما استقبال خوبی از نمایشگاه شده است.

مسکنی با اشاره به اینکه 2 ساعت از نمایشگاه بازدید کرده و بهره بردم، گفت:معاونت اجتماعی نیروی انتظامی تمام مسائل فرهنگی و روابط عمومی را بر عهده دارد و علاوه بر آن مجموعه عقیدتی سیاسی هم در جهت مسائل فرهنگی و به ویژه بحث کتاب اقدامات خوبی انجام می دهد.

وی با بیان اینکه 250 مکان وابسته به نیروی انتظامی اعم از کلانتری ها و پاسگاه ها داریم که همه آنها کتابخانه دارند، اضافه کرد:این کتابخانه ها از 100 تا 2هزار جلد کتاب دارند.

مسکنی با اشاره به اینکه هر شش ماه کتاب این کتابخانه ها تجدید می شوند، ادامه داد:هزاران جلد کتاب در نیروی انتظامی مازندران داریم که در دسترس کارکنان است.

وی با  بیان اینکه واحد تحقیقات و مطالعات نیروی انتظامی هم کارهای پژوهشی ناجا را دنبال می کند، گفت:دفتر مطالعات و تحقیقات ناجا در استان ها تشکیل شده و از نظر تخصصی مسائل مربوط به کتاب را دنبال می کند.

مسکنی یادآور شد:در بنیاد تعاون ناجا هم واحد فرهنگی و آموزشی داریم که با موسسات آموزشی شناخته شده قرارداد دارد و کارکنان ناجا و فرزندان آنها از این مراکز استفاده کرده و از تخفیف های 90 درصدی بهره مند می شوند.

وی خاطرنشان کرد:در مجموع چهار واحد در نیروی انتظامی در بخش کتاب و کتابخوانی اقدامات موثر دارند.

*نمایشگاه کتاب تاثیر عمیق فرهنگی در کشور می گذارد

عضو هیات علمی دانشگاه شهید رجایی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب تاثیر عمیق فرهنگی در کشور می گذارد، بیان داشت:کشورهای کمتر توسعه یافته با 80 درصد جمعیت جهان کمتر از 30 درصد کتاب دنیا را تولید می کنند که باعث تاسف است.

علی اکبر افراسیاب در همایش گفتمان جنگ نرم و ادیان نوظهور از سری برنامه های بخش جنبی هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران در ساری، اظهار داشت:در دوره ای قرار داریم که سرنوشت مردم را اطلاعات تعیین می کند.


وی با اشاره به 2هزار دین نوظهور در آمریکا ، گفت:2هزار دین جدید هم در اروپا و سایر نقاط دنیا به وجود آمده است.

افراسیاب با بیان اینکه هر هشت سال حجم دانش بشری 2برابر می شود، ادامه داد: همین الان بچه ها از ما جلوتر هستند و اگر دیر بجنبیم نه تنها از این اطلاعات بهره ای نبردیم بلکه بر ما غلبه خواهند کرد.

مدیرمسئول مجله عرفان با اشاره به اینکه مشکل دنیای امروز حجم زیاد اطلاعات تولید شده است ، بیان داشت: استفاده درست یا غلط اما این اطلاعات از طریق اینترنت در دسترس همگان قرار دارد.

وی با بیان اینکه جنگ در ابتدا در میدان جنگ اتفاق نمی افتد، تصریح کرد:مرحله نخست جنگ در میدان افکار و اندیشه ها است.

افراسیاب یادآور شد: در کشور ما مدارس علمیه اهل سنت 2برابر مدارس علمیه اهل تشیع است.
وی گفت:افکار و اندیشه نادرست ، فرد را به نتیجع غلط می رساند.


افراسیاب با بیان اینکه شیطان پرستی از ادیان نوظهور است ، اضافه کرد: شیطان پرستان هفت میلیون سایت اینترنتی و چند هزار گروه موسیقی برای جذب جوانان  در دنیا دارند و متاسفانه در کشور ما هم چندین گروه شیطان پرستی دستگیر شدند.

وی ادامه داد: نتیجه برنامه ریزی نکردن برای این حجم اطلاعات ، غافلگیر شدن است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب تاثیر عمیق فرهنگی در کشور می گذارد، بیان داشت:کشورهای کمتر توسعه یافته با 80 درصد جمعیت جهان کمتر از 30 درصد کتاب دنیا را تولید می کنند که باعث تاسف است.

وی خاطرنشان کرد: اروپا با 15 درصد از جمعیت جهان در سال جاری بیش از نصف کتاب دنیا را تولید کرده است.


  • دودانگه ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
    جمعه 14 بهمن 1390-0:0

    ای کاش زمان بیشتری اختصاص میگرفت

    • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 0
      جمعه 14 بهمن 1390-0:0

      خانم این نظر تونه یا نظر مدیر تونه؟ اگه نظر مدیرتونه که یک هفته کمه یه چی می گم ولی اگر نظر تونه هیچی نمی گم. اگه گفتی چرا؟ مگه نمی بینی که برای یک هفته چه قشقرقی توی سایت شما بر پا شده؟ این خانوم از کجا پیداش شده بود که توی خبرگزاری فارس سرش رو بالا آورد و ادعای مالکیت کرد؟ آخه یک هفته باعث شد عیار سنج غلط انداز به کار بیفته و میزان خلوص و تقوای بعضی ها رو اندازه گیری بکنه. اونایی که هی به ما گیر میدن و میگن تقوای خدا رو پیشه کنید که خیلی چیز خوبیه و آثار و برکات فراوونی داره وقتی پای خودشون و هوا و امیالشون به وسط اومد گول دور و بری هاشون رو می خورند و پاشون حسابی می لغزه توی دامن شیطون. فرقی نداره مکلاه باشی یا بی کلاه باشی و یا معمم باشی و اهل نماز شب و تهجد و استغفار و دعا و ثنا و نذر و نیاز به هر حال دیدین که شیطون بدجوری واسه آدم کمین میذاره و آدما رو می پاد.
      من خیلی دلم می خواست یه روزی ببینم اینایی که هی بهمون تیکه میندازن توسط شیطون یه آزمایشی بشن ببینم اینا خودشون چند مرده حلاجند؟ آخه شما چرا کارهایی رو می کنین که برای ما جواب دادنش سخت باشه؟... حالا خودشون وقتی پای منافع شهری و تحریکات دور و بری می رسد چقدر تقوا رو رعایت می کنن؟ ترو خدا نگو یک هفته کمه که صلحای ما طاقت تحمل همین یک هفته رو هم نداشتند و هر چی از دهنشون در اومد توی همین یک هفته پروندند و حسادت های درونی خودشون رو بر ملا کردند. اونوقت انتظار دارین سفارش های اینا روی مردم اثر بگذاره؟بدان و آگاه باش که این یک هفته امتحان بزرگی بود که شما دیگه نتونی گزارش های آنچنانی رو بی محابا بنویسی. حالا که شیوخ ما حد و اندازه تقوا رو نمیتونن متر بکنند بیائین من و شما به همین یک هفته قناعت بکنیم و بریم پی کارمون و بیش از این مردمو به چالش دعوت نکنیم. یعنی منظورم اینه که از مصادیق تقوای ادعایی آقایون این بود که مردم دو شهر رو به جون هم بیندازند و همه اینا به خاطر این بود که مثلاً استاندار و معاونین و مسئولان مربوطه دچار رعب بشند و از ترس موضوع و حق مربوطه رو پیگیری نکنند. خوب اگه اینجوریه که استاندار و معاوناش اینقدر ترسو و حسابگر و سیاسی کار هستن که با یک تشر جا می روند و با یک اخم آقای ما اونقدر عقب نشینی می کنن که بیچاره نماینده پر ادعای شهر هر چی زور می زنه کسی به حرفش اعتنا نمی کنه و با وجود تصویب و نهایی شدن جدایی نادر از سیمین، منطورم جدایی بندپی از بابل بود که استاندار و معاوناش از ترس دیگه هیچ حرفی از اون به میون نیاوردند و مصوبه رو گذاشتند روی میز که گرد بخوره. آخه مگه مرض داری مینویسی یک هفته کمه که غلط انداز رو دچار چالش بکنی و دلش بلرزه که بابا این یک هفته رو هم کسی نتونست تحمل بکنه چه برسه به بیشتر از اون. بس کن دیگه چقدر تو سمجی.


      ©2013 APG.ir