تعداد بازدید: 2190

توصیه به دیگران 2

شنبه 2 ارديبهشت 1391-16:1

یک رسانه باید کنار هر تولیدکننده باشد

 ابداع کننده بسیاری از دانش‌ها و تکنولوژی‌ها در دنیا، ما بوده‌ایم/گاهی یک تصویر از 200 صفحه نوشته، تاثیرگذاری بیشتری دارد/از طریق جشنواره جهش،مسئولان با مسائل ریز صنعت، آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند.(گزارش تور یک روزه عکاسان صنعتی به شرکت ایمن تک طبرستان آمل و ایران خودرو بابل)


مازندنومه،کلثوم فلاحی:تیم 30 نفره عکاسان صنعتی روز شنبه از کارخانه ایران خودروی بابل و شرکت مهندسی دانش بنیاد ایمن تک طبرستان در آمل بازدید کرده و به عکاسی پرداختند.

 تیم عکاسی صبح شنبه از ساری به مقصد آمل حرکت کرد و در مسیر هم تعداد دیگری از عکاسان به گروه ملحق شدند.

مقصد نخست ، شرکت مهندسی دانش بنیاد ایمن تک طبرستان در آمل بود. پس از صرف صبحانه در این واحد، عکاسان به سراغ سوله های کارخانه رفته،عکس گرفتند.

داریوش هندویی-رئیس هیئت مدیره این شرکت- در پاسخ به این سؤال ما که برگزاری جشنواره فیلم‌های صنعتی مازندران -جهش- چگونه می‌تواند به صنعت استان کمک کند، اظهار داشت:‌ هر کار رسانه‌ای که بتواند باورهای مردم را نسبت به تولید ملی تغییر دهد، نقش اساسی در استفاده از تولیدات داخلی دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی دانش بنیاد ایمن تک طبرستان  با اشاره به اینکه باید بر این باور باشیم که به جوانان و هنرمندان داخلی تکیه کنیم، متذکر شد:‌به جای اینکه نگاه ما به شرق و غرب باشد باید نگاهی به جوانان خودمان داشته باشیم.

 این فعال اقتصادی و صنعتی با بیان اینکه تغییر باور کار سختی است، گفت:‌همه رسانه‌ها باید با تمام قوا به سراغ این مسئله بروند و برگزاری جشنواره فیلم‌های صنعتی می‌تواند یکی از این ابزار باشد.

 وی با اشاره به اینکه از هرگونه کار فرهنگی حمایت کرده و به تکلیفم در این زمینه عمل می‌کنم، ادامه داد: اهداف نهادهای فرهنگی در برگزاری جشنواره‌های این چنینی باید مشخص باشد که آیا در راستای تغییر باورها برای استفاده از کالای داخلی و حمایت از تولید ملی است یا نه ، که چنانچه در همین جهت باشد در نهایت خروجی جشنواره به این موضوع منتهی شود که هر ایرانی به تولید ملی خود افتخار کند.

 هندویی اظهار داشت:‌ این تنها جشنواره‌ای نیست که مورد حمایت من قرار گرفته و مورد آخر هم نخواهد بود.

 وی با بیان اینکه ابداع کننده بسیاری از دانش‌ها و تکنولوژی‌ها در دنیا، ما بوده‌ایم، گفت:‌اما این دانش ثبت و ضبط نشد و بهتر است در کنار هر تولیدکننده و صنعتگری، رسانه‌ها قرار گرفته و به ثبت لحظات با عکس و فیلم بپردازند.

*جشنواره جهش به صنعت خودروسازی کمک می کند

مقصد بعدی گروه، کارخانه ایران خودرو در بابل بود. عکاسان پس از صرف ناهار در شرکت ایمن تک طبرستان، رهسپار ایران خودرو شدند.

 مدیرعامل کارخانه خودروسازی ایران خودرو مازندران در جمع عکاسان دومین جشنواره فیلم و عکس صنعتی، اظهار داشت: هر اندازه ارتباط هنر و صنعت بیشتر باشد، مردم هم بیشتر با زحمات در کارخانه‌ها آشنا می‌شوند.

سید امید حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه گاهی یک تصویر از 200 صفحه نوشته، تاثیرگذاری بیشتری دارد، تصریح کرد:‌ امیدواریم این جشنواره بتواند نه فقط صنعت خودرو سازی بلکه دیگر صنایع استان را هم به نمایش درآورد.

 وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره گامی مهم در معرفی صنایع استان است، متذکر شد:‌ از این طریق مسئولان هم با مسائل ریز صنعت، آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند.

این مدیر صنعتی با بیان اینکه صنایع مادر از جمله خودرو سازی حذابیت بیشتری دارند، گفت:‌ انسان‌ها به هویت خود زنده هستند و این صنعت می‌تواند به بخشی از هویت ما تبدیل شود.

حسینی نژاد خاطرنشان کرد: در مازندران که از فقر صنعت برخوردار است و صنایع زیادی هم مشغول به فعالیت نیستند، شرکت‌هایی مانند ایران خودرو ورود پیدا کرده و مشغول به کار هستند.

 وی با اشاره به اینکه از مسئولان انتظار نگاه مهربانانه به صنعت داریم، افزود: سایت ایران خودرو برای تولید روزانه 20 دستگاه خودرو ساخته شده بود و در سال گذشته 15 هزار و 460 خودرو تولید کردیم.

حسینی‌نژاد ادامه داد:در برنامه امسال بنا داریم ظرفیت خودرو سازی را به 25 تا 30 هزار خودرو در سال افزایش دهیم که در صورت تحقق، تحول خوبی در این زمینه به وجود می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: جشنواره فیلم‌های صنعتی می‌تواند بخش‌هایی از صنعت که در منظر عموم قرار ندارد را به نمایش بگذارد.

مدیرعامل ایران خودروی مازندران با بیان اینکه تا جایی که در توان داشته باشیم به برگزاری این جشنواره کمک می‌کنیم، متذکر شد:‌جشنواره فیلم‌های صنعتی، آثار خوبی بر روی صنعت استان خواهد داشت.

 حسینی‌نژاد در بیان دلیل حمایت مجموعه ایران خودرو از برگزاری جشنواره فیلم‌های صنعتی، تصریح کرد:‌ خودروسازی در استان، یک صنعت نوپا است و در این جشنواره می‌توان بخش‌های مختلفی از آن را به نمایش گذاشت .

وی با بیان اینکه مسئولان می‌توانند با کارهای فرهنگی، صنعت را به مردم معرفی کنند، ادامه داد:‌ معرفی صنعت، در روش تفکر مردم در استفاده از محصولات داخلی تاثیرگذار بوده و مردم به این نتیجه می‌رسند که استفاده از کالای تولید داخل، اشتغالزایی را برای فرزندان آنها به همراه دارد.

این مسئول اظهار داشت:‌امیدواریم کارهای فرهنگی در راستای حمایت از تولید ملی فقط به برگزاری این جشنواره ختم نشود و اقدامات دیگری هم برای معرفی صنعت صورت گیرد.

گفتنی است دومین جشنواره فیلم‌های صنعتی مازندران جهش از 25 تا 28 اردیبهشت ماه در چهار شهر ساری، بابل، آمل و نوشهر برگزار می‌شود.

خاطرنشان می کنیم بندر امیر آباد، مقصد بعدی توری عکاسی صنعتی است که صبح روز یکشنبه انجام می شود.



    ©2013 APG.ir