تعداد بازدید: 1885

توصیه به دیگران 1

شنبه 9 ارديبهشت 1391-8:40

مازندران در هفته ای که گذشت

مرور مهم ترین خبرهای مازندران در هفته ی گذشته؛یكصد كارخانه شالیكوبی در مازندران تاكنون بازسازی شد/راه‌اندازی 3 استودیوی جدید رادیویی در مازندران/عسگری محمدیان به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان بستری شد/قدرداني وزير كشور از رييس ستاد انتخابات استان مازندران/گرانی ملت را از پا درآورده است و... 


*جشنواره فیلم صنعتی آثار خوبی برای مازندران دارد

فارس: مدیرعامل کارخانه ایران خودروی مازندران، گفت: جشنواره فیلم‌های صنعتی مازندران جهش، آثار خوبی بر روی صنعت استان خواهد داشت.

امید حسین‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره فیلم‌های صنعتی می‌تواند بخش‌هایی از صنعت که در منظر عموم قرار ندارد را به نمایش بگذارد.

وی با بیان اینکه تا جایی که در توان داشته باشیم به برگزاری این جشنواره کمک می‌کنیم، متذکر شد:‌ جشنواره فیلم‌های صنعتی، آثار خوبی بر روی صنعت استان خواهد داشت.

 حسین‌نژاد در بیان دلیل حمایت مجموعه ایران خودرو از برگزاری جشنواره فیلم‌های صنعتی، تصریح کرد:‌ خودروسازی در استان، یک صنعت نوپا است و در این جشنواره می‌توان بخش‌های مختلفی از آن را به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری و حمایت از تولید ملی، یادآور شد:‌ هرچه صنعت ما بیشتر نمایش داده و معرفی شود، می‌توانیم گام‌های مؤثرتری در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برداریم.

*کم‌توجهی مسئولان مازندران به مناطق محروم ساری

 مهر: فرماندار ساری گفت: توجه مسئولان استانی مازندران به مناطق محروم ساری کافی نیست.

سید عباس حسینی ن‍ژاد در جلسه هم اندیشی روسای شوراهای اسلامی شهر و روستا در فرمانداری ساری با بیان اینکه در بخش کشاورزی کارهای زیادی صورت گرفته است افزود: نهاده ها کشاورزی برای تولید محصول مرغوب و مناسب باید به موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وی افزود: برخی وام های خود اشتغال زایی به تولید کنندگان پرداخت می شود ولی درجای مناسب خود هزینه نمی شود.

حسینی ن‍ژاد گفت: با ایجاد اشتغال در صنعت، تکنولوژی و بخش کشاورزی در کوهپایه و روستاها از مهاجرت به شهرها جلوگیری شود.

وی با اعلام اینکه باید مشکلات و موانع تولید را در شهرستان حل کنیم افزود: با حمایت از سرمایه گذار می توانیم به اشتغال و تولید داخلی کمک بسیاری داشته باشیم.

*حدود یكصد كارخانه شالیكوبی در مازندران تاكنون بازسازی شد

 ایرنا: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد كشاورزی مازندران با اشاره به وجود حدود یكهزار و 200 كارخانه شالیكوبی در استان ، گفت : تاكنون فقط حدود یكصد واحد از این تعداد كارخانه بازسازی شده است.

 یحیی ابطالی در جلسه هم اندیشی انتقال یافته های ترویجی كشاورزی در ساری افزود : افزایش ضایعات و كاهش ماندگاری برنج از جمله مضرات وجود كارخانه های قدیمی شالیكوبی در استان است كه باید در بازسازی آنها تسریع شود.

 وی از راه اندازی تعدادی كارحانه مدرن شالیكوبی در استان خبر داد و گفت : در سال های اخیر اقدامات خوبی در زمینه راه اندازی كارخانه های مدرن شالكوبی در استان صورت گرفته كه امیدواریم با حمایت مسوولان شتاب بیشتری گیرد.

* اعتبارات جبران سیل کلاردشت 6 میلیارد تومان شد

فارس: فرماندار چالوس گفت: 100 میلیون تومان اعتبار برای خسارات ناشی از رانش زمین در منطقه طویدره کلاردشت و شش میلیارد تومان اعتبار نیز برای جبران خسارت سیل در کلاردشت اختصاص یافت.

 سید قدیر رضایی بیان داشت: تحولات شهری بسیار خوبی در شهرستان چالوس و شهرهای تابعه آن در حال انجام است و شهرداری‌ها با حمایت شورای شهر روند خوبی را در پیش گرفتند.

 وی اظهار داشت: از هر لحاظ از شهرداران حمایت می‌کنم و همه دستگاه‌های اداری نیز موظف به همکاری با شهرداری‌ها هستند.

رضایی درباره اعتبارت تخصیص یافته به سیل و رانش زمین در منطقه طویدره کلاردشت گفت: 100 میلیون تومان اعتبار برای خسارات ناشی از رانش زمین در منطقه طویدره کلاردشت و پنج میلیارد تومان اعتبار نیز برای جبران خسارت سیل در کلاردشت اختصاص یافت که یک میلیارد تومان دیگر نیز به این مبلغ افزوده شده است.

*تولید ملی بدون همکاری دولت امکان پذیر نیست

مهر: عضو شورای عالی اشتغال کشور با تاکید بر تقویت بازار کسب و کار در جامعه از طریق کالای داخلی، اعلام کرد: تولید ملی بدون همکاری دولت امکان پذیر نیست.

 علی بابایی کارنامی با گرامیداشت هفته کارگر اظهار داشت: در ویژه برنامه های پیش بینی شده برای هفته کارگر، شعار مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مورد تاکید همه برگزار کنندگان هفته کارگر قرار خواهد گرفت.

عضو کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور تقویت رابطه بین کارگران، کارفرمایان و دولت، با حمایت از کار و تولید را لازم و ضروری دانست و افزود: شناسایی کارگران نمونه واحدهای تولیدی، تلاشگران نمونه در عرصه های مختلف سرمایه گذاری به حمایت از تولید داخلی و رشد و اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

* راه‌اندازی 3 استودیوی جدید رادیویی در مازندران

فارس: مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران از راه‌اندازی 3 استودیوی جدید رادیویی در آینده نزدیک خبر داد.

 بهرام حمیدی در مراسم گرامیداشت روز رادیو، اولویت این مرکز را در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری، برنامه‌سازی خلاقانه با محوریت حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی اعلام کرد.

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران با اشاره به محرومیت‌های صنعتی مازندران و نرسیدن به جایگاه واقعی در کشاورزی گفت: با برنامه‌سازی و تولید برنامه‌های گفتگو محور در صدا و سیمای مرکز مازندران می‌توان راهکارهای جدیدی را به مدیران استانی ارائه کرد.

 وی همچنین با قدردانی از تلاش برنامه‌سازان و عوامل رادیو طبرستان، از این واحد به عنوان نخستین مرکز 24 ساعته صدای استان‌ها نام برد و از راه‌اندازی 3 استودیوی جدید رادیویی در آینده نزدیک خبر داد.

*عسگری محمدیان به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان بستری شد

 ایرنا: دبیر هیات كشتی مازندران گفت : عسگری محمدیان ، كشتی گیر مازندرانی و دارنده دو مدال نقره المپیك برای چندمین بار در ماه های اخیر به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان بستری شد.

 غلام نوری زاده افزود : محمدیان دارنده دو مدال نقره كشتی آزاد المپیك سئول و بارسلون شب گذشته به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان لاله تهران بستری شد و مورد مداوای پزشكان قرار گرفت.

وی بیان داشت : محمدیان چند ماه پیش نیز به علت عارضه قلبی در مركز قلب مازندران بستری شده بود.

 دو نشان نقره رقابت‌های المپیك 1988 سئول ، المپیك 1992 بارسلون و جهانی 1989 مارتینی سوئیس از مهم ترین افتخارات محمدیان ، آزادكار مازندرانی است.

 وی در المپیك سئول در فینال مغلوب سرگئی بلوگازوف از شوروی شد . در این دیدار كتف محمدیان دچار شكستگی و موجب شكست شش بر یك او شد و در بارسلون در فینال مغلوب جان اسمیت آمریكائی شد كه نتیجه را شش بر صفر واگذار كرد و مدال نقره المپیك را برای دومین بار به گردن آویخت.

قدرداني وزير كشور از رييس ستاد انتخابات استان مازندران

به گزارش روابط عمومي استانداري مازندران، مصطفي محمد نجار، وزيركشور با اهداي لوح سپاس به هادي ابراهيمي، معاون سياسي امنيتي استاندار و رييس ستاد انتخابات استان، از تلاش هاي صورت گرفته در برگزاري انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در مازندران، قدرداني كرد.

 در بخشی از این متن آمده است: حماسه شكوهمند 12 اسفند ماه 1390 كه با حضور گسترده مردم عزيز ايران اسلامي تحقق يافت، رويدادي كم نظير بود كه در آن رشد سياسي وانقلابي واتحاد ملت درلبيك به نداي رهبرفرزانه انقلاب وحمايت از نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بيش از پيش نمايان شد.

ضمن سپاس وشكرگزاري به درگاه حضرت احديت، بدين وسيله مراتب تقدير وتشكر خودرا از تلاش هاي صادقانه وخالصانه جناب عالي در برگزاري هرچه باشكوه تر انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي وتحقق سياست ها وبرنامه هاي دولت خدمت گزار دربخش مشاركت سياسي مردم ابرازنموده واز خداوند متعال سلامتي و توفيقات روزافزون شما را مسئلت مي نمايم.

*فرهنگ کارآفرینی امسال در دانشگاه مازندران توسعه می یابد

 ایسنا: رییس دانشگاه مازندران گفت: در سال جاری مرکز رشد و فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه مازندران توسعه می یابد.

احمد احمدپور در جلسه شورای دانشگاه که با حضور محمد مهدی نژاد معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم،تحقیقات و فناوری در دانشگاه مازندران برگزار شد اظهارداشت: حرکت رو به رشد ایران در زمینه های مختلف سبب شده تا پس از سال اصلاح الگوی مصرف ، همت مضاعف و کار مضاعف، جهاد اقتصادی سال 91 به عنوان سال تولید ملی حمایت از کار سرمایه ایرانی نامگذاری شود.

وی با اشاره به اهمیت نامگذاری سال 91 به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: اهمیت این نامگذاری از آن جهت دو چندان می شود که این نامگذاری مقارن با آغازین سال دهه پیشرفت است این بدان معنی است که نظام به ویژه رهبری به تمام جوانب پیشرفت توجه کاملی دارند و این همان آموزه هایی است که به وضوح در قرآن ، سیره رسوال اکرم ، اولیا و انبیا قابل رویت می باشد.

رییس دانشگاه مازندران تصریح کرد: اعزام اعضای هیات علمی به همایش ها و کنگره های داخلی و خارجی ، توجه به رشد متقارن با توجه به بودجه پژوهشی ، صرفه جویی در مصرف منابع با رویکرد ارتقای جذب با کیفیت بودجه ، تلاش در جهت ارتقای دانشگاه از جمله فعالیت های صورت گرفته این دانشگاه در سال 90 است.

*پیكر یك شهید دفاع مقدس در چالوس تشییع شد

 ایرنا: پیكر شهید یعقوب الیكایی نژاد ، از سربازان دفاع مقدس روز چهارشنبه روی دستان قشرهای مختلف مردم شهید پرور چالوس در این شهرستان تشییع شد.

پیكر این شهید دفاع مقدس بعد از تشییع در شهر چالوس در گلزار شهدای زادگاهش روستای  میچكار  به خاك سپرده شد.

شهید یعقوب الیكایی نژاد متولد 1340 از روستای میچكار مرزن آباد چالوس بود كه به عنوان سرباز وظیفه همراه لشكر 21 حمزه تهران به جبهه اعزام شده بود.

 این شهید دفاع مقدس در عملیات بیت المقدس در تاریخ 10 اردیبهشت سال 62 به شهادت رسید و پیكر او بعد از 30 سال تفحص و به وطن بازگشت.

امام جمعه شهرستان چالوس در مراسم تشییع این پیكر شهید گفت : امروز این شهرستان در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا حال و هوای دیگری دارد و تشییع پیكر پاك این شهید با شكوه خاصی برگزار شد.

 حجت الاسلام محمد مهدی راشدی افزود : آرامش و امنیت امروز كشور را مدیون خون شهدا هستیم كه برای استقلال كشور جنگیدند تا امروز بتوانیم بدون وابستگی به كشورهای بیگانه زندگی راحتی داشته باشیم.

* دانشگاه آزاد ساری در مسابقات اختراعات ژنو درخشید

 مهر: در این مسابقات سه اختراع صندوق پستی رسید دهنده مرسوله پستی به صورت هوشمند و الکترونیکی، ذخیره سازی گاز در مخزن و سنسور هشدار دهنده برای ماسوره چرخ خیاطی توسط محمد رضا نجاتی مقدم، حنانه مهدوی و محمد حسین نجاتی مقدم از اعضای باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی ساری موفق به کسب سه مدال نقره ، دیپلم افتخار و نشان ویژه نمایشگاه شدند.

 عباس رضایی، مدیر پژوهش و رئیس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی ساری در مراسم استقبال از این افتخار آفرینان در قائم شهر گفت: اعضای باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی ساری دو مدال طلا، سه مدال نقره و دو مدال برنز مسابقات بین المللی اختراعات کشورهای اسلواکی، فرانسه، انگلیس و کره جنوبی را کسب کردند.

*گرانی ملت را از پا درآورده است

 فارس: خطیب جمعه مردم ساری گفت: همه ما می‌دانیم و حتی به دولتمردان هم رسیده و اعتراف هم کردند که گره کور گرانی و گرانفروشی ملت ما را از پا در آورده است.

 آیت الله نورالله طبرسی در خطبه‌های نماز جمعه ساری گفت: از سال 42 تاکنون هر جا نوبت مردم بود، مردم خوب درخشیدند و باید ببینیم مسئولان چه نمره‌ای دارند.

خطیب جمعه مرکز مازندران به مسائل روز جامعه اشاره کرد و بیان داشت: در همه جا بحث از گرانی است و مگر نمی‌شود این را مهار کرد.

طبرسی با بیان اینکه درست است که ما در تحریم هستیم، اما بعضی مسائل ربطی به تحریم ندارد، افزود: آنها نفت ما را می‌خواهند تحریم کنند، اما نان و گوشت و لبنیات را که داریم.

طبرسی با اشاره به اینکه باید همه، این مسائل را جدی بگیرند، اینگونه نباشد که شعار دهیم و به بهانه تحریم پوست از کله مردم بکنیم، بیان داشت: این شیوه درست نیست و موجب بدبینی نسبت به انقلاب می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: مردم باید ضرورت‌های اولیه زندگی را داشته و امکان خرید داشته باشند.

 امام جمعه ساری با اشاره به سال تولید ملی، ادامه داد: در برابر تحریم باید مسلح باشیم و این گونه نباشد با همایش و پوستر کار را تمام کنیم.



    ©2013 APG.ir