تعداد بازدید: 2842

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 29 اسفند 1390-0:21

نوروزنامه(1)

گفت و گوی ويژه نوروزي با مسئولان؛علی اکبر طاهایی:افتتاح 18 هزار و 500 واحد مسکن مهر با حضور رئیس جمهور از اتفاقات مهم در سال 90 بود/آیت الله نورالله طبرسی:مازندرانی ها سر سفره عید شیرینی سنتی قدیمی دارند.


مازندنومه:طبق سنوات گذشته بسته های ويژه نوروزي را آماده کرده ایم که در چند باکس تقدیم مخاطبان می شود.در این بسته ها به سراغ برخی مسئولان استان رفته ایم و سئوال هایی را از آن ها پرسیده ایم.پرسش های اصلی ما بدین قرارند:خاطره انگیزترین عید شما کدام عید بوده است؟ و مهم ترین رویداد سال 90 کدام رویداد بود؟در زیر استاندار مازندران و نماینده ولی فقیه در استان به این پرسش ها پاسخ داده اند.

*طاهایی:همه نوروزها با برکت است

 استاندار مازندران اظهار داشت: همه نوروزها در زندگی بندگان خدا با برکاتی همراه است.

 سید علی اکبر طاهایی با اشاره به این که به واسطه توفیق خدمت به مردم ، خاطره خوش ما از نوروز،همان خاطرات شیرین خدمت است،تصریح کرد:‌اگر در مسیر خدمت به مردم باشیم ، بهترین نوروز است.

طاهایی متذکر شد:‌از اتفاقات سال 90 کشت دوم 60 هزار هکتار برنج هم به صورت رتون و هم به صورت نشای مجدد بود که دستاوردی ارزشمند است.

 وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در سال 90 پرورش ماهی در قفس اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد:افتتاح 18 هزار و 500 واحد مسکن مهر با حضور رئیس جمهور از دیگر اتفاقات مهم در سال 90 است که مازندران یک الگو در زمینه مسکن مهر خودمالکی شد که این الگو به کل کشور تسری یافت.

*طبرسی:در سال 90 درجا نزدیم

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: هر روزی که معصیت نکنی ، آن روز عید است.

 آیت الله نورالله طبرسی با اشاره به اینکه این عید به جهت شادی، شادابی و صله رحم، خوب است ، بیان داشت:از برکات نوروز این است که قهرها تبدیل به آشتی می شود و همه در کنار هم قرار می گیرند.

 وی با بیان اینکه اقوامی در کشور داریم که رسوم خاص خود را برای نوروز دارند، تصریح کرد:مازندرانی ها سر سفره عید شیرینی سنتی قدیمی دارند و بعضی اقوام هم لباس متفاوتی دارند .

طبرسی با اشاره به اینکه در مبدا ایران قدیم ، بهار اول سال است چراکه همراه با سرسبزی و شادابی و زندگی دوباره طبیعت است ، متذکر شد:اجداد ما هم با تبعیت از بهار طبیعت، نوروز را بهار زندگی قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات داخلی و خارجی بسیاری به منفع ما بود، گفت:خاورمیانه با سقوط چهار دیکتاتور همراه بود و مردم در بیداری اسلامی با مقاومت ها توانستند خواسته های خود را پیاده کنند.

خطیب جمعه مردم ساری یادآور شد:‌در سال 90 پیشرفت های زیادی داشتیم و رو به جلو رفتیم و در این سال درجا نزدیم.



    ©2013 APG.ir