تعداد بازدید: 2503

توصیه به دیگران 7

جمعه 1 ارديبهشت 1391-19:56

آب،نوش جان سمناني ها/رسولی:انتقال آب به ضرر مازندران است

 امام جمعه مياندرود گفت: انتقال آب درياي مازندران به مناطق مركزي به منفعت استان نيست/ بنده متخصص و كارشناس اين امر نيستم اما بي اطلاع از اين فنون هم نمي باشم/با بازگشت دوباره شوري آب به دريا ، درصد شوري آب درياي مازندران زياد مي شود/چرا مسئولان استان در قبال اين موضوع سكوت كرده اند؟!


 مازندنومه،محمداسماعیل بخشی سورکی:سيد مجتبي رسولي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه مياندرود اظهار داشت: در مراسم افتتاحيه ، از پروژه تعريف و تمجيد شد و هم از مردم ولايتمدار مازندران قدردانی كردند.

 امام جمعه مياندرود با بيان اينكه اجراي پروژه اي با اعتباري بالغ بر دو هزار ميليارد تومان بايد به نفع مردم باشد،افزود: اتفاقي كه قرار است اين همه منفعت براي كشور داشته باشد بايد به نفع منطقه ، استان و محل اجراي پروژه هم باشد.

رسولي با بيان اينكه بنده متخصص و كارشناس اين امر نيستم اما بي اطلاع از اين فنون هم نمي باشم ابراز داشت:در طي اين چند روز ساعت ها فكر كردم ، مقاله خواندم و با متخصصان و كارشناسان فن صحبت كردم.

 وي ضمن بيان اينكه حرفم از روي بي اطلاعي و احساس نيست بلكه از روي تحقيق است ، افزود:اين پروژه نه تنها هيچ منفعتي براي مازندران ندارد ، به ضرر منطقه مياندرود، استان مازندران و بلكه ساير استان هاي ساحلي و حاشيه دريا است.

امام جمعه مياندرود گفت: ما مخالف پيشرفت كشور و مخالف مردم و استان سمنان نيستيم اما موافق پس رفت و عقب گرد استان خود نيز هم نمي باشيم.

وي با بيان اينكه ما خواهان آباداني كشور و تمامي استان ها هستيم افزود: نبايد اينكار به قيمت تخريب مازندران تمام شود.

 رسولي تصریح کرد:اگر آب درياي مازندران تصفيه و شوري آن به دريا ريخته شود و آب انتقال يابد،در اين صورت سطح آب دريا پايين مي آيد و به مرور زمان اين كاهش سطح آب تبديل به يك فاجعه خواهد شد.

وي ادامه داد: با تصفيه و بازگشت دوباره شوري آب به دريا ، درصد شوري آب درياي مازندران زياد مي شود كه اين به معناي مرگ دريا ، مرگ مازندران و طبيعت سرسبز آن است.

به گزارش مازندنومه،رسولي با اشاره به سخنان رئيس جمهوری كه خود اعتراف كرده بود از بالا مازندران سرسبز و جذاب است اما عملا در استان مشكلات زيادي وجود دارد، ابراز داشت: مازندران بسيار عقب مانده است.

 وي با بيان اينكه دريا را طلا تعريف كرده اند اما استفاده اي از اين بهاي گران قيمت نمي كنند افزود: جنگل ، دشت، برنج ، گندم و مركبات را طلا مي دانند اما هيچ سودي از اينها نصيب مردم استان نمي شود.

امام جمعه مياندرود انجام اينكار را استفاده نابجا از مواهب طبيعي عنوان كرد و گفت: ما با دست خود اين تخريب را رقم مي زنيم.

وي با بيان اينكه آب شيرين نوش جان سمناني ها باشد، افزود: اما همين الان بسياري از روستاهاي مياندرود، ساري ، نكا و شهرهاي غربي استان دچار كمبود آب سالم آشاميدني هستند.

رسولي تصريح كرد: اگر قرار است آب دريا شيرين شود بايد آب شرب مردم مياندرود و استان مازندران تامين شود.

وي با اشاره به وجود مشكلات زمين هاي كشاورزي مردم استان اظهار داشت:بسياري از زمين هاي كشاورزي به علت نرسيدن و كمبود آب از بين مي روند و تلف مي شوند.

 امام جمعه مياندرود گفت: اگر اينكار واقعا شدني است چرا دشت هاي گرگان و گنبد كه در كنار ساحل دريا تشنه آب هستند آباد نشود در حالي كه با آبياري زمين هاي كشاورزي دوباره آب هاي تصفيه شده به دريا باز خواهد گشت؟

رسولي ضمن انتقاد از مسئولان و نمايندگان استان هاي ساحلي اظهار داشت: تعجب ما اين است كه چرا مسئولان استان در قبال اين موضوع سكوت كرده اند!

 وي با بيان اينكه اين تفكر كه اگر كسي حرف بزند مخالف نظام و در برابر دولت ايستاده است اشتباه است افزود: اعتراض مسئولان هرگز به اين معنا نخواهد بود.

 امام جمعه مياندرود با تاكيد بر اينكه بنده نمي گويم حرفم درست است ابراز داشت: اما حداقل مسئولان افكار عمومي مردم و ائمه جمعه را توجيه كنند.

وي تصريح كرد: مسئولان و خواص تا بيشتر از اين دير نشده وارد شوند و اقدامي انجام دهند تا اين ضرر متوجه مردم مازندران نشود.


  • مازیار مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 4 ارديبهشت 1391-0:0

    آفرین بر امام جمعه میاندورود، استاندار تا شهرداران مازندران همه در حال چاپلوسی برای داشتن شغل و گرفتن شغلی بالاتر هستند ولی امام جمعه به دنبال حقیقت ماجرا هستند. در بحث پروژه اخیر: 1- سالهای قبل آب کارون به اصفهان و قم میرفت که در نتیجه آن با پیشرفت آب دریا، زمینهای حاشیه رود کارون شور شدند و از قابلیت کشت خارج شدند. 2-معمولا طرحهای عمرانی زمینه های مطالعاتی دارند و صرفا مطالعات چند سال طول میکشد و باید به توافق با استانداری برسد. 3- از برگ درختان مازندران تا آب دریای آن به خارج از استان میرود ولی خبری از پیشرفت در استان خودمان نیست.

    • يکشنبه 3 ارديبهشت 1391-0:0

      موافقم از اونور رشته كوه البرز جز دردسر و زحمت واسه ما شمالي ها نيست

      • گهر بارانپاسخ به این دیدگاه 0 0
        يکشنبه 3 ارديبهشت 1391-0:0

        دمت گرم.ما که نماینده نداریم هر 2شون دنبال عزل و نصب و شغل اینده و منفعت شخصی شون هستن

        • يکشنبه 3 ارديبهشت 1391-0:0

          انتقال آب هم مانند پروژه آزاد راه تهران شمال یک رویا هست
          در پروژه های جزیی و کوچک مانده اند چه برسه به این کار عظیم و دست نیافتنی

          • نابودی اکوسیستمپاسخ به این دیدگاه 0 0
            شنبه 2 ارديبهشت 1391-0:0

            محیط زیست استان کجای کارقرار داره!؟ علمای حق گو جرا مثل امام جمعه محترم موضع گیری نمی کنند؟

            • جای تعجب نیست.پاسخ به این دیدگاه 0 0
              شنبه 2 ارديبهشت 1391-0:0

              همان روز که رییس جمهور آمد وطرح را افتتاح کرد مازندنومه در یادداشتی نوشت که این طرح مثل طرحهای دیگر این دولت آینده ندارد و هیچوقت به ثمر نمیرسد.بنابراین چرا بیخود سرتان را درد می آورید و جوش میزنید که طرح برای استان ما ضر دارد؟این طرح مثل طرح 1 میلیون تومان نوزادان-طرح 1000 متر خانه سرا و باغ شهر-طرح سهام عدالت و...سرانجام ندارد.سمنانی ها فکر دیگری برای آب خوردن شان بکنند.

              • شنبه 2 ارديبهشت 1391-0:0

                آفرین بر امام جمعه میاندرود.
                حرف حق را گفتی.

                • جای تعجب است !پاسخ به این دیدگاه 0 0
                  شنبه 2 ارديبهشت 1391-0:0

                  چرا مازندنومه و دوستان خبرنکار برای گزارشی در مورد موضوع انتقال آب دریا به آن سوی البرز اقدام نمی کنند ؟ مسائل با اهمیت تر از آن است که امام جمعه محترم میاندرود عنوان می کنند . خوب بود اگر ایشان از مطبوعات مازندران هم می خواستند تا در مورد این مساله ساکت ننشینند و نظرات کارشناسی را به مردم منتقل کنند . مطبوعات مازندران و خبرنگاران علاقمند در این مورد و در مورد محیط زیست به ویژه جنگل وظایفی برعهده دارند .

                  • شنبه 2 ارديبهشت 1391-0:0

                    شما امام جمعه هستي ميتوني حرف بزني . ما نميتونيم ! سريع 100 تا تهمت و افترا و ... نثار ما ميشه . انتظار ما هم از روحانيت چيزي جز اين نيست . شما بايد از مردم دفاع كنيد . با تشكر از امام جمعه مياندرود .


                    ©2013 APG.ir