تعداد بازدید: 3106

توصیه به دیگران 4

پنجشنبه 11 اسفند 1390-9:33

نیاز آذری کارنامه درخشانی داشته است-دانش جعفری

دانش جعفری در ستاد انتخاباتی نیازآذری گفت:اگر یک نماینده در مجلس بخواهد کاری را پیش ببرد باید بیش از نیمی از نمایندگان را قانع کند/حسین نیازآذری می تواند برای مردم بابل مفید باشد/حضور نیازآذری به مدت 14 سال در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو نشانگر تخصص وی است/توانایی های استان مازندران بالاست و شاید از این توان در حد ظرفیتی که در استان وجود دارد استفاده نشده است .


مازندنومه،زینب حبیب پور،بابل:معاون دبیر خانه مجمع تشخیص مصلحت نظام راه استفاده از پتانسیل مازندران را سیاست گذاری صحیح برشمرد و گفت: سیاست گذاری نادرست بالا یکی از مشکلات در کشور است و و قتی در سیاست گذاری به فلان روستا توجه نمی شود،از پتانسل و ظرفیت ها نمی توان استفاده کرد.

 داود دانش جعفری چهارشنبه شب در ستاد انتخاباتی حسین نیازآذری نامزد نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بابل ادامه داد: وقتی تورم در کشور رخ می دهد شاید عده ای دچار مشکل مالی شوند اما دیگر کشورها دولت در سیاست گذاری،تولیدات کشاورزی را با حداقل تعرفه وارد می کند تا مردم احساس نکنند تورم ایجاد شد ولی ظرفیت کشاورزی در کشورمان ضعیف می شود و از بین می رود.

وی بیان کرد: اگر دولت جلوی افزایش منطقی را بگیرد مثل این است که از جیب کشاورز یارانه می گیرد بنابراین  سیاست گذاری در کشاورزی اهمیت دارد و کسانی می توانند این کار را عملی کنند که به مجلس کمک کنند.

*مازندران به مثابه هلند

وزیر اقتصاد و دارایی کشور در دولت نهم اظهارداشت: در سال 84 واردات محصولات کشاورزی از خارج به ایران حدود هشت و چهار دهم میلیون تن به ارزش سه و دو دهم میلیارد دلار بوده است که این رقم در سال 88 به هشت و چهار دهم میلیارددلار رسید و این با وجود استان مازندران از لحاظ ظرفیت بالای کشاورزی، نشانگر وابستگی به واردات کشاورزی است.

دانش جعفری بیان کرد: استان مازندران حدود 23 هزار کیلومتر مساحت دارد و 57 درصد کشور هلند است و این کشور همانند مازندران دارای آب و هوا مشابه ای است و ظرفیتی که در هلند وجود دارد نه تنها نیاز به مواد غذایی کشور را تامین می کند بلکه صادرات برای دیگر کشورها دارد.

وی افزود: در کشور هلند افرادی هستند که بتوانند این توانایی ها و پتانسیل ها را بالفعل کنند کمااینکه در استان مازندران هم منابع زمین و هم منابع آب وجود دارد و می توان از ظرفیت های کشاورزی آن به نحو احسن استفاده کرد.

این مسئول سابق دولتی گفت: باید افرادی باشند که با به کارگرفتن فناوری ها و پتانسیل های مختلف بتوانند تحولی را ایجاد کنند و این مورد نیاز ماست.

*به امنیت غذایی توجه شود

 وی با بیان این که ما در کشوری زندگی می کنیم که به دلیل افتخارات مختلف ، دشمن هم داریم و براین اساس امنیت غذایی اولین مسئله ای است که در این کشور باید مورد توجه جدی قرار گیرد،افزود:اگر امنیت غذایی نداشه باشیم دچار تزلزل خواهیم شد.

 دانش جعفری با اشاره به این که کشور ژاپن پنج هزار میلیارددلار در سال تولید دارد و این کشور در تولید مواد غذایی بسیار هوشیارانه و سخت گیرانه عمل می کند،تصریح کرد: الان شاید قیمت برنج پنج برابرآمریکا باشد و این به این معنا نیست که ورود بی رویه برنج دیگر کشورها به ژاپن باز شودچرا که ژاپن تعرفه خاصی دارد و براساس آن عمل می کند.

 معاون دبیر خانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یک نماینده باید نگاه وسیعی نسبت به مسایل و مشکلات جامعه داشته باشد و با استدلال دقیق آن را موردپیگیری قرار دهد؛ افزود: اگر یک نماینده در مجلس بخواهد کاری را پیش ببرد باید بیش از نیمی از نمایندگان را قانع کند.

 وی یادآورشد: اگر قانونی را به تصویب رساندیم باید قابلیت اجرایی داشته باشد.

به گفته دانش جعفری اگر نماینده شناختی از کار اجرایی دولت نداشته باشد، وظیفه نظارتی خود را نمی تواند انجام دهد و اگر بهترین قوانین را تصویب کند ولی در نظارت دقیق نباشیم انگار قانونی وجود ندارد.

 وزیرسابق اقتصاد و دارایی کشور در دولت نهم یادآورشد: دادن رای اعتماد به دولت را از دیگر وظایف نمایندگان مجلس برشمرد که می توانند وزرای خوب را انتخاب کنند.

 او خاطرنشان ساخت: نظارت بردستگاههای اجرایی از دیگر وظایف نمایندگان است و حق دارند از وزرای وزارتخانه های مختلف سئوال کنند و وقتی حیثیت وزیر زیر سئوال رفت او را استیضاح کنند.

وی اضافه کرد: اگر 15 نماینده یک نامه ای را امضا کنند، می توانند یک وزیر را استیضاح و یا از کار برکنار کنند.

*با کارنامه ای درخشان

 وی بیان کرد: از سال 58 زمان تشکیل جهاد سازندگی تا سال 72 که در این ارگان مشغول به فعالیت بودم نامزد نهمین دوره مجلس شورای اسلامی یعنی حاج حسین نیازآذری درجهاد سازندگی بابل مشغول به فعالیت بوده است و کارنامه درخشانی داشته است.

وی بابیان اینکه نیازآذری از ابتدای تشکیل جهاد به لحاظ موقعیت با روستاییان و محرومان سروکارداشت لذا می بایست با تخصص های مختلف کار می کردند،گفت: حتی بدلیل آنکه در آن زمان روحانیونی برای تبلیغ به روستاها نمی فرستادند،پرسنل جهاد سازندگی به پرسش های شرعی آنها هم پاسخ می دادند.

 وی ادامه داد: حضور نیازآذری به مدت 14 سال در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو نشانگر تخصص وی در زمینه عمران و آبادانی است و می تواند برای مردم بابل مفید باشد.

 دانش جعفری با اشاره به اینکه کشور ما در حال حاضر با مسایل و مشکلاتی روبه رو است و باید نمایندگان با آنها آشنایی داشته باشند؛ اظهارداشت: نمایندگان مجلس باید با مردم در ارتباط باشند و درد آشنا به مشکلات مردم باشد و اگر با این درد مردم آشنایی نداشته باشد در مجلس تحرک برای پیگیری نخواهد داشت ولی اگر با مشکلات آب، برق، گاز و امثال آن آشنا باشد در برنظارت برقوانین مفید خواهد بود.

وی ضمن بیان این مطلب که باید نماینده برنقاط قوت و ضعف کشور آگاهی داشته باشد و در جهت رفع آن همت کند؛ افزود: توانایی های استان مازندران بالاست و شاید از این توان در حد ظرفیت که در استان وجود دارد استفاده نشده است .


  • استان بابل بزرگپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 13 اسفند 1390-0:0

    بابل بزرگ نماینده ایی بزرگ میخوهد . . نمایندگانی مانند ناصری _ نیاز آذری . . حامیان ناصری _ نیاز آذری کلانشهر استان

    • جمعه 12 اسفند 1390-0:0

      و البته نیاز

      • پنجشنبه 11 اسفند 1390-0:0

        رای ما ناصری ...!

        • پنجشنبه 11 اسفند 1390-0:0

          نیاز آذری نفر اول در اخذ رای شهرستان بابل با 55 الی 60هزار رای


          ©2013 APG.ir