تعداد بازدید: 3058

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 30 فروردين 1391-0:3

وفایی نژاد:دوستان به چالش های پیش رو پاسخ دهند

مدیرعامل شهرک های صنعتی مازندران گفت:توسعه ارائه خدمات پس از فروش،مهم ترين عامل جذب مصرف كننده است/ پيوند صنعت و دانشگاه تاثير بسزايي بر كيفيت كالاها خواهد داشت/شرايط زيست محيطي يكي از بزرگترين عوامل چالشي در حوزه توسعه شهرك هاي صنعتي است.(بسته ويژه سال تولید ملی-3)


مازندنومه،محمداسماعیل بخشی سورکی:مديرعامل شهرك هاي صنعتي مازندران با بيان اينكه كار ما در بخش شهرك هاي صنعتي ايجاد فرصت و زمينه سرمايه گذاري براي توليد كنندگان و صنعتگران است ، افزود: در زمينه چالش هاي پيش رو،دوستان در حوزه صنعت و معدن بايد پاسخگو باشند.

عباسعلي وقايي نژاد گفت: مازندران در طول ساليان اخير روند و حركت رو به رشدي در توسعه صنايع و در بخش هاي مختلف داشته است.

مدير عامل شهرك هاي صنعتي استان با بيان اينكه در حال حاضر در 38 ناحيه شهرك صنعتي داريم افزود:در سطح استان 1900هكتار زمين صنعتي با مشاركت 2250 طرف قرارداد با شهرك هاي صنعتي در حال فعاليت و بهره برداري است.

وي لزوم توجه به شرايط سرمايه گذاري در استان را مهم ترين عامل ايجاد شرايط لازم و بستر مناسب براي صنعتگر و سرمايه گذار عنوان كرد و گفت: اگر اين كار صورت گيرد سرمايه گذار هم با فراغ بال،طرح و برنامه خود را اجرايي خواهد كرد.

به گزارش مازندنومه، وفايي نژاد ابراز داشت: آنچه كه در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني براي ما مهم است سرعت در ايجاد واحدهاي صنعتي و بهبود فضاي صنعتي در استان است.

وي شرايط زيست محيطي را يكي را بزرگترين عوامل چالشي در حوزه توسعه شهرك هاي صنعتي عنوان كرد و اظهار داشت:بايد بتوانيم با لحاظ اعتبارات مناسب براي توليد تصفيه خانه هاي صنعتي ، پساب هاي صنعتي اين واحد ها را در راستاي سازگاري با محيط زيست سامان دهيم.

مديرعامل شهرك هاي صنعتي استان ادامه داد: مديران استان نيز بايد از محل اعتبارت ، تملك دارايي ، بودجه هاي دارايي و عمراني مبالغي را جهت توسعه صنعت و شهرك هاي صنعتي اختصاص دهند.

وي در ادامه این گفت و گو ارائه خدمات و تسهيلات مناسب از جمله آب ، برق و گاز در حداقل زمان و هزينه به واحدهاي صنعتي و سرمايه گذاران را عاملي براي ايجاد بستر مناسب جهت توسعه اين واحدها در استان دانست.

وفايي نژاد قميت ملك و زمين در مازندران را يكي از عوامل اساسي بازدارنده در توسعه شهرك هاي صنعتي دانست و گفت:بايد زمين هاي مرتبط با حوزه منابع طبيعي كه جزو مايملك ملي و دولتي است و با ارائه خدمات مناسب و با كاهش قميت تمام شده در اختيار سرمايه گذار قرار دهيم تا با جذب سرمايه گذار و ايجاد زمينه رقابت فضا را براي توسعه فراهم كنيم.

وي در ادامه ضرورت شناخت كامل از موقعيت و فضاي سرمايه گذاري در استان، داشتن توجيه اقتصادي به منظور ماندن و حضور در عرصه رقابت هاي صنعتي داخل و خارج را از الزامات توسعه صنعت در استان برشمرد.

مديرعامل شهرك هاي صنعتي استان با بيان اينكه روند صادرات استان رو به رشد است ، افزود: هر چه ميزان درصد صادرات محصول بيشتر باشد نشانگر افزايش رقابت و مرغوبيت كالا در مقايسه با اجناس و كالاهاي خارجي است.

وي ادامه داد: تداوم حضور در عرصه هاي جهاني مستلزم بالاتر بردن كيفيت محصولات است كه با افزايش اين شاخصه در سال اخير شاهد اين روند پيشرفت بوده ايم.

وفايي نژاد فرهنگ استفاده از كالا و محصولات ايراني را يكي از الزامات توسعه و حمايت از نيروي كار و سرمايه ايراني عنوان كرد و گفت: واحدهاي صنعتي ، سرمايه گذران و توليدكنندگان هم بايد از نظر ارتقای كيفيت محصولات، جلب رضايت مشتري و خدمات پس از فروش مناسب تلاش در جذب مشتريان بازار فروش خود كنند.

وي توسعه ارائه خدمات پس از فروش را مهم ترين عامل جذب مصرف كننده دانست و گفت: انجام اينكار در بخش هايي از صنايع پايين دستي باعث اعتماد سازي و لزوم استفاده از اين محصولات در صنايع بالادستي شده است.

مديرعامل شهرك هاي صنعتي استان نظارت دستگاه هاي استاندارد، دانشگاه علوم پزشكي و ساير دستگاه ها و عوامل نظارتي مرتبط را يكي از اصلي ترين شاخصه هاي بهبود كيفيت كالا در كشور و استان عنوان كرد و گفت: اين دستگاه ها با تطبيق توليد واحدهاي صنعتي با معيارهاي بين المللي مي توانند نقش بسزايي در ارتقای محصولات ايراني و ملي داشته باشند.

بر اساس این گزارش، وي پيوند صنعت و دانشگاه را در اين راستا باعث پيشرفت ، توسعه و بهبود كيفيت كالاها و همچنين افزايش شمار مصرف كنندگان كالاها در بازارهاي مصرف داخلي و خارجي دانست.

***

بسته های پیشین سال تولید ملی،حمایت از کار و سرمایه ایرانی را این جا بخوانید:

-با حرف كاري پيش نمی رود http://mazandnume.com/?PNID=V13460

-استاد دانشگاه مازندران:تصميم گيران بايد گوش شنوا داشته باشند http://mazandnume.com/?PNID=V13463


  • ستوده کشاورزپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 31 فروردين 1391-0:0

    آقا جان وضعیت شهرک صنعتی شماره یک ساری افتضاحه . مشکلات عمده عبارتند از :
    1- نبود هیچونه سیستم فاضلاب
    2- مزاحمت کارخانجات بزرگ که بدلیل نفوذ بیشتر در سیستم موجب تضییع حقوق واحدهای کوچک میشوند
    3- نبود نیروهای متخصص ( دلسوز و متدین ) در امورات فنی و تخصصی زیرمجموعه هیات مدیره
    4- وضعیت فوق العاده بد زیباسازی محیط( اکثر کارخانجات بزرگ محیط پیرامون خود را بزباله دان تبدیل کرده اند و تمام آشغالهای صنعتی و کارگری را کنار خیابان رها میکنند بعنوان نمونه کارخانه پلاستیک طبرستان اصلا هیچونه توجهی به این امر نمیکند در حالی که بیشترین فضا را اشغال نموده است.
    5- نداشتن امنیت بدلیل نبود سیستم درست حراستی بنحوی که افراد متفرقه و غیرمسئول هر موقع که بخواهند وارد شهرک شده و حتی در گوشه و کنار شهرک مشغول استعمال مواد مخدر دیده شده اند( باید نظارت بیشتر شود + باید از افرادی که وارد و خارج میشوند بخصوص در وقتهای خاص مثل غروب و ... اطلاعات لازم از طرق مستقیم و غیر مستقیم ) اخذ شود.
    6- سرمایه گذاران جدید از عدم توجه مسئولین نسبت به خواسته خویش گلایه های زیادی دارند
    7- بالای 95 درصد از واحدها از هیچ استاندارد ( که بگدریم ) از هیچ معیاری حتی تعهدات توافق شده خویش هم تبعیت نمیکنند.
    8- اطلاعات و راهنمایی های لازم به سرمایه گذار و مراجعین و ... ارائه نمیشود اصلا هیچ سیستم اطلاعاتی وجود ندارد . هیچ نشریه ای حتی سالانه منتشر نمیشود و از واحدهای در حال ساخت یا در حال کار اطلاعاتی موجود نمیباشد.
    9- واحدهایی که نیمه کاره رها شده و یا زمینهایی که تنها بیس را ریخته اند و بالغ بر دو دهه هست که کار را رها کرده اند و زمین تبدیل به جنگلی شده که حتی گرگ وخوک در آن مشاهده شده ولی کسی نمیگوید که یا بخرند و یا بفروشند
    10- عدم پاسخگویی کارمندان و مدیران شرکت شهرکهای صنعتی که همکاری مناسبی ندارند و اصلا سرعتی بکار سرمایه گذاران نمی دهند و حتی ساعتها یک سرمایه گذار باید پشت در مدیریت و یا معاونین آنها باید معطل شوند گلایه زیادی داشتند
    - و دهها مشکل دیگر که بسیار است . اینان بخشی از موارد ی بود که تعدادی از واحدها بیان کرده بودند و بخصوص از عدم اطلاع مدیریت شهرکهای صنعتی و عدم سرکشی و بازدید سیستماتیک انتقاد داشتند . یک دانشجوی محقق که برای تحقیق مدتی قبل مراجعه کرد. ( ستوده کشاورز)

    • چهارشنبه 30 فروردين 1391-0:0

      شهرك صنعتي كه ميبينيد در دوران مهندس گلي دوران طلايي داشت و مي توانستيم به چشم شهرك صنعتي نگاهش كرد

      • جمعه 12 ارديبهشت 1393-14:54

        دوست بزرگوار سپاس از دیدگاه کارشناسیت...تو پروژه برنمه ریزی استراتژیکم با اجازت ازاین گفته هات بعنوان چالش ها و نقاط ضعف شهرک های صنعتی مازندران بهره می گیرم


      ©2013 APG.ir