تعداد بازدید: 1866

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 8 فروردين 1391-21:54

نوروزنامه(13)

خبرهایی از ستاد تسهیلات سفر استان(سه شنبه 8 فروردین 91)-بهره نخست؛ 150 هزار تخت در مراکز اقامتی استان داریم/ با سفرکارت 50 درصد تخفیف در استفاده از اماکن اقامتی داریم/‌بعد از 15 فروردین گردشگری را فراموش نکنیم/ 34 میلیون لیتر بنزین در استان مصرف شد/مرزهای فرهنگی نوروز، 400 میلیون نفر را تحت پوشش قرار می دهد.


مازندنومه،ستاد تسهیلات سفر مازندران:

*در مازندران 260 روز از سال غیر پیک است

خسرو ایرانپور به خبرنگار ما گفت: مازندران 51 هتل، 36 متل، 47 هتل آپارتمان و 13 واحد مهمان پذیر دارد.

رئیس جامعه هتلداران مازندران و دبیر جامعه هتلداران کشور با بیان اینکه بالغ بر 150 هزار تخت در مراکز اقامتی استان داریم، تصریح کرد:نسبت به مدت مشابه سال قبل، 10 درصد افزایش ضریب اشغال سطح مراکز اقامتی را شاهد هستیم.

ایرانپور با اشاره به اینکه در مازندران 260 روز از سال غیر پیک است و فقط 105 روز پیک سفر در استان داریم،افزود:اگر به طور متوسط سطح اشغال مراکز اقامتی در استان 50 درصد باشد بسیاری از مشکلات و هزینه ها را پوشش می دهد.

وی ادامه داد:مشکل این است که افزایش تقاضا را فقط در زمان پیک، شاهد هستیم.

ایرانپور خاطرنشان کرد: ما حاضریم ایام پیک متوسطی از نظر حضور مسافران داشته باشیم اما درطول سال مسافر در منطقه باشد.

وی با بیان اینکه قرار بود اماکن استیجاری خصوصی در زمان افزایش تقاضا مورد استفاده قرار گیرند، بیان داشت:اما این مراکز در طول سال فعالیت می‌کنند و ساماندهی دشواری هم دارند.

رئیس جامعه هتلداران مازندران و دبیر جامعه هتلداران کشور با اشاره به اینکه 63 درصد از ساحل دریا در اختیار بخش دولتی است، گفت: قرار بود واحدهای دولتی برای بهره برداری به بخش خصوصی واگذار شود اما این کار صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه مسافر چادر و هتل از ابتدا مشخص است و افراد در میانه راه تصمیم نمی گیرند که از هتل استفاده کنند یا چادر، اظهار داشت: استفاده از چادر نیازمند امکاناتی است که مسافر باید از بدو حرکت از خانه تهیه کند و این گونه نیست که وسایل مورد نیاز در چادر را در شهر مقصد تهیه کند.

ایرانپور با اشاره به اینکه استفاده از هتل نیازمند تهیه این امکانات نیست، متذکر شد:ساماندهی باید صورت گیرد تا ویلاهای استیجاری دولتی و غیر دولتی در زمان غیر پیک، استفاده نشوند.

وی با بیان اینکه با سفرکارت در استان 50 درصد تخفیف در استفاده از اماکن اقامتی داریم، بیان داشت:تنها استانی هستیم که 30 درصد تخفیف را در ایم غیر پیک هم روی برد داریم.

رئیس جامعه هتلداران مازندران و دبیر جامعه هتلداران کشوربا اشاره به اینکه مازندران یکی از مهم‌ترین استان‌های بین راهی کشور است، ادامه داد:مسائل آب و هوایی و جاده ای تاثیر زیادی در جذب گردشگر دارد و اطلاع رسانی از تغییرات جوی، وضعیت جاده ها و ترافیک باید به صورت آنلاین و لحظه ای باشد.

وی با بیان اینکه 80 درصد از سفرها به مازندران باید به صورت دسته جمعی باشد، تصریح کرد:ناوگان دسته جمعی برای این کار آماده نکرده ایم و دولت باید در این خصوص، زمینه را آماده کند چراکه اگر اینگونه باشد برای ایام غیرپیک هم می توانیم گردشگر داشته باشیم.

ایرانپور گفت:مازندران استانی ملی است اما به آن بها داده نشده است.

وی با بیان این که دریای مازندران ملی است اما استانی بررسی می شود،تصریح کرد:‌سفر به شمال و مازندران در خون مردم است و به همین دلیل باید بودجه و امکانات بیشتری برای مازندران در نظر گرفته شود.

ایرانپور با بیان اینکه مازندران از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین استان ها در صنعت گردشگری در کشور است، افزود:دولت باید امکانات بیشتری برای مازندران اختصاص دهد تا بتوانیم از امکانات و طبیعت خدادادی استان ، استفاده کنیم.

* بعد از 15 فروردین گردشگری را فراموش نکنیم

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر مازندران گفت:‌بعد از 15 فروردین گردشگری را فراموش نکنیم.

سیف الله فرزانه در ستاد دائمی تسهیلات سفر در مازندران در حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهار داشت:مازندران پر جاذبه ترین استان کشور است.

وی با اشاره به اینکه از شرق تا غرب استان جاذبه های گردشگری فراوانی دارد، گفت:امسال تمرین و مقدمه ای برا حضور گردشگران خارجی در استان داریم.

فرزانه یادآور شد:‌اگر اتوبوس دریایی و چند طرح دریای مکانیزه نه طرح دریایی که با گونی طراحی شده، داشته باشیم قول می دهم به راحتی گردشگر خارجی وارد استان شود.

وی با بیان اینکه فاصله کم کوه و دریا در مازندران باعث شده که به راحتی می توانیم تله کابین در شرق و غرب استان داشته باشیم، تصریح کرد:محورهای تاریخی خوبی در استان داریم و در مسیر بلده خانه نیما و خانه استاد موسیقی ایران ، استاد بنان هم در این مسیر است که می تواند مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه بعد از 15 فروردین گردشگری را فراموش نکنیم، متذکر شد: قابلیت مازندران از نظر جاذبه های تفریحی و طبیعی از بسیاری کشورهای اروپایی بیشتر است.

* بالغ بر 34 میلیون لیتر بنزین معمولی در استان مصرف شده است

رئیس کمیته خدمات رسانی و امور رفاهی ستاد تسهیلات سفر در مازندران با بیان اینکه بالغ بر 34 میلیون لیتر بنزین معمولی در استان مصرف شده است، گفت: حدود چهار میلیون لیتر هم بنزین سوپر مصرف شده است.

علی اصغر حسینی در ستاد دائمی تسهیلات سفر در مازندران با اشاره به اینکه در کمترین روزهای تعطیل سال، شاهد حضور مسافران در استان هستیم، ادامه داد:‌با امکانات محدود، بیشترین خدمات را به گردشگران ارائه می کنیم.

حسینی با بیان اینکه تاکنون 110 هزار نفر به کمپ های هلال احمر مراجعه کرده اند، گفت:160 هزار بروشور هم توزیع شده است.

وی بیان داشت:‌11 میلیون و 653 هزار لیتر نفت گاز در استان به مصرف رسیده است.

حسینی با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل استان یک میلیون مسافر را در سطح استان جابه جا کرده است، ادامه داد: 827 نفر اکیپ در گردنه ها مستقر هستند و 1433 اکیپ هم در طول محورها حضور دارند.

وی با بیان اینکه هشت هزا رو 880 مورد بازرسی توسط سازمان صنعت، معدن وتجارت انجام شده، اظهار داشت:10 میلیون مسافر وارد استان شده اند که از این تعداد، شش میلیون نفر در استان اقامت داشتند.

حسینی با اشاره به اینکه برای بحث گردشگری باید بودجه فرا استانی درنظر گرفته شود، یادآور شد: انباشت زباله در ابتدای سال از جمله مشکلاتی است که داشتیم که به علت آماده نبودن بستر راه برای حمل زباله، به وجود آمده بود و خوشبختانه این مشکل رفع شد.

* 400 میلیون نفر تحت پوشش مرزهای فرهنگی نوروز هستند

مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: مرزهای فرهنگی نوروز، 400 میلیون نفر را در دنیا تحت پوشش قرار می دهد.

اسدالله محمدپور در ستاد دائمی تسهیلات سفر در مازندران اظهار داشت: ستاد تسهیلات سفر در استان به صورت اتاق عملیات، فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی نوروز، مرزهای فرهنگی نوروز را افزایش داده، گفت:پیام نوروز صلح و دوستی است.

محمدپور با اشاره به اینکه بسیاری از اعیاد و مناسبت ها در مقاطعی از زمان به وجود آمده و سپس به سرعت از بین رفته اند، تصریح کرد:نوروز، مناسبتی است که هزاران سال سابقه دارد و از بین نرفته است چراکه پیام اخلاقی و انسانی دارد که مورد پذیرش همه است.

وی با بیان اینکه اسلام هم نوروز را به عنوان یک واقعه انسانی که مرتبط با دستورهای دین است پذیرفت، یادآور شد:مرزهای فرهنگی نوروز، 400 میلیون نفر را در دنیا تحت پوشش قرار می دهد.

محمدپور که در سفر رئیس جمهور به تاجیکستان برای برگزاری جشن نوروز حضور داشت، ادامه داد: از وقتی که نوروز ثبت جهانی شد، برای کشورهای فارسی زبان مورد اهمیت بیشتری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پیام نوروز که همان پیام اسلام و انقلاب است در دنیا رشد کرده، افزود: اینها پیامی برای ایرانیان دارد که فرهنگ غنی ما در دنیا در حال توسعه است.

مدیرکل سابق گردشگری مازندران، خاطرنشان کرد: نوروزبانی فعالیت و خدمتی است که با سایر فعالیت ها در طول سال قابل مقایسه نیست.

* توسعه گردشگری دریایی با رشد 624 درصدی مواجه است

رئیس ستاد تسهیلات سفر کشور گفت:‌توسعه گردشگری دریایی در سواحل شمالی و جنوبی با رشد 624 درصدی مواجه است.

منوچهر جهانیان در ستاد تسهیلات سفر مازندران اظهار داشت: توسعه گردشگری دریایی در سواحل شمالی و جنوبی از رشد 624 درصدی برخوردار است.

وی افزود:‌این موضوع نویدبخش افزایش علاقه مندان به استفاده از گردشگری دریایی و ورزش های آبی است و این پتانسیل در مازندران وجود دارد.

جهانیان با بیان اینکه برای ورود گردشگران خارجی برنامه های خوبی داریم، ادامه داد: متن لایحه حذف روادید با برخی کشورها مورد توجه دولت است و امیدواریم طرح منطقه آزاد زیارت تصویب شود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال آمار و ارقام و برجسته کردن نام سازمان و دستگاه ها نیستیم، اضافه کرد: در ستاد تسهیلات سفر به دنبال رضایتمندی مردم هستیم.

جهانیان با بیان اینکه در دور نخست سفرهای نوروزی رشد 34 درصدی را در سفرها شاهد بودیم، گفت: در بحث اقامت هم 29 درصد رشد داشتیم.

وی با اشاره به اینکه بازدید از جاذبه های در کشور رشد 34 درصدی را شاهد هستیم، بیان داشت: مازندران در دور نخست سفرها جزء پنج استان برتر است و در دور دوم سفرها هم جزء سه استان کشور می‌شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان این که مازندران از مقاصد اصلی در دور دوم سفرها است،گفت: تا روز هفتم فروردین ، مازندران در میزان مسافران ورودی در رتبه سوم قرار گرفته است.

 جهانیان اظهار داشت:تا هفتم فروردین ماه، میزان مسافران ورودی به استان ها از رشد 6/41 درصدی برخوردار بوده است.

 وی ادامه داد: در مسافرت با اتومبیل شخصی رشد 8/9 درصدی، وسایل حمل و نقل عمومی رشد 2/48 درصدی ، مسافرت هوایی از رشد 8/14 درصدی و مسافرت دریایی هم از رشد 624 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار هستیم.

رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفر کشور تصریح کرد:‌در سفرهای ریلی کاهش 6/8 درصدی را نسبت به مدت مشابه شاهد هستیم.

 وی با بیان اینکه در استفاده از مراکز اقامتی از رشد 30 درصدی برخوردار هستیم، گفت: اقامت در هتل‌ها رشد 2/17 درصد، هتل آپارتمان‌ها 6/25 درصد، مدارس 9/7 درصد، کمپ‌های موقت 2/60 درصد و در استفاده از چادرهای مسافرتی رشد 6/54 درصدی دیده شده است.

 جهانیان با اشاره به اینکه در بازدید از جاذبه ها و شاخص‌های گردشگری از رشد 5/45 درصدی برخورداریم، خاطرنشان کرد: استان های قم، اصفهان، مازندران، فارس و هرمزگان تا روز هفتم فروردین بیشترین حجم ورودی مسافران را داشتند.

 وی متذکر شد:‌در 11 ماهه سال گذشته سه میلیون و 120 هزار و 300 نفر گردشگر خارجی وارد کشور شدند.

جهانیان در رابطه با نحوه ارزیابی خدمات رفاهی و اقامتی در استان‌ها، بیان داشت: فرم‌های نظرسنجی تهیه شده و بازرسانی هم به صورت نامحسوس به استان‌ها اعزام کردیم تا مؤلفه های نظارتی را در خصوص نحوه خدمات‌رسانی بررسی کنند.



    ©2013 APG.ir