تعداد بازدید: 2670

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 3 ارديبهشت 1391-23:17

انتقال آب به سمنان؛انتقاد عضو شورا،دفاع دولتی ها

در جلسه شورای شهر ساری مطرح شد:دولت در خصوص انتقال زندان ساری آن طوري كه بايد كار نكرد/پاساژ مفیدی 6 میلیارد جریمه شد/مردم سوال دارند كه طرح انتقال آب خزر در كجا و توسط چه كساني تصويب و نهايي شده است؟/در خانه يك طوطي كاسكو دارم كه420 كلمه از بر است.


مازندنومه،محمداسماعیل بخشی سورکی:جلسه شوراي شهر اين هفته ساري با سخنان دكتر جمال باقري در خصوص هماهنگي درون سازماني آغاز شد.

وي اظهار داشت:هر سازماني كه فرآيند ارائه خدمت در آن اتفاق مي افتد ، اگر از اركان سازمان تا كارمند جزء با هماهنگي و به نوعي دلخوشي نسبت به هم حركت كنند، در ارائه خدمات موفق تر خواهند بود.

عضو شوراي شهر ساري با بيان اينكه در شهرداري با ايجاد نظام پيشنهادات اين كار در حال انجام است افزود:خواهش ما از آقاي شهردار اين است تا در راستاي خدمت رساني بهتر، مشاوره اعضای شورا و نخبگان پررنگ تر شود.

باقري هماهنگي بين بخشي و بين سازمانی را يكي از دلايل موفقيت پروژه هاي نیمه تمام عنوان كرد و گفت: با همكاري و هماهنگي خوبي كه بين سه نهاد سازمان زندان ها ، شهرداري و شوراي شهر و دانشگاه آزاد انجام شد زنداني كه سالها در داخل شهر قرار داشت به بيرون شهر منتقل شد.

وي برداشته شدن موانع پيش روي ساخت تالار شهر ساري را هم نتيجه تعامل بين شهرداري و شوراي شهر با اداره كل فرهنگ و ارشاد استان دانست و افزود:ملحق شدن اراضي سيكوتپه هم نتيجه هماهنگي بين شهرداري ، سازمان پارك ها و فضاي سبز و اداره منابع طبيعي است.

عضو شوراي شهر ساري همچنين از تعامل بين شهرداري با ميراث فرهنگي جهت واگذاري زمين و ساخت موزه بين منطقه اي و تفويض مديريت آن به شهرداري خبر داد.

باقري در ادامه به مشكل باغ وحش مركز استان اشاره كرد و گفت: متنوع ترين گونه هاي جانوري در سطح استان و حتي كشور در اين مركز وجود دارد و مي تواند به عنوان جاذبه گردشگري و توريستي شناسانده شود.

وي افزود: سال هاست از موضوع داشتن باغ وحش مي گذرد اما عملا اقدامي صورت نگرفته است.

عضو شوراي شهر ساري با بيان اينكه بارها به دنبال سرمايه گذار براي شهر بازي گشتيم اما هر بار سرمايه گذار به تعهدات خود عمل نكرد افزود:اكنون قرار است زميني با كاربري شهر بازي به فروش برسد.

وي با عجيب و غريب خواندن قميت كارشناسي فروش اين زمين گفت:كسي براي خريد زمين چنين پروژه اي حاضر نيست 23 يا 24 ميليارد تومان پول دهد.

باقري با بيان اينكه بنده پيشنهادي در اين خصوص دارم افزود:چرا وقتي نمي توانيم سنگ بزرگي را به تنهايي تكان دهيم از كمك جمعي براي انجام اينكار استفاده نكنيم؟!

وي گفت: پارك قائم نمونه اي از كار جمعي چند سرمايه گذار است كه دستگاه هاي مختلفي كه در آن كاركرد دارند و از سرمايه گذاري چندين نفر به وجود آمده است.

*حجازی:بودجه شهرداري در شش ماهه اول سال کم است

علی حجازي -شهردار ساري-در این جلسه اظهار داشت:با همت و تلاش اداره فرهنگي و اجتماعي صبح سه شنبه از ساعت 9 تا 11 با حضور شاعران برجسته ، جلسه شعري با عنوان "نماز نشسته و پهلوي شكسته" در عمارت شهرداري برگزار مي شود.

وي همچنين از افتتاح و كلنگ زني 3 پروژه در ساري خبر داد و گفت:سالن ورزشي آذربايجاني ها كه در منطقه اي با جرم خيزي زياد و آمار بالای بزهكاري و خريد خروش مواد مخدر قرار دارد، مي تواند تاثير خوبي بر كاهش معضلات اجتماعي در اين بخش از شهر داشته باشد.

حجازي افتتاح پل غدير را هم يكي ديگر از پروژه ها عنوان كرد و گفت:البته این پل مدت هاست كه آماده بهره برداري شده است اما بنا به درخواست اعضاي محترم شوراي شهر جهت اصلاح معابر و تقاطع هاي هم سطح منتهي به پل افتتاح رسمي آن به تعويق افتاد.

وي از كلنگ زني پاركي در جاده ميانرود و در زميني به مساحت 1.6 هكتار خبر داد و گفت: اميدواريم با ساخت يكساله اين پارك خدمتي به مردم منطقه كوي اتحاد كه در طبقه زير متوسط جامعه اند و از حداقل امكانات شهري و رفاهي بهره مندند، انجام دهيم.

حجازي همچنين از تخليه زندان با پيگيري شورا و سخنان آتشين آقاي بهروش در جلسات شوراي شهر اشاره كرد و افزود:با اينكه اينكار مصوب سفر استاني رئيس جمهوری بود و با وجود دستور احمدی نژاد در دور دوم سفرهاي استاني مبني بر تامين اعتبار ، هزينه اي بابت آن پرداخت نشد .

وي گفت: متاسفانه دولت در اين خصوص آن طوري كه بايد كار نكرد تا ساخت و سازها به موقع انجام شود اما من از آقاي غفاريان-مديركل اداره زندان ها-تشكر مي كنم كه با همين اعتبارات اندك اينكار را به سرانجام رساند.

حجازي از قول مساعد غفاريان براي تخليه دستگاه ها و سيستم هاي اداري اين زندان طي دو هفته آينده خبر داد و گفت:زندان داخل شهر از نظر نفرات زنداني تخليه شده است اما به لحاظ برخي تاسيسات و امكاناتي كه در آن وجود دارد نيازمند زمان براي انتقال است.

وي بابيان مشكل سايت اداري زندان ها در قسمت شمال شرقي زندان ساري افزود: طي ملاقاتي كه ديروز بنده ، آقاي استاندار و آقاي غفاريان از زندان انجام داديم، قرار شد استانداري مكاني را به آنها بدهد تا كل سايت تخليه شود.

شهردار ساري به محكوميت شش ميليارد توماني پاساژ مفيدي اشاره كرد و گفت: در كميسيون ماده 77 اين راي را قطعي كرديم كه جا دارد از زحمات آقاي آقاميري در اين خصوص تشكر كنم.

حجازي با بيان اينكه بودجه ما نقدي است و سيستم هنوز تعهدي نشده است افزود: با اخذ يك چك شش ميلياردي در 15 خرداد ماه سال جاري در صورت وصول بودجه شهرداري ساري به 87 ميليارد تومان خواهد رسيد.

حجازي بودجه شهرداري در شش ماهه اول سال را كم دانست و گفت:اما وصول اين مبلغ مي تواند بسياري از مشكلات مالي شهرداري را حل كند.

وي همچنين به انتقاد اعضاي شورا در خصوص مشكل آسفالت اظهار داشت:سه سال است كه برداشت مصالح از رودخانه ممنوع شده است.

شهردار ساري ادامه داد: ما در اين مدت با مجوز هاي لازم آب منطقه اي و جهاد كشاورزي و با خريد زمين هاي حاشيه روخانه از مالكان و يا اجاره آنها شروع به استحصال مصالح كرده ايم كه كيفيت پايين مصالح، كيفيت آسفالت را هم تحت تاثير قرارداده است.

وي همچنين به نوسان شديد قيمت قير در بازار اشاره كرد و گفت: قيري كه توليد داخل است در سالهاي قبل با قيمت كيلويي85 تومان خريداري مي شد اما امسال هر كيليو 785 تومان خريداري مي شود.

*باغ وحشی که مجوز ندارد

به گزارش خبرنگار ما،در ادامه جلسه شوراي اين هفته شهر ساري دكتر باقري متولي احداث باغ وحش ساري، هرمز محمودي راد رئيس محيط زيست استان، نوبخت مديركل منابع طبيعي استان و باقري معاون گردشگري مازندران مشكلات پيش روي باغ وحش ساري با پخش كليپي از اين باغ وحش بررسي شد.

باقري -متولي ايجاد باغ وحش در روستاي طاهر ده ساري- ابراز داشت:از سال 87 اينكار را آغاز كردم و در يك سير چهار يا پنج ساله توانستم با وجود مشكلات زياد اين مجموعه را جمع آوري كنم.

وي با بيان اينكه اكنون هيچ مجوزي براي اينكار ندارم افزود:با اين وجود و بدون انجام هيچ گونه تبليغاتي استقبال مردم بسيار عالي بوده است.

باقري با اشاره به تنوع زياد جانوران در اين باغ وحش گفت:تنها درخواست من صدور مجوزهاي لازم براي اينكار است تا بتوانم گونه هاي ديگري را نيز به اين مجموعه اضافه كنم.

وي ادامه داد: براي رسيدن به اين هدف گام راه زيادي در پيش داريم تا بتوانيم باغ وحش بزرگ ساري را به ايران معرفي كنيم.

باقري از مراجعه به تهران براي خريد مازاد جانوران موجود در باغ وحش تهران خبر داد و گفت: متاسفانه به دليل نداشتن مجوز مديريت مجموعه با انتقال حيوانات به ساري مخالفت كرد.

محمودي راد ريئس محيط زيست استان در اين جلسه اظهار داشت:دكتر باقري از ايتدا براي هماهنگي هاي لازم و اخذ مجوز اقدام نكرده است.

وي گفت: با توجه به تنوع گونه ها و جنبه آموزشي و علمي اين مجموعه لازم بود تا براي صدور مجوز،مكاني ديگر براي انجام اينكار در نظر گرفته مي شد.

رئيس محيط زيست استان با بيان اينكه اگر در چنين سرمايه گذاري هايي از ابتدا هماهنگي مي شد سرمايه گذاري نامطمئن نبود اظهار داشت:با توجه به وجود اين باغ وحش در داخل بافت روستا طي مكاتبات با مديران مربوطه آنها با زبان بي زباني خواستار جمع آوري اين مجموعه شدند.

وي با گلايه از باقري ابراز داشت: ايشان نبايد تا كسب مجوز هاي لازم اقدام به اضافه كردن حيوانات در مجموعه مي كرد چرا كه با اينكار به واقع از چرخه واحد هاي مجاز حذف شدند كه اميدواريم با پيگيري مسئولان مكاني براي اين مجموعه در نظر گرفته شود.

محمودي راد از جانمايي اين مجموعه در مجاورت سمسكنده و در پارك شهيد زارع خبر داد و گفت:اين مكان هم شناخته شده است و هم ظرفيت خوبي براي جذب گردشگر دارد.

*نوبخت:برخي ساري را به عنوان شهر بهار نارنج مي شناسند

نوبخت -مدير كل منابع طبيعي استان- هم با بيان اينكه دو ميليون و 78 هزار و 210 حوزه آبخير در استان داريم افزود:پتانسل هاي مختلفي از نظر گردشگري دراستان داريم كه از بيان آن واهمه داريم.

وي گفت: در حوزه هاي جنگلي غارهايي داريم كه به يقين مي توان گفت زيبايي منحصر به فردي دارد . نوبخت به رخداد دو پديده زمين شناسي خاص در جهان اشاره كرد و گفت: يكي از اينها در ساري است كه متاسفانه با ايجاد معدن توسط صنايع و معادن در حال از بين رفتن است.

وي به جاذبه گردشگري ديگري در جنوب ساري اشاره كرد و گفت:اين نقطه هم به دليل نزديكي به سمنان از مرز استان خارج شده و به سمنان واگذار شده است.

نوبخت از دارا بودن 1270 هكتار پارك جنگلي در استان خبر داد و گفت:شهرستان نور 3600 هكتار از اين ميزان را داراست كه اگر ساري را به عنوان دايره اي در نظر بگيريم يك چهارم كل اين اراضي را تشكل مي دهد.

وي با اشاره به وسعت اين مناطق جنگلي در ساري عنوان كرد: مي توان پارك موزه روستايي و باغ هاي خاصي در ساري احداث كرد.

مديركل منابع طبيعي استان با بيان اينكه در برخي مناطق ساري درخت نارنج كاشته ايم افزود: برخي ها ساري را به عنوان شهر بهار نارنج مي شناسند.

وي در خصوص احداث باغ وحش هم گفت:موافقت هاي اوليه صورت پذيرفته است و اميدواريم تا به طور موقت زمين را تحويل شهرداري دهيم تا با كمترين تخريب بيشترين بهره برداري انجام شود.

نوبخت گفت: بر اساس قانون ما فقط مجاز به تحويل زمين به شهرداري هستيم چرا كه شهرداري را متولي انجام اينكار مي دانيم.

*رضایی:بی توجهی مسئولان باعث می شود از سیبری ببر وارد کنیم!

رضايي فرح آبادی-يكي ديگر از اعضاي شوراي شهر- نيز با بيان اينكه مشكل متولی باغ وحش مرکز استان مشكل اعضاي شوراي شهر است افزود:اگر ساري قرار است توريست جذب كند نياز به جاذبه هاي طبيعي و غير طبيعي دارد.

وي با بيان اينكه بسياري از انواع حيوانات به دليلي بی توجه مسئولان به ورطه انقراض كشيده شده اند افزود:هنگامي كه اين اتفاق مي افتد مجبوريم ببرها را از سيبري خريداري كنيم.

باقري- معاون گردشگري استان مازندران - نيز در ادامه با اشاره به استقبال سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از اين موضوع گفت: اگر مهندس محمودي راد مشكل مجوزها را در طي يك هفته آينده حل كند ما هم نيمي از هزينه تبليغات شهري مجموعه را تقبل مي كنيم.

وي گفت: بايد با شناسايي مناطقي كه مستعد جذب توريست است سازمان براي ساخت و سازهايي زير بنايي آمادگي دارد.

*آقامیری:مردم از درد می نالند

محمد آقاميري هم در پايان اين جلسه با انتقاد از انتقال آب مازندران به استان هاي مركزي گفت:هنوز مشكل آب شرب بسياري از روستاهاي استان حل نشده است و مردم از آب سالم آشاميدني بهره مند نيستند.

وي با اشاره به اينكه هنوز آب سدهاي سرريزشده به داخل شبكه هاي داخلي وارد نشده است افزود: مردم از درد مي نالند و سوال دارند كه اين طرح در كجا و توسط چه كساني تصويب و نهايي شده است؟

آقاميري ادامه داد: اينكه چرا نمايندگان و منتخبان استان در مراسم افتتاحيه حضور نداشتند و يا اينكه اين طرح براي مردم استان چه عوايدي دارد از دغدغه مهم مردم است.

وی گفت:ما از مسئولان و مجلس خواستار رسيدگي به موضوع هستيم تا شاهد فاجعه زيست محيطي در استان نباشيم.

اين عضو شوراي شهر ساري ابراز داشت:فقط گفته مي شود اين طرح فايده دارد اما كسي درست اطلاع رساني نمي كند كه چرا و چگونه اين طرح به نفع مردم خواهد بود.

به گزارش مازندنومه،محمودي راد در پاسخ به اين سوال گفت: اگر پاسخ به اين سوال در دستور كار جلسه قرار داشت بنده پرونده هاي مربوط را مي آوردم.

وي گفت:پروژه انتقال آب صرفا براي آب شرب است و شما نگران نباشيد چرا كه شيرين سازي آب در ايران سابقه ديرينه دارد.

محمودي راد به شيرين سازي آب در چهاربهار در دهه 60 اشاره كرد و گفت:اينكار معمول همه كشور هاست و با چهار سدي هم كه در مازندران در حال ساخت است مشكل كمبود آب استان حل خواهد شد.

نوبخت هم در اين زمينه گفت:كل كره زمين در سال 2050 با مشكل آب مواجه خواهد بود و در بسياري از كشورهاي توسعه يافته اينكار انجام شده است و در كشورهاي درحال توسعه هم اينكار در حال انجام است.

حاشيه ها

 -جلسه با غيبت ريیس شوراي شهر،توسط صالحي نيا اداره شد که فرامرز نقیبی بعد از 45 دقيقه تاخير كه به ظاهر در راه مشهد- ساري بود به جمع ملحق شد.

-جمال باقري از بهروش و صالحي نيا تشكر كرد و گفت: بنده به ساير اعضا كاري ندارم، آنها خود تريبون در اختيار دارند اما بنده وظيفه مي دانم از اين دو عزيز كه شوراي سوم را در راه درست و با كمترين چالش ها و حرف و حديث ها ارائه كردند تشكر كنم.

- صالحي نيا از شهردار ساري جهت واگذاري زمين به ميراث فرهنگي براي ساخت تالار شهر تشكر كرد.

- شهردار ساري از تمام اعضاي شوراي شهر كه در مدت بيماري چه در بيمارستان و چه در منزل مقدمات بهبود وي را فراهم آوردند تشكر كرد و گفت: اميدوارم كه هيچ وقت بهترين نعمت خداوند كه سلامتي است را از دست ندهيد و قدرش را بدانيد.

- حجازي گفت: به خاطر تشويق مردم ميانرود گفتم تابلويي در آن مكان نصب كنند كه بنويسند كه اين مساحت زمين با پرداخت عوارض به موقع مردم خريداري شده است تا مردم به امنای خود در شهرداري و شوراي شهر با اعتماد بيشتري نگاه كنند.

-حجازي به درخواست غفاريان مبني بر واگذاري زمين براي ساخت سايت اداري زندان ها اشاره كرد و گفت: بنده به ايشان گفتم ما 10 تا سازمان داريم كه هشت تاش مستاجرند!

- شهردار ساري با تشكر از اعضاي شوراي شهر جهت مصوب كردن برخي كارهاي مورد نياز مردم افزود: متاسفانه دولت با تمامي امكانات كار خاصي براي شهر انجام نداد اما شورا با مصوب كردن موضوعات شهرداري را مجبور به انجام آن كرد.

-باقري متولي ساخت باغ وحش گفت:همه چيزي از يک هديه شروع شد كه همسرم به من داده بود و آن دو عدد طوطي بود!

- باقري عضو شوراي شهر ساري گفت:بنده با باقري هاي حاضر در جلسه نسبتي ندارم و فقط بايد عرض كنم مهندس نوبخت نسبت فاميلي با بنده دارد كه ايشان پسردايي بنده مي باشد.

-نوبخت گفت: به پرنده بي نهايت علاقه مندم و در خانه يك طوطي كاسكو دارم كه420 كلمه از بر است و قهرمان اين مدل طوطي ها تنها 800 كلمه مي داند.

- رضايي هم گفت: در حياط 60 متري خود چندين نوع قرقاول پرورش مي دهم.


  • بازهم شعار!!!پاسخ به این دیدگاه 0 0
    جمعه 8 ارديبهشت 1391-0:0

    فقط اين دولت جرات داشته نه؟!!!گراني لحظه به لحظه،عدم اجراي وعده ها در استان و....كمي فكر كردن و بعدا حرف زدن بخدا گناه ندارد!

    • چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391-0:0

      ما باید از هر طرح زیربنایی کشور حمایت کنیم. طرح انتقال آب شمال به جنوب مدت هاست که مطالعه شده و کسی جرات آغاز آن را نداشت.

      • محسن بخشیپاسخ به این دیدگاه 0 0
        دوشنبه 4 ارديبهشت 1391-0:0

        من از شهردار ساری و شورای محترم ان شهرستان تشکر میکنم ، در قائمشهر و سوادکوه نیز این کارها انجام میشود در جاده نظامی برای دو بانده کردن جاده بیش از سه سال است مردم گرفتار هستند و مرتبا تصادف و مرگ، در جنگل تالار با مساحت 150 هکتار مردم هراس دارند وارد شوند، در جاده سوادکوه ، جاده ترانزیت ماهانه تعدادی کشته به ارمغان میاورد.در حوزه سوادکوه و قائمشهر دریغ از شهرک بازی و تفریگاه و.... به مسولین شهر و شورای محترم قائمشهرو سوادکوه توصیه میشود به شهرستانهای ایران مانند تنکابن رامسر شیراز و اصفهان ...مراجعه نمایند که ببینید برای مردمشانم چه خدمتی انجام میدهند.


        ©2013 APG.ir