تعداد بازدید: 2866

توصیه به دیگران 1

جمعه 5 اسفند 1390-23:11

مازندران در هفته ای که گذشت

گزیده ي خبرهای مازندران از 29 بهمن تا 5 اسفندماه 90؛گاه‌شمار تبری و اقوام ایرانی منتشر شد/مازندران میزبان فیلم های 100 ثانیه ای شد/1200 تن گوشت مرغ منجمد توزیع می شود/کارخانه ساریت از اول دی تعطیل است/ رقابت 83 کاندیدای مجلس در مازندران کلید خورد/یک بیمار در محاصره برف در مازندران با بالگرد به بیمارستان منتقل شد.


*گاه‌شمار اقوام ایرانی منتشر شد

 فارس: برای دومین سال پیاپی گاه‌شمار تبری و اقوام ایرانی از سوی موسسه فرهنگی پارپیرار در مازندران منتشر شد.

موسسه فرهنگی پاپیرار در استمرار انتشار تقویم تبری همچون سال‌های گذشته اقدام به انتشار گاه‌شمار تبری با ویژگی متفاوت از سال‌های گذشته کرده است.

این تقویم حاوی عکس‌هایی از آیین‌ها و جغرافیای حوزه تبری زبان به صورت دو روزشمار و در قطع وزیری است.

همچنین این گاه‌شمار علاوه بر تقویم‌های خورشیدی، قمری و میلادی دارای گاه‌شمار اقوام مختلف از قبیل ایران کهن، دیلمی گیلانی، تبری مازندرانی، سمنانی سنگسری، کردی سلطانی(کرمانشاه)، اعتدالی کردی (کردستان)، صیادی خلیج فارس، قره بی ترکمنی، قشقایی و عشایر آذری، لری کوهدشت و ماندایی خوزستان است که در چهار رنگ و حاوی عکس‌هایی از آیین‌ها و جغرافیای ایران به صورت دو روزشمار و در قطع وزیری چاپ شده است.

 گاه‌شمار نفیس تبری و اقوام ایرانی به دو شکل نفیس و معمولی منتشر شده است. 

*پیوس سرمربی تیم فوتبال صنعت ساری شد

 ایرنا: مسوول روابط عمومی تیم فوتبال صنعت ساری گفت: با هدف حفظ سهمیه مازندران در لیگ دسته اول فوتبال كشور ،فرشاد پیوس مسوولیت هدایت این تیم را پذیرفت و با عقد قرارداد رسمی ، سرمربی تنها نمانیده فوتبال ساری در لیگ دسته اول فوتبال كشور شد.

 علیرضا اقبالی اظهار داشت: امیدواریم با انجام این تغییرات در كادر فنی ، مشكلات تیم به پایان برسد و شاهد صعود تیم به رده های بالاتر جدول رده بندی مسابقات باشیم.

 مسوول روابط عمومی تیم فوتبال صنعت ساری افزود: در بازی های باقیمانده تا پایان فصل در انتظار حضور پررنگ تر هواداران هستیم تا با استفاده از ظرفیت تماشاگران پرشور خود ، به نتایج لازم و دلخواه خود دست پیدا كنیم.

اقبالی ادامه داد: قرارداد پیوس با تیم صنعت تا انتهای فصل جاری است كه در صورت فراهم شدن شرایط مشترك دو طرف ، برای فصل بعد نیز قابلیت تمدید و ادامه همكاری وجود دارد .

* مازندران میزبان فیلم های 100 ثانیه ای شد

مهر: دومین کارگاه تخصصی ایده پردازی برای فیلم های صد ثانیه ای در مازندران برگزار شد.

علی دنیوی، مدرس سینما عصر دوشنبه در این کارگاه یک روزه که با هماهنگی حوزه هنری تهران انجام شد، به توضیح، تحلیل و ارائه راهکارهایی برای تولید فیلم های صد ثانیه ای پرداخت.

در این کارگاه 40 نفر از فیلمسازان سینمای جوان مازندران حضور داشته و در خلال فراگیری مبانی فیلم های کوتاه، پیرامون این موضوع با هم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

جشنواره فیلم های صد ثانیه ای چهارم اسفندماه اسفند با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در مجتمع فرهنگی هنری این اداره کل در ساری برگزار می شود.

*توزيع 1200 تن گوشت مرغ منجمد

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت:در جهت تنظيم بازار و حمايت از مصرف كنندگان 1200 تن گوشت مرغ منجمد در ايام پاياني سال و تعطيلات نوروزي توزيع خواهد شد.

 به گزارش روابط عمومي سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در راستاي حمايت از توليد كنندگان، شركت پشتيباني امور دام استان در سال جاري اقدام به خريد و ذخيره سازي 9000 تن گوشت مرغ از محل مازاد توليد استان نموده كه مقرر شد در جهت تنظيم بازار و حمايت از مصرف كنندگان 1200 تن آن در ايام پاياني سال و تعطيلات نوروزي با قيمت مصرف كننده هر كيلوگرم 30 هزار و 500 ريال توزيع شود.

 وی ادامه داد: بنابر اعلام اداره تنظيم بازار سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران اين ميزان گوشت مرغ طي روزهاي آتي و در نمايشگاه هاي عرضه مستقيم كالا در سطح شهرستانها توزيع مي شود و در صورت نياز ميزان توزيع افزايش خواهد يافت.

*کارخانه ساریت از اول دی تعطیل است / کارگران اخراج نشدند

 فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نکا با اعلام اینکه کارخانه ساریت نکا با اصلاح ساختار تولید فعالیت دوباره خود را آغاز می‌کند، گفت: کارگران ساریت شهرستان نکا اخراج نشدند.

 سید علی‌اکبر مهدی‌پور اظهار داشت: شرکت ساریت نکا از جمله شرکت‌هایی بوده که آزبست از مواد اولیه تولیدات آن بوده و بر اساس مصوبه دولت در ممنوعیت استفاده و به‌کارگیری از آزبست، این کارخانه بر اساس تصمیم‌های دولتی تعطیل شد.

 وی تصریح کرد: این کارخانه در شهریور ماه سال جاری به مدت یک ماه تعطیل موقت و سپس به مدت کوتاهی به ‌طور متفرقه آزبست تهیه و کارگران به مدت دو ماه مشغول کار شدند و چون به دلیل ممنوعیت واردات، نتوانستند آزبست وارد کنند دوباره بعد از این دو ماه تولید، از اول دی ماه تاکنون این کارخانه تعطیل است.

* سارق كیف قاپ در محمودآباد گرفتار قانون شد

پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی مازندران از شناسایی و دستگیری یك نفر سارق كیف قاپ در محمودآباد خبر داد و گفت: این سارق روز گذشته توسط ماموران آگاهی این شهرستان بازداشت شد.

در پی كسب خبری از مركز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یك فقره كیف قاپی در یكی از خیابان های شهر ماموران انتظامی این منطقه به سرعت وارد عمل شده و به محل وقوع جرم عزیمت كردند.

 این گزارش می افزاید: ماموران با انجام تحقیقات از مالباخته و دریافت مشخصات سارق پس از چند روز كار اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت متهم به سرقت و كیف قاپی را شناسایی و دستگیر كردند.

به گزارش این پایگاه، متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به بزه انتسابی اعتراف و اموال مسروقه از وی كشف و ضبط شد .

 متهم پس از تشكیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

* جبهه فعالان دانشجویی خط امام و رهبری در مازندران فعال شد

 مهر: محمد جواد خان پور افزود: معیار این جبهه برای انتخاب نامزدهای اصلح، پایبندی به آرمان های امام راحل ، ولایت پذیری و میزان اصولگرایی داوطلبان است.

وی اظهار داشت: جبهه دانشجویی عملکرد داوطلبانی را که نماینده فعلی مردم در مجلس هستند و افرادی که سوابق مسئولیتی آنان در دستگاه‌های مختلف اجرایی، فرهنگی، علمی بوده مورد بررسی قرار داده است.

خان پور گفت: با شناسایی نامزدهای مطرح هر حوزه انتخابیه و ارائه سوابق و برنامه‌های آنان در شورای مرکزی جبهه و تبادل نظر بین اعضا ، لیست نامزدهای مورد حمایت در پنج حوزه انتخابیه مازندران نهایی شده است.

 *رقابت 83 کاندیدای مجلس در مازندران کلید خورد

فارس: هادی ابراهیمی با اشاره به نام‌نویسی ۱۴۶داوطلب انتخاباتی برای شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: ۷۰ درصد نامزدهای انتخاباتی در استان تأیید و احراز صلاحیت شدند و ۱۴ نفر نیز انصراف خود را اعلام کردند.

 رئیس ستاد انتخابات مازندران با اعلام اینکه لیست نهایی نامزدهای انتخاباتی در استان به فرمانداران ابلاغ شد، تصریح کرد: صلاحیت ۸۶ نفر از نامزدهای انتخاباتی در ۹ حوزه انتخابیه اصلی مورد تأیید هیئت نظارت و اجرایی قرار گرفت که یک نفر انصراف و دو نفر دیگر با درخواست خود به حوزه‌های خارج از استان انتقال یافتند.

 معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران یادآور شود: مازندران ۹ حوزه انتخابیه دارد که با رأی واجدان شرایط ۱۲ نماینده مجلس به پارلمان راه می‌یابند.

*یک بیمار در محاصره برف در مازندران با بالگرد به بیمارستان منتقل شد

 ایرنا: مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران از نجات جان یك بیمار در محاصره برف در روستای پركلای بخش هزار جریب شهرستان بهشهر به وسیله بالگرد خبر داد.

 مهدی ولی پور گفت : در پی بارش برف سنگین به ویژه در مناطق كوهستانی شهرستان بهشهر و مسدود شدن راه های ارتباط زمینی ، ‌یك خانم بیمار با تلاش امدادگران و كادر پروازی بالگرد امدادی هلال احمر استان پس از یك ساعت و نیم پرواز در شرایط سخت از روستای پركلا به مركز درمانی شهر رستمكلا منتقل شد.

 وی افزود : همچنین امداگران جمعیت هلال احمر در چند روز گذشته بیش از 400 نفر را از محاصره برف در محورهای مواصلاتی استان نجات دادند.

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران ادامه داد : در پی بارش برف سنگین طی چند روز گذشته در محورهای مواصلاتی استان ،250 تخته پتو ، 300 بسته مواد غذایی و 250 قوطی انواع كنسرو میان مسافران در راه مانده توزیع شد و 270 دستگاه خودرو متعلق به آنان هم به مناطق امن انتقال یافت.

* سه میلیارد تومان اعتبار از بابت مشاغل خانگی به ارشاد مازندران اختصاص یافت

 مهر: حجت الاسلام عباس علی ابراهیمی افزود: این تسهیلات به 32 شاخه و رشته فرهنگی هنری در استان پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: افراد واجد شرایط از طریق معرفی ارشاد به بانک ها معرفی می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اعزام تیم هنرمندان استان، نوروز 91 به کشور عشق آباد، تصریح کرد: مازندران در سال 90 شاهد بهار برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری بوده است.

وی توفیقات هنرمندان مازندران در جشنواره های فرهنگی هنری استان، کشور و بین الملل را ستودنی دانست و گفت: بسیاری از گروه های موسیقی استان اکنون در کشورهای جهان، هنرنمایی می کنند.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به اینکه اداره ارشاد هیچ مسئولیتی در مورد ساخت مجتمع های فرهنگی و هنری و فرهنگسراها ندارد، تصریح کرد: این اداره به عنوان بهره بردار، مسئولیت ساخت بناها را برعهده دارد.

*کسانی به مجلس بروند که برای 75 میلیون تصمیم بگیرند

 فارس: آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه نماز جمعه ساری اظهار داشت: انتخابات تعیین سرنوشت است.

وی با اشاره به اینکه قومیت و قبیله در انتخابات باید کنار گذاشته شود، تصریح کرد: برای خدا پای صندوق بروید و آن فردی را که خودتان تشخیص دادید اصلح است انتخاب کنید.

 طبرسی گفت: کسانی را به مجلس بفرستید که بدانند قانون‌گذاری یعنی چه، چراکه این افراد می‌خواهند برای 75 میلیون تصمیم بگیرند.

 وی اضافه کرد: برای محکم کردن جبهه داخلی افراد صحیح انتخاب کنیم، همه کسانی که از فیلتر شورای نگهبان گذشتند خوب هستند.

باید بهترین را انتخاب کنیم. طبرسی با اشاره به معرفی کاندیدا توسط گروه‌های مختلف، بیان داشت: کاندیدا معرفی کنید اما شخصیت را خرج کاندیدا نکنید.


  • دودانگه ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
    يکشنبه 7 اسفند 1390-0:0

    ای کاش ایت اله طبرسی از نمایندگان ساری بیلان 4سال خدمت (پادشاهی نمایندگان)را بخواهند ودر محضر مردم قرار دهند


    ©2013 APG.ir