تعداد بازدید: 2523

توصیه به دیگران 3

پنجشنبه 3 فروردين 1391-14:55

نوروزنامه(8)

خبرهایی از ستاد تسهیلات سفر استان(پنجشنبه 3 فروردین 91)؛تا پایان دوم فروردین سه میلیون و 430 هزار و 722 نفر وارد مازندران شدند./تنها 300 تور به استان گزارش شده است که نشان می دهد که هنوز تا گردشگری حرفه ای فاصله داریم/ نصب چادر در پارک های جنگلی بیش از 54 درصد کاهش یافت/فرماندار شهرستان چالوس به صورت سرزده از محور کندوان بازدید کرد که در تاریخ انقلاب اسلامی بی سابقه بود.


مازندندنومه؛ستاد تسهیلات سفر استان مازندران،کلثوم فلاحی:

*معاون سیاسی،امنیتی استاندار مازندران:اقامت مسافران نوروزی 14درصد رشد داشت

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران از رشد بالغ بر 14 درصدی اقامت مسافران نوروزی در استان خبر داد.

 هادی ابراهیمی با حضور در ستاد تسهیلات سفر استان،اظهار داشت:توفیقات ویژه ای به خصوص در حوزه های علمی در سال 90 داشتیم.

 وی با تبریک حلول سال 91 به عموم ملت شریف کشور ،تصریح کرد:مولفه های حمایت از تولید ملی در ابتدا به اراده ملی بازمی گردد.

وی با بیان اینکه اراده ملی ،پشتوانه خوبی برای تولید ملی است ،یادآور شد:این ظرفیت و اراده در بین ملت و به ویژه جوانان کشور وجود دارد.

 نائب رئیس ستاد تسهیلات سفر مازندران ، با اشاره به اینکه عامل مقوم این کار،نیروی انسانی است ،خاطرنشان کرد:امروز بهترین و کارآمدترین نیروی انسانی را در مجموعه مازندران داریم.

 وی با بیان اینکه رشد علمی در استان بسیار قابل توجه است ،گفت:افزایش سطح تحصیلکردگان در بخش های مختلف می تواند به استراتژِ تولید ملی کمک کند و تولید بومی و محلی ما بدرخشد.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه نارسایی ها و کاستی ها در مسیر افزایش تولید ملی باید رفع شود،ادامه داد:فرمان رهبری حجت را بر همگان تمام کرده است.

 وی با بیان اینکه ما از سرمایه گذاری حمایت می کنیم که سرمایه اش در خدمت تولید ملی است ،متذکر شد:در بخش گردشگری هم باید با همین نگاه حرکت کنیم و ظرفیت ها و بسترها در این مسیر آماده است.

 ابراهیمی با اشاره به رشد بالغ بر 14 درصدی اقامت مسافران نوروزی در استان ، تصریح کرد:فضا و بستر در شهرستان ها مهیا است و موج نخست سفرهای نوروزی را خوب مدیریت کردیم.

 وی با بیان اینکه در برخی نقاط استان شنا دیده شده،یادآور شد:فرمانداران مانع شنا شوند.

 ابراهیمی خاطرنشان کرد:ستاد تسهیلات سفر امسال در مجموع نسبت به سال گذشته پویاتر و با نشاط تر است.

 ابراهیمی با بیان اینکه وزیر کشور و برخی مسئولان عالی رتبه کشوردر مازندران حضور دارند،اظهار داشت:استان زیر ذره بین است.

*مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری:بیش از سه میلیون نفر وارد مازندران شدند 

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران در ستاد تسهیلات سفر مازندران در جمع خبرنگاران،اظهار داشت :تا پایان روز نخست فروردین ماه 76 درصد گردشگران ورودی در مازندران اقامت کردند.

 این مسئول اضافه کرد: آمارهای دریافت شده نشان می دهد تاکنون 2 میلیون و 820 هزار و 860 نفر وارد مازندران شدند که از این میزان یک میلیون 845 هزار و 435 نفر اقامت داشتند.

وی ادامه داد: تعداد ورودی های شخصی با 2 میلیون و 204 هزار و 592 نفر بیشترین آمار و ورودی هوایی با 2 هزار و 38 کمترین آمار را به خودش اختصاص داده است.

 فرزانه خاطرنشان کرد:تجزیه و تحلیل آمارهای دبیرخانه ستاد دائمی سفر نشان می دهد که مازندران جایگاه خود را به عنوان گردشگرپذیر ترین استان در سطح کشور تثبیت کرده است.

 این مسئول یادآور شد: تاکنون از میزان ورودی ها به استان تنها 300 تور به استان گزارش شده است که نشان می دهد که هنوز تا گردشگری حرفه ای فاصله داریم .

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران بیان داشت:کاهش بیش از 54 درصدی نصب چادر در پارک های جنگلی و سایر نقاط استان حاکی از این است که گردشگران یکی از اماکن اقامتی استان را برای اقامت استفاده کرده و یا میهمان خانه های مازندرانی های مهمان نواز شدند.

 فرزانه خاطرنشان کرد:علی رغم گزینه های مختلف برای بازدید و جاذبه های بی شمار استان، از 28 اسفندماه سال گذشته تا اول فروردین ماه جهت ایجاد فضایی مفرح برای مسافران، 49 جنگ شادی،نمایش خیابانی،نوروز خوانی،کنسرت موسیقی در سراسر مازندران برگزار شده است که این تعداد در سال گذشته در همین زمان 33 برنامه فرهنگی گزارش شده است .

وی گفت: بازدید قریب به یک میلیون و 600 نفر گردشگر از مراکز فرهنگی،موزه های بناهای تاریخی و اماکن زیارتی و تفریحی استان نخستین روز از فروردین ماه گویای آشنایی مردم با جاذبه های تاریخی مازندران دارد.

فرزانه اظهار داشت:تا پایان دوم فروردین سه میلیون و 430 هزار و 722 نفر وارد مازندران شدند.

 وی ادامه داد: با توجه به شرابط نامساعد جوی و بسته بودن جاده هراز ،نسبت به سال گذشته ورود مسافر به استان رشد چشمگیری داشته است.

 فرزانه با اشاره به اینکه اقامت امسال مسافران در مازندران افزایش چشمگیر داشته ،گفت:2 میلیون و 472 هزار و 295 نفر در مازندران اقامت داشتند که رشد 14 درصدی را در اقامت مسافران در استان شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه 72 درصد مسافران ورودی به استان تا پایان دوم فروردین در مازندران اقامت داشتند،یادآور شد:با ایجاد زیرساخت های بهتر در سال 91 ،اقامت مسافران در استان برای سال های آینده رشد بیشتری به همراه خواهد داشت.

فرزانه با اشاره به اینکه در خصوص نوروزخوانی در پنج محور ورودی استان از دستگاه های متولی و مرتبط ،تقدیر می کنم،بیان داشت:در محور فیروزکوه شاهد ورود قطاری مسافران به استان هستیم.

وی با بیان اینکه رشد 17 درصدی را در واحدهای اقامتی امسال شاهد هستیم،گفت:در استان 700 هزار نفر شب اقامت داریم.

 مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش چهارهزار کلاس درس را در اختیار گردشگران قرار داده ،بیان داشت:نیروی انتظامی هم 13 هزار نیرو را برای استقبال از گردشگران آماده کرده است.

 وی با بیان اینکه غرفه های صنایع دستی در سطح استان کار خود را آغاز کرده اند،ادامه داد:فردا افتتاح نمایشگاه ملی صنایع دستی را در نوشهر خواهیم داشت.

 فرزانه با اشاره به اینکه 1750 ناظر بر کلیه صنوف نظارت دارند،گفت:اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری هم 30 گروه نظارتی دارد.

 وی با بیان اینکه 2 میلیون و 500 هزار نسخه بروشورهای کمیته های مختلف برای معرفی جاذبه های گردشگری چاپ شده ،تصریح کرد:در مجموع 60 هزار نفر در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

* مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:در فقر مفرط از منظر مراکز فرهنگی هستیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت:جشن بزرگ نوروز را همزمان با جشن جهانی نوروز در ساری برگزار می کنیم.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی در جلسه ای در ستاد تسهیلات دائمی سفر مازندران در اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران،اظهار داشت:در فقر مفرط از منظر مراکز فرهنگی هستیم.

 وی ادامه داد:استفاده از مدارس برای اسکان،خود بیانگر این ضعف است.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات سفر توانسته برنامه های خوبی داشته باشد،گفت:انتشار و توزیع چهار کتابچه از جمله خروجی های این کمیته است.

وی با بیان اینکه یکی از کتابچه ها در راستای دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص مسائل فرهنگی است،یادآور شد:یک کتابچه هم در خصوص بیانات رهبری و کتابچه ای هم با عنوان صبح روشن در رابطه های پیام های نوروزی مقام معظم رهبری از سال 69 تا سال 90 است.

 ابراهیمی خاطرنشان کرد:کتابچه چهارم هم با عنوان اذان بهاریه است.

 وی متذکر شد:کمیته فرهنگی برنامه های شاد و فرح بخشی در قالب نوروزخوانی و جنگ شادی برگزار می کند.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه سایتی هم طراحی کرده ایم که مسابقات کمیته فرهنگی در این سایت اعلام می شود،گفت:همراه با برنامه نوروز خوانی، کنسرت موسیقی و جشن بزرگ نوروز را در همراه با جشن جهانی نوروز برگزار خواهیم کرد.

*معاون گردشگری اداره کل میراث:ورود قریب به پنج میلیون گردشگر به مازندران

 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت:از بیست و پنجم اسفندماه تا دوم فروردین قریب به پنج میلیون مسافر وارد مازندران شده است.

 محمدنقی کلانتری در گفت و گو با خبرنگاران در ستاد دائمی تسهیلات سفر مازندران در اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران ،اظهار داشت:از بیست و پنجم اسفند تا دوم فروردین چهار میلیون و 517 هزار و 456 نفر مسافر وارد استان شدند.

 وی ادامه داد:از این تعداد، سه میلیون و 384 هزار و 675 نفر در استان اقامت کردند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه از 28 اسفند تا دوم فروردین کل ورودی مسافر به استان سه میلیون و 430 هزار و 772 نفر است،گفت: رشد 7/1 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم.

 کلانتری یادآور شد:در همین مدت 2 میلیون و 472 هزار و 295 نفر مسافر در استان مقیم شدند که از رشد 14 درصدی نسبت به مدت مشابه برخوردار است.

*بازدید سرزده فرماندار چالوس از جاده کندوان

شعبانعلی واحدی در ستاد تسهیلات سفر مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت:60 دستگاه اجرایی عضو ستاد تسهیلات سفر هستند.

 وی ادامه داد:فرمانداران،بخشداران،دهیاران و شهرداران و 9 کمیته در این ستاد فعالیت می کنند.

 واحدی با اشاره به اینکه از غرب تا شرق مازندران بازرسی انجام شده،تصریح کرد:زحمات اصحاب رسانه در پوشش اخبار ستاد تسهیلات سفر ستودنی است.

 وی با بیان اینکه در غرب مازندران در ورودی کار قشنگی انجام شده ،بیان داشت:فرماندار شهرستان چالوس به صورت سرزده از محور کندوان بازدید کرده که در تاریخ انقلاب اسلامی بی سابقه بوده و از فرمانده پلیس راه کندوان با هدیه ای تقدیر نموده است.

 واحدی با اشاره به اینکه کمیته فرهنگی با انتشار کتابچه هایی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری اقدام مناسبی انجام داده،اضافه کرد:مطالبات فرهنگی و سایر دغدغه های رهبری از سال 69 تا 90 در این کتابچه ها منتشر شده است.

وی گفت:تاکنون 18 مورد شکایت در استان گزارش شده که توسط کمیته بازرسی، مورد بررسی قرار گرفته است



    ©2013 APG.ir