تعداد بازدید: 2146

توصیه به دیگران 5

يکشنبه 6 فروردين 1391-17:58

نوروزنامه(11)

 خبرهایی از ستاد تسهیلات سفر استان،یک شنبه 6 فروردین 91)؛دیگر این گونه نیست که برای نجات افراد ،به آب بیفتند و دست کسی را بگیرند/1010 نفر در هشت سال غرق شده اند/ ورودی مسافران حدود 15 درصد افزایش داشته است/روزانه700 هزار کیلوگرم سی ان جی در مازندران مصرف می شود/‌تا روز پنج شنبه هوای مازندران ابری و همراه با بارندگی پراکنده است/تا روز سیزده فروردین فعلا هوا مساعد است.


مازندندنومه؛ستاد تسهیلات سفر استان مازندران،کلثوم فلاحی:

*نجات غریق در دنیا یک فدراسیون خانوادگی است

بهروز اسفندیاری صبح امروز با حضور در ستاد دائمی تسهیلات سفر مازندران در ساری در جمع خبرنگاران ،اظهار داشت:هر ساله در فصول سال از سواحل کشور به ویژه مازندران ،گیلان و گلستان بازدید می کنیم.

رئیس فدراسیون نجات غریق کشور با اشاره به اینکه سال ها است که این همکاری بین فدراسیون نجات غریق ، وزارت کشور ، سازمان گردشگری ، هلال احمر و کلیه ستادهایی که به نوعی در استان ها برای امور گردشگری فعالیت می کنند ،وجود دارد ،گفت:فدراسیون به عنوان نیروی کمک دهنده از نظر نجات غریق ،غواصی و نیروهای امداد و نجات با دستگاه های مختلف ساحل همکاری دارد.

 اسفندیاری با بیان اینکه شرح وظایف فدراسیون نجات غریق به ترتیب منجی غریق و نظارت فنی و کارشناسی بر اماکن شناوری است، ادامه داد:در هر یک استان های کشور و در هر مکانی که محل آبی وجود دارد فدراسیون نجات غریق نسبت به در اختیار گذاشتن نیروی متخصص اقدام می کند.

وی تصریح کرد:در چند سال اخیر ضمن اینکه در تابستان مسئولان و گروه های نجات غریق در دریا و اماکن آبی فعال هستند در زمان تعطیلات هم به نوعی با ستادهای مختلفی که پذیرای گردشگران هستند،همکاری لازم را دارند.

 اسفندیاری با بیان اینکه امروز به همراه نائب رئیس امور بانوان فدراسیون از ستادهایی که در سواحل مازندران تشکیل شده بازدید کردیم ،گفت:در طول سال در وزارت کشور با حضور قائم مقام وزارت کشور و کلیه سازمان هایی که به نوعی در سواحل مازندران گیلان دخیل هستند حدود 10 جلسه برگزار می کنیم.

وی با اشاره به تصویب تشکیل سازمان عمران و سواحل ، متذکر شد:ماموریت این سازمان ،ساماندهی سواحل از نظر فرهنگی،گردشگری ، امور امداد و نجات و سامان دادن به مسائل سواحل است.

اسفندیاری با بیان این که استاندار مازندران در زمان خدمت در استان گیلان خدمات ارزنده ای در راستای ساماندهی سواحل انجام داده ،تصریح کرد:در مازندران هم به همراه معاون سیاسی ، اقدامات مناسبی در سواحل انجام داده است.

 وی با اشاره به اینکه در سواحل از نظر نرم افزاری در شرایط خوبی به سر می بریم،یادآور شد: اما متاسفانه از نظر سخت افزاری شرایط مناسبی نداریم.

 اسفندیاری با بیان اینکه به دنبال ساماندهی مسائل بهداشتی و زیست محیطی در سواحل و رودخانه ها هستیم ،گفت:نجات و امداد باید با وسایل مدرن انجام شود.

 وی با اشاره به اینکه ما در سواحل به نتیجه نخواهیم رسید مگر اینکه امداد و نجات با وسایل به روز و سریع مانند جت اسکی انجام شود،تصریح کرد:دیگر این گونه نیست که برای نجات افراد ،به آب بیفتند و دست کسی را بگیرند.

رئیس فدراسیون نجات غریق کشور با بیان اینکه حقوق و مزایای نجات غریق باید به موقع پرداخت شود،گفت:وسایل امداد و نجات باید به اندازه کافی در اختیار منجیان غریق قرار گیرد.

 وی با اشاره به اینکه دریا و اماکن آبی در کشور مساله مهمی است،بیان داشت:به این موضوع به عنوان موضوع بالادستی نگاه کرد.

 اسفندیاری خاطرنشان کرد:گردشگری در این موضوع نیاز به تحول در نحوه نگرش به امداد و نجات در سواحل دارد چراکه وقتی گردشگر به ساحل می آید یک گردشگر است و به این سازمان ارتباط دارد.

 وی با اشاره به اینکه در دنیا در سواحل و اماکن آبی و استخرها در هر دقیقه یک نفر غرق می شود،گفت:طبیعی است که این غرقی ها را خواهیم داشت چراکه کنترل همه محل های شناوری سخت است و نیاز به وسایل متعددی دارد.

اسفندیاری تصریح کرد:مطبوعات ،رسانه ها ، آموزش ،هشدار و برنامه هایی باید اجرا شود که بتوانند فرهنگ استفاده از آب را به مردم آموزش دهند.

وی ادامه داد:‌اگر نمی گذاریم که مردم در خارج از اماکن نجات غریق از آب استفاده کنند پس باید محل های مناسبی به ویژه برای بانوان تهیه کنیم.

رئیس فدراسیون نجات غریق کشور با بیان اینکه باید ایستگاه های زیبا و قابل استفاده درست کنیم تا بانوان بتوانند به راحتی از آفتاب و آب استفاده کنند،اظهار داشت:از این طریق اتفاقی که از نظر پوکی استخوان در کشور برای بانوان در حال اتفاق است قابل جلوگیری می شود.

 رئیس توسعه نجات غریق خاورمیانه با اشاره به قهرمانی دختران در مسابقات آسیایی در چین و قهرمانی پسران در بخش استخر در آسیا،تصریح کرد:این قهرمانی باعث شد تا شش نفر از دختران و شش نفر از پسران در مسابقات جهانی که آبان ماه 91 در استرالیا برگزار می شود حضور یابند.

 وی با بیان اینکه فدراسیون نجات غریق در دنیا یک فدراسیون خانوادگی است ،گفت:این فدراسیون شرح وظایف متفاوتی دارد.

 اسفندیاری بااشاره به اینکه گردشگری باید افق دید خود را در خصوص مسائل دریا بالا ببرد و ایستگاه های نمونه شنا بسازد،ادامه داد:وزارت کشور و سازمان گردشگری باید در سواحل سرمایه گذاری کنند و این هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

وی تعداد نجات یافتگان در سواحل کل کشور در سال گذشته را 11 هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت:12 هزار نیروی نجات غریق در سواحل کشور مشغول به فعالیت هستند.

 اسفندیاری با اشاره به اینکه از ابتدای خرداد تا پایان شهریور سال گذشته 210 نفر در سواحل کشور غرق شدند،گفت:اغلب این اتفاق ها در خارج از محدوده منجیان غریق رخ داده است.

وی ادامه داد:آمار هشت ساله اخیر نشان می دهد 46 هزار و 500 نفر در سواحل استان های مازندران ،گلستان و گیلان نجات یافته و 1010 نفر در این هشت سال غرق شده اند.

* ورودی مسافران به استان حدود 15 درصد افزایش داشته است

نقی کلانتری در ستاد تسهیلات سفر مازندران در ساری در جمع خبرنگاران  اظهار داشت:در سال جاری ورودی مسافران به استان حدود 15 درصد افزایش داشته است.

 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: روز گذشته 985 هزار نفر وارد مازندران شدند که از این میزان بیش از 600 هزار نفر در استان اقامت کردند.

 کلانتری ادامه داد:علی رغم نامساعد بودن شرایط جوی ،ورود گردشگران به مازندران بیشتر از سال گذشته شده است.

 وی با بیان اینکه 91 درصد از مسافران با اتومبیل های شخصی،هشت درصد با ناوگان اتوبوسرانی و مابقی از طریق ریلی و هوایی به مازندران سفر کرده اند،یادآور شد:ظرفیت گنجایش مسافر در مازندران بیش از 700 هزار نفر است و سطح اشغال هتل ها اکنون بیش از 90 درصد است.

کلانتری با اشاره به اینکه نقطه قوت اقامتی ما ، ویلاها و اماکن استیجاری هستند،تصریح کرد:30 هزار ویلای شناسایی شده وجود دارد که 10 هزار واحد شناسنامه دار شده اند و 10 هزار واحد دیگر هم در آستانه شناسنامه دار شدن هستند و برای شناسنامه دار شدن 10 هزار واحد باقی مانده هم اقدام می کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از 65 درصد مسافران ورودی در استان اقامت داشتند،افزود:90 کیوسک اطلاع رسانی در استان داریم و از مسافران می خواهیم برای اجاره اماکن استیجاری به این مراکز مراجعه کرده و از راهنمایی افراد مستقر در این کیوسک ها استفاده کنند.

کلانتری با اشاره به اینکه منطقه نمونه گردشگری نمک آبرود روز گذشته پذیرای 281 هزار نفر از مسافران بود،خاطرنشان کرد:روز گذشته پارک جنگلی نور 83 هزار نفر و پارک جنگلی عباس آباد 85 هزار نفر را پذیرا بودند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان مازندران گفت: با ورود مسافران نوروزی روزانه700 هزار کیلوگرم سی ان جی در مازندران مصرف می شود.

محمد نقی کلانتری با بیان اینکه نسبت به مدت مشابه با رشد مصرف سوخت سی ان جی خودروها مواجه بودیم، اظهارداشت: روزانه 700 هزار کیلوگرم سی ان جی در استان مازندران مصرف می شود.

وی یادآور حدود افزایش مسافر را با رشد مصرف سوخت خودرو مرتبط دانست و خاطر نشان کرد: سوخت گازوئیل، بنزین و نفت گاز در استان مازندران پنج درصد افزایش داشت.

*بارانی و ابری

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت:‌تا روز پنج شنبه هوای مازندران ابری و بارندگی پراکنده است.

 مسیب رضایی در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار مازندنومه مستقر در ستاد تسهیلات سفر مازندران در ساری ، اظهار داشت:‌وضعیت جوی مازندران تا امشب به صورت بارندگی پراکنده در سراسر استان است.

 وی با اشاره به اینکه هوای مازندران از فردا صاف و آفتابی می شود،ادامه داد:از سه شنبه شب و بامدار روز چهارشنبه ،بارندگی پراکنده مجددا در استان آغاز می شود.

رضایی تصریح کرد:‌شرایط جوی مازندران تا روز پنجشنبه نیمه ابری است. وی یادآور شد:‌پس از آن تا روز سیزده فروردین طبق نقشه های موجود فعلا هوا مساعد است.



    ©2013 APG.ir