تعداد بازدید: 3238

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 28 فروردين 1391-7:16

اردی بهشت فیلم و صنعت

دومین جشنواره فیلم‌های صنعتی از 25 تا 28 اردیبهشت سال جاری در سه شهر مازندران برگزار می‌شود/دبیر جشنواره گفت:با برنامه ریزی انجام شده حدود 60 عنوان فیلم صنعتی در سه شهر ساری ،آمل و نوشهر به نمایش در خواهد آمد.(گزارش+گزارش تصویری)


مازندنومه،خبر ارسالی روابط عمومی جشنواره:دبیر جشنواره ملی فیلم‌های صنعتی در مازندران از راه‌اندازی مرکز مستندسازی فیلم‌های صنعتی در استان با همکاری استانداری مازندران و اتاق بازرگانی خبر داد.

مهدی قربان پور با اعلام اینکه جشنواره ملی فیلم‌های صنعتی با ابتکار جهاد دانشگاهی دانشگاه شریف در سال 1389 فعالیت خود را آغاز نموده،خاطر نشان کرد: این جشنواره با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی به مرحله‌ای از توسعه و بالندگی رسیده است که می تواند تحول بنیادین برای بخش صنعت ایجاد کند. 

 وی هدف از برگزاری این  جشنواره  را معرفي توانمندی های کشور در بخش صنایع، معادن و بازرگاني،ارتقای سطح ارتباط بین فعالان حوزه هنر (فيلم و سينما) و مديران و صاحبان صنايع و معادن کشور،كمك به ارتقای سطح كيفي تولیدات فیلم صنعتی در كشور،کمک به فرهنگ مستندسازی در کشور و ايجاد بانك اطلاعاتی فيلم ها و آثار سينماي صنعتي در کشور،ایجاد شرایط مساعد جهت توسعه همكاري بين صنايع كشور و تبادل تجارب موجود در زمینه تولید فیلم های صنعتی،زمينه سازي و كمك به انتشار و پخش فيلم ها و آثار سينماي صنعتي در شبکه های تلویزیونی داخلي و خارجي،قدردانی از افراد، سازمان ها و صنایع فعال و موفق در زمینه تولید فیلم ها و آثار سينمايي صنعتی،ایجاد زمینه و بسترهای مشارکت در تولید آثار مناسب و فاخر بین صنایع کشور و فيلمسازان برشمرد.

 

دبیر جشنوراه ملی فیلم‌های صنعتی در مازندران با اشاره به اینکه سینما در بلند مدت می‌تواند در روند ارائه محصولات صنعتی جهت‌ دهی مناسبی داشته باشد از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست تا امکان تعامل بین صنعت و سینما را بیش از پیش فراهم نمایند.

وی همچنین به همکاری استانداری مازندران به ویژه استاندار، رئیس اتاق صنعت و معدن مازندران، مدیرعامل ایران خودرو مازندران،مدیریت منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد  وشرکت شهرک‌های صنعتی استان اشاره و از آنان قدردانی کرد .


قربانپور با بیان اینکه دومین جشنواره فیلم‌های صنعتی از  25 تا 28 اردیبهشت سال جاری در سه شهر مازندران برگزار می‌شود، تصریح کرد:با برنامه ریزی انجام شده  حدود 60 عنوان فیلم صنعتی در سه شهر ساری ،آمل و نوشهر به نمایش در خواهد آمد.


این فعال فرهنگی و هنری کشور از نمایش 5 عنوان فیلم بلند سینمایی  با محوریت صنعت در این جشنواره خبر داد و بیان داشت:دربخش جنبی جشنواره 10 عنوان فیلم مستند صنعتی با عنوان ره آورد صنایع استان مازندران به نمایش در خواهد آمد که به 3 فیلم برتر تندس و لوح افتخار جشنواره اهدا خواهد شد .

 

وی گفت: این جشنواره شامل مستند کوتاه، مستند بلند، تیزرهای تولیدی، نماهنگ، پویانمایی وبخش ره آورد صنایع مازندران است. 


وی از راه‌اندازی نخستین  ورک شاپ عکس صنعتی با حضور فرهود حقی رئیس انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی کشور در مازندران خبر داد و اضافه کرد: در کنار برپایی این کارگاه تخصصی  نخستین تور تخصصی عکاسی  صنعتی در چند نقطه استراتژیک صنعتی استان برگزار خواهد شد.


وی در همین باره ادامه داد: استادان و هنرجویان عکاسی صنعتی استان در چند روزآینده از فضاهای تولیدی ایران خودرو ،‌کارخانه ایمن تک طبرستان و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد عکاسی خواهند کرد.

وی با اعلام اینکه 50 عنوان عکس از عکس های تولید شده از این تورها  در کنار برگزاری جشنواره و در بخش جنبی به نمایش در خواهد آمد .

وی اظهار داشت :برای تعامل بیشتر هنرمندان و صنعتگران از چندین چهره شاخص سینمایی کشور دعوت بعمل آمده وهنرمندان سینما قرار است از خطوط تولید  کارخانه های صنعتی مازندران بازدید نمایند  همچنین چند تن از گویندگان برجسته فیلم های صنعتی در جشنواره حضور خواهند داشت و ورک شاپ های تخصصی با موضوعات مختلف برگزار خواهد شد.


قریان پور گفت :تلاش داریم در آینده ای  نزدیک مرکز مستندسازی فیلم‌های صنعتی را  در استان مازندران راه‌اندازی کنیم که امیدواریم شرایط برای این حرکت مهم  توسط استانداری مازندران و مراکز صنعتی فراهم شود.


 رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی و صنایع و معادن مازندران نیز در این نشست با تقدیر از عوامل برگزاری این جشنواره  درمازندران  و همراهی رسانه‌ها گفت: با توجه به رهنمود رهبری در سال تولید ملی با تمام توان از این جشنواره حمایت می‌کنیم.

غلامرضا عشریه با تأکید‌ بر اینکه فیلم‌های حوزه صنعتی در نگاه واقعی خود ارائه نشده ابراز امیدواری کرد این جشنواره بتواند جلوه‌های خوبی از صنعت و تولید را در مازندران به نمایش بگذارد.



    ©2013 APG.ir