تعداد بازدید: 2521

توصیه به دیگران 1

شنبه 15 بهمن 1390-21:44

پیوند 600 هزار مازندرانی با کتاب

با استقبال انجام شده نیاز مرکز استان مازندران به مجموعه نمایشگاه های فرهنگی بیشتر هویدا شد. نماینده ولی فقیه در استان نیز با دو بار حضور در نمایشگاه و بازدید از غرفه ها خواستار رفع این کمبود و ایجاد مرکزی نمایشگاهی و فرهنگی که متناسب با شأن مردم استان باشد، شدند.(يادداشتي از حجت الاسلام عباسعلي ابراهيمي،مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران)


هوای سرد و برفی مازندران هم مانع حضور مردم در نمایشگاه بزرگ کتاب نشد. مازندرانی ها در هفته سرد گذشته، گرمابخش نمایشگاه کتاب شدند و جلوه های کم نظیری را رقم زدند.

حدود 600 هزار نفر از نمایشگاه کتاب امسال دیدن کردند و همزمان با جشن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نشاط فرهنگی باشکوهی خلق شد.

علاقه مندی مردم به کتاب و کتابخوانی و حضورشان در نمایشگاه در شرایطی که شاهد بارش باران و برف بودیم، پیام های زیادی داشت و وظیفه ما و مدیران استان را سنگین تر کرد.

نمایشگاه امسال در مقایسه با سال های قبل مورد اقبال بیشتری قرار گرفت و علاوه بر حضور چشمگیر خانواده ها فروش میلیاردی کتاب ها را در پی داشت.

به باور من مردم از نمایشگاه کتاب مازندران شناخت دارند و بسیاری از مردم کیلومتر 7 جاده ساری- نکا را به نام نمایشگاه کتاب می شناسند و این مکان در هفته گذشته به محل تردد ده ها هزار مازندرانی برای حضور در یک رویداد پرمخاطب فرهنگی مبدل شد.

نمایشگاه کتاب مازندران تنها به عرضه و فروش کتاب اختصاص نداشت و مازندرانی ها در چند روز گذشته از ده ها رویداد جنبی فرهنگی و هنری نظیر همایش های جنگ نرم و رسانه ها، کتاب، زن و خانواده، کودک و مطالعه، رونمایی های کتاب، ویژه های هنری و فرهنگ بومی مازندران نیز بهره مند شدند.

با استقبال انجام شده نیاز مرکز استان مازندران به مجموعه نمایشگاه های فرهنگی بیشتر هویدا شد. نماینده ولی فقیه در استان نیز با دو بار حضور در نمایشگاه و بازدید از غرفه ها خواستار رفع این کمبود و ایجاد مرکزی نمایشگاهی و فرهنگی که متناسب با شأن مردم استان باشد، شدند.

مازندران از ظرفیت بالایی برای میزبانی نمایشگاه های بزرگ کتاب برخوردار است و ایجاد یک مرکز نمایشگاهی آبرومند برای نشاط فرهنگی استان و پیوند هر چه بیشتر مردم با کتاب و کتابخوانی یک ضرورت اساسی محسوب می شود.

ایجاد شرایط مناسب و پاسخگویی به حداقل نیازهای بیش از نیم میلیون بازدید کننده تنها در سایه همراهی و همدلی مسئولان و کارکنان دستگاه های انتظامی، شهری و خدماتی و خادمان و فعالان حوزه کتاب روی داده است.

حضور مردم استان در نمایشگاه، صحنه هایی را خلق کرد که نیازمند تحلیل و بررسی از سوی کارشناسان فرهنگی و رسانه ای دارد.

جای بسی خوشحالی است که رویداد مرتبط با کتاب توانسته به فراگیرترین و پرمخاطب ترین جریان فرهنگی استان مبدل و جا دارد از همراهی همه مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه در برپایی نمایشگاه کتاب مازندران قدردانی شود.


  • چهارشنبه 19 بهمن 1390-0:0

    لطفا پیگیری فرمایید تانمایشگاه بین المللی ساری به نتیجه برسد تاسالهای بعد با کیفیت بیشتری نمایشگاه برگزار گردد

    • يکشنبه 16 بهمن 1390-0:0

      ماشالله این همه کتابخوان!! آوردن دانش آموزان مدرسه را محاسبه فرمودند یا یادشان رفته!
      واقعا از این آمارهای کذایی چه حاصل می شود


      ©2013 APG.ir