تعداد بازدید: 2557

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 12 ارديبهشت 1391-22:30

حکایت شیر و ببر و خر/اينجا مدرسه ابتدايي نيست آقايان !

در سال هاي اول عده اي از بيرون شورا خط مي دادند/مردم مازندران شبیه ببر هستند اما مردم فلات مركزي ايران از شير تاسي گرفته اند/نقیبی گفت: چپ هميشه انتقاد به مسائل دارد و عشوري در پاسخ گفت:چپ هميشه انتقادش سازنده است/ حجازي خيلي براي شهر زحمت كشيده اما مي توانيم شهردار قوي تر داشته باشيم/من اهل سمنان هستم و آنجا خر زياد است!(دیدار اعضای شورای سوم ساری با شورای اول و دوم؛متن + حاشیه ها)


مازندنومه،محمد اسماعیل بخشی سورکی:نشست اعضاي دور اول و دوم شوراي شهر ساري در حالي امروز برگزار شد كه برخي اعضاي پيشين به حمايت از عضو محذوف شورا و نقد بر رفتار اعضاي ديگر شورا و شهردار ساري با زبان طنز كلام خود را به گوش ساير اعضا رساندند.مراسمي كه شايد حاشيه هاي پررنگتري نسبت به متن داشت.

 به گزارش مازندنومه،در اين مراسم آقايان بهروش،ايماني،صالحي نيا ،شيرزاد،محمدي كيادهي،عشوري،قرباني ،آقاميري،احمدي،رضايي،مهرانفرو رمضانپور حضور داشتند.

*عشوری:چرا دستور کار نداریم؟

 اسفنديار عشوري -عضو اولين دوره شوراي ساري- با تشكر ار بانيان اين كار شايسته اظهار داشت: بنده تهران بودم و به محض اطلاع تلفني از برگزاري نشست خود را به ساري رساندم.

 وي ضمن انتقاد از ريیس شوراي شهر در مورد مشخص نبودن دستور كار براي سخنراني و نطق ابراز داشت:در تمام شوراها فعاليت هاي خوبي صورت پذيرفت و در دور سوم نيز اين خدمات چشمگير بوده است.

عشوري گفت: بايد سعي شود تا از موقعيت هاي ايجاد شده براي توسعه شهر و رفاه حال مردم بيشتر و بهتر استفاده كنيم.

*مهرانفر:فرياد،داشتن صداي كلفت و بلند نیست

محمدحسين مهرانفر يكي ديگر از اعضاي سابق شوراي اسلامي ساري اظهار داشت:عملكردها بايد رنگ و بوي اخلاص داشته باشد و اگر قرار است از حقوق مردم براي رفاه حال آنان دفاع شود ،بايد فرياد زد.

وي فرياد را صرف داشتن صداي كلفت و بلند ندانست و افزود: فرياد يعني اينكه با عشق و علاقه براي مردم و براي رفاه حال آنها تلاش كنيم.

مهرانفر با بيان اينكه هر روز صبر و حوصله در بين مردم و مسئولان كمتر مي شود عنوان داشت:اگر موقعيت شهرساري را در حواشي بررسي كنيم به اين نتيجه مي رسيم كه اين عملكرد دلچسب مردم مركز استان نيست.

اين عضو سابق شوراي شهر داشتن پاكي و صداقت در نظارت را از الزامات اوليه هر كاري دانست و گفت:وقتي قرار است به صورت جمعي و با رنگ و لعاب مختلف براي مردم كار كنيم بايد نشان دهيم تا از عمق جان علاقه مند به اين كار هستيم.

وي ادامه داد: نبايد اين گونه باشد كه بعد از چهار سال با عذرخواهي از مردم مسند و پست را تحويل دهيم بلكه بايد مسببان ويراني هاي شورا و شهرداري توبيخ شوند و از نيكان و زحمت كشان هم تشكر كرد.

مهرانفر تصريح كرد:نبايد بعد از چهار سال تازه به نواقص كار خود و صبر و حوصله زياد مردم پي برد بلكه بايد با پرهيز از تشريفات و با صميميت و صداقت براي مردم در حد اعلاي كيفيت كار كرد.

*ایمانی:انتقاد از اين جمع انتقاد از خود است

علي ايماني ديگر عضو سابق شوراي شهر نيز در اين نشست اظهار داشت:ما نمي توانيم از همكاران خود انتقاد كنيم چرا كه خود از همين مجموعه ايم و انتقاد از اين جمع انتقاد از خود است.

وي گفت: با توجه به افزايش جمعيت و موقعيت موجود بايد تلاش مضاعف و مطالعات عميق تري انجام شود تا در آينده به گره هاي كور برنخوريم.

 ايماني شوراها را نماد دموكراسي در كشور دانست و گفت:از پيشنهاد دهنده برگزاري اين نشست هم تشكر مي كنم.

*محمدی:شوراي سوم كارهاي نيمه تمام دوره هاي قبل را ادامه داد

محمدحسن محمدي كيادهي هم در اين مراسم با تشكر از همه اعضاي شورا اظهار داشت: كارهاي خوبي هم در دور اول و هم در دور دوم شوراها صورت پذيرفت.

وي با بيان اينكه شوراي سوم كارهاي نيمه تمام دوره هاي قبل را ادامه داد افزود:ساخت پارك قائم ، پارك سنگ و عمارت شهرداري همگي از مصوبات و كارهاي نيمه تمام دوره هاي قبل شوراها بوده است.

ريیس سابق شوراي شهر ساري ابراز داشت:براي اولين بار براي مركز ساري شناسي در آن زمان مبلغ 50 ميليون تومام اعتبار گرفتيم كه امروز با اين پتانسل و توان در شهر مشغول فعاليت است.

 وي همچنين از خيابان 30 متري امام هادي در خيابان معلم نام برد و گفت: نيت بنده از نام بردن اين موارد اين است كه همه بدانند در دوره هاي قبلي شورا كارها و مصوبات خوبي صورت گرفت كه نتايج آن در دور سوم نمود يافته است.

كيادهي با بيان اينكه نبايد كارها و مصوبات گذشته فراموش شود افزود:نبايد طوري عمل كرد و سخن گفت كه در شوراهاي آينده بگويند در دور سوم شورا كاري صورت نگرفت.

*قربانی:محوطه ملامجدالدين توسعه پيدا كند

 محمود قرباني ديگر عضو سابق شوراي شهر ساري عنوان كرد:انسان ها به تنهايي كامل نيستند و اطلاعات در جهان نيز به سرعت در حال افزايش و پيشرفت است.

 وي با بيان اينكه در اين شرايط بايد با مشورت و همكاري هم كار را به سرانجام رساند افزود:نارسايي هايي در تصميمات وجود دارد كه اگر شورا نگاه خود را نسبت به مسايل عوض كند، بهتر خواهد بود.

 قرباني همچنين در خصوص اختصاص آرامستان به عنوان آرامگاه ابراز داشت:مكان و زمين آرامستان منطقه زیبا با چشم انداز بدیع است و به نظر، مكاني زيبايي براي گردشگري هم مي باشد كه بهتر است محوطه ملامجدالدين توسعه پيدا كند.

*شیرزاد:پل غدیر ایراداتی دارد

 مصطفي شيرزاد ديگر عضو سابق شوراي شهر ساري با بيان اينكه بعد از انقلاب دولت هايي روي كار آمدند كه هر كدام دستاوردي داشتند افزود:شوراها نماد دموكراسي است كه پس از اينكه 20 سال بر روي زمين مانده بود توسط دولت اصلاحات احيا شد و تحقق يافت.

 شيرزاد با بيان اينكه بايد پذيرفت كه مديريت شورايي و جمعي در آغاز راه است افزود:ما نسبت به كشورهاي ديگري كه 200 سال سابقه كار شورايي دارند عقب مانده ايم .

وي گفت:چالش ها و مشكلات پيش رو در انجام كار شورايي طبيعي است و ما بايد فرهنگ كار جمعي را جهت توسعه شهر و استان خود ترويج كنيم.

عضو سابق شوراي شهر ساري با بيان اينكه مشكلات و نواقص در تمام دوره هاي شوراها وجود داشته است ابراز داشت: اما بايد از نواقص و كاستي ها درس گرفت چرا كه تكرار دوباره اين استباهات به ضرر مردم و شهر است.

وي با بيان اينكه بنده متخصص امر نيستم اما صاحب نظران در مورد پل غدير ايراداتي را وارد مي دانند افزود:مهندسان و مشاوران خواستند با انجام پل وليعصر مشكل به وجود آمده را حل كنند كه در ادامه آن منتج به طراحي پل غدير شد كه از منظر معماري و فني مشكلاتي دارد.

 شيرزاد ادامه داد: پل تحت فشارهاي بيروني اجرا شد كه شورا بايد با اشتباهات اين چنيني مقابله كند .

*رمضانپور:كار زياد است و تفكر جمعي همين اتاق شوراست

 نادعلي رمضانپور عضو مستعفي شوراي سوم نيز در اين نشست با بيان اينكه بعد از 14 سال ساري شاهد توسعه نسبي شده است افزود:كارهايي كه انجام شد مربوط به همه بوده است چه آن كساني كه هماهنگ بودند و چه كساني كه با وجود مخلفت هاي جزيي با تعامل و همكاري كار را پيش بردند.

 وي با بيان اينكه مركز استان خيلي عقب مانده است افزود:شهر به نوبه خود و از زواياي مختلف پيشرفت هايي داشته است اما با بالارفتن توقع مردم و سخت تر شدن كار ، هنوز ساري جايگاه حقيقي خود در مركز استان را پيدا نكرده است.

رمضانپور با بيان اينكه كشور در حال توسعه و پيشرفت است ابراز داشت:تا زماني كه به توسعه پايدار نرسيم مردم كماكان در فشار و سختي خواهند بود كه تنها مرجعي كه به راحتي مردم به آنها دسترسي دارند همين اعضاي شورا و ساختمان شوراي اسلامي است.

اين استاد دانشگاه با اشاره به مشكلات زياد كشور در حوزه هاي مختلف اظهار داشت:كار زياد است و تفكر جمعي همين اتاق شوراست كه بايد با تصميمات درست آينده خوبي را براي شهر ترسيم كنيم.

وي شراط اول براي كار جمعي را تعامل و همكاري ، همدلي و تفاهم دانست و گفت:بايد با بالابردن آستانه تحمل و به كار بستن انديشه درست و به كار گيري تجربه شوراهاي ديگر شهرها و استان ها و حتي با سفر به كشورهاي ديگر و مشاهدات تجربه آنها از انجام كار جمعي زمينه هاي توسعه و پيشرفت شهر و كشور را فراهم آورد.

رمضانپور با بيان اينكه بايد در مصوبات شوراها كارهاي كارشناسي نمود بيشتري پيدا كند افزود:بايد تمام توان خود را به كار گرفت تا به مردم فشار نیايد و حقي از مردم پايمال نشود.

*بهروش:در سال هاي اول عده اي از بيرون شورا خط مي دادند

 سيد علي بهروش-عضو شورای سوم- هم در اين مراسم با بيان اينكه از مشورت و نظرات اعضاي سابق و فعلي شورا همواره درس گرفته ام افزود:متاسفانه در سال هاي اول عده اي از بيرون شورا خط مي دادند و ما دچار اشتباه مي شديم و خيلي موفق نبوديم.

 وي گفت:اما در دوره هاي بعد از تجربيات استفاده كرديم و در جهت پيشرفت و توسعه شهر ساري گام هاي خوبي برداشتيم.

*آقامیری:حرمت امامزاده را خود اعضا بايد نگه دارند

 سيد محمد آقاميري ديگر عضو شوراي شهر ساري با بيان اينكه در كشور، مهم پذيرش تفكر شورايي است افزود:انقلابي عظيم براي پذيرش اين تفكر در كشور رخ داد تا عمل به روش جمعي در دولت اصلاحات محقق شود.

وي با بيان عدم توانمندي شوراها پس از تشكيل افزود:هنوز زمينه ظهور و و بروز مسائل و تحمل نظرات خود اعضا در شورا فراهم نشده است.

 آقا ميري با بيان اينكه حرمت اين امامزاده را خود اعضا بايد نگه دارند افزود:دستاورد شورا اين است كه بپذيريم مهم مديريت انديشه و تفكر جمعي است.

وي با اشاره به حضور مديران بازنشسته در شهر اظهار داشت: بايد برنامه هايي براي به كار گيري اين افكار و تجميع آن در شورا به كار گرفت چرا كه ما بايد در دوره هاي آتي براي خريد فكر هم برنامه داشته باشيم.

 اين عضو شوراي شهر گفت: با وجود همه ضعف ها و كاستي ها به آينده شورا در كشور خوش بين هستم چرا كه شعار جامعه جهاني اين است كه عملكرد محلي مي تواند دنيايي را تغيير دهد.

 وي ادامه داد: شورا اگر به تعريف و تمجيد از مديران بپردازد و از مردم فاصله بگيرد نابود مي شود و به عنوان طبل توخالي خواهد بود.

*باقری:نبايد دوره هاي مختلف شوراها را با هم قياس كرد

 جمال باقري ديگر عضو شوراي شهر هم با بيان اينكه نبايد دوره هاي مختلف شوراها را با هم قياس كرد افزود: عملكرد دستگاه هاي دولتي و غير دولتي بايد همزمان با هم و با توجه به شرايط خاص خود مورد ارزيابي قرار گيرد.

وي با بيان اينكه حاشيه ها و حرف ها ممكن است مطبوعاتي شود افزود:اين مطالب دال بر عملكرد ضعيف شوراها نيست.

باقري با بيان اينكه تمام كساني كه خود را در معرض راي مردم قرار مي دهند بايد مورد قدردانی قرار گيرند افزود:همين كه اين جسارت را به خود داده اند نشان از اوج ايثار اين افراد دارد.

وي گفت:بنده از رسانه ها و ارباب جرايد مي خواهم تا با توجه به ضرورت تفكر و عملكر شورايي و انديشه جمعي در راستاي نشر اين موضوع فرهنگ سازي كنند.

*رضایی:ما ببریم،دیگران شیر

رضايي فرح آبادي هم به عنوان آخرين نفر در اين نشست با بيان اينكه در اين جلسه سخنان خوبي زده شد افزود:از مجاري كه بايد هفته و روز شورا را تبريك مي گفتند نگفتند اما ما به عشق مردم تلاش مي كنيم.

وي با عنوان كردن اين موضوع كه مردم هر منطقه در پرورش و تربيت تاثير مستقيم از محل زندگي خود مي گيرند افزود: به گفته بزرگي،مردم مازندران در خلق و خو به مثل ببر مازندران هستند.

 رضايي با بيان اينكه مردم فلات مركزي ايران از شير تاسي گرفته اند و موفق ترند افزود:در تشريح علت اين موفقيت گفته اند كه چون شير به صورت جمعي به شكار مي رود هيچگاه آسيب نمي پذيرد اما ببر با وجود اينكه نسبت به شير وقي تر است اما چون لحظه شكار تنها مي رود آسيب پذير است و نسلش رو به انقراض مي گذارد.

 وي با بيان اينكه ساري در بين شهرهاي كشور سر آمد بوده است افزود: بايد تلاش كرد تا دوباره جايگاه حقيقي خود را باز يابيم.

*حاشیه ها

- مراسم در ساعت 5.10 دقيقه با قرائت قرآن آقاي مهرانفر آغاز شد.

-در ابتداي مراسم نقيبي -ريیس شوراي شهر ساري- با تشكر از کسانی كه حضور یافتند، افزود: قرار بود در اين مراسم از معلمان برتر تشكر كنيم كه ظاهرا امروز با مقام معظم رهبري در تهران ديدار داشتند.

-وي همچنين از دير رسيدن دعوت نامه به فرماندار ساري خبر داد و گفت: به گفته حسيني نژاد دعوت نامه دير به دست شان رسيد و وي در جلسه ديگري هستند كه وعده داده اند تا ساعت 6 خود را به مراسم برسانند.البته تا انتهاي مراسم هم خبري از آمدن فرماندار نشد.

 -رئيس شواري شهر ساري همچنين علت حضور نیافتن حجازي را واقعه فوت يكي از بستگان شهردار عنوان كرد و گفت: ظاهرا به علت اين حادثه وي به اين مراسم نخواهد رسيد.

- نقيبي در پاسخ به انتقاد عشوري که گفته بود چرا جلسه دستور ندارد،گفت:قصد ما نشست صميمي با اعضاي دور قبل شوراها بوده است وگرنه دستور خاصي نبوده كه اطلاع رساني كنيم.

-وي ادامه داد: چپ هميشه انتقاد به مسائل دارد كه عشوري در پاسخ گفت:چپ هميشه انتقادش سازنده است.

-زماني كه ايماني از پيشنهاد دهنده برگزاري اين نشست تشكر كرد ،محمد حسن محمدي كيادهي از رياست شوراي شهرپرسيد چه كسي پيشنهاد داد كه نقيبي گفت: پيشنهاد كار خانم حاجيان بوده است . كيادهي هم در پاسخ گفت: مي دانستم اين كار آقايان نيست مخصوصا كار اعضاي علي البدل چرا كه آقايان روي تفرقه تجربه دارند.

- در ميان سخنان محمود قرباني،كيادهي سوالي مطرح كرد كه نقيبي گفت: آقاي كيادهي شما امروز ميهمان هستيد و ما ميزبانيم كه وي در پاسخ گفت: اِمبي ميزباني ره گرمي، صبر هكان!

-كيادهي در ادامه انتقاد شيرزاد به اجراي پل غدير گفت:شما نگران مشكلات نباش اين پل ها زنجيره اي است و همچنان ادامه دارد.

 نقيبي در پاسخ به انتقاد اين عضو سابق شوراي شهر اظهار داشت: كسي كه تخصصي در اين حوزه ندارد نبايد اظهار نظر كند و مردم نظرهاي متفاوتي دارند اما تخصصي و فني نيست.

كيادهي در پاسخ گفت: دست شما درد نكنه ، پس مردم نمي فهمند كه در پاسخ نقيبي ابراز داشت : من چنين سخني نگفتم اما بايد در امور تخصصي افراد متخصص اظهار نظر كنند كه البته اين شروع كار است و به اميد خدا مشكلات پل مرتفع خواهد شد.

 كيادهي در اين مورد از عشوري كه متخصص اين رشته است پرسيد: آيا اين پل مورد تاييد شماست؟كه نقيبي سخنان وي را قطع كرد و گفت: اين مذاكرات بعد از جلسه ادامه ياد و كيادهي هم گفت: شورا يعني مشورت و سخن دو طرفه پس مورد تاييد ايشان نيست.

-رمضانپور در سخنان خود گفت: در بازديد از شانگهاي چين تمام ساختمان ها 80 يا 100 طبقه بودند و در حدود 300كيلومتر فقط پل هوايي در اين شهر وجود داشت كه نشان دهنده پيشرفت و توسعه سريع كشورهاي آسيايي است.

-وي در ادامه گفت: براي مرتفع شدن مشكل مردم تلاش دوبله ، سوبله اي مورد نياز است!

-در لابلاي تعريف و تمجيدات بهروش هم كيادهي گفت: عروس تعريف ره ، بايد شي مار هكانه!

-بهروش با بيان اينكه دامادي اولين عضو شواري شهر بود كه با استعفاي خود مستقيما به مجلس ورود پيدا كرد افزود:من دارم سربازي مي كنم و نمي خواهم به سرداري برسم.

وي گفت: نه ميخواهم ارشد شوم و نه مي خواهم سالار شوم و دنبال پست و مقام هم نيستم .

-آقاميري در جايي از ايده ايجاد خانه تجربه در زمان آقاي كيادهي تشكر كرد كه وي با لبخند گفت: تشكر هكاردي خوشم بيمو!

 -وي در پاسخ به سوال كيادهي در خصوص نظر خود نسبت به شهردار ساري اظهار داشت: بنده نظر خود را در رسانه ها و جرايد بارها گفته ام كه حجازي خيلي براي شهر زحمت كشيده اما مي توانيم شهردار قوي تر داشته باشيم.

-باقري در شروع سخنان خود با عذرخواهي از اصحاب رسانه عنوان كرد: من از شما معذرت مي خواهم كه گاهي جلسات رسمي شورا به طنز شباهت دارد كه در اين لحظه كيادهي گفت: فرمايش رهبر معظم انقلاب اين است كه گاهي زبان طنز زبان ملي ماست و اين سخن شما در تقابل با سخن رهبري است.

-وي در خصوص شهردار ساري هم اظهار داشت:شواري شهر و شهرداري مثل مجلس و و دولت هستند.

-باقري ادامه داد:شهرداري موظف است مصوبه اي كه شورا تصويب مي كند اجرا كند و تنها در مسايلي كه مبلغ زير 100 هزار تومان است موضوعات تصميم گيري در اختيار شهردار است.

-وي با بيان اينكه انتخاب شهردار با راي 7 نفر بوده ، كه در اين لحظه آقاميري با نفي اين حرف گفت: نخير انتخاب شهردار با راي 5 نفر بوده كه جلسه به بگو مگوي دو طرفه كشيده شد.

- نقيبي رياست شوراي شهر با مشاهده اين وضعيت گفت: اينجا مدرسه ابتدايي نيست آقايان !!رعایت كنيد .

در این لحظه باقري به جمع بندي سخنان خود و كمي تعريف و تمجيد از اعضا و شهردار پرداخت كه كيادهي گفت: سراشكندني يلني ونه ور!

- نقيبي جو جلسه را كنترل و با بيان اينكه بنده بسيار متاسفم كه در جلسه هم انديشي چنين بحت هايي مطرح مي شود افزود:تقابل بين دو دولت اصولگر و اصلاح طلب را رهبري به نحو شايسته اي كنترل كرد اما ما همچنان فقط خودمان را زير مي گيريم. وي گفت:تلاش كنيد تا با همكاري و تعامل اين يكسال باقيمانده را كار كنيم تا فردا شرمسار مردم نباشيم.

-رضايي با طرح ببر و شير دوباره جو شورا را تحت تاثير قرار داد كه كيادهي در اين مورد گفت: من اهل سمنان است مي گويد آنجا خر زياد است! وي ادامه داد: اگر اين چيزي كه شما مي گوييد درست است بنده بايد بشينم با خانمم مشكلم را حل كنم!

-جلسه در ساعت 6.55 دقيقه با اهداي هدايا به رسم يادبود و گرفتن عكس يادگاري به اتمام رسيد.


  • شهروند سارویپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 14 ارديبهشت 1391-0:0

    اقای ... با چه رویی این حرفها را می زند واقعا جای تاسف دارد به ایشان کی خط میدهد که هر ساعت یک شاخه می پرد هر چند وقت اقایان به حجازی بدبخت فشار می اورند بعد که مطالبات خود را گرفتند عقب شنشینی کنند دیگر حنای اینا پیش ما مردم ساری رنگی ندارد بیان به مردم شفاف توضیح دهند جرا هر چند وقت یکبار محفلی تصمیم می گیرند وبعد عقب نشینی می کنند ان طوری که ما شهرواندان متوجه شدیم همه اینها جنگ زرگری است دیگر حنای انان پیش ما رنگی نارد کمی ... با خودش شفاف تر باشد ان دفعه شما و... بیاین جلو تا تفاوت رای شما ها را با حاجی اقا میری نشان دهیم همچنان که با رای به دامادی نشان دادیم اقا میری دوستت داریم چون بی تعارف وتکلف حرف میزنی رای ما به شماست

    • چهارشنبه 13 ارديبهشت 1391-0:0

      مازندنومه جان معلومه ساروي نيستي تو زبون محلي سارويها به كلمه كردي ميكويند هاكاردي نه هكاردي.

      • چهارشنبه 13 ارديبهشت 1391-0:0

        پس دکتر پروازی شورا کجا بود؟

        • چهارشنبه 13 ارديبهشت 1391-0:0

          آقای بهروش این را بدان که هنوز هم عده ای از بیرون به شورا خط می دهند

          • کاندیدای شوراپاسخ به این دیدگاه 0 0
            چهارشنبه 13 ارديبهشت 1391-0:0

            در رابطه با این جمله "آقاي كيادهي شما امروز ميهمان هستيد و ما ميزبانيم كه وي در پاسخ گفت: اِمبي ميزباني ره گرمي، صبر هكان! "
            باید گفت شورای چهارم در دست جوانان اسن هردو شما در دور بعدی مهمانید.

            • شهروند سارویپاسخ به این دیدگاه 0 0
              چهارشنبه 13 ارديبهشت 1391-0:0

              گویا فقط در این جلسه که اسم ((هم اندیشی ادوار شورای ساری)) را یدک می کشید فقط قربانی پیشنهاد داشت بقیه فقط به نیت جنگ آمده بودند


              ©2013 APG.ir