تعداد بازدید: 2651

توصیه به دیگران 1

جمعه 26 اسفند 1390-16:52

نوروزِ لوکسِ مخرب

امام جمعه میاندرود گفت:لوكس گرايي در خريد وسايل خانه ، اسراف در غذا و خوراك و پوشاك،تخريب محيط زيست،بي حجابي و اختلاط زن و مرد از جمله كارهايي است كه بهانه عيد انجام مي شود/گاهي عيدي دادن هم به شكل افراطي انجام مي شود كه گاه موجب اختلال در روابط خانوادگي مي شود.


مازندنومه،محمداسماعيل بخشي سوركي:امام جمعه مياندرود با بيان اينكه در جهان امروز قدرت اقتصادي حرف اول را مي زند افزود: متاسفانه پاي كشور در بسياري از مسايل اقتصادي مي لنگد.

رسولی با بیان این که مبناي برنامه ريزي بودجه كشور بر اساس در آمد نفتي است كه نشان مي دهد ما نفت را هزينه مسائل جاري كشور مي كنيم،افزود: اين امر هدر رفت نفت است و در اين صورت قطعا پاي سياست و قدرت كشور نيز خواهد لنگيد چرا كه تمام بودجه و اعتبارات بر مبناي درآمد نفت بسته مي شود.

وي بستن بودجه كشور به اين شيوه را كار ناصحيحي دانست و افزود: بايد با حمايت و ارزش نهادن به توليد كنندگان و ارائه تسهيلات به آنها در آمد محصولات غيرنفتي را افزايش دهيم.

امام جمعه مياندرود با تبريك فرارسيدن سال نو و عيد نوروز ابراز داشت: با ورود اسلام به ايران بسياري از ارزش هاي ايراني و باستاني در كنار ارزش هاي ديني و الهي قرار گرفت.

 وي با بيان اينكه بايد كاري كنيم كه آنچه در عيد مي گذرد مطابق خواست خداوند باشد افزود:صله رحم، نظافت و بهداشت، خانه تكاني و آشتي كنان از موارد مورد تاييد و تاكيد اسلام است.

 رسولي با اشاره به انجام برخي كارهاي افراطي و اشرافي گري در عيد نوروز افزود: لوكس گرايي در خريد وسايل خانه ، اسراف در غذا و خوراك و پوشاك،تخريب محيط زيست،بي حجابي و اختلاط زن و مرد از جمله كارهايي است كه بهانه عيد انجام مي شود.

 وي با گناه خواندن اين قبيل كارها افزود: گاهي همين عيدي دادن هم به شكل افراطي انجام مي شود كه گاه موجب اختلال در روابط خانوادگي مي شود.

 رسولي اصل عيدي دادن به كوچكترها را كه باعث ايجاد خاطره اي زيبا در ذهن مي شود،بسيار پسنديده خواند و افزود: آنچه از نظر ما ناصواب است چشم و هم چشمي است كه باعث ايجاد نزاع و درگيري مي شود.



    ©2013 APG.ir