تعداد بازدید: 1899

توصیه به دیگران 2

جمعه 11 فروردين 1391-23:23

به خاطر چن تا قطره بارون ناقابل!

به بهانه کنسل شدن جشن نوروزی در ساری؛خوبه ما بارون های سیل آسای موسمی نداریم وگرنه زندگی کلا تعطیل می شد. خیر سرمون می خواستیم بریم به جشن بزرگ نوروز ، هم یه تفریحی کرده باشیم و هم یه خبر فرهنگی رو منعکس کنیم ولی افسوس که این دو تا قطره بارون کار دستمون داد .


مازندنومه،یادداشت مهمان:همیشه از اینکه برنامه ریزی ها در استان ما در برپایی جشن ها و مناسبت های اجتماعی ، اون قدر ضعیفه که با یه نسیم و یا چند قطره بارون به هم می ریزه به شدت ناراحت می شم.

 البته این تنها مشکل مازندران نیست و تقریبا داره به یک فرهنگ تبدیل می شه .حتما" خاطرتون هست که به خاطر بی برنامگی مسئولان شهرداری تهران در سال 1387سر ساندویچی که قرار بود تو لیست رکوردهای گینس ثبت بشه چی اومد!

 از یه طرف رسانه ها اعلام کرده بودن: طولانی ترین ساندویچ دنیا به طول 1500 متر صبح جمعه (26/7/87) در پارک ملت تهران آماده ثبت در کتاب رکوردهای گینسه و از طرف دیگه تیتر رویترز که گفته بود :" ایرانی ها تمام شواهد را خوردند" ؛ بدجور روی روان آدم راه می رفت.

 دلم بیشتر از این می سوزه که همه دارن به این وضع عادت می کنن و انگار نه انگار که اتفاق خاصی افتاده .

بعضی وقتا این مسئله اون قدر عادی تلقی می شه که مسئولان به خودشون زحمت نمیدن تا کنسل شدن برنامه رو به اطلاع عموم برسونن.

 من نمی رم سراغ کشورهای پیشرفته پر بارون مثل انگلستان، اسکاتلند ، چین ، ژاپن و کره ولی بابا یکی بهم بگه چرا این برنامه ها تو کشورهای تایلند ، هند و حتی کشورهایی مثل ویتنام و کامبوج که به مراتب از ما عقب مونده تر هستن پیش نمیاد؟!

حالا خوبه ما بارون های سیل آسای موسمی نداریم وگرنه زندگی کلا تعطیل می شد. خیر سرمون می خواستیم بریم به جشن بزرگ نوروز ، هم یه تفریحی کرده باشیم و هم یه خبر فرهنگی رو منعکس کنیم ولی افسوس که این دو تا قطره بارون کار دستمون داد .

ظاهرا گروه برگزار کننده که از طرف استانداری مازندران ، فرمانداری ساری ، میراث فرهنگی و شهرداری مرکز استان حمایت می شد وقتی می بینه یه نمه بارون بارید ؛ اقدام به ترک محل می کنه و برپایی جشن رو به زمانی دیگه موکول . حالا اون زمان کی هست ؟ الله اعلم .

برنامه بر اساس تبلیغات انجام شده از رسانه های جمعی ، قرار بود راس ساعت سه بعد از ظهر برگزار بشه ولی نمی دونم با وجود به هم خوردن جشن ، اون هم به خاطر چن تا قطره بارون ؛ چرا راس ساعت سه و نیم ، کارگر ها مشغول نصب داربست بودن؟

 جالب اینه که اون ها هم می دونستن برنامه جشن بزرگ نوروز با همکاری استانداری ، میراث فرهنگی مازندران و شهرداری و فرمانداری ساری ، کنسل شده.

اصلا می خوام بدونم ، حالا که این همه اصرار به نصب داربست هست ؛ چرا این رو از صبح نصب نکردن که چن تا قطره بارون ناقابل جشن به این بزرگی رو بهم نریزه؟

ساری علاوه بر این که یه شهر ساحلی و توریستی محسوب میشه به خاطر قرار گرفتن در مسیر خراسان ، حتی اگر مسافر های زیادی رو در خود جای نده از خود عبور می ده و این جور اتفاق ها نه برای شهرمون خوبه و نه برای خیل عظیم زائران رضوی که از شهر ما عبور می کنن.

 نشه مثل سال 87 که به خاطر کوتاهی مسئولین شهرداری تهران فقط یه آبرو ریزی بین المللی گیرمون اومد.

تیتر نشریات کشور کجا و خبر های رویترز "کجا: در حالی که سه نماینده «گینس» برای اندازه گیری ساندویچ آماده می شدند ناگهان برخی از شرکت کنندگان هجوم بردند و ساندویچ 1500 متری را در عرض چند دقیقه خوردند "!

راستی هواشناسی چند روزی هست که اعلام کرده جمعه بارونیه!خبر نداشتید؟

ایمیل نویسنده:(reporter_pershen@yahoo.com)



    ©2013 APG.ir