تعداد بازدید: 2217

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 9 فروردين 1391-16:2

ونوشه در نوشهر/جلالی:برای شاد بودن به دولت نیاز نداریم

فرهود جلالی کندلوسی-مسئول مؤسسه پارپیرار- گفت: جشنواره آیینی ونوشه ، 11 فروردین ماه در نوشهر برگزار می‌شود/کودکان بزرگ‌ترین نقاشی نوروزی جهان را نقاشی می‌کنند/ برای شادی نیاز به برنامه سنگین و حضور دولت نیست/در حاشیه این جشنواره بازار و نمایشگاه صنایع دستی و محصولات محلی ایجاد می‌شود/عروسی های امروز برهنگی است و شادی مصنوعی دارد.


مازندنومه: مسئول مؤسسه فرهنگی،هنری پارپیرار از برگزاری جشنواره آیینی ونوشه در یازدهم فروردین در روستای کوشک‌ سرای نوشهر خبر داد.

فرهود جلالی در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ما با بیان اینکه کودکان روستا در این روز بزرگ‌ترین نقاشی نوروزی جهان را نقاشی می‌کنند، ادامه داد:‌ برنامه نوروزخوانی، اجرای عروسی محلی به همراه کارناوال مراسم عروسی به سنت گذشته، کشتی و بازی محلی، اجرای موسیقی محلی و شعرخوانی از برنامه‌هایی است که در این روز انجام می‌شود.

جلالی با اشاره به اینکه همراه با کارناوال شادی، زنان روستا به تهیه آش و پفک برنجی(بئو دونه) اقدام می‌کنند، گفت:در حاشیه این جشنواره بازار و نمایشگاه صنایع دستی و محصولات محلی ایجاد می‌شود.

 وی با بیان اینکه این جشنواره، برنامه ای آیینی است که شادی را از رفتارهای گذشتگان الهام می‌گیریم، بیان داشت:می‌خواهیم یکبار دیگر جشن و شادمانی ساده گذشته را بازسازی کنیم.

جلالی با اشاره به اینکه نسل جوان و مردم باید بدانند به همین آسانی می‌توان شاد بود، تصریح کرد: برای شادی نیاز به برنامه سنگین و حضور دولت نیست، شادی را با کنار هم بودن می‌توان خلق کرد.

 وی با بیان اینکه عروسی های امروز برهنگی است و شادی مصنوعی دارد، ادامه داد:عروسی های امروز موسیقی مناسبی نداشته و هیجان ناشی از آن موسیقی با طبیعت انسان سازگار نیست.

مسئول مؤسسه فرهنگی پارپیرار، یادآور شد:‌می‌توان عروسی ساده گذشته را با زبان مدرن برگزار کرد.


  • جمعه 3 خرداد 1392-0:0

    آقای جلالی خسته نباشید و دست مریزاد.

    • دوشنبه 14 فروردين 1391-0:0

      متاسفانه نه تنها کمکش نمی کنند بلکه بعضی اوقات سنگ هم جلوی پایش می اندازند.

      • مدیران آتیپاسخ به این دیدگاه 1 0
        جمعه 11 فروردين 1391-0:0

        خدا رو شکر که تو این مملکت یکی پیدا شد و نگفت که مقصر همه ی اتفاقات دولته و بالعکس گفت که خودمون دست بکار میشیم و شادی رو رونق میدیم.
        از این افراد باید حمایت کرد تا افکارشون همه گیر بشه


        ©2013 APG.ir