تعداد بازدید: 2675

توصیه به دیگران 1

جمعه 1 ارديبهشت 1391-20:35

مازندران در هفته ای که گذشت

برگزیده خبرهای مازندران از 26 فروردین تا 1 اردیبهشت 91؛زندان جديد ساري افتتاح شد/كشتارگاه دام نوشهر غیر بهداشتی است/تعرفه مالیات اجناس خارجی افزایش می‌یابد/متصدیان 8 کارواش در بابلسر گرفتار قانون شدند/بخشی از دیوار زندان تنکابن فرو ریخت و...


*زندان جديد ساري افتتاح شد 
 
سایت دادگستری مازندران:مدير کل زندانها و اقدامات تاميني و تربيتي استان مازندران در حاشيه مراسم افتتاح زندان ساري از احداث شش زندان جديد در استان خبر داد. 

علي اکبر غفاريان با اشاره به افتتاح زندان جديد ساري اظهار داشت :اين زندان در مساحت 100 هزار متري در جاده ساري به تيرکلا ساخته شده است.

وي با بيان اينکه ظرفيت زندان قبلي 250 نفر بوده است افزود: سايت جديد داراي ظرفيت پنج برابري نسبت به زندان قديمي است.

مدير کل زندانها و اقدامات تاميني و تربيتي استان افزود:زندان نمونه بابل و ساري به بهره برداري رسيده و در بهشهر، تنکابن و آمل در حال ساخت است.

غفاريان گفت:يک زندان براي نوجوانان زير 18 سال که به عنوان يک مدرسه شبانه روزي شباهت دارد در منطقه خزر آباد ساري د رحال ساخت است.

وي گفت:زندان داخل شهر ساري براي ايجاد فضاي سبز شهروندان ساروي به شهرداري داده شد.

غفاريان افزود:اين زندان داراي زمين فوتبال است چون سالن ورزشي مجهز،فضاي هواخوري،آشپزخانه مجهز و داراي مساحت و گنجايش بالايي نسبت به زندان قبلي است.

 وي بيان داشت :در اين مجتمع قضايي همه افراد در مقطع جرم ،قتل،کيفري،سرقت،مالي در بند هاي خود به طور مجزا نگهداري مي شوند.
 
 
*درخواست طاهايي از رييس جمهور براي تأمين اعتبار اصلاح شبکه های فرسوده آبرساني
  
 
سایت استانداري مازندران:سيد علي اكبر طاهايي، استاندار مازندران طي نامه اي به دكتر احمدي نژاد ، خواستار تخصيص اعتبار براي طرح های تامین آب و اصلاح شبكه فرسوده آب رساني درسطح شهرهای استان گرديد.در بخشی از این نامه آمده:

  استان مازندران علیرغم شرایط اقلیمی مناسب و طبیعت زیبای آن و همچنین با نگاه از منظر ملی،  متاسفانه از نظر بسترهای توسعه ای در بخش آب وفاضلاب با مشکل جدی مواجه است ، توریستی بودن استان (گاهاً تا 3 برابر جمعیت استان)  به همراه رشد جمعیت شهری و افزایش تقاضا برای آب آشامیدنی و بالا بودن تراز آبهای زیرزمینی ، کمبود آب های زیرزمینی مناسب برای شرب شهروندان مازندرانی مشکل را دوچندان نموده است بطوریکه اغلب شهرهای پرجمعیت استان همانند شهرهای گروه الف(بابل، بابلسر، امیرکلا و فریدونکنار) و شهرهای غربی (رامسر) و شرقی استان ، بهشهر ، گلوگاه  با بحران کمبود آب مواجه هستند و در آینده نزدیک در صورت عدم توجه به یک بحران اجتماعی مبدل خواهد شد، مضافاً اینکه با داشتن این همه نعمت خدادادی وجود رودخانه های پر آب و بارش و نزول باران الهي ، متاسفانه میزان بهره مندی از آب سطحی به کمتر از 10 درصد می رسد ، همچنین وجود فرسودگی 27 درصدی از شبکه 6300 کیلومتری توزیع آب ، پرت 31 درصد را بر ما تحمیل کرده است.
 
لذا  برون رفت از مشکلات مطروحه و تا زمان بهره برداری رسیدن طرحهای تامین آب توسط شرکت آب منطقه ای بصورت اضطراری برای تامین آب مبلغ 500 میلیارد ریال و برای اصلاح شبکه های توزیع آب آشامیدنی فرسوده درسطح شهرهای استان مبلغ 300 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز می باشد.
 
همچنین عقب ماندگی قابل توجه ای در ایجاد تاسیسات فاضلاب شهری استان نسبت به سایر استانها دارد بطوریکه در حال حاضر میزان بهره مندی از خدمات بهداشتی دفع فاضلاب به کمتر از 5 درصد می رسد در حالیکه این میزان در کل کشور بیشتر از 40 درصد می باشد . علیرغم توجه ویژه قانون برنامه چهارم توسعه (بند ج ماده 61) که بهره مندی را 34 درصدی هدف گذاری کرده بود ولی تاکنون این امر میسر نگردید ، بطوریکه از 52 شهر استان فقط 8 شهر در حال بهره برداری یا اجرا و یک شهر هم در لایحه بودجه 91 قرار دارد و علیرغم مصوبات و تاکیدات انجام شده در سفر حضرتعالی به این استان در دور دوم و سوم مبنی بر اخذ مجوز کمیسیون 215 (32 برنامه چهارم) برای 7 طرح فاضلاب و 2 طرح آبرسانی تاکنون فقط یک مورد آن عملیاتی شده است . مستحضرید با  توجه به اقلیم استان مازندران چنانچه اعتبارات ویژه ای تخصیص نیابد و تسریع در اخذ کمیسیون ماده 215 برای طرحهای فاضلاب و آبرسانی انجام نگیرد مطمئناً با معضل جدی زیست محیطی و کمبود شدید آب مواجه خواهیم شد .
 
لذا استدعا دارد دراین خصوص دستور ویژه ای صادر فرمایند تا انشاء اله بتوانیم ضمن اجرایی نمودن مصوبات سفر در برنامه پنجم توسعه به این مهم ، یعنی افزایش سطح کمی و کیفی آب شرب و برخورداری جمعیت بهره مند از طرحهای فاضلاب به بیش از 33 درصد نایل گردیم تا پاسخی به رشادتهای مردم شریف این استان در پاسداری از نظام مقدس ایران اسلامی داده باشیم.  قبلاً از بذل توجه و نظر مساعد حضرتعالي كمال امتنان را دارد.

*ادغام دستگاههاي اجرايي در جهت آباداني كشور است

سایت اداره کل راه و شهرسازی مازندران:مراسم معارفه مهندس سيد علي اسد به عنوان نخستين مديركل راه و شهرسازي استان كه با حضور عليرضا محفوظي معاون تلفيق بودجه ، حقوقي و امور مجلس وزارت راه و شهرسازي و جمع كثيري از مديران كل استان و مسئولين دو دستگاه راه و ترابري و مسكن و شهرسازي در سالن اجتماعات استانداري برگزار شد.

مهندس سيد علي اكبر طاهايي استاندار مازندران در اين مراسم خدمت و پويايي را سرلوحه كار و تلاش در اين اداره كل برشمرد و ادغام برخي دستگاههاي  اجرايي را در جهت تسريع و پيشرفت پروژه‌ها و آباداني كشور در تمام بخش‌ها دانست.

وي در ادامه ضمن قدرداني از تلاش شبانه روزي و درخور توجه تمامي مسئولين دو دستگاه اجرايي راه و مسكن در استان خواستار تلاش مضاعف تمامي دست اندركاران  اين دو مجموعه مهم براي به اجرا درآوردن پروژه‌هاي در دست اجرا شد.

 مهندس طاهايي در اين نشست به اقدامات و فعاليتهاي مشترك بخش مسكن و راه در استان اشاره و تصريح كرد: بايد همه مسئولين اداره كل راه و شهرسازي مازندران در اولين اقدام مؤثر خود تمامي مشكلات كاري در بخش‌هاي مسكن و راه را به عنوان يك اصل مهم برشمرده و تلاش نمايند تا زمينه‌هاي توسعه و آباداني استان ولايت مدار مازندران هرچه سريع تر به تحقق برسد.
 
در ادامه عليرضا محفوظي معاون تلفيق بودجه  ، حقوقي و امور مجلس وزارت راه و شهرسازي از خدمات و اقدامات به هنگام دستگاههاي اجرايي مسكن و راه در استان قدرداني نمود و تصريح كرد: با توجه به فعاليتهاي مطلوب و مؤثر ادارات كل مسكن و راه و ترابري در مازندران انتظار مي رود كه پس از ادغام و تشكيل اداره كل جديد نيز اين فعاليتها بيش از پيش بتواند در جهت سربلندي و سرافرازي اين نظام مقدس و خدمت به همنوع گام‌هاي ارزنده‌اي برداشته شود.
 
گفتني است در اين نشست با اهداء لوح سپاس از تلاش ها و كوشش‌هاي خستگي ناپذير مهندس رسولي مديركل سابق مسكن و شهرسازي مازندران قدرداني بعمل و با حكم وزير راه و شهرسازي ، مهندس سيد علي اسد مديركل پيشين راه و ترابري استان رسماً به عنوان قائم مقام وزير و مديركل راه و شهرسازي در مازندران منصوب شد.
 
*كشتارگاه دام نوشهر غیر بهداشتی است

ایرنا:فرماندار نوشهر كشتارگاه دام این شهرستان را غیر بهداشتی دانست و بر لزوم ساماندهی این كشتارگاه و ایجاد شرایط مناسب برای ذبح بهداشتی دام تاكید كرد .
 

محمدعلی قمی در حاشیه بازدید از كشتارگاه دام نوشهر به همراه جمعی از مسوولان این شهرستان افزود : فضای موجود این كشتارگاه به لحاظ بهداشتی اشكال دارد و باید هرچه زود تر این مشكل بر طرف شود .
 
وی با تاكید بر ضرورت ارائه گوشت بهداشتی و مناسب به شهروندان اظهار داشت : ضایعات دامی در صورتی كه به صورت نامناسب دفع شود علاوه بر ایجاد بوی تعفن و تكثیر حشرات ؛ عامل شیوع بیماری های مختلف در محیط زیست می شود.
 
قمی وضعیت بهداشت كشتارگاه دام این شهرستان را رضایت‌بخش ندانست و بر ضروت احداث كشتارگاه صنعتی در این شهرستان تاكید و اضافه كرد : احداث كشتارگاه صنعتی از جمله مصوبات سفر استانی دولت است كه هرچه زودتر باید عملیاتی شود.
 
به تاكید وی كاركنان شاغل این كشتارگاه باید دارای كارت بهداشت باشند.

هر روز 20 راس گاو و بیش از 70 راس گوسفند در كشتارگاه دام نوشهر ذبح می شود.

*تعرفه مالیات اجناس خارجی افزایش می‌یابد

 فارس: عضو شورای عالی استان‌های کشور با اشاره به مصوبه جدید این شورا در حمایت از تولید ملی گفت: تعرفه مالیات اجناس خارجی افزایش می‌یابد.

نرگس کمالی با اشاره به مصوبه پنجاه و پنجمین اجلاسیه شورای عالی استان‌ها در اجرایی کردن پیام نوروزی مقام معظم رهبری گفت: شورای عالی استان‌ها با تصویب یک طرح دو فوریتی خرید اجناس و کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی و نیز عرضه آنها در فروشگاه‌های وابسته به شهرداری‌ها را ممنوع کردند.

عضو شورای عالی استان‌ها و رئیس شورای اسلامی شهر زیراب به الزام شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی به پیش‌بینی و اجرای برنامه‌های لازم برای تحقق نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» گام مهمی برای حل مشکلات اقتصادی و حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان است.

وی بر الزام شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها و تاکید بر شعار سال در برنامه‌ریزی‌ها اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی باید در برنامه‌ریزی و اجرایی کردن طرح‌های اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بر حمایت از تولید ملی توجه کامل داشته باشند.

کمالی بر نقش شهرداری‌ها در توزیع و خدمات‌رسانی عمومی اشاره و خاطرنشان کرد: تبلیغات اجناس خارجی و تعرفه مالیات از آن نیز با محدودیت‌ها و افزایش بها روبه‌رو شده است.

عضو شورای شهرستان سوادکوه بر گزارش‌دهی روند فعالیت‌های شعار سال جدید اشاره کرد و اذعان داشت: شهرداری‌ها و شوراها مکلف شدند که هر سه ماه یک بار گزارش اجرایی شدن این طرح دو فوریتی را به شورای عالی استان‌ها گزارش دهند.

*هفت دانش آموز همچنان در بیمارستان/ حال یک دانش آموز وخیم

 مهر: در حالی که رئیس اداره آموزش و پرورش آمل صبح امروز از رضایت بخش بودن حال عمومی دانش آموزان سانحه عصر پنجشنبه خبر داده، رئیس بیمارستان 17 شهریور آمل از وخیم بودن جال یک دانش آموز خبر می دهد.

دکتر شهرام کاشانی از بستری بودن هفت دانش آموز سانحه دیده این شهرستان در تصادف دلخراش رانندگی اردوی دانش آموزی عصر پنجشنبه همچنان در این مرکز درمانی خبر داد.
 
وی افزود: چهار نفر از این شمار به دلیل شدت جراحات در بخش آی سی یو و سه نفر دیگر در بخش دیگر این بیمارستان بستری هستند.
 
 
کاشانی افزود: متاسفانه اکنون وضعیت یکی از دانش آموزان مصدوم سانحه رانندگی که در بخش آی سی یو بستری است، وخیم و ضریب هوشی او پایین است.
 
 
رئیس بیمارستان 17 شهریور آمل اضافه کرد: حدود 10 نفر از دانش آموزان دیگر پس از درمانی سرپایی در بخش اورژانس بیمارستان درمان و از بیمارستان ترخیص شدند.
 
 
کاشانی اضافه کرد: خوشبختانه همه پزشکان متخصص و کادر درمانی بیمارستان به صورت ویژه، کار درمانی دانش آموزان مصدوم این سانحه را رسیدگی می کنند.
 
 
در سانحه رانندگی عصر پنجشنبه در جاده فرعی آمل به واسکس در حد فاصل روستای درزیکلا حدود17دانش آموز پسر وهمراهان دربرگشت ازاردوی دانش آموزی و برخورد با خودروی پیکان وانت که به دلیل بی احتیاطی راننده وانت در انحراف به چپ رخ داد، سبب کشته شدن راننده خودرو و مجروح شدن همه سرنشینان خودروی ون شد.

*مسول دبيرخانه سامد دانشگاه علوم پزشكي مازندران : بيماران قبل از انجام مراحل درمان مراجعه كنند


سایت دانشگاه علوم پزشکی مازندران:مسئول دبيرخانه سامانه الكترونيكي مردم و دولت در دانشگاه علوم پزشكي مازندران با تاكيد براينكه مردم با اين ديد به سامانه مراجعه كنند كه بخشي از هزينه هاي درماني در بيمارستانهاي دولتي با تخفيفي كه در نظر گرفته شده  به آنها تعلق مي گيرد،افزود: مردم قبل از انجام مراحل درمان به دانشگاه علوم پزشکی مازندران مراجعه كنند تا از اين تخفيف برخوردارشوند.

دكتر سید سعید موسوي با بيان اينكه اين سامانه در پي سفرهاي استاني هيات دولت به منظور حل مشكلات مردم راه اندازي شده گفت: به دليل ارايه خدمات مطلوبتر به بيماران و مردم، ابلاغ تشكيل دبيرخانه سامد طي اسفندماه سال گذشته در اداره بازرسي دانشگاه علوم پزشكي مازندران صادر شد.

دكتر موسوي ضمن بيان اينكه در اين سامانه نامه ها و درخواستهاي مردمي تحليل، بررسي و سپس به بخشهاي مربوطه ارجاع داده مي شود افزود: در دور سوم سفر رياست جمهوري به مازندران ۹ هزار نامه و درخواست مردمي به دانشگاه علوم پزشكي مازندران ارجاع داده شد.

وي با اشاره به اينكه به دليل برخي مسايل از جمله مشكلات نرم افزاري-عدم تخصيص بودجه و اعتبار براي مراجعه كنندگان  اقدام خاصي در مورد نامه هاي مردمي صورت نگرفته تصريح كرد: با راه اندازي سامانه الكترونيك مردم و دولت  و برنامه ريزيهاي انجام شده خدمات مناسب تري به مردم ارايه خواهد شد.

مسول دبيرخانه سامد در دانشگاه علوم پزشكي مازندران با بيان اينكه برخي نامه ها مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشكي نيست خاطرنشان ساخت: افراد بايد براي ثبت درخواستهاي خود ابتدا به اداره كل بازرسي استانداري مراجعه كنند و سپس به حوزه هاي مربوطه معرفي مي شوند.

دكتر موسوي با بيان اينكه بيشتر درخواستهاي مربوط به دانشگاه  شامل كمك هزينه مالي براي درمان است ادامه داد: به غير از سفرهاي استاندار به طور ميانگين روزانه ۱۰ تا ۱۵ نامه به دبيرخانه سامد در دانشگاه ارسال مي شود.

وي ضمن اشاره به اينكه اين سامانه در حال حاضر ۱۱ روزكاري فعاليت خود را آغاز كرده است، اظهار داشت: پس از ارجاع درخواستهاي مردمي به دبيرخانه سامد افراد شناسايي و با مديران شهرستانها در خصوص نياز معرفي شدگان مكاتبات لازم صورت مي گيرد و اقدامات مقتضي انجام مي شود

مسول دبيرخانه سامد در دانشگاه علوم پزشكي مازندران با تاكيد بر اينكه بخشي از هزينه هاي درمان بيماران معرفي شده از سوي رياست جمهوري پرداخت مي شود، خاطرنشان ساخت: چنانچه فردي نياز به درمان داشته باشد كدهاي وي‍ژه اي براي او درنظر گرفته مي شود كه بر اساس آنها مي توانند از يكصد هزار تا ۲ ميليون تومان تخفيف در درمان كه از سوي نهاد رياست جمهوري در نظر گرفته شده برخوردار شوند.

دكتر موسوي ادامه داد: درا ين فرايند دانشگاه علوم پزشكي هزينه هاي انجام داده را به دفتر رياست جمهوري اعلام و براي دريافت اعتبار اعلام شده اقدام مي كند.

وي نداشتن رديف بودجه اي مشخص را يكي از مشكلات پيش روي در درمان اينگونه بيماران دانست و گفت: اگر در آيين نامه دبيرخانه سامد سالانه براي درمان بيماراني كه از سوي استانداري معرفي مي شوند بودجه اي پيش بيني شود براي كمك بيشتر به افراد بي بضاعت دست ما نيز باز خواهد بود

*وجود ضعف در توزیع داروی تالاسمی/ کمبود دارو تنها مشکل بیماران نیست

 مهر: مدیر عامل انجمن تالاسمی قائم شهر گفت: روند توزیع داروی تزریقی دسفرال بیماران تالاسمی در کشور مناسب نیست.

محمد علیزاده  اظهار داشت: داروی اشخاص تالاسمی یک کالای استراتژیک بوده که باید همواره ذخیره مناسبی از آن در کشور وجود داشته باشد.
 
وی افزود: در یکسال اخیر نه تنها فکری برای ذخیره‌ سازی این دارو نشده بلکه توزیع داروهای موجود به طور کامل صورت نمی گیرد.
 
علیزاده یادآور شد: جایگزینی داروی دسفوناک به جای دسفرال که بدون هیچگونه آزمایش بالینی به مصرف افراد تالاسمی رسید عوارض جانبی بسیاری را در این بیماران ایجاد کرده و با توجه به مقاومت بیماران در مصرف دسفوناک عدم کاهش آهن سطح خون را نیز در آنها در بر داشته است.
 
وی گفت: متاسفانه به علت بی‌ توجهی به خواسته این افراد از سوی دست اندرکاران، همکاری برای درمان از سوی بیماران به شدت کاهش یافته است.
 
علیزاده با اعلام اینکه پس از سه سال که داروی دسفوناک بیماران تالاسمی را رنج داد ناگهان توزیع آن را برای آزمایش متوقف کردند و هنوز مشخص نیست چه کسی جوابگوی توزیع اشتباه است.
 
مدیر عامل انجمن تالاسمی قائم شهر اظهار داشت: با وجود قول قطع دسفوناک پس از گذشت تاریخ مصرف آن و اعلام ناسازگاری بیماران با این دارو، امروز آمپول دسفوناک دوباره در مراکز درمانی توزیع شد.
 
وی با بیان اینکه مشکل بیماران تالاسمی تنها به کمبود دارو ختم نمی‌شود، کیفیت نامناسب بخش‌های درمانی، فقدان پمپ‌های تزریق دسفرال با کیفیت مناسب، عدم پوشش مناسب بیمه‌ ای برای درمان عوارض ناشی از پیشرفت بیماری تالاسمی همچون دیابت و نارسایی‌های قلبی و کبدی از جمله مهمترین مشکلات بیماران تالاسمی است.
 
وی افزود: از زمان شناسایی و نامگذاری بیماران خاص برای حمایت از آنها، افراد بالای 18 سال از پرداخت فرانشیز بیمه‌ای معاف شدند و افراد زیر 18 سال از پوشش بیمه‌ای والدین خویش قرار گرفتند، ولی از ابتدای سال 90 سازمان بیمه خدمات درمانی با تغییر روش در صدور دفترچه بیمه، 58 هزار تومان از بیمه گذار دریافت می‌کند که سهم بیمار تالاسمی 18 هزار تومان است که پرداخت این مبلغ در خانواده‌هایی با جمعیت بالای تالاسمی بسیار سخت است.
 

*متصدیان 8 کارواش در بابلسر گرفتار قانون شدند

 
 سایت تعزیرات حکومتی مازندران:با حکم تعزیرات حکومتی بابلسر متصدیان کارواش تعزیر شدند.

در پی دریافت گزارش از سوی اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان یابلسر مبنی بر گرانفروشی و عدم صدور فاکتورو عدم درج قیمت از سوی 8 واحد کارواش  در این شهرستان ،پرونده هایی   در این رابطه تشکیل گردید.

در این راستا پس از انجام تحقیقات لازم و سیر مراحل قانونی پرونده فوق جهت بررسی و رسیدگی به تعزیرات حکومتی بابلسر ارسال شد.

بر پایه این گزارش رئیس تعزیرات حکومتی بابلسر پس از بررسی گزارش و احضار متصدیان این واحد ها وتفهیم اتهام وارده و اخذ آخرین دفاعیات آنها و احراز تخلف منتسبه این متخلفین را به جزای نقدی محکوم کرد.
 

*بخشی از دیوار زندان تنکابن فرو ریخت

فارس: بی‌احتیاطی در گودبرداری موجب فروریختن بخشی از دیوار زندان تنکابن شد.

بر اثر بی‌احتیاطی یک شرکت پیمانکاری که در حال اجرای گودبرداری برای احداث یک واحد تراکمی ساخت و ساز در جوار زندان شهر تنکابن بود، بخش زیادی از دیوار زندان یاد شده فرو ریخت.

در این حادثه دیوار شمالی زندان تنکابن در قسمت بند اصلی زندان فروریخت به صورتی که در قسمتی از ریزش، تخت زندانیان و لوازم و وسایل داخل زندان به همراه آوار فروریخته است.

در حال حاضر قسمت یاد شده زندان بدون دیوار است و به لحاظ امنیتی، این مسئله موجبات نگرانی‌های زیادی را فراهم آورده است.

 بر اساس مشاهدات عینی بر اثر همین گودبرداری، بخشی از دیوار مجتمع نیروی انتظامی مرکزی تنکابن نیز که در نزدیکی همین زندان قرار دارد، فرو ریخته است.

تاکنون در محل مذکور مقام مسئولی حاضر به پاسخگویی نبوده است اما عنوان شده به لحاظ اهمیت موضوع، مسئولان پیگیر مسئله هستند.


  • يکشنبه 17 ارديبهشت 1391-0:0

    امام خامنه ای: شهدا مثل آیه های قرآن مقدسند.

    یادواره سرداران شهید محمدزاده


    چهارشنبه:

    شب خاطره با حضور فرماندهان و رزمندگان لشکر 25 کربلا

    20 اردیبهشت 91 - بعدازنماز مغرب و عشاء

    مکان:مسجدجامع شهرستان محمودآباد

    بامداحی : حاج حسین هوشیار

    -----------------------------

    پنجشنبه:

    برگزاری یادواره شهدا:21 اردیبهشت ساعت 10 صبح

    سخنران : حجه الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه تهران

    مداح: حاج سعید حدادیان

    مکان:مسجدجامع شهرستان محمودآباد


    ©2013 APG.ir