تعداد بازدید: 6767

توصیه به دیگران 1

جمعه 11 فروردين 1391-16:22

شونیشت(1)

گزارش+عکس های جشن "شونیشت"،ساری،10 فروردین 91


مازندنومه:مدتی است که انجمن فرهنگی "شونیشت"به همت تعدادی از هنرمندان و علاقه مندان فرهنگ مازندرانی تاسیس شده است.

این انجمن غیردولتی تلاش دارد شب نشینی هایی فرهنگی و هنری را به بهانه جشن های ملی و بومی،هربار در منزل یکی از اعضا برگزار کند که در این شب نشینی ها هنرمندان موسیقی و شاعران برجسته استان به هنرنمایی می پردازند.

به مناسبت عید نوروز،این بار جشن شونیشت بزرگ تر از همیشه،شامگاه پنج شنبه 10 فروردین 91 با حضور هنرمندان و خانواده های آنان در سالن مرکز تربیت معلم دکتر شریعتی ساری برگزار شد.

به گزارش مازندنومه،در این مراسم هنرمندان و شاعرانی چون:کیوس گوران،رجب رمضانی،محمدعلی کاظمی سنگدهی،اکبر رستگار،محمود بتیار،پرویز عبداللهی،گلدسته زارع،ابوالحسن خوشرو،علی حسن نژاد،فریده یوسفی،توران آرام،دکتر ایوب برزگرنژاد،دکتر علی رمضانی،محمد غلامی،،مسلم فهیمی،شعبان نادری،جمشید نیکوزاد،احمد باوند، احمد طاهرپور و...همراه خانواده های خود حضور داشتند.

 محمد آقامیری-عضو شورای شهر ساری-تنها مسئول حاضر در مراسم بود.

بر اساس این گزارش،پذیرایی از حاضران با آش دوغ و نان محلی صورت گرفت و چند گروه موسیقی از جمله:گروه دسرکوتن و قرنه پرویز عبداللهی،دوتار و آواز اکبر رستگار و گروه ابوالحسن خوشرو برنامه اجرا کردند و شاعرانی چون شعبان نادری،کیوس گوران،توران آرام و ایوب برزگر نژاد شعر مازندرانی خواندند.

در حاشیه این برنامه شاد،نمایشگاه کتاب انتشارات شلفین و نیز نمایشگاه آلبوم های موسیقی مازندرانی انتشارات مهرآوا برپا شد.

در بخشی ازبرنامه نیز حاضران به "مرغنه جنگی"-رسم قدیمی نوروزی مازندران- پرداختند و در نهایت یک نفر به عنوان برنده این بازی انتخاب شد.

  

نمایشگاه کتاب و موسیقی

پرویز عبداللهی(قرنه)  و همسرش گلدسته زارع(دسرکوتن)

 ایوب برزگرنژاد،پزشک برجسته بهشهری و شاعر محلی سرا

استاد کیوس گوران(راست)و استاد احمدطاهرپور(چپ)

یکی از اعضای گروه آیینی زندگی سوادکوه در حال دوران(درون)

توزیع تخم مرغ محلی رنگ کرده برای مراسم مرغنه جنگی


  • پنجشنبه 7 مرداد 1395-14:36

    باسلام وعرض احترام /جناب آقاي نادري وسركار خانم آرام باتجربه حضرتعالي داريد خواهشمنداست شعري درمورد اكبر مختاري بايع كلايي معروف به اكبر خنجري كه با ساز محلي باصداي جناب خشرو خوانده شود اكبر حنجري يكي از ياران هژبر بود كه بعداز دستگيري هژبر به زندان قجر فرستاده واعدام شد اويكي ازپهلوانان زمان خود بود كه بايع كلا سوادكوه در زمان خود نظير نداشت باتشكر /مختار از تهران


    ©2013 APG.ir