تعداد بازدید: 2145

توصیه به دیگران 1

جمعه 5 اسفند 1390-21:5

بین کاندیداها نمره 100 نداریم،90 را انتخاب کنید-رسولی

امام جمعه میاندرود این هفته هم تکرار کرد:رای سفید و تک رای ادای تکلیف نیست و اشکال شرعی و قانونی دارد/باید بین افراد دنبال کسی باشیم که از بقیه نمره بهتری دارد/ در بحث تبلیغات برخی افراد می گویند ما ولایت فقیه را قبول داریم که این کافی نیست.


مازندنومه،محمد اسماعیل بخشی سورکی:امام جمعه میاندرود در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: رای سفید و تک رای ادای تکلیف نیست و اشکال شرعی و قانونی دارد و کسانی هم که بناست از این طریق وارد مجلس شوند به درد مجلس نمی خورند چرا که از همین ابتدا مردم را به مخالفت با قانون دعوت می کنند.

سید مجتبی رسولی گفت: مردم باید بدانند که وظیفه ما انتخاب اصلح است که در بین کاندیداها کمتر کسی را سراغ داریم که تمام شرایط و نمره صد را داشته باشد که در این صورت کسی را که نمره نود را دارد باید انتخاب کنیم.

وی ابراز داشت: اصلح به معنای انتخاب کسی است که صلاحیتش از بقیه بهتر است،به این معنا که فقط به کسی رای دهیم که نمره صد دارد بلکه باید بین افراد دنبال کسی باشیم که از بقیه نمره بهتری دارد.

رسولی با اشاره به اینکه برخی ها ملاک را حال فعلی افراد عنوان می کنند افزود: حال فعلی ای که پایه و اساسی هم داشته باشد نه کسانی که سر از هر جایی در آورده باشد و ادعا کنند که من فلان و چنان هستم.

وی تصریح کرد: قطعا منظور حضرت امام(ره) این نیست که اکنون سخنرانی و تبلیغات فرد را ببیند و ملاک را آن قرار دهد بلکه باید پیشینه و سابقه او را هم مورد بررسی قرارداد.

 امام جمعه میاندورد ابراز داشت:در دفاع مقدس و در فتنه که نظام نیاز به حضور و سخن خواص داشت آن ها سکوت کردند و اکنون مدعی التزام به ولایت فقیه اند.

 وی تاکید کرد که در انتخاب هم سابقه باید مد نظر قرار گیرد و هم حال فعلی افراد تا دچار اشتباه نشویم.

رسولی ادامه داد: متاسفانه در بحث تبلیغات برخی افراد می گویند ما ولایت فقیه را قبول داریم که این کافی نیست بلکه باید شخص ولایت مطلقه فقیه را قبول داشته باشد تا در مقاطع حساس در برابر سخن رهبری چون و چرا نکند.

 امام جمعه میاندرود تخصص و عدم وابستگی به گروه های انحرافی مشهور و غیر مشهور را از ملاک های دیگر انتخاب اصلح عنوان کرد.

 رسولی حضور در سخنرانی ها ، شنیدن تبلیغات کاندیداها و خواندن بروشور ها را برای شناختن آنها ضروری دانست و افزود: باید افراد را شناخت و سپس به آنها رای داد.

 وی گفت: مردم هم حضور حداکثری در انتخابات خواهند داشت و هم انتخاب اصلح و احسن خواهند داشت.

امام جمعه میاندورد تکلیف مردم را بنا بر فرمایش رهبری شرکت در انتخابات دانست و تصریح کرد:اگر در انتخابات شرکت کنیم و رای سفید دهیم و یا به بهانه های مختلف بگوییم چون کاندیدا را نشناختیم به یکی همین طوری رای دهیم و یا اگر قرار است به دو کاندیدا رای دهیم به یکی رای دهیم،هر دو هم مشکل قانونی و هم مشکل شرعی دارد.

رسولی ادامه داد: رای سفید دادن به بهانه های مختلف ادای تکلیف نیست و این گونه رای دادن مشارکت ناقص در انتخابات است که تکلیف را ناتمام می گذارد.



    ©2013 APG.ir