تعداد بازدید: 2704

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 11 اسفند 1390-0:28

پایان شبره

جشنواره شبره می تواند شروعی باشد تا یک اصغر فرهادی دیگر از این جمع به منصه ظهور برسد/این جشنواره نوعی آسیب شناسی است از عملکرد مراکز آموزشی و هدایت و به عمل درآوردن آنچه دانشجویان به صورت علمی آموخته اند.


مازندنومه،ربابه حسین پور:نخستین جشنواره فیلم و عکس دانشجویی شبره با همکاری دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران و اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران پس از سه روز برپایی به کار خود پایان داد.

 احمد طاهر پور-استاد عکس و فیلم مازندران که شاگردان بسیاری از برترین های حوزه عکاسی و فیلمسازان مطرح کشور را به منصه ظهور رساند- با لبخند همیشگی و متانت و تواضع با دست زدن های ممتد دانشجویان به روی سن رفت و به عنوان دبیر جشنواره ضمن ابراز خرسندی از برداشتن نخستین گام در این حوزه گفت:زبان هنر،زیباترین،شیواترین و نافذترین هنرهاست و هر حرکت فرهنگی که با زبان هنر بیان شود اثری ماندگار خواهد داشت.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناخت مراکز فعال و استادان و دانشجویان توانمند و ایجاد انگیزه برای حرکت های فرهنگی و هنری دانشجویان دانست و گفت:این جشنواره نوعی آسیب شناسی است از عملکرد مراکز آموزشی و هدایت و به عمل درآوردن آنچه دانشجویان به صورت علمی آموخته اند.

 استاد طاهرپور در خصوص تعداد فیلم و عکس ارسالی به جشنواره اظهار داشت: 62 فیلم از 33 فیلمساز به دفتر جشنواره فیلم و عکس دانشجویی شبره ارسال شد که 39 فیلم از 17 فیلمساز به بخش مسابقه راه یافت ، در بخش عکس نیز 1140 عکس از 120 دانشجو به دبیرخانه جشنواره رسید که در نهایت 71 عکس از 47 عکاس در مسابقه شرکت داده شد.

به گقته وی، مرکز آموزشی علمی و کاربردی فرهنگ و هنر واحد 1 ساری با 51 فیلم و مرکز علمی و کاربردی واحد 5 آمل با 600 عکس از برترین های این جشنواره شناخته و17 نفر هم در دو بخش فیلم و عکس موفق به کسب مقام برتر شدند.

در ادامه مراسم دکتر لحمیان طی سخنانی اولین گام در جشنواره فیلم و عکس استان را به عنوان اولین تجربه موفق دانست و گفت:هر چند این جشنواره نیاز به نقادی و ارزیابی دارد اما می تواند شروعی باشد تا یک اصغر فرهادی دیگر(فیلمساز فیلم جدایی نادر از سیمین و برنده اسکار) از این جمع به منصه ظهور برسد.

رییس دانشگاه علمی،کاربردی مازندران افزود:بنده گرچه متاسفانه از هنر بهره چندانی نبرده ام لیکن معتقدم هنر تجلی یک اندیشه و خلاقیتی است که خداوند به خواص می دهد و هنرمندان کسانی هستند که مردم بیشترین ارتباط را با آنها دارند و تاثیر آنها در میان مردم بسیار قابل توجه است.

 لحمیان هنر را به دو شاخه دینی و سکولار تقسیم کرد و گفت: عقاید،دیدگاه دینی و اعتقادی هر هنرمند در هنرش تجلی می یابد و هنری را رقم می زند به مانند تابلوی عصر عاشورای استاد فرشچیان، و گاهی هم دیدگاه مادی یا ماتریالیسم هنر را در جایگاهی قرار می دهد تا وسیله ای برای توجیه عقاید غیر دینی شود.

 وی در پایان از مسولان فرهنگ و ارشاد مازندران خواست تا به عنوان سیاستگذار عرصه فرهنگی از این جشنواره حمایت کنند تا در مرحله کشوری بر پا شود.

 گفتنی است در پایان به برترین های این جشنواره لوح تقدیر و جوایز نفیسی اهدا شد.



    ©2013 APG.ir