تعداد بازدید: 3307

توصیه به دیگران 287

شنبه 2 ارديبهشت 1391-23:51

تنها روی کاغذ/محسنی:پروژه انتقال آب یک تئوری است

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس هشتم گفت:اگر تامین آب کویر به همین راحتی بود که کشورهای عربی پیش تر از اینها به این کار اقدام می کردند/ انتقال آب دریای خزر به کویر از نظر فنی ، اقتصادی و زیست محیطی جای سئوال دارد.


 مازندنومه:انوشیروان محسنی در گفت و گوی تلفنی با مازندنومه، اظهار داشت:‌ پروژه انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران، دفترچه پیوست مطالعات زیست محیطی ندارد.

وی ادامه داد:‌وقتی قرار است آب را شیرین کنیم باید نمک آن گرفته شود و سؤال این است که با این نمک می خواهیم چه کنیم؟

 محسنی با بیان اینکه یا این نمک باید در زمین دفن شود که البته حجم کمی نیست و در نهایت فرسایش زمین را به همراه دارد، گفت:‌ چنانچه این نمک به دریا هم بازگردد باعث شوری بیش از حد آب دریا می شود.

وی متذکر شد: اگر تامین آب کویر به همین راحتی بود که بتوان از دریا گرفت، کشورهای عربی پیش تر از اینها به این کار اقدام می کردند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌در تصفیه آب از یک روش تعویض یون استفاده می کنند که یکی از مشکلات تصفیه آب همین مورد است.

وی با بیان اینکه قرار است این آب را با لوله انتقال دهند،گفت:‌انتقال آب به این روش دارای مشکل است چراکه ممکن است شوری آب به صورت 100 درصد هضم نشود که در این صورت در لوله خوردگی ایجاد می شود و انرژی مورد نیاز برای این کار هم زیاد است.

 محسنی اضافه کرد:‌در محموع به نظر می رسد این کار از نظر فنی ، اقتصادی و زیست محیطی جای سئوال دارد.

وی با بیان اینکه شاید این پروژه بیشتر جنبه تئوری دارد تا عملی، ادامه داد:‌در مازندران و گلستان چشم به آسمان داریم که باران ببارد و اراضی کشاورزی را سیراب کند اما حالا می خواهیم آب دریای خزر را شیرین کرده و به دیگر مناطق ببریم.

 محسنی بیان داشت:‌فراکسیون محیط زیست مجلس درخواست کرده تا دفترچه پیوست مطالعات زیست محیطی این پروژه به فراکسیون تحویل داده شود.

وی در بخش دیگری از گفت و گو با مازندنومه، با اشاره به قانون برگزاری انتخابات یادآور شد:‌ ابزارهایی در انتخابات به کارگیری می شود که معیارها را تغییر داده و منجر به اتحاد و همبستگی نمی شود.

 محسنی با بیان اینکه انتخابات باید حزبی و یا استانی برگزار شود، تصریح کرد:‌ اینگونه نباشد برخی افراد با وعده مطالبات بی مورد و یا تطمیع، وارد کارزار انتخابات شوند که جلوگیری از این موضوع نیازمند تغییر قانون انتخابات است.

وی در رابطه با فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها هم گفت:‌به اندازه کافی در اجرای فاز نخست قانون هدفمندی یارانه ها گرانی، بیکاری، توروم و مشکلات را مشاهده کردیم و جامعه تحمل گرانی بیش از این ندارد.


  • سه شنبه 26 ارديبهشت 1391-0:0

    متاسفم كه مردم شهرم با تنگ نظري و صرفا با ديد متعصبانه انتخابت نكردن.واقعا جالبه !يه نگاه كه به تمام نمايندگان دوره جديد مي اندازم اكثرا از يه نهاد خاصن!به اين ميگن دموكراسي.!دوستت داريم آقاي محسني.بيشتر از خيلي از نماينده هاي نوشهر تو مجلس ديده شدي.

    • جمعه 15 ارديبهشت 1391-0:0

      جدا اخلاق و شخصیت دکتر محسنی مثال زدنی است... من به نوبه ی خودم قلبا دوسش داریم.

      • دوستت داریم!پاسخ به این دیدگاه 0 0
        يکشنبه 10 ارديبهشت 1391-0:0

        ازینکه حرفت را صریح می گویی و بخاطر انتقادت به عملکرد دولت از موضع کارشناسی دوستت داریم و رنگین کمان برای لحظه ای زیبا جلوه می کندوچشمها را خیره می کند و عقلها رامی رباید و میرود وخورشید روشنگر ودوست داشتنی دوباره بربالای بام ،زاد بوم خواهد درخشید!

        • يکشنبه 10 ارديبهشت 1391-0:0

          احسنت. اینو میگن حرف حساب.
          حیف که گوش شنوایی نیست آقای دکتر.
          دولت احمدی نژاد هیچ وقت اشتباه نمیکنه!
          چون همه نخبگان امروز دارن دولت رو میگردونن!

          • حافظه تاریخ شما!!پاسخ به این دیدگاه 0 0
            جمعه 8 ارديبهشت 1391-0:0

            آیا تاریخ شما این در آمد هنگفت نفتی را که در دوره دولت نهم ودهم بدست آمده را جایی نشان میدهد فقط در آمد پنج سال دولت اصول گرا برابر با بست وپنج سال قبلش بوده!ضمنا تورم را توام با رکود نداشتیم دردولت قبل نفت هشت الی چهل وهشت فروخته شد ولی تورم به یازده درصدکاهش پیدا کرد و در عین حال رشد اقتصادیش با حال قابل مقایسه نیست.تاثیر پولی هم که داده شد پس از مدتی بعلت تورم بلااثر شده تازه از جیب دیگرمان باید به هدفمندی کمک کنیم.

            • چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391-0:0

              ما درر تاریخ ایران یاد نداریم به ایرانی ها پول دهند؛ تورم را همیشه داشتیم؛ ولی حسرت خارجی ها را می خوردیم.

              • درود دكتر محسني عزيزپاسخ به این دیدگاه 0 0
                چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391-0:0

                دغدغه محيط زيستي شما با چشم انداز وسيع و تخصصي شايسته قدرداني است،انتقاد هميشگي شما نسبت به عملكرد دولت حداقل با امواج گراني با فركانسهاي مختلف موجود،بي انضباطي مالي و مشكلات ديگرش نشانه راه راستين و حق محورشماست اميد است بعد ازدوره نمايندگي نيز، از سنگر دانشگاه در جهت تنوير افكار عمومي خاصا در امور تخصصي مشاركت فني تخصصي داشته باشيد . شما از افتخارات استان ماييد.

                • خط تیره!!!پاسخ به این دیدگاه 0 0
                  دوشنبه 4 ارديبهشت 1391-0:0

                  خط تیره عزیز!پیش تو همه خوبان عدمند! دکتر محسنی مثل همه انسانها قابل نقدند وهیچ کسی هم مصون از نقد نخواهد بودازشما انتظار می رود عقیده را با عقیده جواب دهید یکبار در وظیفه ستادی خود بازنگری عقلانی کنیدبراستی تخریب غلط است امابنظر شما مردم حق مقایسه ندارند؟ اگر صاحب اطلاع هستیدخیلی زیبا خواهدبود اگر نقدی تمام قددر مورد دکتر محسنی بنگارید.نترسیدمحسنی که دیگر نیست! ا.امیدوارم رفتارها و کلام های پوپولیستی و شعار گونه و از میدان به در کن،که متاسفانه از علایم کوتولگی در فضای اندیشه است،به دریا بسپاریم.

                  • دوشنبه 4 ارديبهشت 1391-0:0

                    از دکتر محسنی تشکر می کنیم و تشکر دیگر از افراد بیکاری که منتظر هستند ببینند کجا می توانند احمدی را تخریب کنند، این چند نفر معروف و مشهورند و یادم هست چند سال پیش یکی از خودشان اسم آنها را در کامنتی گذاشت و خندیدیم.راستی محسنی برای رفتن به سفر حج از کسانی که انها را بیکار یا باعث اخراج یا گرفتن مسئولیتشان شد حلالیت گرفت؟

                    • يکشنبه 3 ارديبهشت 1391-0:0

                      حف دل ما می گویی!مفهوم نمایندگی مردم فقط نوشهر و چالوس نمی شناسد بلکه نسبت بکل استان و حتی کشور دقت و حساسیت بخرج می دهد امیدوارم آنانیکه می خواهند چالوس ونوشهر رایکی ببینند تا القا کنند که دکترمحسنی برابر نمید دید!!ازاین اقدام خردمندانه دکتر محسنی درس بگیرند ونفی حکمت مکنند بهر دل عامی چند!!ضمنا توجه به مردم صرفاشرکت در مجالس اعزاوعروسی مردم زودتر از صاحب عزاو عروسی نیست بلکه مهتر ضروریترازهمه درد مردم را گفتن بدون لکنت زبان و ترس از کانون قدرت وثروت است.استقلال،اخلاق،آزادگی و خردورزی دکتر محسنی درس گرفتنی است.

                      • يکشنبه 3 ارديبهشت 1391-0:0

                        اگه الان قاسم احمدی بود کلی تعریف و تمجید از اقدام دولت می کرد چون چیزی از کارشناسی محیط زیست و مشکلات این طرح سرش نمی شد.مرسی دکتر محسنی عزیز.درود بر شعور و شرفت

                        • نه فقط دفترچه مطالعات زیست م.پاسخ به این دیدگاه 0 0
                          يکشنبه 3 ارديبهشت 1391-0:0

                          نه فقط دفترچه مطالعات زیست محیطی بلکه به دفتر چه مطالعات اولیه فنی و اقتصادی هم نیاز هست . آقای نماینده ! آن را نیز مطالبه کنید تا همه چیز روشن شود !!


                          ©2013 APG.ir