تعداد بازدید: 2340

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 5 ارديبهشت 1391-8:59

نمایشگاه خلوت دستاوردها/اینجا خودکار می دهند؟!

به بهانه برپایی نمایشگاه دستاوردهای سفر رییس جمهوری به مازندران:مرد میان سالی وارد غرفه شد و از مسئول آن پرسید: اینجا خودکار می دهند؟ یکی از پرسنل این شرکت که در غرفه حضور داشت با تعجب گفت منظورتان خودکارهای تبلیغاتی است ؟! جلو روی میز قرار دارد بردارید. مرد خودکار را برداشت و از سالن خارج شد.


مازندنومه،اعظم کردان: به منظور آشنایی و آگاهی مردم از کیفیت و کمیت مصوبات سفر های هیات دولت به مازندران، نمایشگاهی تحت عنوان "ره آورد سفر "از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه در قالب 33 غرفه با حضور دستگاه ها و سازمان های اجرایی استان درسالن اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی ساری برگزار شد.

انتظار می رفت این نمایشگاه با استقبال مردم روبه رو شود ولی این گونه نشد و فضای خالی از بازدیدکننده حاکی از بی اطلاعی مردم از برپایی چنین نمایشگاهی بود. نه از حضور مردم خبری بود،نه افراد صاحبنظر و دانشجویان مشتاق!

 آنچه در همه غرفه ها مشترک بود بنرها و استندهای ایستاده ای بود که به معرفی پروژه ها می پرداخت. در برخی از این بنرها مصوبات فقط تیتر وار عنوان شده بود و اطلاعات دقیق دیگری وجود نداشت.

 برخی دیگر تمام مصوبات را در بنرهای جداگانه ای درج کرده بودند و پیشرفت کارها را نیز با درصد اجرایی آن معرفی کرده بودند.

غرفه هایی هم بودند که از ماکت ها و مانیتورها به صورت فیلم و عکس برای نشان دادن مراحل اجرای مصوبات استفاده کردند .

*برای همدیگر موسیقی می گذاریم

 با تعدادی از مسئولان غرفه ها که نیز صحبت کردم بیشتر آنها عنوان کرده بودند زمان برپایی نمایشگاه را دیر به ما خبر دادند ، به همین دلیل نتوانستیم به خوبی به بیان عملکرد مصوبات بپردازیم.

 غرفه بندی و طراحی غرفه ها ضعیف بود. مسئول غرفه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه اولین دوره این نمایشگاه درحال برگزاری است گفت: این نمایشگاه برای مردم برگزار شد ولی به دلیل ضعف در اطلاع رسانی  استقبال نکردند.

غلامپور فضای فیزیکی نمایشگاه را خوب توصیف کرد و افزود: به دلیل سوت و کوربودن نمایشگاه کار مسئولان غرفه به سی دی عوض کردن یا سی دی های تبلیغاتی غرفه های دیگر را دیدن، محدود شده است.

 از وی در خصوص استقبال مدیران دستگاه ها از این نمایشگاه سوال کردم که گفت: ظاهرا مدیران دغدغه کاری شان اجازه نمی دهد سری به این نمایشگاه بزنند و یا اگر بیایند سریع بازدید می کنند و می روند.

 خانم شریفیان معلم 43 ساله ای است که در حال تماشای غرفه منابع طبیعی بود. نظر او را مورد نمایشگاه جویا شدم.

 گفت: نمی دانستم نمایشگاه برپاست از اینجا رد می شدم دیدم نمایشگاه برگزار کردند وارد سالن شدم ، چون اطلاعات کافی از مصوبات و پروژه های سفر نداشتم غرفه ها را سطحی نگاه کردم .عکس و بنر زیاد بودکه بعضیها واضح و برخی دیگر مبهم بود.

موقع بازدید یکی از همکاران خبرنگار را دیدم.می گفت: باتوجه به امکانات و هزینه های انجام شده ، غرفه بندی و طراحی غرفه ها ضعیف بود.

این همکار ادامه داد: جدای از اطلاع رسانی ضعیف به غیر از 2یا 3 غرفه بقیه غرفه ها تنها به چسباندن چند بنر و استند اکتفا کرند که بازدید کننده از آنها هیچ گونه گزارش و عملکردی نمی تواند دریافت کند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به محدودیت زمانی نمایشگاه بیش از این انتظار نمی رفت ، تصریح کرد: برخی از کارکنان ادارات نیز بی اطلاع از چنین نمایشگاهی بودند.

*این جا خودکار می دهند؟

 سری به غرفه شرکت توزیع برق استان زدم. مرد میان سالی وارد غرفه شد و از مسئول آن پرسید: اینجا خودکار می دهند؟ یکی از پرسنل این شرکت که در غرفه حضور داشت با تعجب گفت منظورتان خودکارهای تبلیغاتی است ؟! جلو روی میز قرار دارد بردارید. مرد خودکار را برداشت و از سالن خارج شد. این مرد از نمایشگاه فقط خودکارش را می دانست و آن هم را گرفت و رفت!

با مسئول روابط عمومی شرکت توزیع برق مازندران گفتگو کردم. او مکان فیزیکی نمایشگاه را خوب دانست و گفت: برای اجرای چنین کارهایی نیاز به زمان بیشتر و اطلاع رسانی کافی است.

تیمورنژاد ادامه داد: تمام دستگاه ها تلاش شان را کردند تا بتوانند فعالیت های صورت گرفته را در معرض دید عموم قرار دهند.

 از وی در خصوص اینکه چرا مردم تمایلی به پیگیری مصوبات ندارند، تصریح کرد: طبیعتا تنها بنر به درد مردم نمی خورد بلکه مردم باید از طریق نشریات و روزنامه ها و رسانه های مجازی به ویژه سایتهای ادارات از چگونگی مصوبات مطلع شوند سپس به پیگیری آن رغبت پیدا کنند.

 خانم میر محمدی یکی از کارکنان منابع طبیعی که در غرفه حضور داشت نیز در گفتگویی حضور مردم را کمرنگ دانست و گفت: از آنجایی که این نمایشگاه مربوط به بخشی از فعالیت های ادارات و دستگاه های اجرایی می شده ، استقبال مدیران به نسبت کم بوده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه برای مردم و آگاهی دادن به آنها بوده ولی مردم از آن استقبال نکردند.

در غرفه تجهیزات مدارس بانویی که در دستش بروشورهای زیادی بود نظرم را جلب کرد. به طرف او رفتم. او خود را اولادی فوق لیسانس علوم تربیتی معرفی کرد ودر مورد نمایشگاه گفت: ظاهرا بد نیست اطلاعاتی که با ماکت تهیه شده بود خوب بود ولی اگر چنین نمایشگاهی در مدارس برگزار می کردند شاید تاثیرش بیشتر بود.

 موسوی یکی از فعالان عرصه خبر نیز به گفتگوی ما پیوست و گفت: نفس برگزاری این نمایشگاه کار خوبی است اگر با آمادگی بیشتر و اطلاعات دقیق تری عملکردها را مشخص می کردند بهتر بود.

 وی ادامه داد: اطلاع رسانی از طریق بنر و استند برای مردم عادی بی فایده است ، بلکه باید رسانه ها این اطلاعات را جمع بندی کنند و به مردم اطلاع دهند.

 موسوی با اشاره به اینکه ماهیت نمایشگاه تبلیغات عملکرد ارگانهای دولتی در حوزه سفرهای هیات دولت بوده افزود: ولی از نظر تبلیغات میدانی ضعیف عمل کرده است.

 هرچند که به گفته برخی از صاحبنظران،ضعف در اطلاع رسانی دلیل عمده ناآگاهی مردم از برپایی نمایشگاهها در سطح شهر است ولی باید به این جنبه نیز توجه کرد که چرا مردم ما علاقه ای به دیدن نمایشگاه های برگزار شده و حتی نمایشگاه دستاوردهای سفر ندارند و پیگیر این مصوبات نیستند!!! 

ایمیل خبرنگار: (karez_60@yahoo.com)


  • جمعه 8 ارديبهشت 1391-0:0

    نمایشگاه باری به هر جهت بود.برگزار نمی شد هم اتفاقی نمی افتاد.

    • دانشگاه کلانشهر ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
      چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391-0:0

      وقتی هیچ چیز گیر آدم نمی آید جز پز عالی و جیب خالی، بالاخره یک خودکار هم غنیمتی است. به سایت دانشجویی دانشگاههای کلانشهر ساری سر بزنید.
      http://www.sariuni.loxblog.com
      sariuni110@yahoo.com

      • سه شنبه 5 ارديبهشت 1391-0:0

        اینقدر سیاه نمایی نکن


        ©2013 APG.ir