تعداد بازدید: 3476

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 1 اسفند 1390-8:55

جویبار ِ شعر

جشنواره منطقه ای شعر فجر در جویبار برگزار شد؛52 شاعر در اين مراسم به قرائت شعر پرداختند/برنامه پاياني جشنواره بين المللي شعر فجر در دهه اول اسفند ماه 1390 با حضور مهمانان داخلي و خارجي در تهران برگزار خواهد شد.


مازندنومه،احسان مهديان،دبير علمي جشنواره شعر فجر: به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مازندران ششمين جشنواره منطقه اي شعر فجر هم زمان با جشنواره بين المللي شعر فجر در جويبار برگزار شد.

 اين مراسم كه يك همايش يك روزه بود،با حضور شاعران و علاقه مندان شعر و ادب،نیز مسئولان و مديران شهرستان و استان در مجتمع غدير جويبار برگزار شد.

عين الله فلاح-معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان- اشعاري به زبان مازندراني خواند و جوانان را به سرودن شعر محلي ترغيب کرد.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران هم هنر اسلامي را مهم ترين فاكتور براي رشد و تعالي انسان معاصر دانست.

 در پايان سخنراني هم موسيقي بومي  در سالن اجرا و پس از اين بخش شعر خواني شاعران ميهمان آغاز شد.

در بخش صبحگاهي 8 شاعر به شعر خواني پرداختند و پس از اقامه اذان و نماز و پذيرايي در هتل سامان،بخش بعدي برنامه ها از ساعت 14 آغاز آغاز شد که تا ساعت 17 و 30 دقيقه ادامه يافت.

 در اين برنامه 12 شاعر از استان گلستان - 12 شاعر از استان گيلان و 36 شاعر از استان مازندران دعوت به شعر خواني شدند.

برنامه اختتاميه اين همايش با حضور مديران كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران و گلستان و معاون توسعه نيروي انساني استانداري مازندران و فرماندار شهرستان جويبار برگزار شد.

 در پايان به كليه شاعران مدعو هداياي نقدي همراه با لوح تقدير به رسم يادبود اهدا شد.

 لازم به ذكر است كه برنامه پاياني جشنواره بين المللي شعر فجر در دهه اول اسفند ماه 1390 با حضور مهمانان داخلي و خارجي در تهران برگزار خواهد شد.

 در ادامه قابل ذكر است كه تعداد 52 شاعر در اين مراسم به قرائت شعر پرداختند. الف : استان گلستان 10 نفر ب : استان گيلان 10 نفر ج : استان مازندران 32 نفر د : 3 شاعر ميهمان اعزامي از تهران نيز در اين مراسم شعر خواني كردند.

 3 تن از شاعران مازندراني هم در اين جشنواره به قرائت اشعار بومي و محلي مازندراني پرداختند و ديگر شاعران به زبان فارسي و در موضوعات متفاوت اعم از تغزل يا دفاع مقدس و ادبيات آييني و ديني شعر خواندند.



    ©2013 APG.ir