تعداد بازدید: 2832

توصیه به دیگران 4

جمعه 21 بهمن 1390-22:57

راي با چاشني وعده/اين چه سرّي ست،خدا مي داند!

نمي دانيم چه رازي در رنگهاي سبز صندلي هاي بهارستان نهفته كه كانديداها براي رسيدن به اين روياي فريبنده در ماراتني گاه ناجوانمردانه علاوه برتخريب يكديگر به شعور مردم هم توهين مي كنند، وعده‏های حساب نشده می‏دهند ، گزافه‏ و سخنان نسنجیده مي گويند و شعارهاي مي دهند كه عمل به آن كاري است بس دشوار و ناممکن؟!


مازندنومه،ربابه حسين پور:اين روزها نامزدهای انتخاباتی روزهاي پرالتهابی را می گذرانند. به چهره هر کدام شان که بنگریم خستگی موج می زند،از صبح علی الطلوع تا پاسی از شب از مجلس ختم در دورترین نقطه روستاهای صعب العبور گرفته تا عروسی در تالارهای مجلل و مراسم مختلف سفره های نذری و دور هم نشینی های دوستانه و جلسات قرض الحسنه شرکت می کنند و کم مانده سر از مراسم سیسمونی و ... در بیاورند!

در تمام این تجمعات هم سخنرانی هاي پر طمطراق دارند و وعده و وعیدهای دلربا و فریبنده ای می دهند،البته برای اطمینان مردم به مرد عمل بودن شان حجم کوچکی از مشکلات مردم را هم با تلفن و نامه نگاری های دوستانه با برخی از مدیران رفع رجوع می کنند!

از مدت ها پيش برخي نامزدهاي انتخاباتي ، دفاتري را در سطح شهرها داير كرده و گروه های مختلف از اقشار و صنوف با خطوط فکری متفاوت را دورشان جمع كرده اند.

برخی بر اساس باور به کاندیدا ،گروهی به جهت نزدیکی مواضع سیاسی و عده ای هم برای گرفتن امتیاز، در رفت و آمد با اين دفاتر هستند و كانديداها هم قول هايي براي آينده و تصاحب سمت هاي رنگارنگ به آنها مي دهند!

متاسفانه انتخابات در كشور هميشه با چاشني هاي متفاوت از وعده و وعيد تا حل مشكلات كوچك مردم و نيز هزينه هاي نقدي و دادن هداياي مختلف و برپايي مجالس «بخور بخور» و .... همراه است!

* چه ارزان رای مان را می فروشیم

چندی پیش داخل تاکسی نشسته بودم. راننده با حرارت خاصی از کاندیدایی جوان که برای اولین بار وارد کارزار انتخاباتی شده است، تعریف می کرد. درحالی که کارت ویزیت نامزد مورد نظر را که با ژست خاصی و کلی عناوین و القاب در دستش گرفته بود ، می گفت: «مرد به این میگن! هر کاری داشته باشی پیش چشمت با یک تلفن انجام می ده! نه مثل بعضی از نماینده ها که هر چی هم تلاش کنی و شماره شون رو بگیری جواب نمی دن یا نهایتا منشی شون جواب میده و آدم رو سر می دونه! آقا! عوارضی-موارضی و مالیات-پالیات زیاد اومده برات،برو پیشش،حله!» بعد هم یکی یک دونه کارت ویزیت را به هر کدام از مسافران داد و تاکید می کرد:« در رای دادن دقت کنیم!»

ابتدا برایم جالب بود که چه ارزان رای مان را می فروشیم.با خود انديشيدم رایی که در پی اندک مطالبات شخصی و خواهش های کوچک جمعی اخذ شود ، یقینا در صورت پیروزی هم تا جایی پیش خواهد رفت که نمایندگان هم خواهش های شخصی خود را نمایندگی خواهند کرد و کمتر به فکر کارهای کلان و حل مشکلات اساسی مردم می روند.

با اندكي تامل دريافتم در این آشفته بازار كسب آراي بيشتر، مقصر اصلي نامزدهاي انتخاباتي و مسوولان وقت هستند،كانديداهايي كه براي بازار گرمي از خواهش و دستور تا تهديد و ارعاب برخي از مديران پيش رفته و مسوولاني كه از ترس حفظ پست و سمت بله قربان گويان سر سپرده تمامي نامزدهاي انتخاباتي مي شوند تا در صورت پيروزي هر يك از آنان مغموم نشده و همچنان دلخوش حفظ مقام خود باشند.

*اين چه رازي است!

وقتی فردی با تلفن یک نامزد انتخاباتی مشکل چند ساله اش توسط مسوولی حل می شود،یقینا دوره انتخابات را دوران طلایی می بیند که می تواند مشکلات پیش پا افتاده اما بزرگش را که در بروکراسی اداری بسیار سنگ به پای لنگش خورده و به جای کارسازی، کارشکنی ها ديده ، بر طرف نماید!

لذا چنین واکنش هایی از سوی مردم کاملا طبیعی است! اما نمي دانيم چه رازي در رنگهاي سبز صندلي هاي بهارستان نهفته كه كانديداها براي رسيدن به اين روياي فريبنده در ماراتني گاه ناجوانمردانه علاوه برتخريب يكديگر به شعور مردم هم توهين مي كنند، وعده‏های حساب نشده می‏دهند ، گزافه‏ و سخنان نسنجیده مي گويند و شعارهاي مي دهند كه عمل به آن كاري است بس دشوار و ناممکن؟!

شعارهايي مانند گردشگري دريايي و سفر با كشتي هاي مجلل و اتوبوس هاي شيك دريايي، حل معضل اشتغال و مسكن جوانان. ترافيك ،جلوگیری از واردات میوه و برنج ، رسيدگي به حقوق معوقه گارگران كارخانه هاي مختلف و .....كه باورش براي خودشان هم بعيد به نظر مي رسد!

مدت هاست كه ظرفيت و آستانه تحمل مردم از شنيدن شعارهاي پوچ و بي اساس لبريز شده و به قولي همه مي دانند اين شعارها صرفا انتخاباتي است و تا تنور داغ است بايد نان خواهش هاي شان را بچسبانند چرا كه بعد از انتخابات ديگر خبري حتي از زيارت لبخند هاي مليح نماينده هاي محترم نيست و آن قدر جو بهارستان آنها را فرا مي گيرد كه كمتر در حوزه هاي انتخابيه شان هم حاضر مي شوند!

اگر هم دستي بر قضا به حضورشان شرفياب شويم و تقاضاي حل مشكلي كنيم، هزار و يك دليل و اما و اگر رديف مي كنند كه انسان از خواسته اش منصرف مي شود!

بايد اما به شعور مردم اعتماد کرد و اميدوار بود مردم بدانند كه عده اي مي خواهند همچنان از آنها نردباني بسازند تا به روياهاي شان برسند.مردم نبايد به حرف و زبان و وعده راي دهند،بلکه برنامه ها و عملکرد و صداقت نامزدان را ببينند.


ايميل نويسنده: (heyran55@yahoo.com)


  • از قائمشهرپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 24 بهمن 1390-0:0

    به يگانگي خدا قسم به همون كلمه جلاله اي كه توي اسم اين مرد هست من توي منطقه فقير نشين گوني بافي وشماره2 قائمشهر بالاي صد نفر رو ميشناسم كه فقط با10000تومان پول ، شناسنامه خودشون رو براي راي دادن به آقاي... فروختن. وا مسيبت بر سياستمداران جامعه ما اين همه از علي دم مي زنيد تو رو به اون كسي كه مي پرستي(البته اگه...) نامه مولا رو به مالك اشتر بخون

    • يکشنبه 23 بهمن 1390-0:0

      مردم ما ساده اند که گول دروغ های برخی نامزدها را می خورند.چشمها را باز کنید لطفا

      • دودانگه ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
        شنبه 22 بهمن 1390-0:0

        بنویسیم یک رای به نماینده میدهم وبخوانیم یک فرصت میلیاردی به نماینده میبخشم

        • محمدرضاییپاسخ به این دیدگاه 0 0
          شنبه 22 بهمن 1390-0:0

          مطلب جاندار و پرباری بود.واقعا همینطوره خواهرم.آدم گاهی که فعالیتهای این نامزدها را می بیند که تابلو تبلیغات خلاف می کنند می گوید واقعا برای رضای خداآمده اند؟ یا خواهشهای درونی؟


          ©2013 APG.ir