تعداد بازدید: 6229

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 10 ارديبهشت 1391-19:49

آقای رئیس،سید محمد چی شد؟

نطق عضو شورای شهر ساری در لباس رفتگران؛آقامیری: بعضی از شهروندان از ما می پرسند چرا در شهرداری بعضی افراد از سایر شهرهای استان از قائم شهر بابل و نکا و سوادکوه جذب شده اند؟! وقتی منکر می شویم شهروندان مشخصات کامل نیروها را معرفی و پس از بررسی شرمنده می شویم که ده ها نیرو به همراه توصیه اعضای محترم شورای شهر توامان جذب شده اند.


مازندنومه:آن چه در پی آمده نطق سید محمد آقامیری-عضو شورای شهر ساری- در جلسه یک شنبه شوراست که تلخیص شده و به صورت یادداشت در اختیار شما قرار گرفته است.او با لباس رفتگران در این جلسه حاضر شده بود.

----------------------

علت  پوشیدن لباس رفتگران شهرداری در این جلسه  به این دلیل است که پیشنهادی را در سال قبل مطرح نمودم که در مراسم غبار رویی حداقل یک جلسه شورای شهر ، شهردار و اعضای محترم با لباس کارگران رفت و روب یا کارگران جمع آوری زباله شرکت کنند تا از حیث معنوی موجبات شعف آنان گردیم، لذا جهت  حمایت معنوی  از کارگران و رفتگران به عنوان معلمی که عضو شورای شهر است  لباس شریف رفتگری را پوشیدم و از طرف مردم شهر از آنان  تشکر  می کنم.

اما در آستانه روز معلم باید همکاران شورای شهر از خود بپرسند چه اقدام عملی در تحقق منویات مقام معظم رهبری برای قشر معلمان  شهر برداشته اند؟

 اینجانب به تاسی از مقام معظم رهبری پیشنهاد می کنم جهت حمایت معنوی از بیش از 15 هزار فرهنگی در مرکز استان هر یک از معلمان که نمونه کشوری را کسب کرده اند برای یک واحد 100% و همکاران نمونه استانی 50% و شهرستانی به 30% برای یکبار برای یک واحد ساختمانی از پرداخت عوارض معاف گردند و معلمانی که در اراضی کاربری آموزشی اقدام به ساخت مسکن کرده اند از اخذ عوارض تغییر کاربری معاف شوند .

نکته مهم و اساسی دیگر روز کارگر است. مسئولان باید درک کنند که با 390 هزار تومان برای کارگران نمی توان انتظارات بالایی از آن ها داشته باشیم.

 امروز که حدود 40 روز از سال 91 می گذرد کدام یک از اعضای محترم شورای شهر و شهردار محترم می تواند در پیشگاه خداوند شهادت دهد که حقوق مزایا دریافت نکرده است؟ چگونه می توانیم در برابر کارگرانی که بعضا 10 الی 15 سال به صورت شرکتی مشغول به کار می باشند بی تفاوت باشیم؟

 بعضی از شهروندان از ما می پرسند چرا در شهرداری بعضی افراد از سایر شهرهای استان از قائم شهر بابل و نکا و سوادکوه جذب شده اند؟! وقتی منکر می شویم شهروندان مشخصات کامل نیروها را معرفی و پس از بررسی شرمنده می شویم که ده ها نیرو به همراه توصیه اعضای محترم شورای شهر توامان جذب شده است که گویی بازار اشتغال برای همکاران محترم و مسئولان گرم است که آخرین آن در سازمان عمران بوده است ، لذا برای چندمین بار پیشنهاد می کنم که شورای شهر با تصویب جذب هر نیروی غیر بومی را ممنوع و به حکم قانون جذب هر نوع نیرو و لو شرکتی باید با مجوز شورای شهر باشد که مشاهده نمی شود و هیچ یک از نهاد های حاکمیتی ،نظارتی،امنیتی تاکنون متعرض به این تخلفات  و تبعیض ها نشده اند.

توصیه دیگری داشتم که متاسفانه فراموش شده است لذا برای چندمین مرتبه پیشنهاد می کنم که شورا با تصویب خود،شهردار را مکلف کند با پرداخت حقوق و مزایای شرکت های خدماتی حداکثر 25 هر ماه حقوق و مزایای نیروهای شرکتی پرداخت شود، زیرا کارگران در برابر فرزندان شان  جدّا شرمنده اند.پس بیائیم حقوق انسانی کارگران را حداقل در حوزه  شهرداری  رعایت کنیم تا بعضی از کارگران نگویند:

رنج همدرد که داند همدرد/شرح آن است به پیش بی دردان سرد


شورا در بودجه سال  نود برای شهردار محترم ماهی چند میلیون تومان حقوق تصویب کرد که اگر سایر مزایا اعم از ماموریت ها و پاداش های سازمان های تابعه که قریب ده سازمان می باشد و پاداش  ده میلیون عیدی و حق نظارت و فنی را کم و بیش حساب کنیم قریب چند  میلیون ماهانه حقوق و مزایای شهردار است.

شهردار و اعضای شورا،وضع خودتان را با وضع کارگران ، حداقل شهرداری مقایسه کنید و آنگاه
بیائید با بازنشسته شدن چند نیروی شهرداری بی سرو صدا نیرو جذب نکنیم و موجب یاس و ناامیدی و بدبینی را در نیروی کارگران و بدنه شهرداری و شهروندان صد چندان نکنیم.

 اگر بوسه بر دست کارگر چون پیامبر نمی زنیم، لااقل سیلی به صورت کارگر نزده باشیم.


موضوع سوم مربوط به شوراهاست.همان طوری که پارلمان مرکزی برای کل کشور  قانون  وضع  می کند،شورای شهر به عنوان پارلمان  کوچک شهر برای موارد محلی  قانون  وضع  می کند  و مهم تر از  آن بر اجرای  قانون  نظارت می کند که متاسفانه  هم اکنون  شهردار بر شورا نظارت می کند.

*شورا تشکیل  شد اما  اختیارات  ناکافی  دارند.
*شورا تشکیل  شد اما باور  مسئولان  تغییر  نکرد زیرا  برای مدیریت  یکچارچه  شهری گامی برداشته نشد.
*شورا تشکیل  شد اما کمبود های شورا رفع نشد.
*شورا  تشکیل شد اما هنوز متولیان آن دولتی  هستند.
*شورا تشکیل شد اما شوای عالی کشور یا شورای  عالی استانها هنوز  نتوانست  برای  برای پویایی شوراها گامی  اساسی بردارد.
*شورا  تشکیل  شد اماکف اختیاراتی که در قانون اساسی  و سایر  قوانین  پیش بینی  شده بود  فراهم نشد.


من به عنوان منتخب دو دوره شورای شهر، به عنوان  مدرس دانشگاه و فرهنگی و حقوقدان گرچه  در آخرین  سال  دوره  سوم  در بیش از سی کمیسیون و کارگروه  شورای شهر  و شهردار ساری  به خاطر تذکرات و سوالات مطروحه و اندیشه نقادانه  این جانب نسبت به عملکرد شورای شهر و شهردار  ومدیران استانی و کشوری فقط پاداش حضور در یک کمیسیون فنی را یافته ام(؟) باز  هم به  آینده شورا ها خوشبین هستم و به عنوان یک دستاورد نظام جمهوری اسلامی در دوره اصلاحات از آن حمایت می کنم.

روز شورا را بر  همکاران شورایی سراسر کشور تبریک می گویم،گرچه در این  8 ماه به عنوان یک فرهنگی رزمنده و بسیجی و ایثارگر  از بیت شهدا حقوق دان و مطلع چه رنج ها تحمل نکرده باشم و از حضورم بعضی همکاران  مکرر اظهار ناخرسندی کردند و در نهایت بخشی از مردم شریف ساری را به خاطر  انتخابم مجازات  کردند و لیکن با عهدی که به مردم بستم پایبندم.

  تاکید می کنم که ضمن همکاری مضاعف با همکارانم،در مدت باقیمانده از فساد و پلشتی عملکرد شهرداری  و ضعف شورا کوتاه  نخواهم آمد و قضاوت را به تاریخ می سپارم.


قصه ما در شورا قصه رئیسی است که به مردمش گفت  صادقانه مشکلات را بگوئید.
سید محمد  نزد رئیس رفت و گفت  گندم  و شیر  که گفتی چه شد؟
پارک چه شد؟  پل چه شد؟ سینما چه شد؟آسفالت چه شد؟فرهنگسرا چه شد؟
تملک پادگان چه شد ؟تجلیل از نخبگان و هنرمندان  چه شد؟ترافیک چه شد؟ترن هوایی اطریشی چه شد؟اسب میدان امام چه شد؟
رئیس گفت ممنونم که مرا آگاه کردی  همه چیز درست می شود.
یک سال گذشت ....رئیس باز هم رفت به مردمش گفت  صادقانه مشکلات را بگوئید
کسی چیزی نگفت ؟کسی نگفت گندم و شیر چی شد؟آسفالت چه شد ،فرهنگسرا  چی شد؟
تنها  از میان  جمعیت  کسی  گفت :آقای رئیس،سید محمد چی شد؟


عضو (محذوف)شورای شهر:سید محمد آقامیری


  • دوشنبه 3 اسفند 1394-22:1

    درود بر آقای دکتر آقامیری
    حتی اگر نماینده مجلس هم نشوید باز هم محبوب و قهرمان خواهید بود.

    • پنجشنبه 14 ارديبهشت 1391-0:0

      با سپاس از آقاي آقاميري . هيچ كدام از نيروهاي شهرداري تخصصي نيستند . همه با واژه و فعل پارتي جذب شده اند . برويد يك تكاپو كنيد ببينيد چطور است . همين اقاي ... به رئيس سابق ...گفته بود من 2 نفر از فاميل هاي شما رو معرفي ميكنم به سازمان و شما هم 2 نفر از فاميل هاي من را معرفي بكن . من اين رو خودم با گوش خودم شنيدم، گفتم آقا شك نميكنند واسه اين كار ؟ ديدم ميگن پسر مدير ... (آن زمان) ، شركت پيمانكاري نيروي انساني رو داره كه نيروها رو جذب ميكنند، كاري ندارند هر چي نيرو بيشتر معرفي بشود بيشتر به نفعش است . ديگه ببين چه شير تو شيريه !!!! مازند نومه من نميترسم و ميگم تو هم جرات كن متن و درج كن ! بذار امثال... ها و كساني كه در حق ساري ظلم مي كنند مشخص شوند .

      • سه شنبه 12 ارديبهشت 1391-0:0

        حقوقی شهرداری سال 90 کیا جذب شدند آقای آقامیری پاک وسالم؟

        • دوشنبه 11 ارديبهشت 1391-0:0

          اقامیری مرد پاک وصادقی است معلمی است که نون معلمی میخورد

          • دوشنبه 11 ارديبهشت 1391-0:0

            ست نيست جون اكه ست زرد ميبوشيد نارنجي ها شاكي ميشدن و بلعكس

            • كاملا سارويپاسخ به این دیدگاه 1 0
              دوشنبه 11 ارديبهشت 1391-0:0

              قانون جذب نيرو شهرداري ساري لابي كري و بارتي بازي است.جه بخواد طرف بومي همون شهر باشه و جه بخواد غريبه باشه.در هر صورت كل نيرو هاي شهرداري ساري بايد زير سئوال برن

              • دوشنبه 11 ارديبهشت 1391-0:0

                برادر آقا میری فرافکنی بس است دیگر.مگر آن زمان که ... فکر رفتگران نبودی؟آنزمان که ... یاد رفتگران نبودی؟ و صدها سوال دیگر .....دیگر دروغگویی به مردم بس است آقای آقامیری.....خواهشا دیگر فرافکنی و ظاهز سازی نکن که خیلی چیزهای دیگر نیز رو می شود

                • دوشنبه 11 ارديبهشت 1391-0:0

                  خوب چرا لباسش ست نیست؟


                  ©2013 APG.ir