تعداد بازدید: 2919

توصیه به دیگران 1

شنبه 9 ارديبهشت 1391-15:45

شور در شورا

گردهمایی اعضای شورای اسلامی شهر ساری در دوره های  اول ودوم  با حضور  خبرنگاران رسانه ها ی  گروهی  برگزار  می شود/شوراها به ویژه شورای سوم به دلیل طولانی شدن ، اغلب اعضا بی انگیزه و خسته شده و در تامین نیازها و رفع مشکلات دچارروزمرگی و آفت زدگی شده اند.(پیام اعضای شورا و شهردار ساری به مناسبت روز شوراها)


مازندنومه،خبر ارسالی روابط عمومی شورای شهر ساری:همزمان با نهم اردیبهشت سالروز تاسیس شورا های اسلامی ،اعضای شورای شهر و شهردار ساری، پیام های جداگانه ای را صادر کردند.

 * مردم ،ناظران و داوران واقعی عملکرد مدیران شهری اند

پیام فرامرز نقیبی،رییس شورای شهر ساری:مدیریت شهری ساری با دو بازوی نظارتی (شورا)و اجرایی(شهرداری) در طول 5 سال گذشته  سعی کرده است در فعالیت های   خود ضمن  حفظ منافع  و رعایت مصالح شهروندان  ،در جهت افزایش اعتماد آنان  گام بردارد که بحمدالله در این زمینه سرافکنده   نبوده  و موفقیت های  قابل توجهی  کسب کرده  است .

 شورای اسلامی شهر ساری در درجه اول  این توفیق را که درقالب اجرای  چندین پروژه بر زمین مانده  و طرح های بزرگ و کوچک  عمرانی از قبیل  پل ها ،پارک ها،کمربندی ها و.... بروز و ظهور پیدا کرده ،مرهون مشارکت و همراهی  مردم  و سپس  نتیجه اهتمام شهرداری و اتفاق  و اتحاد  در بین  اعضای  شورا  می داند.
فرا رسیدن سالگرد  تاسیس نهاد مردمی شورا  فرصتی را فراهم آورده تا  شورای  شهر  ساری  مثل سنوات  گذشته  به ارزیابی  عملکرد  خویش  بپردازد و با بررسی نقاط  قوت و ضعف ،برنامه ها و سیاست های  خود  را سامان  دهد. حاصل  همین  برنامه ریزی  ها  این است  که شورا سعی دارد در سال جاری  که  سال  پایانی  فعالیت  سومین  دوره  این نهاد  می باشد.

علاوه بر اتمام  طرح های در دست اقدام،برنامه های ماندگاری  را به اجرا  بگذارد . امید که مردم ساری  به عنوان  ناظران و داوران  حقیقی عملکرد  مدیران  شهری  با ابراز  رضایت از این  اقدامات  ،نمره قبولی به ما بدهند.  
 
*روز شوراها ، یادآور حضور جدی تر مردم در اداره امور

پیام سید علی حجازی،شهردار ساری:بی تردید نهم اردیبهشت روز تاسیس شوراهای اسلامی که زمینه ساز تاثیرگذار ی عینی تر و افزون تر مردم در تعیین سرنوشت جامعه گردیده ، یادآور حضور جدی تر آنان در اداره امور است و کمترین نقش این روز ، عطف توجه جامعه به عملکرد نهادی می باشد که طی سه دوره فعالیت خود ، جایگاه ویژه ای را در تحولات عمرانی به دست آورده است.

 روند رو به رشد نهاد شورا در شهرساری به خوبی گواه اسن مطلب است که مردم این شهر به نقش حساس و سهم عمده خود در آبادانی محل زندگی خویش پی برده و برای ایفای آن تلاش فراوانی به خرج میدهند و تعامل خوبی با مدیران شهری دارند.


این جانب ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد شورا تصریح می کنم که در پرتو فعالیت این نهاد مردمی که نقش یک پارلمان محلی را دارد به ویژه در دوره سوم فعالیت آن ، تصمیمات خوبی در راستای توسعه و عمران شهری اتخاذ گردیده و به اجرا درآمد.

 این تصمیمات نه تنها در بعد عمرانی و مبلمان شهری بلکه در اصلاح تقویت ساختار تشکیلاتی شهرداری بسیار موثر واقع شده و امروز ما مفتخریم اعلام کنیم که ساری به مرز تحول عمرانی رسیده و بطوری که خود شهروندان مشاهده می کنند اجرای طرح های بزرگ و طرح های در دست اقدام شاهدی بر این مدعاست امید که با تداوم همراهی مردم شریف ، طرح های توسعه ای در شهر مرکز استان همچنان استمرار داشته باشد.

*نگاه مسئولان به ساری باید تغییر کند

پیام سید علی بهروش،رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری:یکی از مهم ترین دغدغه های ما در شورای سوم ، ارتقای جایگاه این نهاد در جامعه و دربین دستگاههای اجرایی شهرستان و استان و تغییر نگاه مسئولان نسبت به این نهاد و وظایف و جایگاه آن و همچنین ضرورت همکاری متولیان امور با مدیران شهری در اموری بود که قانوناً می بایست این همکاری صورت گیرد .

در این رابطه طی این سال ها مواردی وجود داشته که بعضاً دستگاه ها از همکاری با شورا و شهرداری دریغ میکردند و برای فریادهای ما در جلسات شورا نیز شنونده ای نبود نمونه ها در این خصوص متعدد است نظیر مسایل مربوط به کارخانه کمپوست ،کمربندی ها و برخی مصوبات دولت در ساری اما به هرحال اکنون که در سال روز تاسیس شورا قرار داریم با نگرش جدید و استراتژی بهتر و کارآمدتر که به ویژه پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب مبنی بر نامگذاری سال 91 به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را به عنوان یک استراتژی فرادستی در کنار خود دارد ، باید تمامی برنامه ها در این جهت سوق پیدا کند و این میسر نمی شود و مگر با همت و اراده مسئولان که امیدواریم در سال جدید این اهتمام ویژه نتایج پرباری داشته باشد .

*افتتاح یک پروژه بزرگ  همزمان  با  سالروز  تاسیس  شورا

پیام میر صالح صالحی نیا ،نائب رئیس شورای شهر ساری:نهاد مدیریت  شهری از جمله نهاد هایی است  که کارکرد آن دارای نمود عینی است وبخصوص در بعد  عمرانی ،تصمیمات و مصوبات شورا  و اجرای آنها توسط شهرداری ،تجلی بیرونی دارد  و مردم  می توانند  آنها را ببینند و قضاوت کنند .

 اگر چه ما هم معتقدیم ساری به عنوان یک شهر تاریخی  و توریستی و به عنوان  مرکز استان هنوز  با کاستی هایی مواجه می باشد  لیکن طی سال های  اخیر با همراهی و مشارکت  مردم  گام های بلندی در جهت  کاهش  مشکلات  عمرانی و توسعه شهری  برداشته شده و تداوم این رویه  می تواند  سطح بیشتری  از موانع  توسعه  شهری را برطرف  سازد.

اکنون که در سالروز تاسیس شورا ها  قرار  داریم،مدیریت شهری ساری با افتتاح پل غدیر که از پروژه های اساسی شهر می باشد  و نیز آغاز عملیات اجرایی پارک اتحاد  ،به استقبال سال پایانی  فعالیت  شورای سوم  می رود و تلاش می کند  با تداوم این رویه دوره ای به یاد ماندنی از فعالیت نهاد شورا در  ساری رقم  بخورد و با اتمام طرح های در دست  اجرا  وظیفه  خود را در قبال مردم عزیز  به خوبی  انجام  دهد.


*برنامه ریزی و هدفمندی دو عامل موفقیت فعالیت های اجتماعی است

پیام احمدی،سخنگوی  شورای شهر ساری:هرگونه کار و فعالیت  اجتماعی  برای آن که قرین به  موفقیت  باشد  به سه فاکتور  اساسی نیاز دارد  که عبارت است  از برنامه ریزی  ،فونداسیون و پایه گذاری  و هدفمندی .یعنی اگر در برنامه ها و فعالیت ها ،اساس کار  محکم  گذاشته  شده ،مراحل  طرح  مشخص  باشد و هدف  روشنی  هم داشته  باشد نباید  در موفقیت آن تردید کرد.

بحمدالله  شورای سوم  و شهرداری  از ابتدا  پایه و اساس  کار را  بر تلاش بیشتر  و توجه  به نیازهای  حقیقی  شهر  توام  با تدارک امکانات  و اعتبارات  و نیروهای متخصص  گذاشتند  که انصافاً پی ریزی  خوبی  بوده  و نتایج حاصله  نیز  آن  را تائید می کند.

  برنامه ریزی ها  نیز  در اکثر  موارد  پاسخ  مثبت  داده اند  و  در بحث  هدفگذاری باید گفت که  سیاست   های کلان نظام  بویژه توصیه ها  و رهنمود های  مقام  معظم رهبری  از جمله  در نامگذاری  سال ها به عنوان ترسیم  نقشه  راه ،تمامی دستگاه ها و  سازمانها  و بخش ها  از جمله مدیریت  شهری ساری  را در تعیین  اهداف  و افق  ها  کمک کرده  است.

  اینجانب ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس شوراها امیدوارم  با تلاش  همکاران  در شورا  و شهرداری  و تعامل  شهروندان،  این اهداف  متعالی  محقق شود.
 
*کمک کنیم ساری به جایگاه واقعی اش برسد

پیام مهدی رضایی فرح آبادی رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای شهر ساری :سال 90  برای شهر ساری  به  یاری  حق  و کمک  و مشارکت  مردم  عزیز  و تلاش  و همت  شورا و شهرداری  و سالی  توام  با اقدامات  مثبت  عمرانی  و تحولات  ساختاری  نهاد مدیریت شهری  بوده است و در این  سال ضمن  اجرای  پروژه های  بزرگ  عمرانی ،تاسیس سازمانهای  تابعه  و شهرداری  های   مناطق  سه گانه ، و شکل گیری  اداره فرهنگی  در شهرداری  نشان  از اهتمام  همکاران  ما داشته  که به شکرانه  حق  در  جلب رضایت  و اعتماد  شهروندان  موثر  بوده است.

  اکنون که در سالروز تاسیس نهاد شورا قرار داریم با پشتگرمی به حمایت همین مردم  و تلاش  خادمین آنها  در  شورا  و شهرداری ،امیدواریم با اتخاذ  تصمیمات  مهم تر  و  نظارت  دقیق تر بر امور و پروژه های  عمرانی ، شهر ساری  به جایگاه  واقعی  اش  هر چه  بیشتر نزدیک شود.


*از اعتماد و همکاری مردم انرژی می گیریم

جمال باقری رئیس کمیسیون  نظارت و بهداشت شورای شهر ساری:انجام هر کاری   نیازمند  انگیزه ،اراده و هدف  است  و چه  انگیزه ای  بالاتر  از این  که  بشر  در تمامی  شئونات  زندگی باید در جهت  رشد و تعالی  حرکت  کند  و سکون  و رکود  را به منزله  نیستی  بداند  و نیز چه هدفی بزرگتر از سربلندی  جامعه اسلامی که از بسیار جهات الگو و سرمشق دیگر جوامع است؟

در مورد  اراده هم باید گفت  ایرانی  ها  به خصوص مازندرانی  ها  به تلاشگری  معروفند و سراسر زندگی  و تاریخ  آنها  به  کار و فعالیت  و پشتکار  عجین شده است بنابر این  هم انگیزه و هدف  و  هم اراده برای پیشرفت  و تحول و پویایی وجود دارد و با توجه  عمیق  و روشنگری  و دور اندیش  رهبر  فرزانه  انقلاب در نامگذاری  هر سال ،خوشبختانه استراتژی  هم  مشخص  می باشد  و حال  زمان  آن است  که حول   محور این  استراتژی و با هدف سربلندی  کشور اراده و نیروی خود را به کار  گیریم و  تلاش  کنیم.

  شورای اسلامی شهر ساری  سالروز تاسیس این نهاد را فرصتی می داند تا با ارزیابی عملکرد خود به برنامه های مربوط به توسعه و عمران شهری سرعت و دقت بیشتری ببخشد   و در این  راستا  خود  را نیازمند  کمک و همکاری  مردم  عزیز  و فهیم  این  شهر می داندو از اعتماد آنها انرژی می گیرد.

*مهم ترین دغدغه انحراف شورا از وظیفه خود مماشات در برابر پیگیری حقوق شهروندان دربرابر دولت مردان است

سید محمد آقامیری،عضو شورای اسلامی:درجامعه ما که احزاب به معنای واقعی وجود خارجی ندارند شورا بدیلی به جای احزاب می توانند در مدیریت کشور نقش ایفا کنند .

 شورای اندیشه قرآنی نه سوسیالیستی و سکولار غربی و نوعی روش حکومتی که مورد تائید نظر عقل و شرع می باشد.

 فصل هفتم قانون اساسی و قانون شوراها و آیین نامه اجرایی آن چگونگی مطالبه حقوق مردم ترسیم شده است و لیکن شوراها بویژه شورای سوم بدلیل طولانی شدن اغلب اعضا بی انگیزه و خسته شده که در تامین نیازها و رفع مشکلات دچارروزمرگی و آفت زدگی شده اند.

 نداشتن برنامه عدم آموزش و تجربه کاری ، عدم استفاده از کارشناسان در امور تخصصی و عدم نظارت دستگاه های ذیمدخل بر شوراها از ضعف شوراهاست .

شورای سوم به دلیل عدم حضور در میان مردم به عنوان نهاد مردمی از وظیفه اصلی نیز جلب اعتماد مردم فاصله گرفته است در حالی که شورای بنیادی ترین  نماد دموکراسی در کشورهااست ، در حال تمرین است ولیکن دولتمردان در سه دوره گذشته شرایط رشد و حضور بیشتر در عرصه مدیریت یکپارچه شهری را فراهم نکرده اند  و همچنان تمایل شدید به مدیریت متمرکز دارند.

 من نیز این روز را  به همه همکاران شورایی که برای تکالیف انسانی دینی وحرفه ای تلاش می کنند تبریک عرض می نمایم و آرزوی شورای کارآمد مردمی که نماد مرد سالاری دینی باشد را دارم.

*گردهمایی اعضای شورا های اول و دوم ساری


 به مناسبت سالروز تاسیس شورا ها ،گردهمایی اعضای شورای اسلامی شهر ساری در دوره های  اول ودوم  با حضور  خبرنگاران رسانه ها ی  گروهی  برگزار  می شود.


رئیس شورای اسلامی  شهر ساری با اعلام این خبر  افزود:در این گردهمایی ضمن مرور  تجارب ارزنده  اعضای شورای شهر  در دوره های قبل ، از این  عزیزان  تجلیل و تقدیر  خواهد شد.


نقیبی خاطرنشان کرد:به مناسبت  همزمانی  هفته شورا  با  روز ملی  خلیج  فارس  نیز  یک  دوره  مسابقه  نقاشی را با همکاری اداره آموزش و پروش و  با موضوع "از خزر تا  خلیج فارس"برگزار خواهیم  کرد.


وی درادامه از فراخوان  مسابقه مقاله نویسی  بین دانشگاهیان  خبر داد وگفت:موضوع کلی این  سابقه  بررسی چالش ها  و دستاوردهای  مدیریت  شهری است  که البته شامل موضوعات  و زیر بخش های جزئی تری هم  می شود.


نقیبی یاد آور شد:به مناسبت هفته شورا ها ،برپایی  مصاحبه  مطبوعاتی  و نشست با خبرنگاران رسانه های  گروهی نیز  جزو  برنامه های ماست.


  • شنبه 9 ارديبهشت 1391-0:0

    این یادداشت های صدتایه غاز رو ولش کنیدچهار پنج سالی هست این هارو دارید می گید راست می گید بفرمایید تا حالا چند نفر از قوم و خیش هاتون رو تو شهرداری و... بردید سرکار ؟!چقدر از سهم شهروندان ساروی رو خرج زیر ساخت های خودتون کردید؟! و.... امیدوارم روز قیامت شرمنده نباشید

    • شنبه 9 ارديبهشت 1391-0:0

      میدان امام قایمشهر را با میدان خزر ساری و پل غدیر مقایسه کنید ارزش اعتبار ساری را بر باد دادین به خدا ..فقط پیش خانواده تون سر بلندیدن

      • نایب الله اصغریپاسخ به این دیدگاه 0 0
        شنبه 9 ارديبهشت 1391-0:0

        انتخاب مجدد جناب آقای نقیبی را بعنوان رییس شورای شهر ساری تبریک می گویم

        • کارسالارپاسخ به این دیدگاه 0 0
          شنبه 9 ارديبهشت 1391-0:0

          روزتان مبارک. ولی یه کم هم به فکر ما شهروندان باشید و حرام و حلشت را کم کنید.

          • شنبه 9 ارديبهشت 1391-0:0

            ما شنیدیم و باور کردیم اعضای شورا فقط به فکر مردمند!


            ©2013 APG.ir