تعداد بازدید: 2470

توصیه به دیگران 5

چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391-10:33

درباره ایران و امارات

تمام ساكنان با برگ هويت اماراتي بودند،پرچم امارات برافراشته بود، پول رايج براي مبادلات پول امارات و پلاك ماشين ها هم متعلق به امارات بود و در يك كلام همان طوركه گفته شد،بخشی ازخاک ایران دراختياركشور امارات قرار داشت!/انگلیس در مورد امارات و ايران در دوران شاه هم همين كار را كرد، ولذا بايد سران كشورهاي عربي و اتحاديه عرب و شوراي همكاري خليج فارس تلاش كنند در زمين دشمن بازي نكنند.ایران مالک جزیره هایش است و هرگز کوتاه نخواهد آمد.


مازندنومه،دکتر سیف الرضا شهابی:زمستان سال 1364 چندروز مهمان آقاي "تاجيك"استاندار وقت استان هرمزگان بودم. فرصتي فراهم شده بود تا از بعضي مناطق اين استان از جمله جزيره "ابوموسي"بازديدي داشته باشم.

يك روز صبح به اتفاق يكي از پرسنل استانداري به اين جزيره رفتيم و عصربرگشتيم و برحسب اتفاق درهمان روز شهيد"صيادشيرازي"هم براي بازديد از تاسيسات نظامي اين جزيره استراتژيك كه درحال ساخت و يا بهره برداري بود به ابوموسي آمده بود .

آن يك روز تقريبا از بسياري از قسمت هاي جزيره بازديدكردم و آنچه كه توجه ام را شديدا به خود جلب كرده بود وجود شهروندان اماراتي در بخشي ازاين جزيره بود، طوري كه هرشخصي وارد اين قسمت جزيره مي شد،تصور می کرد وارد كشورامارات شده است!

تمام ساكنان با برگ هويت اماراتي بودند،پرچم امارات برافراشته بود، پول رايج براي مبادلات پول امارات بود و پلاك ماشين ها هم متعلق به امارات بود و دريك كلام همان طوركه گفته شد،بخشی ازخاک ایران دراختياركشور امارات قرار داشت!


همان زمان دونكته به ذهنم خطوركرد:

1-شاه ايران بحرين را دو دستي تقديم آمريكائي ها كرد و به جدائي آن ازايران رضايت داد تا در ازايش سه جزيره تنب بزرگ وكوچك و ابوموسي را كه از ازمنه گذشته متعلق به ايران بود،پس بگيرد .اما او چرا اين مسئله را پذيرفت كه دربخشي ازجزيره ابوموسي دولت كشور همسایه حكمران باشد؟بلافاصله پاسخ پرسشم را خودم دادم: از شاه سرسپرده كه مثل مومی دست هاي انگليس وآمريكا بود نبايد انتظاري غير از اين داشته باشيم.

2-انگليسي ها همان زمان كه تصميم گرفته بودند اين سه جزيره را به ايران بدهند،تخم نفاق را كاشتند و نطفه درگيري ها رابراي آينده بستند تا هر زمان بخواهند با تحريك يكي از دوطرف آتش به پا كنند و جنگي راه بيندازند و ضمن اينكه سلاح شان را به شاه و امارات می فروشند،در صورت بروز جنگ ودرگيري پا درمياني كنند و درقالب ميانجي ظاهر شوند وكلاه گشادي را سرهردوطرف بگذارند؛همان كاري كه در زمان جنگ هاي اول و دوم ايران و روس در زمان "فتحعليشاه قاجار"انجام دادند. از يك سو دو طرف را تحريك به جنك مي كردند و ازديگرسو در لباس ميانجي ظاهرمي شدند و عهدنامه هاي "گلستان"و"تركمانچاي"را منعقد کردند.

   رژيم شاه عوض شد و انگليسي ها دست شان از يك طرف كوتاه شد،وليكن طرف ديگر رابطه تنگاتنگي با انگليسي ها و آمريكائي هادارد و با تحريك يك طرف هم مي توان شعله هاي جنگ را برافروخت و اختلاف بين دوكشور همسايه و مسلمان به وجودآورد. بنابراین ازاين منظر طرف اماراتی ساكت ننشست و درسه دهه اخير هر زمان كه مناسب تشخيص داد زمينه هاي اختلاف را فراهم کرد.

   مقامات امارات و سران كشورهاي عربي نمی دانند که بيگانگان خيرخواه آنان نيستند و كاري با آن ها كردند كه در زمان استقلال هند و پاكستان نمودند؛یعنی منطقه "كشمير"را به عنوان منطقه مورد مناقشه هند و پاكستان قرار دادند تا بعد از گذشت چند دهه هنوزلاينحل باقي بماند و استخوان لاي زخم باشد و اين دوكشور روي آرامش را نبينند تا حدي كه براي مقابله با يكديگر به سلاح اتمي دست یافته اند.

    در مورد امارات و ايران در دوران شاه هم همين كار را كردند، ولذا بايد سران كشورهاي عربي و اتحاديه عرب و شوراي همكاري خليج فارس تلاش كنند در زمين دشمن بازي نكنند.ایران مالک جزیره هایش است و هرگز کوتاه نخواهد آمد.


  • يکشنبه 10 ارديبهشت 1391-0:0

    جاي تعجب است انگلستان اين همه به ماضربه زدوميزندافرادپرمدعا نظيرعطاء الله مهاجراني دربي بي سي ظاهرمي شوند

    • شنبه 9 ارديبهشت 1391-0:0

      وقتی ما از فضای کشور درست برنامه نریزیم و استفاده نکنیم معلومه که دشمن یواشکی ناخنک می زنه.

      • شنبه 9 ارديبهشت 1391-0:0

        يادداشت خوبي بوددكترشهابي اطلاعات خوبي داردسعي كنيدبيشتراستفاده كنيد

        • جمعه 8 ارديبهشت 1391-0:0

          باتشکرازدکترشهابی برای نوشته مقاله فوق
          قابل استفاده بود

          • چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391-0:0

            جای جای ایران، سرای من است؛ باید با ثبت رساندن این اراضی، از ایجاد هر گونه تردید جلوگیری کرد.

            • دانشگاه کلانشهر ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
              چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391-0:0

              تحلیل خوبی بود و بیانگر شیطنت های انگلیسی ها در منطقه بود. سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن آنها مشهور است. عرب های خوش گذران سست تر از آنی هستند که حال چنگ و نبرد داشته باشند و اگر بخواهند چنگ کنند باید یکی دیگر برایشان بیاید و جنگ را کنتراد بکند. به همین دلیل از آمریکایی ها می خواهند بیایند و از آنها حمایت کنند. ایکاش دانشجویان و اساتید دانشگاههای ما هم این مسائل را تحلیل می کردند و یا اقلاً حال خواندن این مقالات را داشته باشند. من به عنوان دانشجویی از خیل دانشجویان دانشگاههای کلانشهر ساری با قاطعیت می گویم تعداد افرادی که این مقالات را می خوانند اعم از دانشجو یا استاد زیاد نیستند و لذا آگاهی آنها در این زمینه بیشتر سینه به سینه و دهان به دهان است و بر اساس شنیده ها و بدون تعمق می باشد.
              http://www.sariuni.loxblog.com
              sariuni110@uahoo.com


              ©2013 APG.ir