تعداد بازدید: 2983

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 20 فروردين 1391-13:10

بهانه ای برای فرار

در انتقاد از حضور نیافتن رییس جمهوری در نخستین جلسه مجمع تشخیص؛اگر چنين حكمي ازسوي رهبر جمهوري اسلامي ايران براي هرشخص مخالف رئيس جمهوری صادر مي شد و آن شخص حكم رهبري را اجرا نمي كرد و پشت گوش مي انداخت،مطمئنا ازسوي آناني كه سنگ طرفداري از رئيس جمهوری را به سينه مي زنند،در مظان بدترين تهمت ها قرارمي گرفت.


مازندنومه،دکتر سیف الرضا شهابی:اولين جلسه دوره جديد مجمع تشخيص مصلحت نظام با تركيب جديد كه در اسفند1390 با حكم رهبرجمهوري اسلامي ايران برگزيده شدند،روزشنبه نوزدهم فروردین ماه 91 به رياست آقاي هاشمي رفسنجاني تشكيل شد و تقريبا همه اعضا شركت داشتند؛به استثناي رئيس جمهوری كه مطابق حكم رهبر يكي ازاعضاي اين مجمع است.


رئيس جمهوری همچون دوسال گذشته غيبت داشت و صندلي او خالي بود،درصورتي كه تصور عمومي بر اين بودكه با توجه به حكم جديد آيت الله خامنه اي،آقاي احمدي نژاد كه خود را تابع محض و مطلق رهبر معرفي مي كند در اين جلسه كه جلسه افتتاحيه بود،شركت مي كرد و فصلي نو را به بهانه حكم جديد رهبري مي گشود و گذشته را به تاق نسيان مي سپرد.

اگرچه رئيس جمهوری در اين روز در مشهد مقدس بود وليكن شواهد دلالت برآن دارد كه سفر ریيس جمهوری به مشهد دراين روز يك بهانه براي فرار از جلسه مجمع بود،زيرا :

اولا:ازقبل و در تقويم جلسات مجمع مشخص بود كه جلسه مجمع دراين روز است .

ثانيا:سفراحمدي نژاد به مشهددراين روز جزء واجبات نبود كه اگر انجام نمي گرفت ، خللي در وضعيت مملكت رخ مي داد.او به راحتي مي توانست اين سفر را جلوتر يا عقب تر بيندازد.

اگرچه شركت یا عدم شرکت ايشان درجلسات مجمع براي مردم ايران تفاوتي نمي كند،همان طوركه حضور رئيس جمهوری در جلسات و تصميم گيري هاي مجمع براي رئيس مجمع هم تفاوتي ندارد و با توجه به روحيه حاكم بر آقاي احمدي نژاد،رئيس مجمع ترجيح مي دهد ايشان كمتر در جلسات مجمع شركت نمايد ، اما ازنظر احترام به حكمي كه بالاترين مرجع قانوني كشور براي ايشان صادرشد لازم بود حداقل در اولين جلسه در سال نو و با تركيب جديد شركت مي نمود.

اگر چنين حكمي ازسوي رهبر جمهوري اسلامي ايران براي هرشخص مخالف رئيس جمهوری صادر مي شد و آن شخص حكم رهبري را اجرا نمي كرد و پشت گوش مي انداخت ، مطمئنا ازسوي آناني كه سنگ طرفداري از رئيس جمهوری را به سينه مي زنند،در مظان بدترين تهمت ها قرارمي گرفت ، حال بايد ديد اين مدعيان چه عكس العملي در این زمینه بروز خواهند داد؟

سکوت یا انتقاد این ها ازحافظه تاريخي مردم پاك نخواهد شد.


  • جمعه 25 فروردين 1391-0:0

    متاسفیم شاید مردم را به حساب نمی آورند

    • پنجشنبه 24 فروردين 1391-0:0

      حقوق گرفتین ؟

      • مـــعجزه خامــوشپاسخ به این دیدگاه 0 0
        چهارشنبه 23 فروردين 1391-0:0

        سلام
        يه سوالي از علاقه مندان و سينه چاكان دكتر احمدي نژاد دارم!
        " براي غيبت يازده روزه ي جناب دكتر بعد از حكم حكومتي مقام معظم رهبري چه جوابي دارند؟ ! ! ! ! ! "
        در ثاني:
        از جناب دكتر شهابي بابت مطالب فوق صميمانه ممنون و سپاسگزارم.
        (ياعلي)

        • چهارشنبه 23 فروردين 1391-0:0

          تعجب دراین است انانی که به دکترشهابی می گویندچرااینطورنوشتی یک کلمه راجع به بی احترامی اقای احمدی نژادبه حکم رهبری چیزی نمی نویسند

          • پاسخ به ميهن دوست عزيزپاسخ به این دیدگاه 0 0
            چهارشنبه 23 فروردين 1391-0:0

            عزيز دلم. من به كسي عشق كوركورانه ندارم. به خانواده ي عزيزم و ايران عزيزم البته عشق مي ورزم. به تريش قبايم هم بر نخورد. خدا نياورد روزي را كه آنقدر حقير شوم كه به مخالف سليقه و عقيده ام فحش بدهم/ يادت باشد عزيز كه به من تهمت زدي/ من فقط يه جمله گفتم و باز تكرار مي كنم وقتي كسي را قبول نداريم از كسي انتقاد داريم مي توانيم با مهرباني و ادب و متانت نقد خود را ارائه دهيم. فلاني ادب را رعايت نمي كند؟ خوب كار خوبي نمي كند. شما رعايت كن. شما مهربان باش. دعا كن مرا عزيز

            • میهن دوستپاسخ به این دیدگاه 0 0
              سه شنبه 22 فروردين 1391-0:0

              عشق کورکورانه به دولت باعث شده یکی از مخاطبان نقد محترمانه دکتر رو برنتابه.برادر جان چه جوری و با چه زبانی باید گفت احمدی نژاد داره خطا میکنه که جلسه مصلحت نظام نمیره؟شما مودبانه ترش رو بگو!از این مودبانه من ندیده بودم.بعضیها چه زود به تریش قباشون ور می خوره!البته این آقایان به وقتش صدتا فحش ناموسی را هم به مخالفان شون می دهند وانرا اوج ادب می دانند!!!همین احمدی نژاد شما مگر نبود که در جمع عمومی گفت ممه رو لولو خورد یا مگر نگفت که ما می دانیم که کجاش سوخته؟این ادبه؟این جملات در کدام فرهنگ ادبه؟یا در قضیه سئوال نماینده ها در مجلس با چه ادبیاتی صحبت کرد؟ادب اینهاست؟همین دیروز لاریجانی از ادبیات رییس جمهوری انتقاد کرد و گفت می شود از کلمات بهتر استفاده کرد.ممنون از دکتر شهابی از نقد زیبایشان

              • جواب به جواب دهنده به رضاپاسخ به این دیدگاه 0 0
                سه شنبه 22 فروردين 1391-0:0

                البته كه دكتر در كمال ادب و احترام ننوشت و هم خود دكتر و هم شما مي دانيد كه اين گونه نيست. اما اينكه ما به كسي انتقاد داريم به خصوص به او انتقاد داريم كه به قول شما شخص مودبي نيست اول از همه و پيشتر و بيشتر از همه خودمان بايد ادب را رعايت كنيم. انتظار زيادي ست كه از يك فرهيخته بخواهيم الگوي مهرباني و متانت باشد؟

                • سه شنبه 22 فروردين 1391-0:0

                  دكترشهابي كه دركمال ادب واحترام نوشت آقاي رئيس جمهوركه براي حكم رهبري احترام نمي گذاردشخص مودبي است؟

                  • دوشنبه 21 فروردين 1391-0:0

                    وقتي يك دكتر يك فرهيخته در خصوص مسايل كشور اين گونه خارج از دايره متانت و ادب سخن مي گويد عجيب نيست كه جوان ها و نوجوان ها هم در ورزشگاه آزادي داوري بيچاره را به فحش بگيرند. كاش با وجود همه ي اختلاف سليقه ها و عقيده ها به هم احترام مي گذاشتيم. همين. احترام و مهرباني. دكتر عزيز شما الگوي نوجوان ها هستيد به ايشان مهرباني و ادب و تواضع بياموزيد. حتا در برابر آنكه اصلا و ابدا قبولش نداريد.

                    • دوشنبه 21 فروردين 1391-0:0

                      دکتر جون قربونت برم مارو گرفتی ها!
                      مازندرانیا امثله زیبا بسیار دارن مثلا وقتی گیج میشن و سر از کارا در نمیارن میگن( اخه نفهسمی که گو کله کین پیش دره؟) اما فدات شم حالا حتی همون مشتی ببو هم میدونه گو کله پیش کیه .تعجب کردم تو دیگه چرا برات سوال شد که چرا محمود خان دستور رهبر رو اجرا نکرد؟بابا بزار دهنم بسته باشه......


                      ©2013 APG.ir