تعداد بازدید: 3396

توصیه به دیگران 1

جمعه 21 بهمن 1390-21:41

مازندران در هفته اي که گذشت

برگزيده مهم ترين خبرهاي مازندران از 15 تا 21 بهمن 90؛ احتمال تغيير ليست جبهه اصولگرایان مازندران وجود دارد/نخستین باشگاه تیروکمان مازندران افتتاح شد/12 فرزانه مازندراني در محمودآباد تجليل شدند/هوای مازندران تا یكشنبه هفته آینده برفی و بارانی است و...


*اسكان اضطراري 784 نفر در پايگاه امداد جاده اي هلال احمر مازندران

 ایسنا: سرپرست جمعيت هلال احمر مازندران گفت: ‏به دنبال ريزش برف سنگين در محور هاي مواصلاتي استان: هراز،‏ فيروزكوه ، كندوان ،ساري به كياسر-نيالا و زمين گير شدن خودرو هاي عبوري، امدادگران جمعيت هلال احمر استان كه با تجهيزات كامل در محور هاي مزبور حضور شبانه روزي داشته اند موفق شدند ضمن ارائه خدمات امداد و نجات به مسافرين در راه مانده نسبت به اسكان اضطراري 784 نفر در پايگاه هاي امداد جاده اي اقدام نمايند.

مهدي ولي پور اظهار داشت: به دنبال هشدار سازمان هواشناسي مبني بر تغييرات شديد جوي از روز 13 بهمن، تمامي عوامل امدادي جمعيت استان در شعب، پايگاه هاي امداد جاده اي و همچنين ستاد جمعيت هلال احمر مازندران در حال آماده باش كامل قرار گرفته اند كه در روز هاي 13 و 14 بهمن ماه موفق شدند ضمن ارائه كمك هاي امدادي به بيش از 1035 دستگاه خودروي زمين گير شده نسبت به اسكان 784 نفر از سرنشينان خودروهاي مزبوردر پايگاه هاي امداد جاده اي استان اقدام نمايند.

 وی ادامه داد : در همين مدت افزون بر 385 تخته پتو، 600 بسته آب معدني، 595 بسته مواد غذايي، 217 كيلو خرما، 950 بسته بيسكويت، 605 قرص نان و 1115 قوطي انواع كنسرو در ميان مسافران در راه مانده توزيع گرديد.

سرپرست جمعيت هلال احمر استان تصريح كرد : كليه عوامل امدادي جمعيت هلال احمر استان به ويژه عوامل مستقر در پايگاه هاي امداد جاده اي استان همچنان در حال آماده باش قرار دارند و خدمت رساني به هموطنان نيازمند در طول تمامي ساعات شبانه روز ادامه دارد .

* با کارمند خاطی ناجا در بابل برخورد شد

فارس: فرماندار بابل گفت: با پرسنل خاطی نیروی انتظامی بابل که نسبت به راننده حامل خبرنگاران اهانت کرده بود، برخورد جدی شد.

 فرماندار بابل گفت: با افرادی که بخواهند با سوء‌استفاده از لباس و مقام خود به افراد جامعه توهین کنند به شدت برخورد می‌کنم.

 محمد مهدوی افزود: یکی از پرسنل نیروی انتظامی بابل به دلیل ناآگاهی، اسباب رنجش و ناراحتی خبرنگاران و راننده حامل آنها را فراهم کرده است که با احضار فرمانده انتظامی بابل، فرد خاطی توبیخ و به شدت با وی برخورد شده است.

وی بیان کرد:از رسانه‌ها می‌خواهم برخورد قاطع با فرد خاطی در پرسنل نیروی انتظامی بابل را در خبرگزاری‌ها و مطبوعات منعکس کنند تا درس عبرتی برای سایران بوده و مسئولان بدانند قصور و اهانت آنها در برخورد با ارباب رجوع به ویژه خبرنگاران پذیرفتنی نبوده و به شدت با افراد خاطی برخورد می‌کنم.

 مهدوی از مسئولان خواست با توجه به رسالت خبرنگاران همواره در انجام وظایف خبرنگاران با آنها همراه بوده و زمینه مساعد فعالیت آنها را فراهم کنند.

*توسعه زیرساختهای کشاورزی مازندران اعتبار ملی نیاز دارد

 مهر: سید علی اکبر طاهایی در مراسم افتتاحیه نخستین مرکز خصوصی تکثیر ماهیان خاویاری مازندران در ساری افزود: دولت باید نسبت به توسعه بخش کشاورزی مازندران، اهتمام بیشتری داشته باشد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه حمایت از تولیدات داخل باید مدنظر برنامه ریزان قرار گیرد، تصریح کرد: با اجرای طرحهای کشاورزی استان، می توانیم از استقلال اقتصادی حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه حمایت از بخش خصوصی تولید کننده باید در جامعه پررنگ تر شود، یادآور شد: اشتغال متوازن در بخش کشاورزی باید حادث شود.

 طاهایی به با بیان اینکه اشتغال یکی از مشکلات دانش آموختگان بخش کشاورزی است، افزود: مسئولان باید دانش آموختگان شیلات، کشاورزی و زراعت را شناسایی و از آنها در فعالیتهای کشاوری استفاده کنند.

 طاهایی گفت: شورای توسعه اشتغال و کشاورزی با مدیریت رئیس جمهور در کشور برای رفع اشتغال و معضلات جامعه تشکیل شده است.

* احتمال تغییر لیست جبهه متحد اصولگرایان مازندران

 فارس: موسی امینی با اشاره به ارائه لیست جبهه اصولگرایان مازندران در استان اظهار داشت: این لیست در مازندران نهایی شد و احتمال دارد پس از بررسی در جمع لیست اصولگرایان تهران، تغییراتی در آن اعمال شود.

وی تصریح کرد: جبهه متحد اصولگرایان در مازندران افراد مدنظر خود را در این لیست گنجانده است و ممکن است مسئولان جبهه اصولگرایان در تهران نسبت به تغییر لیست اصولگرایان در مازندران اعمال نظر کنند.

 سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان مازندران تصریح کرد: این لیست ممکن است تغییر کند.

 امینی یادآور شد: لیستی که از جبهه اصولگرایان در تهران اعلام می‌شود نسبت به نظر استان ارجحیت دارد.

 این مسئول درباره احتمال ائتلاف جبهه متحد اصولگرایان مازندران با دیگر گروه‌های سیاسی تاکید کرد: با هیچ گروه سیاسی دیگر در استان ائتلاف انجام نمی‌دهیم و ممکن است در بین سایر نامزدها مشترکاتی داشته باشیم، ولی چون در مورد ائتلاف با سایر گروه‌ها به اجماع نمی‌رسیم ائتلاف انجام نمی‌شود.

* نخستین باشگاه تیروکمان مازندران در ساری افتتاح شد

 ایسنا: ،مهدی رضایی فرح آبادی در مراسم افتتاح نخستین باشگاه تیر و کمان استان ضمن قدرداني از اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری گفت: طی سه یا چهار سال اخیر دو ورزشگاه در ساری به بهره برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: سالن ورزشی آذربایجانی ها در آینده ای بسیار نزدیک به بهره برداری می رسد.

 شهردار ساری در این مراسم اظهارداشت: امیدواریم با حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری از ورزش تیر و کمان گام های موثرتری در راستای پیشرفت و اعتلای این ورزش برداشته شود.

سید علی حجازی تصریح کرد: با توجه به اینکه در دین اسلام به ورزش تیراندازی و اسب سواری تاکید شده امیدواریم با اجرای این ورزش زمینه نشاط و سرور و دوری از هرگونه پلیدی برای ملت ایران فراهم شود.

*اتحاد،وفاق  و همدلي رمز ماندگاري

سايت استانداري مازندران: نماينده ولي فقيه دراستان واستاندار مازندران در آستانه فرارسيدن سالروز پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران پيام مشتركي صادر كردند.

 در بخشی از این اين پيام آمده است: «ایام الله دهه فجر یاد آور رشادت ها و جانفشانی های مردم ظلم ستيز و حق طلب ايران اسلامي در سایه رهبری داهیانه حضرت امام خمینی(قدس سره ) و پيروزي شكوهمندي است كه خداوند سبحان بر ملت مسلمان ايران منت گذاشت و آن را در ميان ما به وديعه نهاده است.

بايد اذعان نمود عاملي كه تاکنون حيات طيبه انقلاب شکوهمند اسلامي را از گزند حيله هاي دشمنان مصون کرده و سرمايه پيروزي هاي مختلف ملت بوده، اشاعه فرهنگ برادري ، اتحاد، وفاق و همدلي است و آنچه در سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي در سرزمين علويان به وضوح قابل درك و مشاهده است حرکت به سوي حاکميت ارزش هاي اسلامي، وفاداري و اعتقاد راسخ زنان، مردان و جوانان مازندران به نظام جمهوري اسلامي و رهنمودهاي مقام معظم رهبري است.

*با حضور طاهایی صورت گرفت: تجلیل از فرزانگان و مشاهیر مازندراني

 سايت استانداري مازندران:سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران در پنجمین همایش تجلیل از مشاهیر و فرزانگان مازندران با اشاره به این که مازندران همواره انسان های بزرگ و فرزانه ای را به تاریخ فکر و فرهنگ ایران ارزانی داشته است، یادآور شد: میراث متفکران و عالمان علمی و فرهنگی باید به بهترین نحو مدون و به آیندگان منتقل شود.

وی خلق نیکو را مهم ترین آموزه فرزانگان مازندرانی دانست و خاطرنشان ساخت: برخاستگان حوزه علم و فکر در این سامان وارث فضایل معرفتی انبیا و اولیا دینی می باشند.

طاهایی بخش مهمی از مسوولیت فرزانگان را انتقال فضیلت های معنوی به آیندگان دانست و خواستار اهتمام آنان در تحقق این مهم شد.

وی از فرزانگان، عالمان و مشاهیر مازندران خواست تا در کنار ایفای نقش فکری فرهنگی، مدیران و دستگاه های اجرایی مسوول را در احیا و حفظ و صیانت از حیات زیستی و طبیعی استان مدد رسانند.

گفتنی ست در این همایش با حضور استاندار مازندران از 12 فرزانه مازندرانی تجلیل به عمل آمد.

*هوای مازندران تا یكشنبه هفته آینده برفی و بارانی است

ایرنا:رئیس اداره پیش بینی هواشناسی مازندران با اشاره به افزایش ناپایداری وضعیت جوی در استان گفت: شهروندان از بامداد 22 بهمن ماه تا روز یكشنبه هفته آینده شاهد بارش برف و باران خواهند بود.

 كیان خدیور افزود : در این مدت با تقویت جریانات ناپایدار جوی و ریزش هوای سرد شاهد تشدید بارش ها ، مواج و طوفانی شدن دریا ، كاهش محسوس دما و بارش برف در مناطق مختلف استان خواهیم بود .

 خدیور اظهار داشت : احتمال آبگرفتگی معابر عمومی شهرها و اختلال تردد وسایل نقلیه در جاده های كوهستانی و برفگیر استان دور از انتظار نخواهد بود.



    ©2013 APG.ir