تعداد بازدید: 3154

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 10 ارديبهشت 1391-22:2

مصایب یک پروژه/کمربندی ساری هم مشکلات اعتباری دارد،هم ارزیابی

تا 9 روز اول ارديبهشت 350 ميليون تومان به حساب شهرداري واريز شد/برخي موارد پل غدیر بايد اصلاح شود/45 روز است كه اين كارگران حقوق نگرفته اند/کمربندی ساری جدا از مشکلات اعتباری، مشکلات ارزیابی دارد/(گزارش+گزارش تصویری از جلسه شورای شهر ساری)


مازندنومه،محمد اسماعیل بخشی سورکی:جلسه شوراي شهر اين هفته ساري در حالي برگزار شد كه سيدمحمد آقا ميري-عضو شوراي شهر- با پوشش لباس رفتگران حاضر شد.گزارش خبرنگاران ما را از این جلسه بخوانید.

-------------------------------

*حجازی:قرارداد مجتمع تجاري نارنج امضا شد

شهردار ساري در این جلسه اظهار داشت:در 9 روزي كه از ارديبهشت ماه مي گذرد در مجموع با احتساب جرايم راهنمايي و رانندگي 350 ميليون تومان به حساب شهرداري واريز شده است.

سید علی حجازي با اشاره به انتقال زندان و همچنين انتقال باقيمانده سايت اداري زندان در 15 روز فرصت تعيين شده براي تخليه آن اظهار داشت: يك هفته از آن مهلت مقرر گذشته است و دوستان وعده داده اند كه در هفته آينده زمين كل سايت را منتقل و زندان را تحويل مي دهند.

شهردار ساري ابراز داشت: از شورا و اعضاي آن اجازه مي خواهم تا با انتخاب مشاور براي اين محل موافقت كنند تا با كاربري تجاري و تفريحي در آمدي براي شهرداري در نظر گرفته شود.

وي به مجتمع تجاري نارنج اشاره كرد و گفت: بالاخره با همه فراز و نشيب ها بعد از سه سال قراردادش امضا و پيمانكارش هم تعيين شد كه با حضور اصحاب رسانه براي كلنگ زني جزييات به اطلاع مردم خواهد رسيد.

وي همچنين از كلنگ زني پارك در منطقه ميانرود با حضور استاندار خبر داد و گفت: قرار است تا در دهه مبارك فجر امسال اين پروژه به بهره برداري برسد و مردم آن منطقه به خاطر نياز ورزشي و فرهنگي راه زيادي براي آمدن به مركز شهر را طي نكنند.

حجازي از تامين اعتبار 2 ميلياردي پل داراب خبر داد و گفت:اميدواريم با پيگيري هاي مستمر اين اعتبارات تا پايان سال جاري به 4 ميليارد تومان برسد.

شهردار ساري ابراز داشت: مديركل گردشگري استان طرح ترسيمي از تهران را براي موزه منطقه اي در زميني با عرض 74.5 متر غير قابل جانمايي دانست.

وي ادامه داد:فرزانه خواستار اضافه عرض هشت متري براي جانمايي طرح شد كه اين مشكل با توجه به نبود زمين به اين ابعاد غير ممكن است.

حجازي گفت:بايد اين مشكل بررسي شود چرا كه پيمانكار مشخص شده است و اعتبار هم تخصيص پيدا كرده است.

*باقری:مشکلات پل غدیر اصلاح شود

عضو شوراي شهر ساري با بيان اينكه بايد قوانين بالادستي در راستاي توازن بين كارفرما و كارگر اصلاح و ياتدوين شود ، افزود:اميدواريم با تدوين قانون مناسب ديگر شاهد اين نباشيم كه قشر كارگر جزو اقشار كم در آمد و ضعيف جامعه محسوب شود.

جمال باقری افزود:از شهردار و مجموعه شهرداري ساري به خاطر افتتاح پل غدير تشكر مي كنيم اما برخي از موارد در حومه اين پل بايد اصلاح شود كه در زمان افتتاح مردم به ما مراجعه كرده و خواستار اصلاح موارد ياد شده بودند.

اين عضو شوراي شهر يكي از درخواست هاي مردم منطقه را نامشخص بودن محل عبور و مرور عابران پياده عنوان كرد و گفت:مسير عابران پياده هنوز مشخص نشده است كه لازم است در زمان اندكي اين مهم صورت پذيرد.

وي همچنين از ريختن فاضلاب برخي از ساكنين محله معلم به منطقه ي مجاور پل انتقاد كرد و گفت:خواهش بنده از شهردار اين است كه اين مشكل به صورت جدي پيگيري شود.

*صالح نیا:انتقال ایستگاه باعث اعتراض مردم شده است

سيد صالح صالح نيا هم در اين نشست با بيان اينكه در عبور پايين دزا تصادفي رخ داد كه برخي از دوستان با عصبانيت با ما تماس گرفته و از وضع موجود انتقاد كردند افزود:با توجه به سرعت زياد ماشين ها در آن محور بايد چند دست انداز براي كاهش سرعت ماشين ها تعبيه تا در فرصت مناسب پل عابر پياده براي آن منطقه طراحي شود.

وي به مشكل مردم به خاطر جمع شدن و انتقال ايستگاه 20 متري دوم به سر پيوندي اشاره كرد و گفت:اهالي اين منطقه نسبت به اين موضوع معترض هستند و اميدواريم تا شهرداري تدابير موثر براي رفع اين مشكل بينديشد.

*بهروش:حقوق کارگران را نداده اند

بهروش ديگر عضو شوراي شهر ساري در سخنان كوتاهي به پرداخت نشدن حقوق برخي از كارگران از 20 اسفند سال قبل اشاره كرد و گفت:45 روز است كه اين كارگران حقوق نگرفته اند و بايد بررسي شود كه علت چه بوده است.

باقري عضو شوراي شهر و ريیس كميسون نظارت در پاسخ به اين انتقاد بهروش اظهار داشت:اگر واقعا اين قشر مرتبط با شهرداري هستند بايد دغدغه معيشتي اين كارگران در دستور كار شورا قرار گيرد و تنها ابراز تبليغاتي برخي در جلسات شورا نباشد.

وي ادامه داد: اگر حذف پيمانكار جدي است و شهرداري مي تواند چنين كاري كند يك نفر مامور شود تا قوانين را بررسي و راهكارها را مشخص كند، در غير اين صورت نه مشكل كارگر حل مي شود و نه بحث به نتيجه مي رسد.

*کلهر:کمربندی راه تنفسی برای شهر است

در ادامه جلسه شواري شهر به بررسي موضوع كمربندي ساري با حضور علی اسد -مدير كل راه و شهرسازی استان- حسن كلهر –معاون حوزه راهسازي اداره کل راه و ترابري- در دستور كار قرار گرفت.

حسن كلهر گفت:يكي از مشكلات اساسي شهر ساري از سال هاي قبل همين موضوع كمربندي ساري است.

وي با بيان اينكه اين طرح در اولويت هاي اداره راه و ترابراي قرار نداشت ، افزود:با تلاش مسئولان و مديران توانستيم حركت جديدي در اين حوزه انجام دهيم.

كلهر با بيان اينكه با حساس كردن مديران كشور نسبت به اين موضوع توانستيم كمربندي ساري را جزو اولويت هاي مهم كشوري لحاظ كنيم ، افزود:در سال هاي قبل اين موضوع با تامين نشدن اعتبار مواجه بود كه با انجام اين كار هيچ گونه مشكل اعتباري براي انجام اين پروژه نخواهيم داشت.

وي گفت: قرار است اين كمربندي با طولي در حدود 14.5 كيلومتر ار عبور سمسكنده تا خروجي گارد جنگل تا پايان امسال اجرا شود .

كلهر با بيان اينكه بخشي از قسمت هاي اين پروژه از محدوده شهري مي گذرد،افزود:در واقع بخشي از اين پروژه يك خيابان درون شهري است اما به هر حال مي تواند منفذ و راه تنفسي براي شهر باشد.

وي با اشاره به اينكه بخشي از تملك اراضي بايد براي ادامه اين پروژه در نظر گرفته شود افزود:در بخش آزاد سازي نياز به همكاري شورا و شهرداري داريم تا با تعامل و همكاري پروژه با سرعت پيش رود.

*اسد:کمربندی ساری مشکلات اعتباری و ارزیابی دارد

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در جلسه علنی شورای شهر ساری اظهار داشت: مرکز استان نیازمند توسعه و رفع عقب افتادگی است.

 علی اسد تصریح کرد:‌ پروژه کمربندی ساری جدا از مشکلات اعتباری، مشکلات ارزیابی دارد.

وی ادامه داد:‌ کل محور رودهن- فیروزکوه – قائم شهر به سمت ساری و همچنین پروژه کمربندی ساری در راس پروژه های اولویت دار در بخش راه ها و بزرگراه های کشور در سال 91 قرار گرفته است.


  • چهارشنبه 13 ارديبهشت 1391-0:0

    دانشگاه آزاد يك زمين بخرد براي ايستگاه اتوبوسهاي دانشگاهش . مگر كم پول دارد اين دانشگاه ؟

    بيشتر شلوغي منطقه خزر براي 15000 نفر دانشجوي دانشگاه آزاد ساري هست . تاكسيراني هم يك ايستگاه مناسب تا پاركينگ جديد دانشگاه آزاد در نظر بگيرد .

    • غلامعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه 0 0
      دوشنبه 11 ارديبهشت 1391-0:0

      استقرار پایانه مسافربری در زاویه میدان ولی عصر (عج) و بولوار فرح آباد و همچنین گروههای بدون هویت جابجایی مسافر (مسافربرهای شخصی) و استفاده از کنار خیابان و کوی شهید اسفندیاری موجبات آزار و اذیت فراوان ساکنان کوی مذکور شده است و امنیت آنها را از بین برده است. پیشنهاد می شود شهرداری با مالک زمین ارزشمند پایانه مذاکره کرده و آن را برای ایجاد یک بنیاد عام المنفعه یا فروشگاه ها و اماکن مورد نیاز مردم اختصاص دهد و در جایی پائینتر از ششصد دستگاه برای آنها پایانه مسافربری در نظر بگیرد. و نیز با استقرار پست دائمی نیروی انتظامی مانع حضور مسافرکش های شخصی در این محل بشوند تا نوامیس مردم از حضور تعدادی عناصر که رعایت حرمت ها را نمی کنند در امان باشند.


      ©2013 APG.ir