تعداد بازدید: 3203

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 11 اسفند 1390-1:32

فتحیان:به همه شکایت ها پاسخ می دهیم

در نشست خبری مدیرکل بازرسی استان مازندران بیان شد:چشم های تیزبین دستگاه های نظارتی محل تامین هزینه های تبلیغاتی را دنبال کرده است/با ارائه عدد، آمار و کارهای گفتار درمانی مخالف هستم/توریست برای مازندران مزیت استراتژیک توسعه نیست/ زمین 80 میلیارد تومانی را به مبلغ 2 میلیارد تومان در اختیار دستگاهی گذاشته اند/میانگین عمر مدیریت در مازندران 18 ماه است/ ساری باید به پایتخت گردشگری کشور تبدیل شود.


مازندنومه،کلثوم فلاحی: پس از مدت ها انتظار در آستانه انتخابات مجلس نهم،نشست مطبوعاتی مدیرکل بازرسی مازندران عصر چهارشنبه برگزار شد.

 حمیدرضا فتحیان در نشست خبری خود با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم سالاری دینی است ،بیان داشت:منشور اصولگرایی در سال 86 توسط رهبر انقلاب در 20 شاخصه مورد تاکید قرار گرفت.

 وی با بیان اینکه ثمره انقلاب پس از 33 سال باید به دست کسانی سپرده شود که با لطیفه گویی به دنبال رای گرفتن از مردم نیستند، تصریح کرد:پس از گذشت 33 سال از عمر انقلاب، مردم ما به خوبی می دانند هر مسئول در هر رده و جایگاه از چه میزان قدرت و اختیار برخوردار است.

 فتحیان ادامه داد:لطیفه گویان غیر مطلع، گزینه های صالحی برای انتخاب اصلح ترین ها، نیستند.

وی خاطرنشان کرد: افکار بزرگ منشانه مردم ، نه تبلیغات دروغین را می پسندد و نه هزینه های هنگفت ریاکارانه را که از محل اتصال به جایگاه های نامشروع و کانون های قدرت و ثروت تامین شده است.

فتحیان یادآور شد:‌این افراد از ابتدای راه وامدار کسانی هستند که خود را به آنها متعهد کرده اند.

*کاملا" برنامه محوریم

وی با بیان اینکه مردم با دقت ، هزینه های تبلیغاتی و محل تامین این هزینه ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند داد،گفت:چشم های تیزبین دستگاه های نظارتی هم محل تامین هزینه های تبلیغاتی را دنبال کرده است و در این زمینه اقدامات لازم به عمل می آید.

 وی با اشاره به اینکه این اداره کل ، کاملا برنامه محور است، متذکر شد:ماموریت های اداره کل بازرسی استان در 2 وجه مدیریتی و قضایی است.

 مدیرکل بازرسی استان اظهار داشت:‌تلاش کردیم امور را قبل از تخلف، تدبیر کنیم و معتقد به نظارت حداکثری هستیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما بر شناخت مسائل استراتژیک استان است، اضافه کرد: 2 دکترین ارتقای کارآمدی نظام جمهوری اسلامی و افزایش رضایت مندی مردم در عرصه مدیریت استراتژیک سازمان اجرا می شود.

 فتحیان ادامه داد:سلامت و کارآمدی جمهوری اسلامی را مرهون سلامت و کارآمدی دستگاه ها و کارکنان آن دستگاه ها می دانیم و در این زمینه ، اعمال نظارت حداکثری را در دستور کار داریم.

وی در خصوص مطالبات سازمان بازرسی ، اظهار داشت:دستگاه ها باید در خصوص جایگاه خود در سند توسعه استان و برنامه پنجم توسعه به ما پاسخگو باشند.

فتحیان با اشاره به اینکه دستگاه ها باید در این رابطه که در یک سال قبل از ورود بازرسی از چه مختصات برنامه ای برخوردار بودند ، به ما پاسخ دهند، گفت:باید مشخص شود که مختصات برنامه ای دستگاه ها در زمان ورود ما چگونه بوده و اکنون در چه وضعیتی هستند و مختصات برنامه ای هم کاملا قابل اندازه گیری است.

 * دنبال دانه درشت ها هستیم

 مدیرکل بازرسی مازندران گفت: ظرفیت سازمان بازرسی معطوف به افرادی شده که غارتگر بیت المال هستند و به دنبال دانه درشت ها هستیم.

 فتحیان اظهار داشت: در 14 ماه اخیر مطالعه دقیق و بهره جستن از ظرفیت های حرفه ای در استان شکل گرفته است.

 وی با بیان اینکه شناسایی عناصر متدین ، متخصص و دارای انگیزه را در دستور کار قرار دادیم، اضافه کرد:تمام افرادی مشغول به کار در این اداره از نیروی های متخصص و زبده ای هستند که اغلب مدیرکل بودند.

 فتحیان با اشاره به اینکه برای نخستین بار در استان کارگروه حرفه ای نظارت بر مناقصه و مزایده را تشکیل دادیم ، گفت:‌حدود 611 مناقصه از ابتدای خردادماه با مبلغ 203 میلیارد تومان در استان برگزار شده که مورد نظارت این اداره قرار گرفته است.

 وی با تاکید بر بازمهندسی تشکیلات در عرصه ساختار و نیروی نیروی انسانی، تصریح کرد:‌ظرفیت بازرسی متخصص را به پنج برابر افزایش دادیم.

 این مسؤل با اشاره به اینکه بسته های نوین بازرسی با توجه به نوع دستگاه ، طراحی شد و مورد استفاده قرار گرفت، ادامه داد: روش جمع آوری اطلاعات در استان را حرفه ای کردیم و برای نخستین بار گزارش های پیش نگرد و راهبردی تولید شد و در اختیار مدیران قرار گرفت.

 وی با بیان اینکه تعامل حداکثری با مدیران استان از جمله سیاست های راهبردی است که در پیش گرفتیم ، بیان داشت:ظرفیت سازمان بازرسی معطوف به افرادی شده که غارتگر بیت المال هستند و به دنبال دانه درشت هایی هستیم که از طریق دسترنج مردم به اموال خود می افزایند.

*مدیران را افرادی خدمتگزار و لایق می دانیم

 مدیرکل بازرسی مازندران با اشاره به اینکه در سال 91 دکترین عملیاتی بازرسی را در پیش داریم که تمام ماموریت ها بر اساس آن است، گفت:اعمال نظرات حداکثری بر فرآیند اجرای برنامه ها و رسیدگی به امور قبل از تخلف، با رویکرد افزایش کارآمدی و شیرین تر کردن ذائقه مردم استان از حیث خدمت رسانی را در 12 سیاست در نظر گرفتیم.

 وی اظهار داشت:‌در مازندران 202 واحد سازمانی داریم که اگر با تمام واحدهای سازمانی زیرمجموعه در استان در نظر بگیریم بالغ بر هفت هزار واحد است.

 فتحیان با اشاره به اینکه سالم دانستن مدیران و کارکنان برای این اداره کل ، رویکرد استراتژیک است ، یادآور شد:تمام مدیران را افرادی خدمتگزار و لایق می دانیم.

 وی با بیان اینکه بازرسی های خود اظهاری در سال 91 بخش زیادی از یازرسی های ما را به خود اختصاص خواهد داد، گفت: موظف هستیم به همه شکایت ها پاسخ دهیم.

 وی با بیان اینکه ارائه آمار با رویکرد تحول گرایی در استان منطبق نیست ،خاطرنشان کرد: مازندران علی رغم ظرفیت ها توسعه نیافته است.

 فتحیان با اشاره به اینکه افرادی که مسئول هستند باید پاسخ دهند که از قبل دریا و جنگل چه میزان اشتغال ایجاد شده است، ادامه داد: مازندران با داشتن تمام مؤلفه های توسعه یافتگی ، اما توسعه نیافته است.

*توریست برای مازندران مزیت استراتژیک توسعه نیست

 مدیرکل بازرسی مازندران اظهار داشت: توریست برای مازندران یک مزیت است اما مزیت استراتژیک نیست که بقیه برنامه ها حول محور این مزیت استراتژیک باشد.

 وی ادامه داد: اگر هر یک از 13 میلیون مسافر در مازندران 10 هزار تومان هزینه کرده باشند، باید 130 میلیارد تومان به اموال بانک ها افزوده می شد.

این مسئول با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در استان باید برد- برد باشد ، گفت:‌پروژه هایی دیده شده که سرمایه گذار ریالی آورده نداشته اما میلیاردها تومان از اعتبار و ظرفیت استان را در اختیار این افراد گذاشته اند.

فتحیان با بیان اینکه حدود 60 پرونده در خصوص واگذاری زمین هایی وجود دارد که زمین واگذار شده اما پولی پرداخت نکرده اند و اغلب بخش های دولتی هستند، ادامه داد:‌در یک مورد ، زمین 80 میلیارد تومانی را به مبلغ 2 میلیارد تومان در اختیار دستگاهی گذاشته اند که آن دستگاه هم در حال رایزنی است تا از این مبلغ ، صرفا 600 میلیون تومان پرداخت کند.

*دوره نخبه پروری در دنیا تمام شده است

فتحیان با اشاره به اینکه دوره نخبه پروری در دنیا تمام شده است، گفت: در سازمان هایی که دنبال تکامل و پیشرفت هستند اکنون "ما" وجود دارد و دوره تیم سازی است.

 فتحیان با اشاره به اینکه در استان معتقد به کار برنامه ای نیستند، اظهار داشت: امواج تبلیغاتی ، استان را به چپ و راست سوق داده و به سرعت به سمت حاشیه می کشاند.

 وی با بیان اینکه بازمهندسی نظام تحصیل درآمد از واجب ترین امور در مازندران است،گفت:‌بودجه کل استان 400 میلیارد تومان است اما فقط پروژه ای در یک نقطه از استان 800 میلیارد تومان هزینه دارد.

فتحیان خاطرنشان کرد:‌برآورد ما این است که مازندران برای توسعه ، حداقل به پنج هزار میلیارد تومان اعتبار در سال نیاز دارد.

*ساری پایتخت گردشگری کشور شود

فتحیان اظهار داشت: سرمایه ملی که متعلق به مازنی ها است نباید به صورت مفت در اختیار غیر مازندرانی قرار گیرد.

 مدیرکل بازرسی مازندران گفت:‌به علت داشتن جمعیت شناور، با سهم مازندران از اعتبارات ملی افزایش یابد.

وی ادامه داد: اگر مشهد پایتخت معنوی کشور است ، ساری هم باید به پایتخت گردشگری کشور تبدیل شود.

فتحیان با اشاره به بازرسی تمام بانک ها در سال جاری ، تصریح کرد: سیاه نمایی نسبت به گذشته و ایجاد ابهام نسبت به آینده استراتژی است که دشمنان انقلاب دنبال می کنند اما این به معنی نادیده گرفتن مشکلات نیست.

*مطالبات معوق بانک ها 10 تا 15 برابر بودجه استان است

 وی با بیان اینکه وام هایی پرداخت شده که مورد اشکال است، یادآور شد:برخی وام هایی گرفته اند و اکنون در بازپرداخت مشکل دارند.

 فتحیان با اشاره به اینکه مدتی قبل اعلام کردیم که مطالبات معوق بانک ها 10 تا 15 برابر بودجه استان است، خاطرنشان کرد:مسائل بانکی و اعتباراتی که پرداخت می شود را به دقت دنبال می کنیم.

 وی با بیان اینکه تیم تخصصی در رابطه با مسائل منابع طبیعی داریم ، بیان داشت:‌موضوع دست درازی به منابع طبیعی نیاز به یک جلسه تخصصی دارد.

 مدیرکل بازرسی مازندران گفت:‌فقط در یک مورد از مسائل مربوط به منابع طبیعی،60 هزار پرونده وجود دارد.

فتحیان تصریح کرد:‌بسیاری از اتفاقات در استان وجود دارد که اگر سرگرم آنها شویم، از رسیدگی به امور امروز بازمی مانیم اما نهایت تلاش ما این است که اتفاقات رخ داده ،از همین اندازه بیشتر نشود.

 وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر آمار ارائه شده از سوی کارگروه اشتغال در خصوص ایجاد شغل، اظهار داشت:همه موارد کارگروه اشتغال را در جریان هستیم و دقیق رصد کنیم ، اجازه دهید در خصوص اشتغال اظهار نظر نکنم چراکه مشکلی را در استان حل نمی کند.

 فتحیان با بیان اینکه در سال جاری حداقل پرونده را در سازمان تشکیل دادیم ، تصریح کرد: سال آینده در موضوعات مشخص، جلسات تخصصی برگزار می کنیم.

از لابه لای اظهارات مدیر کل بازرسی مازندران

- با ارائه عدد، آمار و کارهای گفتار درمانی مخالف هستم و فکر نمی کنم که بخش قابل توجهی از آمارهای ارائه شده ، مشکلی از استان کم کند.

- ‌با هر مدیری که در استان صبحت کردم تا به من پاسخ دهند که مزیت استراتژیک استان چیست که بقیه فعالیت حول آن مزیت شکل گیرد ، تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده ام.

- در سال 1355 مازندران با دارا بودن 400 هزار هکتار زمین کشت پنبه ، حدود 380 هزار دلار فقط در این زمینه صادرات داشته است.

-از محل های دفن زباله در مازندران بازدید کرده ام.در چالوس از کنار آسفالت خیابان تا محل دفن زباله چهار کیلومتر و در کنار جنگلی است که سه میلیون سال قدمت دارد.

- جای کارخانه خودروسازی در کنار دریا نیست و ‌در برخی مناطق محل دفن زباله رو به دریا است.

- جذب سرمایه گذار در مازندران مزیت استراتژیک نیست،شهرداری کلاردشت برای جمع آوری زباله پول ندارد در صورتی که در نزدیکی این شهر ویلاهایی با هزینه های چند 10 میلیونی ساخته شده است.

-بخش قابل توجهی از مدیران استان به دلیل ملاحظات خاص سیاسی ، به جای پرداختن به مدیریت استراتژیک ، مجبور هستند با تبلیغات توانمندی های شان، میز خود را حفظ کنند.‌همین موضوع باعث شده تا افراد به جای پرداختن به خلاقیت و کار ، برنامه های خود را به بخشی معطوف کنند که به چه کانون هایی وصل شوند تا عمر مدیریت خود را افزایش دهند و این موضوع منجر به ناکارآمدی شده است.

- عمر مدیریت در مازندران 18 ماه است و طبق برآورد ما، مشکلات مازندران بیشتر از سایر استان ها نیست اما بزرگ نمایی اشکالات در مازندران خیلی بیشتر است و یک موضوع کوچک به بحران کشوری تبدیل شده است که این مسائل با فرآیند توسعه منافات دارد.

- ‌آنقدر مسائل بزرگ تر وجود دارد که استفاده شخصی از خودروی دولتی به چشم نمی آید.

-‌سوء استفاده کلان از بیت المال در فعالیت های انتخاباتی دیده نشده است.

- بعضی عقلا را باید فریز کنیم چراکه ممکن است ناسا برای ربودن آنها اقدام کند.

-چند سفر خارجی که توسط مدیران در استان انجام شده را مورد بازرسی قرار دادیم و هیچ تخلفی صورت نگرفته بود.

-شهرک صنعتی در بالای کوه بدون جاده دسترسی احداث کرده اند که خودروها برای عبور نیاز به یک خودروی کمکی دیگر دارند.


  • شنبه 13 اسفند 1390-0:0

    امیدواریم به تخلفات وحشتناک انتخاباتی امل هم رسیدگی شود

    • جمعه 12 اسفند 1390-0:0

      با دیدن این خبر ادم امیدوار می شود تو را به خدا غارتگران را نگذارید ارامش داشته باشد

      • پنجشنبه 11 اسفند 1390-0:0

        ازمشاوره های دکتررحمانی(سمت راست عکس) معاونت محترم درراستای بهبودروندنظارتی ممنونیم

        • پنجشنبه 11 اسفند 1390-0:0

          افرین برفتحیان .اصطلاح بسیار زیبای ساری پایتخت گردشگری کشور


          ©2013 APG.ir