تعداد بازدید: 1916

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 14 ارديبهشت 1391-22:36

نیروهای انتقادی هستیم

‌در این پنج سال واقعا لمس کردم که ما مثل ببر همدیگر را می گیریم/قیافه نقیبی هم ایراد دارد اما باید بگویند ایراد در کجاست/مازندنومه خبرهای مرا کار نکند/یک نفر از خبرنگاران کل حقوق شهردار را در پنج سال گذشته بررسی کند/در سال 91 تخفیف نمی‌دهیم تا همه مردم بروند فرمانداری/هادی ابراهیمی را واقعا دوست دارم.(گزارش مازندنومه از نشست شورای شهر ساری با خبرنگاران)


مازندنومه،کلثوم فلاحی: صبح پنج شنبه اعضای شورای شهر ساری با خبرنگاران نشست مطبوعاتی برگزار کردند. این نشست قرار بود با حضور همه اعضای برگزار شود اما فقط چهار عضو شورا در جلسه حضور یافتند.نقیبی، باقری، رضایی و آقامیری اعضای حاضر در جلسه بودند.

رئیس شورا از جمال باقری خواست به دلیل اینکه نماینده شورا در کارگروه زیباسازی است،در خصوص سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با فضای سبز پاسخ دهد.

باقری گفت:‌سوالی مطرح نشد بلکه توصیه کردند تا قدری به بحث زیباسازی توجه شود.

وی ادامه داد:‌باید نگرش خود را تغییر داده و مثبت بنگریم.

این عضو شورای شهر ساری اظهار داشت:‌منابعی که در اختیار ماست را به صورت علنی در اختیار خبرنگاران قرار می دهیم که چقدر اعتبار داشتیم و از چه منابعی تامین شده است.

وی تصریح کرد:‌منابع دولتی صفر بوده در مقابل اعتباراتی که از عوارض و از جیب مردم به دست آوردیم و برای خود مردم هزینه کردیم.

باقری بیان داشت:‌تلاش دارم کارگروه زیباسازی به عنوان زیرمجموعه مستقیم اداره فرهنگی شهرداری در نظر گرفته شود.

*‌ورودی شهر ما زیبا نیست

نقیبی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اغلب پروژه های شهرداری به چند شرکت واگذار می شود، گفت:‌90 درصد از کارهای شهرداری به 2 سازمان عمران و ترافیک واگذار می شود و در صورتی که شهرداری بخواهد پروژه را به غیر از این 2 سازمان واگذار کند باید مناقصه انجام گیرد.

رئیس شورای شهر ساری ادامه داد: مطمئن باشید اگر چند پروژه در اختیار یک شرکت است حتما در مناقصه رقم کمتری پیشنهاد داده است.

وی در خصوص سرانه فضای سبز ساری با بیان اینکه سرانه فضای سبز در ساری کمتر از یک متر بود و با احداث چند پارک بیشتر از 5/1 متر شد، افزود:‌با گرفتن زمین 260 هکتاری تقریبا به سرانه فضای سبز در کشور نزدیک می شویم که حدود 12 متر است.

نقیبی افزود:‌ورودی شهر ما زیبا نیست.  

*‌دوستان در اعمال نظر آزاد هستند

نقیبی در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر اینکه نشست با اعضای سابق شورای شهر ساری چه دستاوردی به همراه داشت، گفت:‌ هدف ما از برگزای این نشست قدردانی از زحمات کسانی بود که با دست خالی کار را شروع کردند.

وی با بیان اینکه قرار بود در آن نشست از کارگران و معلمان هم تجلیل کنیم که به علت کمبود فضا، این کار انجام نشد، ادامه داد:‌دوستان در اعمال نظر آزاد هستند اما در زمینه تخصصی باید متخصصان نظر دهند.

نقیبی یادآور شد:‌در این پنج سال واقعا لمس کردم که ما مثل ببر همدیگر را می گیریم.

*فقط می گویند پل غدیر ایراد دارد

رئیس شورای شهر ساری در پاسخ به سوال دیگر مازندنومه مبنی بر اینکه پل غدیر واقعا چه ایرادهایی دارد که از بیرون شورا و حتی برخی اعضای شورا این پل را خطرناک می دانند، گفت: هنوز کسی نیامده به من بگوید پل چه ایرادی دارد.

وی با بیان اینکه فقط می گویند ایراد دارد، بیان داشت:‌ قیافه نقیبی هم ایراد دارد اما باید بگویند ایراد در کجاست.

نقیبی با بیان اینکه روز افتتاح پل غدیر از مردم عذرخواهی کردم، اظهار داشت:‌ این پل چه ایرادی دارد که همه در بوق و کرنا می کنند؟

وی یادآور شد:‌یک نفر بیاید و ایراد پل را به ما بگوید تا در پل های بعدی درست عمل کنیم.

نقیبی با بیان اینکه با یک مهندس از پل غدیر بازدید کردم و این پل ایراد فنی ندارد، گفت: ایرادهای ریزی در پل وجود دارد که همان فاصله بین 2 پل است که اصلا مشکلی ایجاد نکرده است.

*پل ذغال چال ایراد فنی ندارد

نقیبی در پاسخ به دیگر سوال مازندنومه در رابطه با وضعیت پل ذغال چال، طولانی شدن این پروژه و نظرات مهندسان کره ای و چینی مبنی بر اینکه طرح فعلی قابلیت اجرایی ندارد، گفت:‌ هیچ ایرادی از نظر فنی ندارد.

وی با بیان اینکه این پل جزء تعهدات ما نیست و از مصوبات سفر رئیس جمهوری است، بیان داشت:‌شهرداری نباید اجرای این پروژه را قبول می کرد.

نقیبی خاطرنشان کرد:‌به وزیر نفت پیشنهاد دادیم شرکت خاتم الانبیا احداث این پل را بر عهده بگیرد.

*مازندنومه خبرهای مرا کار نکند

سوال دیگر مازندنومه در خصوص حذف پیاده‌روها در سال‌های اخیر و تبدیل شدن به ایستگاه تاکسی و پارکینگ و اضافه شدن به خیابان بود و اینکه چرا حقوق عابر پیاده صیانت نشده است.

مهدی رضایی فرح آبادی در پاسخ به این سوال ما اظهار داشت: شورا فقط نرم افزار است و به شهرداری فکر ارائه می‌دهد، در حوزه اجرایی دخالت ندارد بلکه نظارت دارد.

این عضو شورا با بیان اینکه همواره سعی کردم از حاشیه دور باشم، گفت:‌ با مطلب یکی از سایت‌ها در خصوص جلسه سه شنبه با اعضای سابق شورای شهر ، تضعیف روحیه شدم.

وی با نام بردن از سایت مازندنومه افزود: سایتی که خبرهای من را کار نمی‌کرد انصافا از این به بعد هم کار نکند.

رضایی سپس در پاسخ به سوال مازندنومه، تصریح کرد:‌از قدیم گفته اند هر اندازه پول داری باید آش بخوری.

وی با بیان اینکه دولت هیچ کمکی به شورا نمی کند، ادامه داد:‌ در احداث سایت اداری هم نمی توان به دولت امیدوار بود که به ما کمک کند.

رضایی با اشاره به اینکه شهرداری در تعریض معابر، اولویت‌بندی می‌کند، یادآور شد:‌در برخی مناطق مشکل ایستگاه تاکسی داشتیم وقتی ظرفیت شهرداری ساری این امکان را ندارد که زمینی به این منظور تملک کند باید از امکانات موجود استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه اگر برخی پیاده‌روها تبدیل به ایستگاه تاکسی شدند و در اصلاح هندسی به عرض خیابان افزوده شد صرفا از ظرفیت استفاده کردیم، گفت:کار، کار درست و ایده‌آلی نیست ‌ما از ظرفیت استفاده کردیم.

*شورا باید به سمت مردم برود

عضو دیگر شورای شهر ساری در این نشست اظهار داشت:‌از ضعف‌های شورا این است که مردم به سمت شورا می‌آیند در صورتی که شورا باید به سمت مردم برود.

سید محمد آقامیری افزود:‌از کار افتادن 70 مغازه در ضلع شمالی پل، کم بودن فاصله 2 پل از مشکلات این پل‌ها است.

وی با بیان اینکه فاصله بین 2 پل باید 150 متر است که آقایان اعلام کردند 75 متر اعمال شده، بیان داشت:‌خودم متر کردم و فاصله بین 2 پل 45 متر است.

این عضو شورا تصریح کرد:‌ساخت پل مبلمان شهر را تغییر داده و انجام پل با هزینه رئیس جمهوری بود و شورا نباید ورود پیدا می کرد.

وی گفت:‌ دولت 700 میلیارد نفت فروخته چرا ما باید بار دولت را بر دوش بکشیم.

آقامیری در خصوص سوال مازندنومه در رابطه با حذف پیاده‌روها اظهار داشت:‌وقتی کوچه شهردار و کوچه زئیس سازمان ترافیک زنجیر دارد، وضعیت پیاده رو‌ها هم آنگونه می‌شود.

نقیبی در ادامه گفت:‌آقامیری فاصله 2 پل را در شب متر کرد برای همین کم آمد.

وی با بیان اینکه فاصله بین 2 پل 98 متر است، تصریح کرد:‌آقامیری این سوال را در این جلسه از ما پرسید و جواب خبرنگاران را نداد ، ما بعدا به آقامیری جواب می دهیم.

باقری با اشاره به اینکه خودم از پل غدیر عبور کردم و مشکلی وجود نداشت، یادآور شد:‌ این پروژه‌ها جدید است و چشم ما آشنا نیست.

وی با بیان اینکه پیگیر مطالبات شهروندان هستیم، گفت:‌مجری بخش دولتی نیستیم.

باقری در خصوص وضعیت رفت و روب در شهر اظهار داشت:‌همزمان با پیگیری حقوق شهروندی باید به وظایف شهروندی هم عمل کنیم که گاهی غافل می شویم وظایفی هم داریم.

*شهردار حقوق 10 میلیونی نمی گیرد

نقیبی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر حقوق 10 میلیونی شهردار که در برخی رسانه‌ها منتشر شده ، تصریح کرد:‌در مورد حقوق شهردار یک نفر از خبرنگاران می‌تواند به نمایندگی از بقیه، کل حقوق شهردار را در پنج سال گذشته بررسی کند.

وی با رد این موضوع گفت: واقعیت‌ها را ببینید و منتشر کنید.

نقیبی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر وجود اختلاف در بین اعضای شورا خاطرنشان کرد: یک سری اختلاف سلیقه بین اعضا وجود دارد و نمی‌توان گفت که همه مثل هم باشند، در مجموع نگذاشتیم اختلاف سلیقه به ضرر ساری باشد.

*امسال تخفیف نمی دهیم

آقامیری با اشاره به اینکه شورا و شهرداری بستری نساخت که سرمایه‌گذار بیاید و به دنبال سرمایه‌دار رفت، افزود:‌ باید سازمان جذب سرمایه‌گذار ایجاد شود.

وی ادامه داد: شهردار با آن روحیه‌ای که دارد بعد از پنج سال نتوانست سرمایه‌گذار جذب کند و نفهمیدیم سیاست‌های ما برای جذب سرمایه‌گذار چیست.

نقیبی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا فرمانداری به اغلب مصوبه‌های شورا ایراد می‌گیرد، گفت:‌فرمانداری به تخفیف‌های ما ایراد می‌گیرد، ما هم در سال 91 تخفیف نمی‌دهیم تا همه مردم بروند فرمانداری.

وی یادآور شد:‌کمک به مردم عین قانون است.

رضایی در این رابطه اظهار داشت:‌شهروند تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد برای تخفیف به ما مراجعه می‌کنند و فرمانداری به این تخفیف‌ها ایراد می‌گیرد و این دلیل بر آن نیست که رانتی باشد یا کسی سوء استفاده کند.

*چشمی پله برقی را سرقت می کنند

نقیبی در پاسخ به سوالی در خصوص فعال نبودن پله برقی در پل عابر پیاده میدان خزر افزود: چشمی پله برقی به سرقت رفت، سه بار نصب کردیم اما به محض نصب کردن دوباره به سرقت می‌رود.

وی بیان داشت: شهردار را ما انتخاب کردیم و اگر انتقادی به شهردار وارد است این انتقاد به اعضای شورا هم وارد می‌شود.

نقیبی با اشاره به اینکه ساری فراموش شده بود، تصریح کرد:‌ ساری مرکز استان است و در قضیه کمربندی شمالی بهبهانی قبول نمی‌کرد که کمربندی جزء تعهدات وزارت راه است.

*برخی نیروهای ناکارآمد و غیربومی در ساری ورود پیدا کردند

رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی افراد معتاد کیسه‌های زباله را پاره کرده و به دنبال مواد بازیافتی می گردند و سپس کیسه‌های زباله به همین ترتیب رها می‌شوند و چرا با این افراد برخورد نمی‌شود، گفت: آشغال‌دزدی یک معضل اجتماعی است.

وی یادآور شد: لازمه رفع این معضل، عزم ملی است.

رضایی در ادامه در خصوص جذب نیروی انسانی در شهرداری، با بیان اینکه ما شورایی‌ها ماهیتا نیروهای انتقادی هستیم، اظهار داشت:‌قانونگذار آن قدر زرنگ است که وقتی شورا را ترتیب داد، بازوان اجرایی را از خود دور نکرد و به شورا اجازه نداده در جذب نیروی انسانی دخل و تصرف کند.

وی با اشاره به اینکه تجمیع عوارض به خزانه دولت می‌رود و دولت تشخیص می‌دهد به کدام شهرداری اختصاص دهد، گفت: قانونا نمی توانیم در این مساله دخالت کنیم.

این عضو شورای شهر ساری، با بیان اینکه بله درست است، برخی نیروهای ناکارآمد و غیربومی در ساری ورود پیدا کردند، یادآور شد:‌ما هم نظر خود را به استانداری اعلام کردیم، مسئله کاهش یافت اما از بین نرفت.

آقامیری در خصوص جذب نیروی غیربومی در ساری اظهار داشت:‌مسئولان استانی نباید اجازه دهند تا وقتی بیشترین بیکاری در ساری وجود دارد از بخش‌های دیگری خارج از ساری بیایند و در اینجا مشغول به کار شوند.

وی متذکر شد:‌جذب نیروی غیر بومی و نیروی سفارشی دستگاه‌های دولتی از بالا به پایین در شهرداری ساری انجام شده و شهرداری تبدیل به میدانی برای جذب سفارشی دولتی‌ها ، جذب نیرو بر خلاف ضوابط و جذب نیرو به سفارش اعضای شورا شده است.

آقامیری با اشاره به اینکه من یک نفر(فرزندم) را به شهرداری فرستادم، گفت:‌بقیه اعضا هم جسارت داشته باشند و بگویند چند نفر را سفارش کرده اند.

وی با بیان اینکه به خاطر انتخابات مجلس نهم، جذب نیرو در شهرداری انجام شده، تصریح کرد: در سازمان عمران چند نفر بازنشسته شدند اما هیچکس متوجه نشد و افرادی هم جایگزین شدند.

آقامیری اظهار داشت:‌ اگر نقیبی اجازه دهد اسم فرزندان مسئولان که بدون تخصص وارد شهرداری شدند را اعلام می‌کنم.

نقیبی در این راستا خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان نمی‌گوییم که پارتی و رابط کسی نشدیم اما هیچ اداره‌ای مانند شورا مراجعه کننده برای اشتغال ندارد.

وی با بیان اینکه فردی به شورا مراجعه کرد که چهار فرزندش با داشتن مدرک کارشناسی ارشد بیکار بودند، ادامه داد: آیا من نباید برای یکی از این افراد کاری می‌کردم؟

نقیبی با اشاره به اینکه دیواری کوتاه‌تر از شورا پیدا نکردند، افزود:اگر ما نیروی مازاد داشتیم چرا استانداری مخالفت نکرد و برای جذب مصوبه داد.

وی در خصوص افزایش کرایه تاکسی توسط برخی رانندگان گفت: رانندگان تاکسی حق ندارند طی سال 91 کرایه را افزایش دهند چراکه سال گذشته باید کرایه 175 تومان می گرفتند اما مصوب کردیم که به مدت 2 سال کرایه 200 تومان باشد.

*کمربندی نشست نکرد

نقیبی در پاسخ به سوالی در خصوص صحبت‌های معاون سیاسی در رابطه با نشست کمربندی ساری، تصریح کرد:‌من هادی ابراهیمی را واقعا دوست دارم اما نشست کردن با اینکه آسفالت ترک برداشته ، فرق می‌کند.

وی با بیان اینکه بار مضاعف 2 لاین کمربندی بر روی یک لاین است که باعث ترک آسفالت شده، گفت: این کمربندی هنوز کامل نشده و نباید استفاده می‌شد اما به دلیل کاهش ترافیک، مسیر را باز کردند.

نقیبی با اشاره به اینکه 19 سال است که کارم جاده‌سازی است، یادآور شد:‌خوشحالم که ابراهیمی ساروی معاون سیاسی است اما کمربندی نشست نکرد.


  • دوشنبه 18 ارديبهشت 1391-0:0

    بقيه شوراها از اين اعضاي ياد بگيرند چگونه از ظرفيت خبررساني بهره مي گيرند.

    • شنبه 16 ارديبهشت 1391-0:0

      1-آقاي نقيبي پل برقي كه زديد يك طرفه است طرف بعد رو بايد با پله رفت .سوال؟اگه همزمان يكي ميخواد بره بالا و يكي پايين بايد چه كنه...2- آقاي دكتر باقري شما بچسب به بهداشت لطفا انقدر در باره فرهنگ نظر نده .تو شهرداري هر چي زياد داشته باشه فرهنگي زير صفره بريد يه مدير بياريد سر سامان بده اين بلبشو فرهنگي شهرداري رو

      • صلواتی از ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
        شنبه 16 ارديبهشت 1391-0:0

        با سلام آقای باقری شما ازاین جا که مشخصه زیاد با چارت کاری واحدهای شهرداری تو کشور اشنا نیستید.زیبا سازی یه چیزه فرهنگی یه چیز آخه چه ربطی داره پدر جان.نکنید این کارو با شهرداری

        • یه خبرنگار بد بختپاسخ به این دیدگاه 0 0
          جمعه 15 ارديبهشت 1391-0:0

          آخه زیبا سازی چه ربطی به فر هنگی داره ....چند وقت دیگه همتون ...

          • جمعه 15 ارديبهشت 1391-0:0

            آقای نقیبی با این حرف زدنت سوادت رو زیر سوال بردی . کاملا گویا است که آسفالت نشست کرده . حتی میتوان رفت عکس گرفت و گذاشت اینجا . و من به عنوان یک مهندس عمران خیلی متاسفم که آقای ایراهیمی معاون سیاسی ، فنی تر نظر می دهند.


            ©2013 APG.ir